نصب کابل های پل ولیعصر (عج) تا دو هفته آینده آغاز می شود و پایان بهمن ماه بزرگ ترین پل کابلی کشور زیر بار ترافیک میرود. به گزارش شیراز۱۴۰۰، معاون فنی عمرانی شهرداری شیراز در گفت و گوی اختصاصی با خبر جنوب ضمن اعلام این مطلب گفت: در حال حاضر عملیات پایلون ستون اصلی پل کابلی ولی عصر (عج) به ارتفاع ۶۳ متر به اتمام رسیده و ظرف ۱۵ روز آینده عملیات غلاف گذاری و کابل گذاری آن آغاز می شود.
فرج زاده افزود: پل کابلی ولیعصر (عج) توسط ۴۸ غلاف که نزدیک به ۲۵۰۰ کابل از درون آن ها عبور کرده نگهداری می شود که این تعداد جدا از کابل هایی است که در سازه کف پل استفاده شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ساخت این پل با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت همراه بوده و بخشی از آن در بلوار سلمان در حال اتصال به زمین است و تنهاساخت ۵۰ تا ۶۰ متر از سازه پل باقی مانده که به سرعت در حال اجراست همچنین طبق برنامه زمان بندی پایان بهمن ماه این پروژه زیر بار ترافیک می رود.
فرج زاده ادامه داد: در کنار عملیات ساخت این پل مراحل تکمیل پارک ولی عصر(عج) با رویکرد تبدیل این پارک به پارک دفاع مقدس نیز در حال انجام است و با تملک هایی که در میدان غدیر صورت گرفته این پارک تا میدان مذکور گسترش یافته و تنها یک خیابان میان این پارک تا موزه دفاع مقدس فاصله خواهد داشت که میشود از طریق یک زیرگذر عابرپیاده موزه را نیز به این پارک متصل کرد.
وی گفت: در این پارک سعی داریم از المانهایی مربوط به شهدا و برخی نمادهای دفاع مقدس استفاده کنیم و حتی در صورت امکان برخی ادوات مربوط به دفاع مقدس نیز در آن لحاظ می شود . ضمن اینکه تمامی تلاش خود را به کار بستیم تا این پارک نیز همزمان با افتتاح پل به بهره برداری برسد.
فرج زاده در خصوص نمای پل نیز گفت : با توجه به اینکه این پل با بتن دارای نما اجرا شده هیچ رنگ آمیزی یا موارد زیبا سازی دیگری روی آن صورت نمیگیرد اما همزمان با آغاز عملیات کابل گذاری، نورپردازی آن نیز اجرا میشود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز افزود: یکی دیگر از اقداماتی که در این پروژه صورت میگیرد انتقال پایانه اتوبوس درون شهری ولی عصر (عج) از شمال شرقی به جنوب شرقی این میدان است که کار انتقال این پایانه نیز از پایان آذر آغاز و همزمان با افتتاح پروژه نیز به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: کل هزینه ساخت، تملک و جا به جایی تاسیسات پروژه پل کابلی ولی عصر(ع) بالغ بر ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان است که تنها ۷۵ میلیارد تومان آن مربوط به هزینه اجرای پل است.
توضیحات جامع بود. قابل توجه امیر کامیار عزیز و امین جان و برخی دیگر از دوستان که معتقد بودند پروژه ناقص اجرا خواهد شد و نورپردازی به سال بعد موکول میشه. توضیحاتی که در متن داده شد اگه قول الکی نباشه فعلا که ناقض نیمه کاره اجرا شدن پل هست. هرچند که نیمه کاره اجرا شدن پل چه نورپردازی انجام بشه و چه پارک ساخته بشه و چه این اتفاقا نیفته لفظ درستی نیست چون پلی که مطابق نقشه و طرح اصلی تمام کمال اجرا شده دیگه نمیشه بهش بگی نیمه کاره.
دوسوال از مدیریت سایت
ایا کابلهای پل نمادین هستند یا طراحی سازه ای هست
رو پایلون جای نصب پرچم خیلی بزرگ ایران دیده شده است
کابلهای سازه ای هستند و عرشه رو به طول ۱۰۴ متر معلق نگه میدارن.
پرچم هم قراره در باغ موزه به ارتفاع ۱۰۰ متر نصب بشه
یه سوال ، اگه نمای پل ازین حالت بتونی و زخمت دربیاد بهتر نیست ؟؟؟ آخه اکثر پل ها اینجوری داره ساخته میشه ، حالا نمیدونم این پل که میگن دارای بتن با نما هس به چه شکل ، ولی اگه پل ازین زخمتی و بی روحی بتن دربیاد بهتره ، البته این نظره منه
سلام
معنی کلمه پایلون چیه؟ و چه تفاوت فنی با پایه یا ستون نگه دارنده داره؟
با سلام
چرا تو تمام سایتها شیراز رو ششمین شهر پرجمعیت کشور اعلام کردن و تبریز رو پنجمین؟؟؟
اگه یه سری به سایت مرکز آمار ایران بزنین و نتایج سرشماری سال ۹۰ رو نگاه کنید میبینید که این یه دروغ محضه
جمعیت شهری شیراز طبق سرشماری سال نود ۱۵۴۹۴۵۳
جمعیت شهری تبریز طبق سرشماری سال نود ۱۵۴۵۴۹۱
لطفا اگه کسی میتونه بره تو ویکیپدیا اصلاحش کنه
اینم لینک نتایج سرشماری سال ۹۰
http://nnt.sci.org.ir/sites/nnt/SitePages/report_90/koli/population_report.aspx
شاید کار ترکا باشه
امیدوارم که ایندفعه سر موقع مقرر ک قول دادن افتتاح کنن
امیدوارم که اینبار مثل قبل نباشه و سر موقع مقرر افتتاح بشه