تاریخ : یکشنبه, ۶ فروردین , ۱۴۰۲ Sunday, 26 March , 2023

آخرین اخبار

فرهنگ و هنر بهترین ابزار برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی است وعده نصب تابلو روزشمار پروژه های شهرداری شیراز عملی نشد طرح تقاطع نواب صفوی – بزرگراه کمربندی شیراز میزان بارش شهرهای فارس در سامانه بارشی اخیر اعلام شد 🎥 ترنم و طراوت باران در بیشتر نقاط فارس 🎥 جان دوباره آبشار فصلی دشت ارژن از ۸ اَبَـــر پروژه وعده داده شده چه خبر؟ 📷 پاییز رنگارنگ شیراز در باران آذرماه 📷 تصاویر هوایی زیبا از شیراز 📷 مجسمه سعدی شیرازی در شهر نانجینگ چین نصب شد باغ جنت به عنوان نخستین محل تجمعات قانونی در شیراز تعیین شد افتتاح باند دوم جاده ابوالحیات- دشت ارژن 📷 پیشرفت خط ۲ مترو شیراز / آبان ۱۴۰۱ ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری می‌شود 📸 بزرگراه کوهسار / آبان ۱۴۰۱ 📸 شروع ساخت پروژه ۱۶۰۰ متری زیرگذر گویم 🎥 افتتاح تقاطع چندسطحی مدافعان سلامت در شیراز آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح حافظ شیراز 📷 گردهمایی خودروهای فولکس واگن 🎥 تصادف سه تانکر حمل سوخت در جاده جهرم – لار منجر به آتش‌سوزی شد

5

پل کابلی شیراز، بزرگترین پل کابلی کشور افتتاح شد

  • کد خبر : 33164
  • 26 اردیبهشت 1396 - 22:22

بزرگ‌ترین پل کابلی تک پایلون کشور در شیراز افتتاح شد. به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، شهردار شیراز در مراسم افتتاح پل کابلی گفت: این پل با ۲ هزار و ۶۰ متر طول و صرف ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه بزرگ‌ترین و طویل‌ترین پل کابلی کشور است.
علیرضا پاک فطرت افزود: ساختار این پل به صورت کابل‌های پیش تنیده است و طول آن با احتساب باند‌های رفت و برگشت بیش از ۲ هزار و ۶۰ متر است که بر روی ۵۲ پایه سوار شده و ارتفاع پایلون اصلی آن ۶۳ متر است.
وی افزود: علت اصلی ساخت این پروژه به صورت کابلی، فاصله زیاد میان ستون‌های پل به دلیل وجود ایستگاه مترو در زیر عرض پل است که توسط ۴۸ غلاف که ۲۵۰۰ کابل از درون آن عبور کرده نگهداری می‌شود.
پاک فطرت گفت: تسهیل تردد در محورهای شرقی- غربی و شمالی- جنوبی میدان، ولی عصر، دسترسی سریع‌تر به جاده‌های کمربندی شهر، افزایش سرعت عبور و مرور و کاهش زمان انتظار در چراغ قرمز و در نتیجه کاهش مصرف سوخت، آلودگی‌های صوتی، زیست محیطی و تصادفات و افزایش ایمنی مردم از اهداف اجرای این پروژه است.

>
نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.
telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=33164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. چه این پروژه و چه پروژه های دیگر مانند پروژه کوهسار پشت مله که آنرا به غلط مهدی میگویند ( واقعا ما چه اصراری داریم نام قدیمی این مناطق را حذف کنیم و با نامهای من درآوردی جایگزین کنیم)با صرف میلیاردها تومان یک عیب بسیار بزرگ دارند عیبی که در شهرهایی مانند اصفهان و تهران کمتر به چشم میخورد و انهم فضا سازی و اختصاص محوطه های بزرگ پیرامون این سازه هاست وقتی که از پل کابلی بطرف میدان مصدق سرازیر میشوید این پروژه بزرگ یهو خود را در بین دکانهای فرسوده می یابد و شکوه خود را بکلی از دست میدهد .شهرداری می آید ۲۰۰ میلیارد تومان در یک پروژه سرمایه گذاری میکند اما بجای ایجاد فضای سبز و آبنما در اطراف آن ،همان باغهایی که در ورودی تونلها وجود دارند نیزدر حال خشک شدن هستند آیا شهرداری با درختان خشک شده میخواهد از مهمانها که از سایرشهرها به دیدن این پروژه می آیند استقبال کند . و یا در ورودی تونلها از سمت بلوار جمهوری یک خیابان چند متری که با ساختمانها محاصره شده در شان این پروژه عظیم نیست . اولین اولویت یک پروژه احترام به بازدید کنندگان و چشم نواز بودن آن با ایجاد مناظر زیبا و پیرامونی آن است مانند پل طبیعت تهران . البته ۵۰ سال بعد مسئولین به این مهم پی خواهند برد. خواهشمند است یکی به فریاد شیراز برسد و آیا فریاد رسی وجود دارد؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.