مدیر عامل سازمان عمران شهرداری شیراز گفت: ایستگاه تقاطعی میدان امام حسین (ع) مترو شیراز سال ۹۷ به بهرهبرداری میرسد.
به گزارش شیراز ۱۴۰۰ و به نقل از پایگاه خبری شهرداری شیراز، مرتضی مستمع با بیان اینکه ایستگاه تقاطعی میدان امام حسین (ع) قطار شهری هماکنون در ۲ طبقه در حال احداث است، اظهار داشت: این ایستگاه با توجه به قرار گرفتن در محل تقاطع ۲ خط قطار شهری شیراز، دارای ویژگیهای منحصر بهفردی است.
وی افزود: با توجه به عبور ۲ خط در این محل و قرار گرفتن سازه ایستگاهها در عمق ۲۵ متری زیرزمین باید در این محل ۳۰ متر خاکبرداری انجام میدادیم؛ این در حالی است که از عمق ۲۲ متر به دلیل بالا آمدن سطح آب، ۸ متر از حفاری و عملیات ساخت ایستگاه درون آب انجام میشود.
مدیر عامل سازمان عمران شهرداری شیراز ادامه داد: مطابق برنامه، این ایستگاه باید در مدت ۲ سال ساخته و آماده عبور خط یک مترو شود که با توجه به پایان خط یک، تا مرداد ماه سال آینده سازه اصلی این پروژه آماده و پس از آن عملیات ریلگذاری آغاز و تا پایان سال آینده قطار شهری میتواند از این ایستگاه عبور کند.
مستمع گفت: البته با توجه به قرار گرفتن این ایستگاه در تقاطع ۲ خط تا زمانی که حفاری خط یک در محل انجام نشود امکان افتتاح کامل ایستگاه و حضور مسافران وجود نخواهد داشت و سوار شدن مسافران تنها در ایستگاههای دیگر از جمله ایستگاه زند انجام میگیرد و پس از عبور دستگاه TBM حفاری خط ۲ از این ایستگاه تا سال ۹۷، آماده حضور مسافران خواهد بود.
وی افزود: اعتبار اولیه این ایستگاه ۱۴۵میلیارد تومان بود که تا اتمام این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.
مدیر عامل سازمان عمران شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: تاکنون در مقاطع مختلف بخشهایی از این پروژه به اتمام رسیده و مسیرهایی باز شده که در این راستا تا بهمن ماه کارگاه قطار شهری مقابل استانداری فارس نیز کار خود را به اتمام میرساند و این مسیر نیز بازگشایی میشود.
مستمع در ادامه گفت: تا پایان آذر شاهد افتتاح چند پروژه از جمله بزرگراه و پل آرین در امتداد فاز دوم بزرگراه شهید محلاتی خواهیم بود که با افتتاح این مسیر، بزرگراه آرین به کمربندی اکبرآباد پیوند میخورد.
وی از بهره برداری پل چهارم میانرود خبرداد و افزود: با افتتاح این پل که بر روی رودخانه چنار راهدار در حجتآباد قرار گرفته، این محله از بنبست خارج میشود.
وی در خصوص روند کند ساخت تقاطع معلم نیز اظهار داشت: در حال حاضر این پروژه با ۵۲ درصد پیشرفت در حال ساخت است اما هنوز مقداری از تاسیسات آن باقی مانده و دستگاههای خدماترسان هنوز در این زمینه به ما کمکی نکردهاند.
خدا کنه پل طبقاتی معلم بیشتر از اون چیزی که روزشمار نشون میده ساختش طول نکشه. چون اون قسمت نیاز شدیدی به پل طبقاتی داره. و همینطور فلکه ستاد هم خدا کنه هر چه زودتر هم مترو اماده بشه هم راه های خیابون ها باز شه . که اون مسیر هم با بسته شدن شرایطو سخت کرده برای رفت و امد. ممنون از گزارش
متاسفانه عدم همکاری دستگاههای اجرایی (نبود مدیریت شهری) باعث طولانی شدن اجرای پروژه های عمرانی و کلیدی شهرداری شیراز شده است و این موضوع نقطه سیاهی در مدیریت شهری شیراز است. امین جان از پروژه کوهسار مهدی خبر جدیدی مبنی بر زمان افتتاح آن اعلام نشده است؟
باید روی دو سال آینده و یا بیشتر حساب کرد
خدا کنه پله برقی ها و اسانسور زیادی داشته باشه
به خاطر اینکه ایستگاه بسیار مهمی هست و ازدحام زیادی در این ایستگاه میشه
با عرض سلام و درود خدمت همه ی زحمت کشان مهم ترین پروژه شهر راز و خدا قوت.
با این تفاسیر که گفتن انگار از فلکه گل سرخ تا فلکه شهرداری انگار تا مرداد ماه سال آینده ریل گذاری ها و تاسیات بالا سری قطار شهری چون سیستم برق رسانیش ایشالا و به امید خدا تمام خواهد شد.
تنها انگار معلوم نیست که چه تعداد از ایستگاه ها تا اون زمان به بهره برداری می رسد.
امید که در شهریور ماه با دو رام اونجا شروع به تست های گرم و سرد کنن که اگه شد در مهر ماه یا آبان ۹۵ در همون محدوده که گفتم به صورت آزمایشی شروع به مسافرگیری کنن تا انتهای سال ۹۵ تمام ملت شریف شهر شیراز شاهد افتتاح کامل این پروژه باشند.
و دیگر بدقولی و به طول کشیدن پروژه رو باز شاهد نباشیم.خیلی هم مهم نیست که ایستگاه ستاد آماده باشه.مهم اتمام پروژه آخر سال ۹۵ از فلکه گل سرخ تا میدان احسان می باشد.که آثار مهم کاهش ترافیک شهرمون رو در این امتداد شاهد باشیم.
و در آخر امیدوارم که طوری برنامه ریزی کنند که تعداد رام ها به اندازه ای باشد که بتواند حداقل سر فاصله زمانی ۷ تا ۸ دقیقه ای در کل خط یک را شامل بشود.
با این حساب افتتاح فاز ۲ تا پایان سال ۹۵ کشکه!
پایان ۹۷ بخوان این ایستگاه رو آماده کنن به عبارتی میشه گفت کل خط ۱ رو باید سال ۹۸ منتظرش باشیم
مجید جان افتتاح فاز دو ربطی به آماده بودن یا نبودن این ایستگاه نداره . حتی اگه یک ایستگاه هم آماده باشه، فاز دو در سال آینده افتتاح خواهد شد.
سال اینده فاز دوم خط یک هم راه اندازی خواهد شد . فقط در دو ایستگاه ستاد و میدان ولی عصر توقف نخواهد داشت .همانطور که الان در زرگری و عفیف اباد توقف انجام نمیشود .
تا گوساله گاو شود دل صاحبش اب شود بابت چندتا پروژه وضع گرانی ها و تورم را ببینید کاش همه چیز با مدیریت صحیح انجام می شد و مردم نشاط داشتن و از خمودگی و استرس بدور بودن
ادمین جان درباره این گزارشی عکسی داری بزار:
((جمله بزرگراه و پل آرین در امتداد فاز دوم بزرگراه شهید محلاتی خواهیم بود که با افتتاح این مسیر، بزرگراه آرین به کمربندی اکبرآباد پیوند میخورد.))
ممنون
سعید جان عزیز
سرفاصله زمانی کمتر از ۱۵ دقیقه وقتی میسر میشه که کل خط ۱ راه اندازی بشه . الان هر چقدر هم که قطار بیاد و حتی اگر مشکل کمبود راهبر هم حل بشه نمیشه تعداد بیشتر ۴ قطار رو وارد خط کرد و نهایتا اونا رو پارک کرد چون مشکل کمبود خط پارک هست . پایانه احسان فقط ظرفیت ۵ رام قطار رو داره . ( یک خط هم درزین اشغال میکنه ) همون طور که میبینید یه قطار روی سکوی b ایستگاه نمازی پارک میشه
من الله توفیق
درود بر شما و همه کارگران زحمتکش مترو و شهرداری شیراز
اگه عقل داشتیم به جای بستن چند ساله خیابان و گرفتار کردن مردم میومدیم از فضای دژبان یا شهرو روستا که تبدیل به کارگاه منبت کاری شده استفاده میکردیم.
با سلام
در چه زمانی نرده کشی فلکه امام حسین برداشته میشود و ترافیک به حالت عادی بر میگردد سال ۹۵ یا ۹۷