مدیرعامل حمل و نقل و ترافیک شیراز از افزایش چهار برابری ظرفیت پارکینگهای بخش خصوصی در شیراز خبر داد.
به گزارش شیراز ۱۴۰۰ و به نقل از سازمان ترافیک شهرداری شیراز، مدیرعامل این سازمان گفت: بخش خصوصی تا سه برابر نرخ پارکینگهای شهرداری میتواند از متقاضیان هزینه دریافت کند و این سبب شده تا در مقایسه با سال ۹۰ ظرفیت پارکینگهای بخش خصوصی چهار برابر شود.
علی مصلینژاد در گفتوگو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: در حال حاضر پارکینگهای طبقاتی ما شامل پارکینگهای هدایت در خیابان هدایت با ظرفیت ۷۰۰ خودرو و پارکینگ طالقانی در خیابان طالقانی با ظرفیت ۵۵۰ خودرو بوده که به طور کامل آماده استفاده است.
وی افزود: پارکینگهای در حال احداث سازمان شامل خلدبرین در تقاطع خلدبرین با ظرفیت ۴۶۰ خودرو، پارکینگ طبقاتی فخرآباد در ابتدای خیابان مشیر از سمت دروازه کازرون با ظرفیت ۸۱۶ خودرو، پارکینگ طبقاتی نشاط در خیابان ساحلی جنوبی در مجاورت محور کریم خان زند با ظرفیت ۵۰۰ خودرو، پارکینگ طبقاتی مرصاد واقع در خیابان شهید فقیهی با ظرفیت ۵۶۰ خودرو، پارکینگ حضرتی در خیابان حضرتی با ظرفیت ۶۵۰ خودرو، پارکینگ طبقاتی بیتالمقدس در خیابان قاآنیشمالی با ظرفیت ۵۰۰خودرو، پارکینگ طبقاتی هلال احمر در خیابان لطفعلی خان زند که با مشارکت بخش خصوصی در حال اجراست، پارکینگ طبقاتی مهستان که با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده با ظرفیت ۸۰۰ خودرو است.
وی با بیان اینکه یک نهضت و یک جهاد در ساخت پارکینگ طبقاتی شروع شد گفت: وارد مدار شدن پارکینگها از اواخر سال گذشته و به منظور راحتی مسافرین نوروزی با تمام ظرفیت یک اتفاق بسیار خوب بود که شامل افتتاح پارکینگهای خلدبرین، دوطبقه از پارکینگ نشاط، یک طبقه از پارکینگ فخرآباد و سه طبقه از پارکینگ مهستان میشود.
مصلینژاد با اشاره به اینکه نکته قابل توجه برای توسعه پارکینگها استفاده از تکنولوژیهای نوین است تصریح کرد: پارکینگهای مکانیزه در شیراز رشد خوبی داشتهاند و ما براساس برنامه ریزی، سعیمان را برای استفاده ازسیستمهای جدید و مکانیزه به کار گرفتیم.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هشت دستگاه پارکینگ مکانیزه چرخشی را در مجاورت هتل هما در بوستان آزادی، دو دستگاه در خیابان ۹ دی در مجاورت حرم مطهر که با تاکید شهرداری دو دستگاه دیگر هم در آخر سال ۹۲ اضافه شد و با توجه به نیاز شدید پارکینگ در ابتدای خیابان رودکی دو دستگاه در ضلع شمالی حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری نیز نصب شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شیراز با اشاره به ساخت یک دستگاه پارکینگ مکانیزه پازلی در حوزه معاونت اداری مالی شهرداری برای جبران کمبود پارکینگ تصریح کرد: اینها الگوهایی است که هم به مردم و هم به سرمایهگذاران در زمینه تامین پارکینگ با ظرفیت بالا در حداقل زمین کمک میکند، هزینههای آن نیز با توجه به زمان ساخت کوتاه، به نسبت ساخت فرم قدیمی آن به نظر مقرون به صرفه میآید.
وی گفت: پارکینگ مکانیزه چرخشی در یک فضای ۳۰ متر مربعی که در فرم قدیم تنها دو خودرو جای میگیرد، ۱۲ خودرو را جای میدهد.
مصلینژاد بیان کرد: تجهیز پارکینگها به سیستمهای هوشمند و کنترل مکانیزه، سیستمهای اطفا حریق، سیستمهای نظارت تصویری، اعلام ظرفیت و امکاناتی که بتواند به مردم خدماتی را بدهد از دیگر اقدامات سازمان بوده که به صورت نمونه از پارکینگی که سازمان در آن مستقر است در سال گذشته شروع شده که از جمله آن سالن انتظار، سرویسهای بهداشتی استاندارد و راهاندازی آژانس دوچرخه در طبقه همکف این پارکینگ است.
وی با اشاره به اینکه این الگوها با یک راهکار مدیریتی میتواند انگیزه استفاده مردم از پارکینگها را بالا ببرد خاطرنشان کرد: در سال گذشته افزایش نرخ پارکینگ برای مدیریت آن اعمال شد که این بصورت چندبخشی بود.
مصلینژاد افزود: در محدوده مرکزی شهر به خاطر تراکم ترافیکی سنگین، هزینه را بیشتر افزایش دادیم تا مردم برای استفاده از آن با یک مدیریت و برنامه ریزی به مقدار نیاز از پارکینگ استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک تصریح کرد: برای ترغیب بخش خصوصی به ساخت پارکینگ با توجه به مجوز شورا، اجازه داده شده تا بخش خصوصی تا سه برابر نرخ پارکینگهای شهرداری بتواند از متقاضیان هزینه دریافت کند و این سبب شده تا در مقایسه با سال ۹۰ ظرفیت پارکینگهای بخش خصوصی چهار برابر شود.
وی با مقایسه تعداد پارکینگهای شیراز و تهران به نسبت جمعیت اظهار کرد: در تهران با مساحت بیش از سه و نیم برابری شهر شیراز و تعداد خودروهای حداقل چند ده برابر شیراز، ظرفیت پارکینگهایش حدود ۳۵ هزار تا، در مشهد ۱۵ هزارتاست و ما امروز در شیراز ظرفیت ۲۰ هزار تایی در قالب ۴۵ پارکینگ در اختیار شهرداری و مدیریت سازمان ترافیک و ۶۵ پارکینگ بخش خصوصی با نظارت سازمان داریم که به مردم سرویسدهی میکنند که با توجه به بقیه کلان شهرها آمار مطلوبی را نشان میدهد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر شیراز افزود: ما معتقدیم که همچون دیگر شهرهای مذهبی باید زائران محترم به واسطه احترام حرم و محدودیت ترافیکی آن منطقه مسافتی را تا حرم مطهر پیاده بروند اما باوجود این، در صددیم تا بخاطر احساس کمبود پارکینگ در اطراف حرم، ظرفیتها را در آن منطقه افزایش دهیم.
افزایش ظرفیت پارکینگهای بخش خصوصی در شیراز
- ارسال توسط : مدیر سایت - صابر
- 1839 بازدید
- يک دیدگاه
همه اینا به جای خود باید باشه و انجام بشه.ولی برای حل معضل ترافیک شیراز واقعا باید یک تحول و کار اساسی انجام بشه…