گزارش تصویری : پل کابلی ولیعصر شیراز، اسفند ۹۵

پردیس سینمایی نگین شیراز
کشف ۹ تُن برنج احتکار شده در یک منزل مسکونی در شیراز
زیرساخت های زیست محیطی شهرک صنعتی شیراز تقویت می شود
قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۹ تیر ۱۴۰۴
وعده افتتاح باغ ایرانی تا چند ماه آینده
🎥: پروژه ایستگاه مترو سعدی
سه بازیکن جدید به تیم فجر سپاسی شیراز پیوستند
پیشرفت ۹۰ درصدی کتابخانه بزرگ شرق شیراز
رفع تصرف ۴۰۹ هزار مترمربع از اراضی ملی فارس
نخستین تصاویر کاراکال در کوه هوا لامرد ثبت شد
قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۸ تیر ۱۴۰۴
📸: نمایشگاه خودرو شیراز
📸: پروژه دوربرگردان میثم تا چهار ماه آینده به بهره برداری می رسد
آزادی گروگان و دستگیری سه آدمربا در شیراز
ابلاغ ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار جدید برای توسعه زیرساختهای درمانی فارس
📸: مرگ تدریجی باغ های چمران
قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
حضور تنها چهار کشور در جام بین المللی تختی در شیراز!
۳ کیلومتر جاده بلاتکلیف؛ مانعی بزرگ در مسیر توسعه شهر صدرا
فوتسال فارس بدون حمایت صنایع به لیگ برتر نمیرسد
امین جان این خبر که در صفحه ی اینستاگرام و کانال تلگرام گذاشتید مبنی بر ورود اتوبوس های یورو ۶ به شیراز منبع کجاست؟ آیا موثقه؟ من که هر چی سرچ کردم ندیدم!!!
در نشست خبری هفته گذشته، مهندس شمس معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اعلام کردن
خبر مهمیه امین جان پس چرا توی سایت نزدینش؟ فکر کنم خوب باشه توی سایت هم پستی در این رابطه بذارید! وقتی بصورت انبوه اولین کلانشهری که می خواد اتوبوس یورو شش وارد کنه شیراز هست ، چرا این پست رو در سایتتون با ذکر منبع درج نکردید؟ در زمینه ی اتوبوسرانی دستاورد خوبی به حساب میاد!
والا تا گوساله گاو شود، دل صاحبش آب شود. این اتوبوسها قرار بود در شهریور ماه وارد شوند و الان با گذشت ۶ ماه ۱۰۰ عددش آماده شده
طبق گفته شهردار پل کابلی ولیعصر در نوروز افتتاح خواهد شد و مسافرین محترم هم افتتاح پل رو شاهد خواهند بود .
امیر جان افتتاح به تنهایی کافی نیست!
باید نورپردازی هم همزمان اجرا بشه!
تقاطع تخت جمشید بسیار زیبا اجرا شده منکرش نیستم ولی از فضای سبز یک مشت کود قهوه ای داره و از نورپردازی هم هیچی نداره هنوز!
امیدوار بودیم پل کابلی تا پایان سال به بهره برداری میرسه و یه فرصتی هم برای نورپردازی و فضا سازی اطرافش هست و ورودی شرقی شهرمون قبل از تعطیلات زیبا میشه. ولی احتمالا افتتاح این پروژه صرفا مصادف خواهد شد با گذر خودرو از روی آن. این هم مثل تقاطع تخت جمشید ذاتا زیباست و انکارش نمی کنم ولی برای اینکه یه پروژه ی شسته و رفته ای از آب دربیاد ریزکاری زیاد داره!
اخیرا آگهی مناقصه نورپردازی پل کابلی با هزینه ۴ میلیازد تومان در روزنامه خبر جنوب چاپ شده بود
آگهی مناقصه اجرای نورپردازی پل کابلی با قیمت بیش از ۴ میلیارد تومان
http://www.khabarads.ir/jonoob/Jshau.php?View=39-95.12.4-www.khabarAds.com.jpg
من معتقدم حد اقل زمان ورود همیین ۱۰۰ دستگاه هم بهتره پستی گذاشته بشه! بهرحال ۱۰۰ دستگاه اتوبوس یورو شش کار قابل تقدیری هست!
و آرزوی شهرهای کشورمونه که این اتوبوس ها با این حد از استاندارد واردشون بشه!
امین جان در تاریخ ۲۶ بهمن ماه آقای شمس گفتند
شمس همچنین از اضافه شدن تعداد ۲۸۶ دستگاه اتوبوس با استاندارد یورو ۴ اروپا، تا پایان امسال به مجموعه ناوگان اتوبوسرانی شیراز خبر داد و گفت: این بزرگترین رویداد مرتبط با اتوبوسرانی در کشور محسوب میشود که با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اجرایی شده است.
آیا این با اون صد اتوبوس یورو ۶ که گفتید در تناقض نیست یا اون ۱۰۰ تا غیر از این ۲۸۶ تا هست؟
سلام ایشالا هر چه سریعتر افتتاح پل رو ببینم واقعا این چند سال شهرداری خیلی خوب در زمینه پل سازی کار کرده .یه سوال هم دارمساخت تونل دوقلو اکبر اباد به کلی کنسل شده ؟
مهدی جان
نورپردازی و زیبا سازی برای اخر فروردین خواهد بود .
لطفا گزارشهای صحیح را به مردم بدید . اینکه میگید پل کابلی بومی هست درست نیست. چون طراحی پل بوسیله مهندسان اسپانیائی بوده و اجزاء آنها هم مثل کابلهاش از فرانسه آوردند و ناظراش هم فرانسویند . پس فکر کنم فقط سیمانهای بدنه پل ایرانی هست.
خبر بسیار مهم. شهرداری منطقه ۲ شیراز بعلت پیدا کردن زمین رایگان با تخریب بخش زیادی از پارک مروارید ساختمان جدیدش را داخل پارک مروارید ساخت. دیگه که شهرداری که خودش باید مجری قانون باشه اینقدر قانون شکن باشه وای به حال دیگران.
میترسم چند سال دیگه مشکل پیدا کنه بیان زیرش ستون بزنن
این شاید تنها پل شیراز باشد که از چشم انداز خوبی برخوردار است آنهم بواسطه رد شدن از وسط پارک میباشد . اما بقیه پل های احداث شده فاقد محوطه سازی و چشم انداز زیبا که بوسیله پوشش گیاهی مناسب در شهرهای مثل تهران و اصفهان انجام می شود ، میباشد . مسئولین آن شهر ها خوب میدانند که یک سازه بتونی بی روح و سرد میتواند چهره شهر را خراب کند ، بنابراین با محوطه سازی های مناسب آنرا به یک چشم انداز زیبا هم تبدیل میکنند. مسئله دیگر عدم توجه به نابودی فضای سبز شهر در روند ساخت این گونه پروژهاست . مثل نابود شدن باغهایی که خیابان تونل دوقلوی کوهسار مهدی آنها را نابود کرد . درهمه جا طوری خیابانها را میسازند که بتوانند بواسطه آن طبیعت را به مردم نشان دهند مانند ساخت پل طبیعت تهران اما در شیراز طبیعت را نابود میکنند تا خیابان ، پل و تونل بسازند . نمونه بارز دیگر نابودی باغ کهن در کنار بیمارستان فرهمند فر در رحمت آباد شیراز است که پس از سالها که از نابودی و بایر شدن باغ چند هکتاری میگذرد ، حالا شروع به ساخت و ساز درآن کرده اند . بدون اینکه مقداری از آنرا به پوشش گیاهی و پارک اختصاص دهند مگه قانون شهردای ۳۰ به ۷۰ نیست یعنی نباید ۷۰ درصد باغ مذکور به فضای سبز شهری اختصاص داده شود.