گزارش تصویری : پل کابلی ولیعصر شیراز، اسفند ۹۵
ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردیبهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز
امین جان این خبر که در صفحه ی اینستاگرام و کانال تلگرام گذاشتید مبنی بر ورود اتوبوس های یورو ۶ به شیراز منبع کجاست؟ آیا موثقه؟ من که هر چی سرچ کردم ندیدم!!!
در نشست خبری هفته گذشته، مهندس شمس معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اعلام کردن
خبر مهمیه امین جان پس چرا توی سایت نزدینش؟ فکر کنم خوب باشه توی سایت هم پستی در این رابطه بذارید! وقتی بصورت انبوه اولین کلانشهری که می خواد اتوبوس یورو شش وارد کنه شیراز هست ، چرا این پست رو در سایتتون با ذکر منبع درج نکردید؟ در زمینه ی اتوبوسرانی دستاورد خوبی به حساب میاد!
والا تا گوساله گاو شود، دل صاحبش آب شود. این اتوبوسها قرار بود در شهریور ماه وارد شوند و الان با گذشت ۶ ماه ۱۰۰ عددش آماده شده
طبق گفته شهردار پل کابلی ولیعصر در نوروز افتتاح خواهد شد و مسافرین محترم هم افتتاح پل رو شاهد خواهند بود .
امیر جان افتتاح به تنهایی کافی نیست!
باید نورپردازی هم همزمان اجرا بشه!
تقاطع تخت جمشید بسیار زیبا اجرا شده منکرش نیستم ولی از فضای سبز یک مشت کود قهوه ای داره و از نورپردازی هم هیچی نداره هنوز!
امیدوار بودیم پل کابلی تا پایان سال به بهره برداری میرسه و یه فرصتی هم برای نورپردازی و فضا سازی اطرافش هست و ورودی شرقی شهرمون قبل از تعطیلات زیبا میشه. ولی احتمالا افتتاح این پروژه صرفا مصادف خواهد شد با گذر خودرو از روی آن. این هم مثل تقاطع تخت جمشید ذاتا زیباست و انکارش نمی کنم ولی برای اینکه یه پروژه ی شسته و رفته ای از آب دربیاد ریزکاری زیاد داره!
اخیرا آگهی مناقصه نورپردازی پل کابلی با هزینه ۴ میلیازد تومان در روزنامه خبر جنوب چاپ شده بود
آگهی مناقصه اجرای نورپردازی پل کابلی با قیمت بیش از ۴ میلیارد تومان
http://www.khabarads.ir/jonoob/Jshau.php?View=39-95.12.4-www.khabarAds.com.jpg
من معتقدم حد اقل زمان ورود همیین ۱۰۰ دستگاه هم بهتره پستی گذاشته بشه! بهرحال ۱۰۰ دستگاه اتوبوس یورو شش کار قابل تقدیری هست!
و آرزوی شهرهای کشورمونه که این اتوبوس ها با این حد از استاندارد واردشون بشه!
امین جان در تاریخ ۲۶ بهمن ماه آقای شمس گفتند
شمس همچنین از اضافه شدن تعداد ۲۸۶ دستگاه اتوبوس با استاندارد یورو ۴ اروپا، تا پایان امسال به مجموعه ناوگان اتوبوسرانی شیراز خبر داد و گفت: این بزرگترین رویداد مرتبط با اتوبوسرانی در کشور محسوب میشود که با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اجرایی شده است.
آیا این با اون صد اتوبوس یورو ۶ که گفتید در تناقض نیست یا اون ۱۰۰ تا غیر از این ۲۸۶ تا هست؟
سلام ایشالا هر چه سریعتر افتتاح پل رو ببینم واقعا این چند سال شهرداری خیلی خوب در زمینه پل سازی کار کرده .یه سوال هم دارمساخت تونل دوقلو اکبر اباد به کلی کنسل شده ؟
مهدی جان
نورپردازی و زیبا سازی برای اخر فروردین خواهد بود .
لطفا گزارشهای صحیح را به مردم بدید . اینکه میگید پل کابلی بومی هست درست نیست. چون طراحی پل بوسیله مهندسان اسپانیائی بوده و اجزاء آنها هم مثل کابلهاش از فرانسه آوردند و ناظراش هم فرانسویند . پس فکر کنم فقط سیمانهای بدنه پل ایرانی هست.
خبر بسیار مهم. شهرداری منطقه ۲ شیراز بعلت پیدا کردن زمین رایگان با تخریب بخش زیادی از پارک مروارید ساختمان جدیدش را داخل پارک مروارید ساخت. دیگه که شهرداری که خودش باید مجری قانون باشه اینقدر قانون شکن باشه وای به حال دیگران.
میترسم چند سال دیگه مشکل پیدا کنه بیان زیرش ستون بزنن
این شاید تنها پل شیراز باشد که از چشم انداز خوبی برخوردار است آنهم بواسطه رد شدن از وسط پارک میباشد . اما بقیه پل های احداث شده فاقد محوطه سازی و چشم انداز زیبا که بوسیله پوشش گیاهی مناسب در شهرهای مثل تهران و اصفهان انجام می شود ، میباشد . مسئولین آن شهر ها خوب میدانند که یک سازه بتونی بی روح و سرد میتواند چهره شهر را خراب کند ، بنابراین با محوطه سازی های مناسب آنرا به یک چشم انداز زیبا هم تبدیل میکنند. مسئله دیگر عدم توجه به نابودی فضای سبز شهر در روند ساخت این گونه پروژهاست . مثل نابود شدن باغهایی که خیابان تونل دوقلوی کوهسار مهدی آنها را نابود کرد . درهمه جا طوری خیابانها را میسازند که بتوانند بواسطه آن طبیعت را به مردم نشان دهند مانند ساخت پل طبیعت تهران اما در شیراز طبیعت را نابود میکنند تا خیابان ، پل و تونل بسازند . نمونه بارز دیگر نابودی باغ کهن در کنار بیمارستان فرهمند فر در رحمت آباد شیراز است که پس از سالها که از نابودی و بایر شدن باغ چند هکتاری میگذرد ، حالا شروع به ساخت و ساز درآن کرده اند . بدون اینکه مقداری از آنرا به پوشش گیاهی و پارک اختصاص دهند مگه قانون شهردای ۳۰ به ۷۰ نیست یعنی نباید ۷۰ درصد باغ مذکور به فضای سبز شهری اختصاص داده شود.