تاریخ : پنج شنبه, ۱ آذر , ۱۴۰۳ Thursday, 21 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

13

فاز اول خط یک برای مرحله آزمایشی آماده است

  • کد خبر : 1073
  • 21 مرداد 1392 - 18:57

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی حمل و نقل ریلی کشور اعلام کرد: نخستین سری از قطارهای متروی کلان شهرهای تبریز، شیراز و اصفهان در مهرماه و آبان ماه سال جاری تحویل قطارشهری‌های فوق الذکر خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رضا عابدی افزود: با تحویل گیری این قطار‌ها، فاز اول خط یک قطارشهری‌ در شهرهای تبریز، شیراز و اصفهان به بهره‌برداری آزمایشی می‌رسد.
وی افزود: تامین این واگن‌ها توسط شرکت مادر تخصصی حمل و نقل ریلی کشور، وابسته به وزارت کشور، انجام شده و با همکاری سه کلان شهر مذکور و شرکت‌های مشاور معتبر انجام شده است. عابدی همچنین اظهار کرد: نخستین سری قطار‌ها شامل سه رام بوده که هر رام قطار شامل ۵ واگن است.
وی ابراز امیدواری کرد که در فرصت باقی مانده فعالیت‌های جزیی ناتمام در سه شهر تکمیل و انتظار مردم شریف این شهر‌ها جهت استفاده از خط مترو برآورده شود. به گزارش ایسنا منطقه فارس، مدیر عامل قطار شهری شیراز نیز گفت: فاز اول از خط یک مراحل نهایی آماده‌سازی را طی می‌کند.
اسدالله حاج‌زمانی گفت: ایستگاه‌های فاز اول خط یک عموما در مرحله تامین و تجهیز بوده و آماده بهره‌برداری است. حاج‌زمانی تاکید کرد: پس از آنکه واگن‌های خریداری شده به این سازمان تحویل شد، مرحله آزمایش خطوط را آغاز خواهیم کرد تا اگر اشکالی به لحاظ فنی وجود دارد مرتفع کنیم.
وی با تصریح اینکه برق مورد نیاز برای راه‌اندازی قطار شهری شیراز نیز تامین و شبکه مراحل نهایی احداث را طی می‌کند، گفت: واگن‌های مورد استفاده در قطار شهری شیراز خودکششی است و مسیر رفت و برگشت را روی یک خط طی می‌کند.
به گزارش ایسنا، فاز اول خط یک قطار شهری در شیراز، از میدان احسان واقع در معالی‌آباد آغاز و تا میدان نمازی، امتداد دارد، این خط دارای ۵ ایستگاه است.
خط یک قطار شهری در شیراز به‌طول ۲۳ کیلومتر، از میدان الله در ورودی شرقی شیراز آغاز شده و تا میدان احسان در شمالغرب این شهر امتداد دارد. به گزارش ایسنا، اخیرا عملیات اجرایی خط دوم از قطار شهری شیراز نیز آغاز شده است.
مرحله آزمایشی شامل به حرکت درآوردن واگن روی ریل‌ها است که در فازهای بدون مسافر و استفاده از گونی‌های شنی به‌جای مسافر، در سرعت‌ها و مسافت‌های مختلف انجام شده و با این اقدام اشکالات احتمالی خط و حتی ابنیه مشخص و در صورت وجود اشکال برطرف می‌شود.

توضیح شیراز۱۴۰۰: متاسفانه پس از گذشت بیش از ۱۰ سال، حتی وعدهٔ مسئولان در خصوص افتتاح کامل فاز اول از خط یک نیز محقق نشد و تنها ۵ ایستگاه از ۸ ایستگاه فاز اول مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که جای بسی خجالت دارد. نکته جالب اینجاست که مسئولان مربوطه آنچنان با آب و تاب خبر از افتتاح فاز اول را می‌دهند که گویی کل مسیر خط یک را در فاصله زمانی ۴ ساله ساخته‌اند.

با این روند بنظر می‌رسد هنوز سالهای سال برای تکمیل کامل خط اول زمان لازم است و تکمیل خط ۲ و سایر خطوط ۶ گانه نیز در هاله‌ای از ابهام قرار داد.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=1073

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 18در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۸
  1. امین جان همیشه میگن ۹۰ درصد کار در ۱۰ درصد اول کار وجود داره
    من به این خوش بین هستم که با راه اندازی فاز اول سرعت اجرای فاز دوم و خط ۲ و ۳ بیشتر خواهد شد
    یادمون باشه که شهرداری شیراز با کسب عنوان راه اندازی مترو جذب نگاه مسئولین و همچنین سرمایه گذار و افزایش ارزش افزوده املاک را بدست خواهد آورد. پس با همه مشکلات گذشته بهتر هست به آینده خوش بین باشیم. ما شایسته ی بهترین ها هستیم.

  2. من که چشمام اب نمیخوره

  3. امین جان
    میشه اعلام کنید کدام ایستگاهها تکمیل و بقیه چند درصد پیشرفت فیزیکی دارند

    • اگر اشتباه نکنم احسان، توقف گاه احسان، قصردشت، شاهد و شریعتی اماده هستن و باقیشون بالا ۷۰ درصد پیشرفت دارن

  4. مسخره است.از میدون الله شروع کردن و مردم جنوب شهر رو سالها به دردسر انداختند اونوقت از شمال شهر دارن افتتاح میکنن.خجالت هم خوبه

  5. سعید جان شروع کار مترو از ایستگاه احسان شروع شد

  6. تازه حالا با قرار گرفتن واگن ها روی ریل اشکالات پروژه بارز میشه و چند ماه دیگه پروژه برای رفع ایراد وارد کما میشه. امیدواریم این اتفاق نیفته.

    • پروژه هر مشکلی داشته باشه از نظر ساخت و فنی بدون مشکل هست قطعا مهندس رامین عزیز، شیراز از لحاظ فنی در پروژه مترو در کشور سرآمد هست.

  7. این دیگه چه مسخره بازی هست. فاز ۱ فاز ۲ فاز… بسه بابا ۱۷ ساله هنوز میگین فاز. خجالت داره والا

  8. مهندس رامین عزیز
    نگران خط مترو اصفهان باشید که به احتمال زیاد با راه اندازی مترو ۳۳ پل نابود میشه

  9. خدا کنه فاز اول از بخش اول ۴۰ درصد از ایستگاه‌های فاز اول خط یک با پیشرفت ۶۰ درصدی موقتاً به بهره برداری آزمایشی‌ برسه…!!!! تو رو خدا بعد از ۱۶، ۱۷ سال زجر برای شیرازی‌ها این جور افتتاح‌ها آبروریزی نیست؟

  10. خدا کنه همین فاز ۱ هر چند کیلو متری که هست زودتر افتتاح بشه اصلاً شما بگو با ایستگاه های ناقص افتتاح بشه
    وقتی افتتاح بشه خود مترو پولشو در میاره و به سرعت بقیه اش ساخته میشه حتی خط ۲ و ۳ چون مترو درامد وحشتناک بالایی داره
    همین مترو تهران مثلا ایستگاه استاد معین میدان آزادی هنوز خیلی کار داشت ولی افتتاح شده ( پله برقی نداره و حدود ۱۰۰ پله داره) و مطمئنا تا ۲ ۳ ماه آینده تکمیل میشه اکثر ایستگاههای تهران نیمه کاره افتتاح میشه بعد تکمیل میشه

  11. در مدت کمتر از ۳ سال تعداد خطوط مترو شانگهای از ۸ خط به ۱۶ خط بو طول حدود ۲۰۰کیلومتر اضافه شده است انهم در حالی که شانگهای شهری است در کنار دریا و رودخانه .کاش به جای وارد کردن قطار های مترو از چین مسئولین با نحوه کار و ساخت مترو اشنا میشدند

    • عزیز پول باشه همه کار میشه کرد. اونها ساختمان ۱۰ ۱۵ طبقه رو تو دو هفته یا کمتر میسازن. ولی اقتصاد شانگهای رو با اقتصاد شیراز مقایسه کردن خیلی ظلم بزرگی به تمام ترازو های دنیا و تمام کمیت های دنیاست. شانگهای دست کم ۴۰۰ تا برج بالای ۱۰۰ متر داره شیراز دو تا داره که یکی ایش هم هنوز کامل نشده. جمعیتش چندین برابر جمعیت تهران هست و…

  12. دنیا شیراز وشیرازی . انشاالله باتعصب وغیرت از همین امروز دست در دست هم میدیم و شهرمون رو آباد میکنیم وآماده میشیم برای میزبانی المپیک ۲۰۳۲ . یا علی

  13. بعضیها اینقدر جفنگیات راجع به تاریخ شروع متروی شیراز در نکنند! ۱۶ سال و ۱۷ سال و غیره دیگه چیه؟! نکنه من_ خنگ دیشب که خوابیدم صبح یهو شد سال ۱۳۹۸؟!!!

    سال ۸۱ عملیات آماده سازی متروی شیراز شروع شد و سال ۸۲ مسیر معالی آباد از احسان تا میرزای شیرازی به شیوه کندوپوش و نیمه عمیق شروع شد. سال ۸۳ دو دستگاه TBM خریداری شد و ۸۴ تا ۸۵ به شیراز منطقل شدن و در میدون گلسرخ اسمبل شدن و از اونجا حفر تونل به شیوه عمیق در عمق حدود ۱۵ متری آغاز شد.

    دلیل اینکه معالی آباد زودتر از گلسرخ و غیره شروع شد هم همین قضیه نیمه عمیق بودن مسیر اون منطقه بوده که بدون دستگاه TBM و به شیوه کندوپوش (یعنی کندن مسیر و پوشاندن سقف اون به شکلی که سقف اون میشه کف خیابون) انجام شده در حالی که مسیر گلسرخ تا خبرنگاران که بالاتر از نمازی باشه به شیوه عمیق و توسط دستگاه TBM و در عمق متوسط ۱۵ متری از کف زمین انجام شده.

    بقیه مسیر خط یک متروی شیراز به شیوه های اتریشی، کندوپوش و روی زمین (از ایستگاه چمران تا پیش از میرزای شیرازی) ساخته شده.

    کلا فقط ۱۵ کیلومتر از مسیر خط یک متروی شیراز توسط دستگاههای TBM حفر شده که از گلسرخ تا نمازی و خبرنگاران باشه که سال ۸۹ به اتمام رسید و بعدش دستگاهها رو “دی اسمبل” کردن و می برن میانرود تا اونجا برای خط دو مترو به کار گرفته بشن (کل خط دو به شیوه عمیق و با TBM حفر میشه).

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.