با ادامه ساخت فاز جدید بزرگراه حافظ، نگرانیها از تبدیل اراضی اطراف آن به مجتمعهای مسکونی افزایش یافته است.
به گزارش شیراز۱۴۰۰، در دهه ۸۰ خورشیدی بود که شهرداری اقدام به ساخت بزرگراه دراک حدفاصل کمربندی تا بزرگراه دکتر حساب کرد که پس از افتتاح آن و با گذشت ۲ دهه، دو سمت این مسیر که کوه و اراضی طبیعی بود تبدیل به ساختمان و برج شد.
مشابه این داستان نیز در فاز نخست بزرگراه حافظ از ابتدای بزرگراه دراک تا پل آفرینش تکرار شد و ساختمان ها یکی پس از دیگری سبز شدند.
اکنون اما فاز جدید این بزرگراه که در مرحله نخست به خیابان سنگی و سپس به آزادراه متصل خواهد شد، وارد مرحله ساخت شده و نگرانی مهم تبدیل اراضی بکر و طبیعی این منطقه به مجموعههای مسکونی است.
موضوعی که با توجه به هزینه های سنگین تملک توسط شهرداری و ساخت و سازهای صورت گرفته در بخشهای قبلی چندان دور از ذهن نیست.
امیدواریم که این اتفاق رخ نداده و این مسیر صرفا به معبری برای انتقال ترافیک تبدیل شود و نه محلی برای ساخت و ساز، جذب جمعیت و تخریب محیط زیست.
