تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024

آخرین اخبار

حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز ارایه لایحه بودجه ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳ پروژه نیمه کاره و شکست خورده المان ورودی غربی شیراز خرید آنلاین تنقلات تا ۵۰% تخفیف در شیراز: لذت خرید بدون دردسر حوادث بی پایان رانندگی در آزادراه شیراز – اصفهان 🎥 تصاویر هوایی از طبیعت برفی فارس گلایه شهردار شیراز از شرایط تامین واگن برای خط ۲ مترو گازگرفتگی ۳۸ نفر در استان فارس تبلیغات گسترده در صفحات اینستاگرام شیراز بازگشت خطوط شبانه اتوبوس به شیراز ورود سامانه بارشی به فارس

5

شیراز باید به کارگاه عمرانی تبدیل شود

  • کد خبر : 14256
  • 03 آبان 1393 - 21:46

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برای رسیدن به توسعه و زیرساخت‌های پایدار کلان‌شهر شیراز باید تبدیل به کارگاه عمرانی شود، تا شاهد شهری زیبا و درخور آن باشیم.
IMG15144402
به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از خبرگزاری فارس، غلام‌ مهدی حقدل در سخنانی اظهار داشت: شورای شهر شیراز در راستای تکریم و احترام به مقام شامخ شهدا هر طرحی که به بهره‌برداری می‌رسد را مزین به‌نام مبارک شهدا که مدیون فداکاری‌های آنان در دوران دفاع مقدس هستیم، می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌ای که برای احداث یک پل اختصاص می‌یابد، اگر صرف خرید اتوبوس جدید شود، بسیاری از مشکلات ترافیکی را برطرف می‌کند، افزود: اگر دولت در معافیت گمرکی کمک کند و بودجه‌ای را به شهرداری شیراز برای عمران و آبادانی این شهر اختصاص‌ دهد، با راه‌اندازی خطوط «بی. آر. تی» و حمل‌ونقل عمومی شاهد کاهش بار ترافیکی در این شهر خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از راه‌اندازی شش خط قطارشهری در این شهر خبر داد و گفت: اگر فاز سوم قطارشهری به خط یک وصل شود، مشکل بار ترافیکی شمال و جنوب به طول ۳۰ کیلومتر برطرف می‌شود.

حقدل تصریح کرد: اجرای طرح‌های بزرگ برای کلان‌شهر شیراز ضروری است اما طرح‌های نیمه‌تمام نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد شهری زیبا و درخور سومین حرم اهل‌بیت (ع) باشیم.

«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر می‌شوند»

«با ورود به این لینک، وارد قسمت بحث آزاد شوید»

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=14256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 12در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۲
  1. همیشه از فعل قایب استفاده میشه و گفته میشه شیراز باید کارگاه عمرانی شود . خوب بشود !!! کی باید شیراز رو کارگاه عمرانی کنه؟ خب خوده شما شورای شهر و شهرداری . یه بار نشد بگید ما شیراز رو میکنیم کارگاه عمرانی و عمل کنید . اصلا از نحوه بیان لغات معلومه که انگیزش حتی در گوینده موجود نیست

  2. ریاست محترم شورای اسلامی شهر شیراز صحبت از ساخت برج تاریخ ایران در سال جاری کرده بودند . اگه میشه اعلام کنند که کلنگ ساخت برج تاریخ کی به زمین خواهد خورد ؟

  3. آقای پاک فطرت باید تلاش و انرژی ۲ سال اول را باز هم نشان دهند. باید هر چه زودتر خون تازه ای‌ به فعالیتهای عمرانی شهر جاری شود. الان ماه‌ها هست که یک پروژه بزرگ را کلنگ نزده اند. صدای شورا هم در آمده…چرا شهرداری دچار روزمرگی شده؟ امیدواریم آقای پاک فطرت خسته نشده باشند… شهروندان منتظرند

  4. آقای حقدل به قول خودت زیر ساخت!! مگر تا حالا چندتا بزرگراه درست کردین که الان دو لاینشو بی ار تی کنید؟میخواهین تو خیابون باریک قصرالدشت یا زند بی ارتی بزنید با این همه چراغ قرمز ودور برگردون ؟؟؟ خیابونو تنگ تر کنید؟
    یه لاینش که میره واسه بی ار تی یه لاینشم واسه پارکینگ قطاری خودروها بخاطر واحد های تجاری درون بلوارها چیش میمونه؟

    • این رو هم اضاف کنید . ۱ لاین هم واسه توقف دائم تاکسی ها که حداقل کنار خیابونم واس میستن مسافر میبینن وسط خیابون میزنن ترمز انگار نه انگار بقیه هم دارن از این خیابون استفاده میکنن

  5. با درود.

    حق با دوستان است. مدتی است که شهرداری پروژه های بزرگ را آغاز نکرده و کمی دچار روزمرگی شده است و از حجم پروژه های عمرانی جدید که مکمل رینگ های شهر شیراز هستند کاسته شده است.

    اما تا پایان سال پروژه های بزرگی نیز کلنگ زنی میشود.
    تقاطع های مطهری-امیرکبیر و ادامه زیرگذر گلستان و تقاطع طبقاتی رحمت-احمدبن موسی نیز باید شروع شود.

    در مورد تقاطع مطهری-امیرکبیر کار تجهیز کارگاه آن انجام شده و بیش از نود درصد طراحی آن انجام گرفته است.این پروژه، طرح بزرگی است که از دو تقاطع ۳ طبقه و یک پل حدودا ۱ کیلومتری متشکل است که از بلوار میثم شروع شده و در مقابل باغ بانوان ختم میشود و در حال حاضر لوپی برای آن و اتصال به امیرکبیر در حال طراحی است.
    ادامه زیرگذر گلستان نیز علی رغم کندی کار، تعربض مسیر بالای زیرگذر باید با سرعت بیشتری انجام شود که در نهایت زیرگذر بسته شده و در فاز اول تا محل پلیس راه شیراز-یاسوج ادامه پیدا کرده و در فاز بعدی تا دوکوهک و گویم امتداد یابد.البته زمان آغاز رسمی عملیات مشخص نیست و تعللی صورت گرفته.

    تقاطع دیگری نیز که ممکن است تا پایان سال کلنگ زنی شود، تقاطع میدان مطهری است که وظیفه ی اتصال رینگ جنوب و غرب به شمال را دارد. طبق جدید ترین طراحی های انجام شده و اصلاحات صورت پذیرفته، زیرگذر میدان مطهری از زیرگذر تقاطع پاسداران-مطهری( یادگار امام) آغاز شده و تا زیرگذر تقاطع ستارخان ادامه پیدا میکند که این مسیر بصورت کامل به زیر منتقل میشود.
    و در سطح سوم هم پلی به شکل چپگرد همانند طبقه دوم معالی آباد، قدوسی را به زرگری متصل میکند.گرچه ممکن است پلی احداث شود که قدوسی های شرقی و غربی بهم متصل شود.
    قراراست محور بلوار مطهری، بخش اعظمی از آن به بزرگراه درونشهری تبدیل شود. که تمامی تقاطع های آن غیر همسطح میشود. زیرگذر زرگری( تقاطع قصردشت-مطهری) اصلاح میشود که تابحال مقرر شده که زیرگذر آن مسقف شود.

    همچنین شهرداری منطقه ۱ به سرعت به دنبال اجرای پروژه برج های دوقلو ۱۷ طبقه فدک در چمران نبش نیایش است که بجای رستوران لبنانی الطباخ احداث میشود و ممکن است تا ماه های آینده شروع شود که بستگی به اعلام سرمایه گذار دارد.

    بزودی پارک آبی بزرگ باران در محل بزرگراه وحدت ( حسینی الهاشمی) احداث میشود. سرمایه گذار مجموعه که از مشهد آمده ، با شهرداری عقد قرار داد کرده است و بنا دارد پارک آبی همانند موجهای آبی و یا مدرنتر احداث کند.پارک آبی باران حدود ۴ هکتار مساحت دارد.این درحالیست که در مجموعه عظیم برف فروشان، سرزمین موجهای خروشان نیز در حال احداث است که یک مجموعه ورزشی کامل است. پارک آبی باران در روبروی شهرک برف فروشان، کناره اولین دوربرگردان غیر همسطح قرار دارد.

    امیدورام شهرداری شیراز، هرچه زودتر تقاطعات غیر همسطح جدید را شروع کند و بهتر است از طراحی های خلاقانه تری نیز برای ساخت تقاطعات بهره ببرد. چندی است که تقاطع های احداث شده و یا آماده اجرا، شبیه به هم هستند و طرح جدیدی را شاهد نیستیم.

  6. حامد جان
    این احتمال هم وجود داره که بر روی تقاطع چهارراه زرگری پل طبقاتی بر روی خیابان قصردشت زده شود . در ضمن اگه امکان داره در مورد سرزمین موجهای خروشان اطلاعاتی رو از مجموعه در حال ساخت اعلام فرمایید . با تشکر

  7. خطاب به این دوستانی که خود را سخنگوی شهرداری می‌دانند: آقا جان این ” احتمالا” ، “در آینده نزدیک” ، ” در حال طراحی” ، ” امیدواریم” و این چیزا به درد شیراز نمیخوره. جز اینکه عقب ماندگی به بار بیاورد… پیشرفت در عالم خیال و روی کاغذ دردی دعوا نمی‌کنه. پروژه‌ها باید بدون یک روز وقفه پشت سر هم کلنگ زنی‌ و به سرعت اجرا شوند

  8. باید هم این طوری باشه شیراز از لحاظ عمرانی و راه و زیباسازی و فضای سبز خیلی عقبه باید شیراز به مقام شایسته خود برسه وضعیت کنونی اصلا در شان شیراز نیست البته این سالها ما شاهد تلاش خوب شهرداری و مجموعه شهری هستیم اما باید این وضعیت خوب سرعت و ظرافت بیشتری بگیرد

  9. چقدر حال میده یه بلوار مثل چمران همش برج های ۳۰_۴۰ طبقه توش ساخته بشه از دور که میبینی رفتن بالا کیف کنی! مثل هتل چمران! یه بارم شده یکم اینجوری فکر کنیم چقدر با کلاس میشه خدایی! کاری به مشکلات دیگش ندارم الکی منفی ندین!

  10. جناب حقدل می توانند تا آخر عمر، خودشان را وام دار شهدا بدانند و بر روی هر پل و خیابانی نام دو شهید یا بیشتر را بگذارند.و اسم همه پلهای شهر را شهیدان … و … و … بنامند.
    اما جناب حقدل، ظاهرا خدمت به شهدا شما را از وظایف اصلی خود که خدمت به بازماندگان جنگ تحمیلی است محروم کرده است، جنابعالی اگر تا این اندازه مایل به خدمتگذاری به شهدا هستید می توانید در بنیاد جانبازان و ایثارگران خدمت کنید و با این کار خود مردم شیراز را خشنود کنید.

  11. شیراز در حوزه عمرانی ازقبل خیلی بهترشده ولی هنوز با استانداردهای کلانشهرها فاصله دارد..درحال حاضر تمام تمرکز شهر بر روی ساخت تفاطع هست وتمام نظرات وکامنتها در خصوص تقاطع هست وتقاطع شده کعبه آمال ما..به خدا شهرمسکلات زیادی داره..به اونا هم باید رسیدگی بشه..مسىولان که بلدن خوب شعار بدن،حداقل یه بلوف هم درمورد صنعت عقب مانده فارس،ورزش تعطیل شده فارس،آمار بالای بیکاری و اعتیاد،طلاق و..هم بزنید(بااینکه میدونیم از اون شعارهای معروف هست).مدیریت همون طور که از اسمش پیداست،یعنی ارتباط دهنده وهماهنگ کننده تمام شهر ومشکلاتش..نه مامور ساخت تقاطع غیرهمسطح!!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.