تاریخ : پنج شنبه, ۱۹ تیر , ۱۴۰۴ Thursday, 10 July , 2025

آخرین اخبار

پردیس سینمایی نگین شیراز کشف ۹ تُن برنج احتکار شده در یک منزل مسکونی در شیراز زیرساخت های زیست محیطی شهرک صنعتی شیراز تقویت می شود قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۹ تیر ۱۴۰۴ وعده افتتاح باغ ایرانی تا چند ماه آینده 🎥: پروژه ایستگاه مترو سعدی ‌سه بازیکن جدید به تیم فجر سپاسی شیراز پیوستند پیشرفت ۹۰ درصدی کتابخانه بزرگ شرق شیراز رفع تصرف ۴۰۹ هزار مترمربع از اراضی ملی فارس نخستین تصاویر کاراکال در کوه هوا لامرد ثبت شد قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۸ تیر ۱۴۰۴ 📸: نمایشگاه خودرو شیراز 📸: پروژه دوربرگردان میثم تا چهار ماه آینده به بهره برداری می رسد آزادی گروگان و دستگیری سه آدم‌ربا در شیراز ابلاغ ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار جدید برای توسعه زیرساخت‌های درمانی فارس 📸: مرگ تدریجی باغ های چمران قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ حضور تنها چهار کشور در جام بین المللی تختی در شیراز! ۳ کیلومتر جاده بلاتکلیف؛ مانعی بزرگ در مسیر توسعه شهر صدرا فوتسال فارس بدون حمایت صنایع به لیگ برتر نمی‌رسد

8

تامین اعتبار برای پروژه نیمه کاره ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه شیراز

  • کد خبر : 54765
  • 15 خرداد 1404 - 21:32

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی گفت: عملیات اجرایی تکمیل ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه شیراز پس از پنج سال توقف، با تصویب نهایی و تامین مالی داخلی از سر گرفته می‌شود؛ هزینه این پروژه به ۲۳ تا ۲۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافته و انتظار می‌رود طی سه سال ظرفیت پذیرش مسافر را تا هشت سال آینده تامین کند.

به گزارش شیراز۱۴۰۰، به نقل از ایرنا، محمد امیرانی، در جریان سفر به فارس در دیدار با جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، افزود: با تکمیل ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی شیراز، ظرفیت پذیرش مسافر در این ترمینال ارتقا خواهد یافت و تا هشت سال آینده نیز پاسخگو خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم توسعه فرودگاه شیراز و تعیین تکلیف پروژه ترمینال خارجی آن، بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۷ به دلیل برخی مشکلات متوقف شد که طی پنج ماه گذشته اقداماتی در جهت تعیین تکلیف این پروژه انجام دادیم.

وی ادامه داد: در همین زمینه، موضوع در جلسه‌ای در شورای اقتصاد بررسی و تعیین تکلیف شد تا بر اساس آن بتوانیم مجوزهای لازم برای آغاز مجدد کار را اخذ کنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی اظهار کرد: همچنین در جلسات هیات‌ مدیره شرکت فرودگاه‌ها، درباره این پروژه بحث و تصمیم‌گیری شد که در نهایت به این نتیجه رسیدیم که ادامه فرآیند اجرایی از محل منابع داخلی شرکت انجام شود تا پروژه با سرعت بیشتری به سرانجام برسد.

امیرانی در خصوص هزینه‌های پیش‌بینی‌ شده برای تکمیل این پروژه نیز گفت: هزینه این پروژه در سال گذشته حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال برآورد شد که در برآورد جدید این رقم به ۲۳ تا ۲۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است که طی سه سال هزینه خواهد شد.

وی، با اشاره به اهمیت و جایگاه فرودگاه شیراز ادامه داد: فرودگاه شیراز سومین فرودگاه کشور از لحاظ تعداد مسافر در بین ۵۶ فرودگاه کشور است که این امر بیانگر توجه ویژه به حوزه فرودگاه‌های استان فارس به ویژه فرودگاه شیراز است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، به وضعیت سایر فرودگاه‌های استان فارس نیز اشاره کرد و گفت: در خصوص فرودگاه‌های آباده، جهرم، فسا و داراب نیز تصمیماتی اتخاذ شده تا بر اساس آن، مشکلات این فرودگاه ها نیز به سرعت پیگیری و رفع شود.

امیرانی، یکی از چالش‌های مهم در فرودگاه‌های کشور را فرسودگی تجهیزات دانست و گفت: بر همین اساس ضرورت دارد که این تجهیزات و امکانات با هدف حفظ ایمنی و کیفیت خدمات، نوسازی شده و ارتقا یابند.

فعالیت شرکت‌های هواپیمایی خارجی در مسیرهای داخلی، گامی برای رونق گردشگری

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار، با تاکید بر اهمیت جایگاه فرودگاه‌ها به عنوان ویترین کشور، از بررسی طرحی در مجلس خبر داد که به شرکت‌های هواپیمایی خارجی امکان فعالیت در فرودگاه‌های داخلی را می‌دهد، طرحی که می‌تواند موتور محرک توسعه گردشگری و تقویت زیرساخت‌های هوایی کشور باشد.

جعفر قادری، با اشاره به جایگاه مهم فرودگاه‌ها در هویت ملی و بین‌المللی کشور افزود: فرودگاه‌ها دروازه ورود و آبروی کشور و نظام هستند و باید کارهای بزرگی در این حوزه انجام شود.

وی، با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده در مجلس ادامه داد: در قالب قانون بودجه و تحت عنوان طرح اصلاح قانون توسعه صنعت گردشگری، پیشنهادی ارائه شد که به شرکت‌های هواپیمایی خارجی اجازه داده شود تا در فرودگاه‌های داخلی کشور فعالیت داشته باشند.

او اظهار کرد: این طرح شامل ایجاد دفتر فروش، انجام پروازهای داخلی و فروش بلیت به‌صورت ارزی است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: ظرفیت های موجود در شیراز امکان اجرای پروژه‌های بسیار بزرگ‌تر را فراهم می‌کند و باید از این ظرفیت به‌ درستی استفاده شود.

قادری، از واگذاری فرودگاه‌ها به بخش خصوصی به‌عنوان یکی از برنامه‌های در دستور کار یاد کرد و گفت: در تلاش هستیم فرودگاه‌هایی که قابلیت جذب سرمایه‌گذار دارند را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا بخشی از عملیات بهره‌برداری این فرودگاه‌ها از جمله توسعه، تجهیز و خدماتی به دست سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام شود.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=54765

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.