عکس : زیرگذر گلستان پس از توسعه

عملیات تعریض زیرگذر گلستان از سال گذشته شروع شده است. به گزارش شیراز۱۴۰۰، این زیرگذر در ورودی شمالغرب شیراز قرار دارد که به دلیل حجم بالای خودروهای ورودی، عملیات تعریض و افزایش طول آن به بیش از ۲ کیلومتر درحال انجام می باشد.

در این طرح ابتدا طول این زیرگذر به ۲۱۰۰ متر ( از ورودی شهرک گلستان و شهر صدرا تا بعد از پلیسراه ) افزایش خواهد یافت و تعداد باندهای تندروی آن به ۶ عدد می رسد. ضمن اینکه ۴ باند کندرو نیز در این طرح پیش بینی شده تا درنهایت این زیرگذر به شکل بزرگراهی زیرمینی، به انتقال ترافیک بپردازد.

در فاز دوم طرح نیز، سطح سوم شامل یک پل روگذر از خروجی بزرگراه صدرا به شیراز به سمت مسیر غرب به شرق بزرگراه دکتر حسابی ساخته می شود.

697_unnamed

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

مطالب مرتبط

11 نظر

  1. حامد_شهرراز

    درود،
    ۳D این پروژه، توسط مهندس گرانقدر این پروژه، مهندس باقری بدست ما رسیده است. هم اکنون عملبات دیواره چینی زیرگذر در حال انجام است وتعریض مسیر هم انجام شده است و بر روی این زیرگذر، ۶ پل ساخته خواهد شد و بخش ابتدایی این زیرگذر از سمت صدرا و خلیج فارس، بصورت ۳ طبقه درخواهد آمد که طبقه سوم، پلی چپگرد بزرگ از ابتدای ورودی صدرا شروع شده و با عبور از فراز زیرگذر،به ورودی بزین و شهرک استقلال و آپادانا. ختم میگردد.
    طبق اعلام مسئولین، روز ۱۰ شهریور، مسدود سازی کل مسیر پروژه زیرگذر انجام شده است و خاکبرداری کم کم آغاز خواهد شد.البته طبق صحبت های آقای مستمع، مدیرعامل سازمان عمران، زیرگذر میبایست در فاز ۲ و ۳ تا انتهای گویم نیز اجرا و امتداد یابد. البته هم اکنون املاک تجاری واقع در مسیر دوکوهک و گویم نیز تملک شده و بخشی از آن تخریب شده است تا بزرگراه دکتر حسابی امتداد یابد.
    همچنین برنامه اتصال صدرا به بزرگراه های کوهسار و آرین و آزاد راه ریخته شده و در حال طراحی است.
    ایستگاه و ریل فعلی راه آهن شیراز، اصفهان، به خط ۳ مترو اختصاص خواهد یافت و ایستگاه قطار شیراز در نزدیکی فرودگاه اجرا میشود.

    پاسخ
  2. پیر خرابات(محمدسابق)

    خیلی از بلوارهای اصلی شیراز رو میشه به این شکل درآورد تا دیگه مردم دوبانده و سه بانده کنار خیابان نایستند و عبور از یک خیابان شیراز به خیابان دیگه نیم ساعتی طول نکشه!!بعنوان از زیر گذر چمران تا چهارراه گلشن حتی خیابان ملاصدرا فرهنگ شهر نادر و غیره

    پاسخ
  3. Farshid

    درود
    با سپاس از گزارش خوب شما
    طرحی ک جناب آقای مستمع بیان کردن بسیار طرح مفید و کار آمدی و آینده نگارانه ای هست چرا که در آینده و با اتصال آزادراه اصفهان شیراز به این منطقه واقعا نیاز به چنین طرحی‌ احساس میشد!
    تنها مسئله ای که هست شهرداری شهر جدید صدرا قبلا با اتصال صدرا به بزرگراه کوهسار مخالفت کرده بود!آیا واقعا این اختلاف حل شده؟
    به هر حال امیدوارم که هر چه زودتر این مجموعه پروژه ها به سرانجام برسند تا شاهد تغییرات اساسی و بهبود کیفیت مسیر در این قسمت از کلانشهر شیراز باشیم!

    پاسخ
  4. فرشاد

    امیدوارم در پوشش بدنه این زیرگذر از کاشی حموم گل گلی استفاده کنند که با پوشش زیرگذر دلگشا که کاشی حموم ساده هست متفاوت باشه;-)

    پاسخ
  5. سعید

    سلام به حامد شهر راز عزیز با انتقال ایستگاه راه آهن شیراز به نزدیکی فرودگاه ایستگاه فعلی چی میشه یعنی تازه ساخته شده باید تخریب بشه

    پاسخ
  6. ایمان

    بسیار عالی این روش استانداردترین نوع بزرگراه شهری هست که بجای تقاطع شبدری از رمپ با پل دوربرگردان که از لحاظ سرعت اجرا و هزینه با صرفه تر هست مثل بزرگراه زیرزمینی امام علی تهران(شمال-جنوب) با این تفاوت که ۸ خط تندرو دارد و یک لاین به سامانه تندرو BRT اختصاص داده شده.
    بزرگراه کمربندی شیراز هم با فضایی که داره باید یک بزرگراه زیرزمینی بشه چرا که داخل شهره.
    بلوارهای رحمت و خلیج فارس نیز که ورودی جنوبی هستند باید با ایجاد تقاطع ها نصب نرده و گاردریل برای جلوگیری از ورود عابر و توقف حاشیه خودرو ها به بزرگراه تبدیل بشن. و به رحمت وصل بشن.
    رحمت هم قابلیت بزرگراه شدن داره و زیرگذر باهنر باید تا پشت باغ جنت ادامه داده بشه بخاطر چهارراهای مسیر.
    مطهری و میثم نیز بزرگراهی بشن و با تقاطع های غیرهمسطح به کمربندی وصل بشن. ادامه زیر گذر یادگار امام تا پل ستارخان و از پل ستارخان زیر خیابان زرگری به صورت تونل به بزرگراه چمران وکوهسار وصل بشه.
    و طرح طبقاتی ایمان و….شبکه بزرگراهی شیراز تکمیل که این طرح ها همه باعث تحول و پیشرفت شیراز و شایسته کلانشهر و روانی ترافیک روانی کننده شیراز رو به همراه داره

    پاسخ
  7. پژمان

    با درود و سه پاس از دست اندر کاران این سایت
    آیا یک پل عابر پیاده در این طرح در نظر گرفته نشده؟
    با توجه به تلفات ضروری به نظر میرسه

    پاسخ
  8. محمد

    سلام دوستان
    در حال حاضر خودرو های ورودی مجتمع خلیج فارس و خودروهای خروجی صدرا تداخل بسیار بد و خطرناکی مخصوصا هنگام شبها با یکدیگر دارند آیا این طر ح چنین مشکلی رو حل میکنه؟
    اگه میشه یه نقشه کامل و مشخص از این طرح بزارید.
    با تشکر

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *