شهردار شیراز خواستار تصویب اعتبارات ۴۶۰ میلیون دلاری فایناس خط دوم متروی شیراز شد و گفت: تحقق این مهم تاثیر بسزایی در ساخت و تکمیل خط دوم قطار شهری شیراز دارد.
به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقل از تسنیم، علیرضا پاکفطرت بعداز ظهر امروز در مراسم افتتاح ایستگاه شهید مطهری خط یک قطارشهری شیراز که با حضور معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی برگزار شد اظهار داشت: درخواست شهرداری شیراز از سازمان مدیریت و برنامهریزی تحقق کامل اعتبارات دولتی متروی شیراز است.
وی با بیان اینکه تنها امسال ۴۵ درصد از اعتبارات ۱۱۰ میلیاردتومانی دولت برای متروی شیراز محقق شده است، خاطرنشان کرد: در صورتی که اعتبارات ۱۵۰ میلیارد تومانی سال آینده متروی شیراز محقق شود خط یک متروی شیراز به پایان میرسد.
شهردار شیرازبا قدردانی از فعالیتهای صورت گرفته در متروی شیراز به آخرین روند اجرای خط دوم قطار شهری شیراز گفت: خط دوم نیز با ۱۵٫ ۵کیلومتر از جنوبیترین قسمت شهر به سمت شمال است و ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد برای آن منعقد است که نیازمند تحقق فایناس آن است.
وی افزود: با توجه به اینکه رئیس جمهور فایناس این خط را پذیرفته و از مصوبات سفر هیئت دولت نیز است اما در سازمان مدیریت و برنامهریزی مورد پذیرش قرار نگرفته که درخواست ما این است این مهم محقق شود.
شهردار شیراز همچنین با بیان اینکه خط سوم قطار شهری شیراز نیز در ادامه خط یک برای اتصال به شهر صدرا باید اجرایی شود گفت: درخواست ما نیز پذیرفتهشدن این مهم توسط سازمان مدیریت و برنامهریزی است.
پاکفطرت همچنین خواستار اجرای مجدد طرح سد تنگ سرخ شد و خاطرنشان کرد: متاسفانه این طرح با توجه به اینکه دارای کد اعتباری است و سال ۹۱با مشارکت وزارت نیرو و شهرداری شیراز عملیات اجرایی آن آغاز شد با دستور رئیس سازمان محیط زیست اجرای آن متوقف شده و امروز به نوعی سیاسی شده است.
وی با بیان اینکه این سد دارای مطالعات محیط زیستی بوده و کارشناسان دانشگاه شیراز نیز روی آن مطالعه دقیق داشتهاند افزود: امروز اگر بخواهیم گردشگری شیراز رونق یابد اجرای این سد یکی از ضرورتها است.
شهردار شیراز همچینین از رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی خواستار تحقق اعتبارات دولتی و سهم شهرداری شیراز در بخشهای مختلف شد و افزود: سهم شیراز از جرائم راهنمایی و رانندگی در سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان بوده که تنها یک میلیارد تومان اختصاص یافته و امسال نیز هیچ مبلغی تاکنون پرداخت نشده است.
غلام مهدی حقدل رئیس شورای شهر شیراز نیز اظهار داشت: سال آینده خط یک متروی شیراز بدون واگن آماده بهرهبرداری رسید و دولت در زمینه تامین واگن اقدام جدی داشته باشد.
دم پاک فطرت گرمممممممم