سایت خبری تحلیلی شیراز۱۴۰۰ : امسال نیز مانند سالهای گذشته، شهرداری شیراز در استقبال از نوروز اقدام به نصب المان های مختلفی در سطح شهر نمود که بیشتر آنها از طریق فراخوان و به وسیله هنرمندان شهرمان ساخته شده بودند. حال، با گذشت بیش از ۳ ماه از تعطیلات نوروزی بد ندیدیم که با مروری گذرا بر این نمادها، نظر شما بینندگان را درباره المان های نوروز ۹۴ شیراز، جویا شویم.
تصاویر : مدیریت زیباسازی شهرداری شیراز
برخی از المان ها زیبا و خلاقانه ولی سایرین که شامل اکثر المان ها میشه بسیار پیش پا افتاده و بی هویت که گل سرسبد المان های بی هویت همان المان سه وجهی خیابان ۹دی هست.
درود
به نظر من میشه المان ها رو به صورت کلی به سه دسته خوب ، بد و خجالت آور دسته بندی کرد که المان های : جارو ، ماهی قرمز ( اطلسی ) ، صندلی خانواده ، قاصدک ، نردبان رنگین کمان ، کبوتر حرم ، مترسک و لا در دسته ی خوب – المان های : ردپا و بادکنک و کفش نوروزی و کلاه قرمزی در دسته افتضاح و خجالت آور و سایر المان ها در دسته ی بد قرار می گیرند .
جای تاسفه که علی رغم تجارب سال های گذشته و وجود نمونه های موفق مثل مشهد ، چرا شهرداری همچنان در زمینه المان که تاثیر فوق العاده ای در نشاط بخشی و حتی ارتقا فرهنگ شهر نشینی داره تا این حد انفعالی و بسیار ضعیف عمل می کنه ؟؟
اکر به جای نگاه مناسبتی، حرکت به سمت ایجاد و نصب المان های دائمی باشد که در برخی از این المان های نمایش داده شده نیز چنین است، اهداف و فرآیند زیباسازی شهر بهتر محقق خواهد شد.
روش المان سازی در شهرداری شیراز به این صورته که تعدادی طرح مشخص رو به واحدهای زیباسازی هر شهرداری میفرستن و میخوان که از بین این طرح ها یکی رو انتخاب کنن..فراخوان هم فرمالیته هست دوست عزیز..
به این شکل هم نیست. نام سازنده و طراح این المانها در سایت سازمان زیباسازی مشخص هست
بعضی هاشون جالب و بعضی ها واقعا بی معنی بودند.حافظیه و ۹ دی و….جالب نبود.
تعداد المان ها که خیلی کم و توی جاهای محدود نصب شده بودن. از لحاظ کیفی هم فقط بعضیاشون در حد مطلوب و خوب بودن. و همچنان جای کار داره تا این المان ها به حد مطلوب و زیبایی برسن. هنوز حتی یه مجسمه هم با کیفیت خوب توی شیراز نصب نشده. یا بتنی ان یا سیمانی و زشت
فعلا که این حرکت شروع شده . امیدواریم طی سایل های آینده این روند پیشرفت خوبی پیدا کنده و به مرز ایده آل برسه