پل طبقاتی معلم شیراز تابستان سال آینده به بهره برداری میرسد. به گزارش شیراز۱۴۰۰، پس از حل مشکلات مربوط به جابجایی تاسیسات این طرح، سازمان عمران شهرداری شیراز به عنوان پیمانکار با سرعتی مناسب درحال تکمیل این پل میباشد که بنابر روزشمار در روز جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴، ۲۴۶ روز تا افتتاح آن باقی مانده است.
گفتنی است این طرح شامل یک پل طبقاتی میباشد که هر طبقه شامل ۳ باند رفت و ۳ باند برگشت بصورت مجزا و یک لوپ اتصالی بین طبقات اول و دوم است که از روی بوستان معلم میگذرد.
عکس : امین آل شمس
باید باز هم سرعت کار افزایش یابد تا در زمان اعلام شده به بهره برداری برسد. دلیلی نداره در شیراز همه پروژههای مهم با تأخیر مواجه شود .همین الان زیرگذر دلگشا نزدیک ۲ سال تأخیر خورده،،، باید حد اقل ۲ شیفت کار انجام بشه. وگرنه یک شیفت از ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر کار را به کندی خواهد کشاند. همین پریروز در اخبار دیدم یه پًل رو گذر در کرج افتتاح شد که در حد و اندازه پًل احسان خودمون بود. شهردار کرج گفت ساخت و تکمیل اون در ۷ ماه با ۳ شیفت کاری ( ۲۴ ساعته) به انجام رسیده. حال اینکه پًل احسان در شیراز ۲ سال و نیم طول کشید! چرا ما ۳ شیفته کار نکنیم؟
چرا در شیراز پروژه ها با تاخیر انجام میشه؟
جوابش خیلی ساده است، برای اینکه مسئولین هر وقت خواستن مصاحبه کنند یه حرفی داشته باشند برای زدن(بگن فلان پروژه ها رو در حال ساخت داریم)
برای اینکه مدیریت منسجمی در بدنه ی شهرداری وجود ندارد.
به قول خودشون در تمام مناطق سطح شیراز کارگاه عمرانی فعاله(که هیچ کدوم هم تموم نمیشه)
پروژه ای که استاندارد جهانی به طور متوسط در ۶ ماه تمام میشود در شیراز ۴ سال زمان پیش بینی میشود و با ۲ سال تاخیر در مجموع بعد از ۶ سال ناقص افتتاح میشود.
پروژه ای که شهردار تاکید میکنه باید به جای ۴ سال در ۲ سال ساخته شود و وقتی با دیگر مسئولین اجرایی صحبت میکنی، بهت میگن حداقل ساختش ۵ سال طول میکشه(تقاطع غیر همسطح جام جم)
پروژه ای که بعد از ۴ سال و نیم از شروع ساخت اول وعده میدن اول سال ۹۴ افتتاح میشه و بعد میان میگن آخر ۹۵ و تا الان بعد از این همه مدت کم تر از ۷۰ درصد پیشرفت داشته(پل کابلی ولی عصر)
پروژه ساده ای که باید ۶ ماهه تمام میشد هنوز بعد از گذشت ۱ سال و نیم بیش از ۲۰ درصد پیشرفت نداشته(دور برگردان غیر همسطح بر روی زیرگذر صنایع)
وقتی در شیراز برای یک تجهیز کارگاه یک سال زمان گذاشته میشود چه انتظاری میشود داشت که این پروژه زودتر از ۵ سال افتتاح شود(زیرگذر گلستان بعد از دوسال ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی)
کاملا مشخصه هیچ اشکالی نه از پیچیدگی پروژه هاست نه از پیمانکاران بلکه تنها و تنها مشکل موجود مدیریت در کل بدنه ی شهرداری است.
و خیلی مثال های دیگری که با گفتنش قلبم به درد میاد…
یکی از ویژگی های خاص این تقاطع میدان نقش دارش هست. انشاالله نقش زیبای این میدان رو به بهانه ی کمبود آب و افتتاح های ناقص و هول هولکی از بین نبرن و حتی زیبا تر از قبل هم افتتاحش کنن
حالا استفاده از سنگ های خاص و هنری باشه یا همون چمن و یا چمن مصنوعی یا آب و یا هرچیز دیگه
کاش یه جور درستش کنن که برای عابرین پیاده هم نقشش قابل رویت و تحسین برانگیز باشه
باید خیلی به سرعت کار افزایش داده شود که این گره ترافیکی که الان به وجود امده باز شود مخصوصا شب ها ترافیک اطراف پروژه خیلی سنگین است امیدوارم این پل در نهایت سرعت و دقت و زیبایی اجرا بشه
یک بار برای همیشه یک مرد تو مجموعه شهرداری پیدا بشه و بگه خیابان همت دو طبقه می شه یا نه؟ و ما الکی دلمون را به وعده و وعیدهای شهرداری خوش نکنیم!
با اینکه شکر خدا من عضو شهرداری نیستم…
اما به احتمال زیاد ساخت پل همت به عهده سازمان عمران شهرداری قرار میگیره و سازمان در نظر داره که از میدان معلم تا قصردشت دوطبقه بشه. درخواست دادن و در حال مطالعه است. طرح دوربرگردان های غیر همسطح چمران هم نهایی شده و در ۹۵ اجرایی میشه.
حامد خان…این خبر دوربرگردان چمران چقدر صحت داره؟با این تفاسیر اگه ساخت دور برگردان چمران سال ۹۵ ساخته بشه حداقل دو سه ستل هم ساختش طول بکشه پس کی افتتاح میشه این پروژه کوهسار؟ این پل چمران بدون لوپ ها متاسفانه ناقص هست و زیر ۴۰ درصد کارایی داره…
ممنونیم از آقا مهدی مدیر محترم سایت که مطالب را با واقعییت و روشنگری بیان کردن. البته دوستان و مسولان شهرداری در نظر داشته باشن این حرف ها به معنی خصومت یا کوبیدن شهرداری نیست. بلکه از سر دلسوزی و نگرانی است که همه ما میبینیم ۲, ۳ سالی است سرعت طرح های عمرانی کند شده, یا پس از اعلام کلنگ زنی کار چشمگیری انجام نمیشود و شهردار و همکاران حساسیتی به خرج نمیدهند و این موجب عقب افتادن شیراز از رقابت کلانشهرها در رشد و توسه میشود. وگرنه اگر روند شتاب کارها به استاندارد جهانی یا حتی کشوری برسد من خودم اولین نفری هستم که متن فدایت شوم و تشکر و تقدیر برای شهردار خواهم نوشت. چطور آقای پاک فطرت در اوایل آغاز به کار با حساسیت روی زمان طرح های عمرانی حساس بود نمونه آن اجرای خوب پل رضوان و ۳ سطحی باهنر رحمت. . . . اما حالا گویی اگر یک طرح ۲ ساله ۵ تا ۶ سال هم طول بکشد هیچ حساسیتی نیست؟ ؟ ؟ خواهش میکنیم شهردار اون جدیت و حساسیت دو سال اول کار خود را نشان دهد و شورای شهر که کلا نسبت به همه چیز بیتفاوت است روی زمان اجرا ها از کلنگ زنی تا بهره برداری کامل نظارت لحظه به لحظه داشته باشد.
مهدی جان
الان پروژهای عمرانی شهرداری فراتر از ساخت تقاطع های غیر همسطح شده است . الان شهرداری ساخت پارک بزرگ دراک و چندین پارک بزرگ رو در دست ساخت داره . پروژه های ورزشی هم در دست ساخت هست و خط یک مترو باید تا اخر سال اینده تکمیل و افتتاح بشه و از همه بدتر رکود ساخت و ساز هست و درامد شهرداری کم شده است و مصوبه شورای شهر مبنی بر ساخت تله کابین دروازه قران توسط شهرداری به دلایل مسائل مالی هنوز اجرایی نشده و شهرداری باید ۳۰ سال کم کاری رو جبران کنه و البته این کار رو داره انجام میده و همین میشه که پروژه ها با تاخیر افتتاح میشه . ولی تکته مثبت اینه که پروژها کاملا متوقف نشده اند و در حال تکمیل هستند . انشاالله سال ۹۵ شیراز پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی شکوفا خواهد شد . منتظریم .
امیرم عزیز
باور کنید من خیلی بیشتر دلم میسوزه و از تمام این مسائل با خبر هستم.
دلم میسوزه که در بدنه ی شهرداری افرادی هستند که حتی در حال سنگ اندازی هستند. که اگر اطلاع رسانی شود، متوجه خواهید شد که بودجه بهانه است برای این کار.
خیلی اتفاقات در شیراز افتاده که حتی مردم خبر هم ندارند و ما دلمون رو به چند تا پل که شهرداری کلنگ زده خوش کردیم.
بله من هم میدونم که شهرداری در حال ساخت چندین پارک و پروژه بزرگ است ولی آیا تمام این ها باعث میشود که شهرداری از انجام کارهای خودش با چند بهانه شونه خالی کنه. همین چند روز پیش بود که شهرداری اعلام کرد تا الان ۸۰ در صد بودجه شش ماهه رو محقق کرده و امیدوار است که تا آخر سال به طور کامل محقق شود، پس کدوم کمبود بودجه.
امیرم عزیز، خیلی از پروژه ها به جای اینکه مشکل بودجه داشته باشند مشکل مدیریتی دارند و این صحبتی است که از زبان خیلی از مسئولین و کارکنان اجرایی پروژه ها شنیده میشه.
خیلی از پروژه ها حتی تا یک سال بعد از کلنگ زنی هم برنامه زمان بندی براشون تعیین نمیشه، که این عدم مدیریتی است نه کمبود بودجه و …..
سلام
۱- زیر گذر دلگشا با این سرعتی که کار میشه بخوبی یکسال دیگه کار داره حالا پل رو گذرش که از سلمان فارسی به هفت تن میره ، بماند که چند سال طول خواهد کشید .
۲- کار دور برگردان زیر گذر صنایع که تعطیله، کاش لااقل کنار گذرش رو که بخاطر کارگاه بستن باز میکردن تا مردم مجبور نشن از کوچه های پرپیچ و خم مجاور بگذرند و باعث سلب آسایش اهالی اون کوچه ها هم بشوند.
۳- پلی که بروری کمربندی معالی آباد و به سمت بزرگراه دراک ساخته شده ، پس از سالها اجرای لاکپشتی و علیرغم حذف برخی از قسمتهای طرح اصلی هنوز کامل نشده و بخاطر نداشتن چراغ و نورپردازی عبور از آن مخصوصا به/از سمت کمربندی هنگام شب واقعا ترسناک هست .
این میدان در مسیر بین منزل و محل کار من قرار گرفته و هر روز از کنار این پروژه رد میشم. ولی فکر کنم مسئولین این پروژه نمیدونن که افرادی مثل من زیاد هستن و یا فکر میکنن مردم نمیفهمند.تابلو روزشمار نصب شده در ضلع جنوبی میدان معلم حدود یکماه و نیم پیش در حالی که ۲۴۶ روز مانده به ایان پروژه رو نشون میداد خاموش شد و در کمل تعجب امروز صبح دیدم که روشن شده و ۲۶۸ روز ! به پایان رو نشون میده . واقعا اگر قرار هست این پروژه سر موعد تمام نشه چه نیازی به این ترفند های وقیحانه داره تا واقعیت رو وارونه جلوه بدن؟
ای آقا یکی به فکر کمربندی حدفاصل پل رکن آباد تا شهرک جوادیه بکنه، باور کنید هیچ نقطه استانداردی نداره، دوربرگردان درست نداره، آسفالت وحشتناکه، دو باند فوق باریک، با تعداد حداقل بیست تا تصادف و چپی در هر هفته رکورد داره مرگ و میره. یکی با انصاف بداد مردم برسه