شهردار شیراز عنوان کرد: در این کارخانه پلاستیک، مقوا، شیشه و آهن جدا شده و مابقی زباله به کود کمپوست تبدیل میشود که قابلیت استفاده در باغات را دارد. وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: پروژه حافظیه از ابتدا قرار بود به گونهای سنگفرش شود که تنها سرعت خودروها را بکاهد نه اینکه به طور کامل پیادهراه شود.
پاکفطرت خاطرنشان کرد: هدف از کاستن سرعت خودروها ایجاد امنیت برای تردد توریستها و گردشگران بدون ترس از خودرو بود اما شورای ترافیک تکلیف کرد که این مسیر به طور کامل بسته شود.
این مسئول با اشاره به درخواست کمیسیون عمران و حمل و نقل مبنی بر پرداخت یکمیلیارد تومان برای ادامه مسیر حافظیه در ضلع شمالی، اضافه کرد: در حال حاضر میتوان این مسیر را در روزهای عادی و کممیهمان یکطرفه اعلام و عبور خودروها را آزاد کرد.
شهردار شیراز با زمزمههایی مبنی بر الحاق کامل این پیادهراه به محوطه حافظیه مخالفت و اذعان داشت: ما حتی در مورد مسئولیت داخل محوطه حافظیه نیز بحث داریم که باید بر عهده شورا و شهرداری باشد. به گزارش فارس، در این نشست اعضای شورا درخواست یکمیلیارد تومان برای ادامه پروژه حافظیه را برای بررسی بیشتر به کمیسیون بازگرداندند.