شهردار شیراز با بیان اینکه گره ترافیکی میدان قصردشت باز میشود، گفت: گزینههای مختلف برای روانسازی ترافیک تا میدان معلم این شهر در دست بررسی است.
به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از فارس، علیرضا پاکفطرت در بازدید از میدان قصردشت، این میدان را یکی از گرههای ترافیکی شهر شیراز عنوان کرد و اظهار داشت: در آینده، ترافیک بزرگراه کوهسار مهدی، تونلهای کوهسار و ایمان و پل چمران از این میدان عبور میکند.
وی بابیان اینکه باید این ترافیک به سمت خیابان ایمان، میدان معلم و میدان شهید رودکی و درنهایت به بلوار امیرکبیر و محور بوشهر هدایت شود تا بتوان حجم تردد را تخلیه کرد، افزود: به دلیل وجود این حجم ترافیک، شرایط فعلی و جمعیتی که در مجموعه قصردشت سکونت دارند؛ ترافیک در میدان قصردشت مضاعف شده و خواهد شد.
شهردار شیراز با اشاره به اینکه ترافیک در این مسیر برای مردم بهویژه ساکنان این منطقه مشکلاتی ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز برای برطرف کردن این مشکلات و کاهش بار ترافیکی میدان قصردشت با بررسیهای مختلف زیرگذر و روگذری در سه سطح برای این مسیر طراحی کرده است تا این گره ترافیکی باز شود.
پاکفطرت بابیان اینکه زیرگذر طراحیشده در مسیر غرب به شرق و روگذر طراحیشده بهصورت شمالی _ جنوبی، پل چمران را به خیابان ایمان و بالعکس متصل میکند، تصریح کرد: تأسیسات زیرزمینی قصردشت اسکن و مکان آنها مشخص شده تا میزانی که نیاز به جابهجایی دارد، جابهجا شود.
وی با تأکید بر اینکه عملیات اجرای این پروژه باید بهگونهای آغاز شود که برای مردم مزاحمتی ایجاد نشود، عنوان کرد: تملکهای مربوط به این پروژه نیز از یک سال گذشته آغازشده و ادامه دارد و شهرداری شیراز تلاش میکند تا در سه ماه پایانی امسال عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.
شهردار شیراز با اشاره به اینکه در راستای اجرای این پروژه مهندسی ارزش باید انجام و تمام جوانب آن بررسی شود، حفظ باغات قصردشت را برای شهرداری شیراز ازلحاظ رعایت مسائل زیستمحیطی و منظر شهری بسیار مهم دانست و بیان کرد: این پروژه در کنار گزینههای دیگر برای روانسازی ترافیک تا میدان معلم در کمیسیونهای عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر شیراز نیز در دست بررسی است و نتایج کارهای مشاوران بررسی میشود تا هر چه زودتر برای این پروژه تصمیمگیری شود.
پاکفطرت بابیان اینکه به طور معمول اجرای چنین پروژههایی که مشکلات بسیاری به همراه دارد به سازمان عمران شهرداری شیراز واگذار میشود، گفت: در راستای چنین پروژههایی که با سختی بسیار همراه است تمام عوامل شهرداری شیراز همکاری دارند تا کار زودتر به نتیجه رسد.
با سلام، آیا دو طبقه کردن خیابان همت شمالی همچنان در دستور کار قرار دارد؟
بله طرحش تصویب شده
با سلام طرح دو طبقه شدن خیابان همت به کجا رسید؟ اقای شهردار اصلا به این طرح مهم اشاره نمیکنن.
طرح تصویب شده.
امیدوارم مثل طرح دو طبقه کردن ملاصدرا و بعثت در حد حرف نباشه و بعد چند سال فراموش و به تاریخ بپیونده.
ایمان جان اتفاقا طرح دوطبقه کردن ملاصدرا و بعثت هم در حال مطالعات میباشد.
خیلی خوبه که به فکر هستن ولی خدا کنه طرح در خور شان شیراز باشه و اصلاحاتی انجام بشه چون طرح میدان قصردشت میتونه همراه با میدان و یک تقاطع چند سطحی زیبا و المان وسط اون زیبایی خاصی ببخشه
لابد وقتی پل معلم تمام شد تازه یادشون میفته طرح دو طبقه کردن همت رو اجرایی کنن. میگی نه وایسا و ببین.
ﺧﺪﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍ ﯾﺎ ﺷﮑﺮﺕ
شهردار دوست دارم
دوست عزیز من هم مثل خودت انقدری که دوست داشتم بهش رای بدم بره مجلس
چندی پیش از میدان معلم رد میشدم دیدم پایه های پل سطح دو در خیابان همت شمالی در حال اجراست. اگر قرار به دو طبقه کردن باشه طبیعتا باید مستقیما به سطح دوم پل معلم متصل بشه و تا آخر ایمان شمالی ادامه داشته باشه. اما پایه های در حال اجرا، که اتفاقا به نظر میاد جهت اتصال پل به زمین ارتفاع آنها با فاصله از میدان کم میشه، دو طبقه کردن خیابان رو برای من مبهم کرده!
درود
۲ نکته در رابطه با مسیر فلکه قصردشت تا میدان معلم وجود داره
۱. در امتداد پل چمران با وجود ادعای مسولین در مورد تملکها ؛ آپارتمان سازی درحال اجراست!
۲. همانطور ک دوستان اشاره کردند پایه های پل مسیر ایمان شمالی – جنوبی پل عرشه پل را به سطح زمین هدایت میکنند.
اون ساختمان دقیقا جنب پل قرار میگیره و مسیر پل هم در ادامه به سمت قصردشت به سمت چپ انحراف پیدا میکنه.
اون ستون های معلم هم ارتفاع استانداردی داره و من فکر میکنم بخاطر باریک بودن همت و استفاده از فضای خیابان زیرین پل ،در اینده قطعا ستون های ادامه از پل معلم مثل بزرگراه طبقاتی صدر تهران به صورت تک پایه یا دروازه ای طراحی بشه
چرا که عقلانی تره .
بزرگراه امام خمینی اصفهان هم دو ستونه طراحی شده اما فضای زیرین استفاده چندانی نداره.و خیلی هم تبلیغات کردن که ما اولین شهر دو طبقه ایران هستیم . اما تهرانی ها زدن رو دستشون ۱۱ کیلومتر پل طبقاتی تک پایه در طی ۲۶ ماه افتتاح کردن.
دقیقاً فرشید جان!
از دوستان کسی اطلاعی نداره جریان به چه شکلی هست؟ ظاهراً گفته بودند طرح دو طبقه کردن تصویب شده! پس چرا پل معلم داره به این شکل اجرا میشه؟
آقا امین شما اطلاعی دارید؟
پس تا حالا داشتن چیکار می کردن که تازه به فکر بررسی گزینه ها افتادن!!!
من هی متن خبر را می خوندم که آخرش برسه به اینجا که هفته دیگه بعدا از مدت ها وعده و وعید
کلنگ این پروژه زده میشه، تازه گویا صحبت از مهندس ارزش دارن می کنن.
ایشالا که قصردشت حداقل مثل بقیه پلهایی که تو شیراز ناقص و از روی از سر باز کردن بود نباشه و یه طرح کامل باشه.
همین پل چهارراه گاز هم ناقصه.
میان صحبت از کار مهندسی هم میکنن…
آخه مهندس کجای دنیا تقاطع ۳ سطحی میزنن بعد ماشینا مجبور میشن برن سر زیرگذر دور بزنن؟
این همه خرج؟ این همه بیت المال! واقعا با این عوام فریبی و خرابکاری اون دنیایی هم وجود داره ها
باید جوابگو باشین،
الان که کسی نیست ازتون بپرسه چه کردین! چون همه از یه سفره نون میخورین.
متاسفانه کسانی هم هستن که اسم تقاطع سه سطحی رو میشنون و شروع به به به و چه چه میکنن…برادر من پاتو از ۴ دروازه شیراز بذار بیرون ببین دنیا چه خبره و شهرهای دیگه دارن چیکار میکنن و چطور پیشرفت میکنن؟
(مثل این میمونه که بیان برای یه روستا چراغ راهنمایی نصب کنن روستاییه هم فکر میکنه دیگه این الان اوج پیشرفته نسبت به شنیده هاش از شهر )