پس از افتتاح پل طبقاتی معالی آباد و روانتر شدن ترافیک در این ناحیه، دوربرگردانهای همسطح بلوار میرزای شیرازی باعث ایجاد ترافیک در مسیر بین پل معالی آباد و زیرگذر صنایع شده اند.به همین منظور از سال گذشته عملیات ساخت دوربرگردان های غیرهمسطح در محل زیرگذر صنایع برای حذف دوربرگردانهای بلوار میرزای شیرازی آغاز شد.
مسئول فنی این پروژه، در گفت وگو با خبرنگار شیراز۱۴۰۰ گفت : دوربرگردانهای غیر همسطحی که در حال ساخت بر روی زیرگذر صنایع میباشد، ترافیک بزرگراه دکتر حسابی را از بین میبرد و این بزرگراه را به یکی از بزرگراههای استاندارد شیراز تبدیل خواهد کرد.
مهندس گرجی افزود: تاکنون ۱۱ ماه از عملیات اجرایی اولین دوربرگردان میگذرد و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، دومین دوربرگردان هم به تازگی شروع به ساخت شده و هنوز برنامه زمان بندی تکمیل آن مشخص نیست.
گرجی در خصوص تاخیر در روند پروژه هم اضافه کرد: مشاور پروژه در تامین نقشه ها کم کاری داشته و همچنین اداره برق در خصوص جابه جایی پایه های برق همکاری لازم را نداشته که باعث شده تا پروژه از سرعت کافی برخوردار نباشد.
گرجی با اشاره به حساسیتها و مسائل ترافیکی زیرگذر صنایع، افزود: به هیچ عنوان زیرگذر صنایع بسته نخواهد شد و قسمت معلق دوربرگدان، روی قالب، بتن ریزی شده و پس از آماده شدن به کمک جرثقیل به وسط پل وصل خواهد شد. طبق برنامه زمانبندی حدودا ۲ ماه دیگر شاهد بهره برداری از اولین دور برگردان خواهیم بود و دوربرگردان های هم سطح بزرگراه دکتر حسابی بسته خواهد شد.
عکس: مهدی دهدشتی
با تشکر از مهدی عزیز.
خواهش میکنم حامد جان.
مهدی جان مسوولیت این دور برگردان با شهرداری منطقه ۶ هس یا شهرداری کل؟
کارفرمای پروژه معاونت فنی و عمران شهرداری شیراز است.
ممنون مهدی جان از گزارش خوبت
خواهش میکنم دوست عزیز.
اگرهدف روانی ترافیک باشه تنها با بستن دوربرگردان مشکل حل نمیشود چرا که توقف حاشیه خودروها بخاطر واحد های تجاری ترافیک رو تشدید میکنه.علاوه بر بستن دوربرگردانها نباید به خودروها اجازه توقف داد مثل بزرگراه رسالت در تهران که حاشیه تجاری داره یا خطوط کندرو ایجاد کرد.
گرچه ترافیک بستگی به فرهنگ خود شهروندان هم داره چرا که برای خرید یک نان یا سبزی تحمل کمی پیاده روی ندارند و حتما باید با ماشین برن جلو مغازه پارک کنن دوبله و سوبله خرید کنن.
ایمان جان تمام صحبت های شما درست است، اما اگر از بزرگراه چمران و دکتر حسابی عبور کرده باشید، قاعدتا باید دیده باشید که عمده ترافیک محور های ذکر شده به دلیل دوربرگردان های هم سطح است.
در مرحله بعدی حتما باید شهرداری فکری به حال معضل پارک کردن خودروها در حاشیه بزرگراه ها کند و بعد از اون هم به فکر آسفالت استاندارد خیابان ها و مخصوصا بزرگراه ها کند.
دوست عزیز این بحث واحدهای تجاری کنار خیابانهای شیراز معضلی اصلی ایجاد ترافیک و بی نظمی در شیراز هست که چهره یک شهر سطح پایین را به شهر زیبای شیراز داده .این موضوع قابل طرح و پیگیری از طرف کارشناسان خبره می باشد .
بله ممنون درسته کاملا هر دو عامل باعث ترافیکه. و باید تمامی دوربرگردانهای معبر های اصلی بسته بشه چرا که با این کار میتوان خطوط تندرو هم ایجاد کرد از جنوب شرق تا شمالغرب شیراز.
البته ایمان جان، خطوط اتبوس BRT فعلا در حد شعار باقی مونده و تا الان هیچ کاری در جهت این امر مهم انجام نشده.
اگه واقعا دور برگردانها حذف بشه عالیه ادم وحشت میکنه میخواد دور بزنه
با سلام خدمت دوستان
پروژه دورگرد میرزای شیرازی توسط مهندسین خبره سازمان عمران شهرداری شیراز به طور شبانه روز ساخته شده و دومین پل در پایان سال ۹۵ آماده بهره برداری می باشد.
ساخت دو دوربرگردان بیش از ۲ سال توسط مهندسین خبره به طول انجامید! مدت زمانیکه پل معالی آباد ساخته شد