تاریخ : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳ Friday, 22 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

7

درسی که باید از تراژدی یاهو گرفت

  • کد خبر : 22832
  • 04 آبان 1394 - 0:41

همه کسانی که در اولین روزهای اینترنت در ایران پا به پای رایانه ها بوده اند یاهو را به عنوان یکی از اصلی ترین و اصیل ترین ابزارهای کار خود در آن روزها به خاطر می آورند. پلتفرمی که بسیاری از کاربران در سراسر دنیا اینترنت را با آن شناخته اند اما این روزها حال خوشی ندارد و به تدریج گویا یک تراژدی غم انگیز در انتظار آن است.
به گزارش «تابناک» هفته گذشته پورتال رسمی یاهو در اینترنت اعلام کرد که قراردادی تجاری در راستای تبلیغاتی اینترنتی بر روی موتور جستجو را با شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت به امضا رسانده است.

همچنین اعلام شد که درآمد فصل گذشته یاهو بسیار پایین تر از آن چیزی است که پیش از این در تحلیل ها به آن اشاره شده بود که خود این امر سوالات بسیاری را در مورد مدیریت «ماریسا مایر» مدیر عامل فعلی یاهو بر می انگیزد:

دو دهه قبل یاهو به عنوان پیشرو ترین پلتفرم در عرصه اینترنت و موتور جستجو در مقامی قرار داشت که میتوانست یک شبه گوگل تازه پا را خریداری کند. اما بعد از یک سقوط مداوم در یک دهه بعدی، در سال ۲۰۰۸ یاهو به جایی رسیده بود که مایکروسافت با ۴۵ میلیارد دلار پیشنهاد خرید آن را داد.

در حال حاضر وضعیت از این هم بدتر است و ارزش یاهو به کمی بیش از ۲۹ میلیارد دلار میرسد و نکته جالب این است که این ارزش به هیچ وجه ناشی از تجارت اصلی یاهو – که البته در آن به شدت سقوط کرده است – نیست. ۵.۵ میلیارد ارزش نقدی به علاوه ۲۲.۶ میلیارد ناشی از سهام Alibaba در چین و حساب های Yahoo Japan به ارزش ۲.۳ میلیارد دلار مجموع دارایی های یاهو را تشکیل میدهند.

یاهو این روزها بیش از همه بخاطر هویت و شخصیت مدیر عامل چالشی فعلی خود یا به خاطر ابداعات عجیب و غریب و اغلب سر هم بندی شده – همچون روشی جدید برای ورود به حساب کاربری ایمیل بدون نیاز به گذرواژه – در صدر اخبار قرار میگیرد.

یاهو به سادگی میتوانست تبدیل به یک گوگل، فیسبوک یا توییتر شود اگر قدم صحیح را برداشته بود. اما در حال حاضر این شرکت همه دارایی های معنوی خود را در موتور جستجو، کما بیش در حوزه ایمیل و به ویژه در حوزه شبکه های اجتماعی و ارتباطی از دست داده است. این همه یک درس را در پی دارد: این ایده های بزرگ هستند که مشکلات بزرگ را حل میکنند و نه وصله و پینه های عجیب.

مایر البته در حال حاضر در تلاش برای دست و پا کردن یک معجزه در حوزه موبایل ویدئو و سایر حوزه های در حال ظهور در عرصه تکنولوژی است اما همانند آنچه هفته قبل یاهو اعلام کرد، همه اینها نتوانسته است کاری برای این شرکت از پیش ببرد. هر آنچه یاهو در تلاش برای قدم گذاشتن در آن است پیش از این از سوی سایر شرکت ها پیموده شده است.

البته هنوز یاهو جایگاه سوم را به عنوان بزرگترین پتلفرم وب در ایالات متحده بعد از گوگل و فیسبوک دارا است اما واقعا به یک معجزه نیازمند است. زیرا ماریسا مایر هنوز به تکنولوژی فکر میکند و نه به مخاطبان و یاهو از روش و منش دو دهه قبل خود به شدت فاصله گرفته است.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=22832

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.