به منظور افزایش تعاملات بین سایر کلانشهرهای کشورمان و افزایش اطلاع رسانی پروژه های بزرگ تمام کلانشهرهای ایران ،به اتفاق مدیران سایتهای شهری مختلف تصمیم گرفتیم بصورت دوره ای هر هفته گزارشی از پروژه های یک کلانشهر را بصورت هم زمان در تمام سایتهای شهری منعکس نمائیم .
مرکز همایش های بین المللی اصفهان
مجموعه ویلاها ، هتل و مرکز خرید مرکز همایش های بین المللی اصفهان
تکمیل فاز دوم شهر رویاها، مرکز خرید و هتل چهار ستاره
تکمیل فاز دوم میدان تاریخی عتیق ، شامل: مرکز خرید ،هایپر ، پارکینگ طبقاتی
ساخت بزرگترین بازار و گل گیاه کشور
شهرک نمایشگاهی اصفهان
تکمیل مصلی بزرگ اصفهان
پروژه تقاطع پنج سطحی استقلال
تعریض پل فلزی
تقاطع غیر هم سطح ۲۵ آبان
تقاطع غیر هم سطح اشکاوند
رینگ حفاظتی و حلقه چهارم ترافیکی در ۸۰ کیلومتر
دارای بیش از ۲۰ تقاطع غیر هم سطح
زیر گذر مطهری
خط سوم بی .آر.تی BRT
فاز اول تراموا اصفهان
پروژه قطار سریع السیر تهران، اصفهان
بیمارستان هزار تخت خوابی سلامت
احداث بندر خشک اصفهان در شرق
ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در شرق اصفهان
ساخت سالن پاتیناژ در منطقه یک شهرداری
ساخت خانه اسکواش
ساخت مجموعه بزرگ شهر آبی شامل: دلفیناریوم، استخر فوک ها و پنگوئن ها
فاز دوم تله سیژ ناژوان تا آتیشگاه
تکمیل موزه دفاع مقدس
اجرای فاز دوم بدنه سازی چهارباغ
تکمیل ورزشگاه ۷۵ هزار نفری نقش جهان
احداث پارک ۱۸ هکتاری شمس آباد در منطقه دو
اجراء پارک حاشیه زاینده رود از پل شهرستان تا پینارت در منطقه چهار
احداث شهرک مبل
اجراء تونل زیر رودخانه حدفاصل خیابان شمس آبادی تا خیابان توحید در منطقه یک
پل هفتم رودخانه در مناطق ۴و ۶
احداث پارک مینیاتور و پارک خواهر خوانده ها در خیابان آبشار سوم
مجموعه مبلمان شهری، تجاری و پارکینگ چهار باغ بالا
شهرک سینمایی شرق اصفهان
مجموعه فرهنگی تئاتر شهر در شهرک شهید کشوری
به اصفهانی های عزیز بابت این پیشرف تبریک میگم اصفهان شهر ایده عال برای زندگی در همه جهات برای زندگی ایده عال هست تمام ایران از تبریز تا اهواز و از کرمانشاه تا مشهد سرای من است و به امید پیشرفت روز افزون شیراز عزیزم
ماشالله… پروژه های خوبی به نظر میاد. البته امیدوارم همه به موقع و کامل افتتاح بشن.
ایشالله که همه شهرهای ایران هرچه زودتر با شتاب زیاد پیشرفت کنن. البته پیشرفت درست و اصولی…!
وقتی به این طرحها نگاه می کنم سرم گیج میره. مثل این می مونه که از یک کشور عقب افتاده دارم به یک کشور پیشرفته نگاه میکنم. یعنی تفاوت تا این حد؟ کی میشه که مسؤلین شهر ما از خواب بیدار بشوند؟ نتیجه بستن دست و بال سرمایه گذارها و فرارشون ار شهر همین میشه دیگه. اون وقت خوشحالند که شیراز را تبدیل کرده ان به سومین حرم اهل بیت.
ضمن عرض تاسف برای سخنان شما؛
باید بدونید که هروقت شما از خواب بلند شدید، مسئولان هم از خواب بلند میشن. نه که پشت سیستم بشینیم و نُچ نُچ کنیم.
داری از کشور عقب افتاده به کشور پیشرفته نگاه میکنی؟؟ پیشرفته؟!!
یعنی ما بوق و هویجیم؟ طرح هایی که حالا با هزار بالا و پایین داره احداث میشه، بوق هست؟
این دقیقا همون حرفیه که گفتم. اگر ما شیرازی ها شهرمون رو اینقدر قبول داشتیم که در حد تبریز و قزوین و اصفهان برای شهرخودمون به به و چه چه میکردیم، الان وضعیت خیلی فرق داشت و مسئولی جرات نداشت سوال های ما رو بی جواب بذاره. الان چی؟
شما به شهرهای جهانی مثل دوبی و … نگاهی بنداز بعد ببین پیشرفته به کجا میگن، عقب مونده به کجا.
طرف از ماهشهر اومده شیراز، همچین برای ماهشهر تعریف و تمجید و چه چه میکنه، آدم تعجب میکنه و اگر کسی نرفته باشه، فکر میکنه اونجا اروپاست! .
حالا شیرازی ها چی؟ شهرشون رو اندازه یک شهرستان خشک و خالی قبول ندارن. انتظار پاسخ دهی مسئولین هم دارن.
منظور من این نیست که شیراز همه چیزش عالیه و هیچ جاش هیچ نقصی نداره. اتفاقا خیلی وقتها، اکثر مسئولین شهری، دارن نقص ها رو با منت میپوشونن.اما اینگونه اظهار نظر کردن ها اوج بی انصافی و بی اطلاعی است.
کاش نظر مسئولین شهری و عمرانی اصفهان هم در رابطه با وضعیت عمرانی امروز شیراز هم میدونستیم.
دوست عزیز واضحه ایشون اصفهانی هستند نیازی نبود پاسخ ایشون رو با این شور و حرارت بدی،چون نرود میخ آهنی در سنگ.
خیلیم خوب. خوشحالم که کلانشهر های کشور به سمت توسعه پیش میرن. به امید ایرانی آبادتر و زیبا تر.
فقط تنها کاری که میشه بعد ا از دیدن این گزارش کرد سکوته…
پیشرفت اصفهان هم باعث خوشحالی هست همه جای ایران سرای من است اما متاسفانه به نظر میاد شیراز حتی سرای مسئولینش هم نیست …
بسیار پیشرفت اصفهان خوب هست و جای تبریک فراوان داره. هم تنوّع طرحها زیاده ، هم به مباحث تفریحی توریستی خوب توجه شده، هم مشخصه فکر و ایده خلاق و نوگرا در پشت پروژهها هست. پروژههای بلند پروازانه که به یک کلانشهر ارزش بین المللی میدهد در بین طرحها دیده میشود. انشا الله در مرحله اجرا هم عالی باشه… میشه از پیشرفتهای شهرهای دیگر درس گرفت و آموخت. چه اشکالی داره. برای پی بردن به کمبودها و طرحی نو در انداختن هیچگاه دیر نیست.
ظاهرا اینکه اسم شهدا بذارن روی پروژه های عمرانی تو شیراز مرسوم شده. ضمنا اون عکس بازار گل و گیاه باغ بوچارت توی کشور کانادا هست
بازار گل وگیاه اصفهان که اخیراً عملیات اجرایی اون آغاز شده است و برای همین هم بر روی تصویر منتسب به این پروزه نوشته است ، تصویر نمایشی است.
سلام…واقعا نمی توان نظری داد….شهردار محترم شیراز باید طرحی نو در اندازد و گرنه …
پروژه های خوبی هستند و پیشرفت هر نقطه از خاک ایران ارزوی هر هموطن هست . فقط قرار شد در مرحله اول فقط پروژه های عمرانی در نظر گرفته شوند و پروژه های گردشگری و تفریحی در یک گزارش دیگه باشه . بهرحال به نظر میاد که پروژه های گردشگری و تفریحی و عمرانی در یک گزارش امده است .
بنظر میاد تمام پروژه های اصفهان،از بعد از انقلاب تا الآنو آورده. بعضی از دوستان که یا شیرازی هستند و کم اعتماد بنفس ویا اصفهانی هستند و با قصد و قرض که پروژه های شهری ما رو حقیر جلوه میدن.از اون دوستانی که اینطور مقرضانه کامنت گذاشتند، از جمله آقایان رضا و مهرداد و آرش، میپرسم که کدوم یک از پروژه ها از مال ما بهتر آقا رضا؟؟؟
پروژه های ملی و مشارکتی و سرمایه گذاری و تفریحی و تجاری و ورزشی درمانی قرار نبود در این دور منتشر بشه،فقط قرار بر این بوده که پروژه های عمرانی که شهرداری ها اونا رو در سال۹۵ میسازند ارائه بشه که همونطور که میبینید حتی پروژه های ملی اصفهان و سرمایه گذاری و ورزشی ودرمانی وغیره از بعد از انقلاب تا الآن که اصلا کار شهرداری اصفهان نیست رو هم آورده. پروژه های خوبی هستند،ولی به اصفهانی ها و شیرازی های عزیز میگم قبول کنیم که شهرداری اصفهان چند سالی هست که واقعا ضعیف تر از شیراز داره عمل میکنه. و با ارائه ی پروژه های بیربط ، الکی صفحه رو پر کرده و بعضیا رو به هیجان آورده.البته از حق نگذریم پروژه های سالن اجلاس و تقاطع چهار سطحی استقلال که اینجا گفته پنج سطحی،تنها پروژه های مربوط به بحث و خوب شهرداری اصفهان هست.
مهدی جان اگر پروزه های اول انقلاب تا حالا بود که نمی گفت خط ۳ بی آر تی وتصاویر خط یک ودو را هم نشون می داد و مثلاً نمی گفت حلقه چهارم ترافیکی، وتصاویر حلقه های اول ودوم وسوم ترافیکی هم نشون می داد، همه پروژه های فوق یا در سال ۹۵ تکمیل شدند و یا در این سال تکمیل می شوند و یا عملیات اجرایی آنها در این سال شروع شده و قرار است عملیات اجرایی آنها یا به صورت کامل ویا بخش اصلی آنها در این سال یعنی سال ۹۵ به اتمام برسه ، اگر قرار بود که به پروزه های اول انقلاب تا حالا اشاره بشه که باید چند صد یا چند هزار پروزه را نام می برد!!!!!! بنده خدا مدیر سایت حتی نام پروزه تونل آکواریوم ناژوان وباغ خزندگان که افتتاحش مربوط به روزهای آخر اسفند۹۴ بوده را نیاورده تا همگی پروژه ها مربوط به سال ۹۵ باشه، مثل فاز سوم وبخشی از فاز دوم میدان امام علی (ع) و….پروژه استقلال هم بنا به گفته مسئولین شهرداری (مصاحبه با خبرگزاری ایمنا) و مهندسان پروژه استقلال در خبرگزاری ایمنا پنج سطحیه ، پروزه های ملی هم که گفتی ، شهرداری اصفهان در اونها مشارکت در ساخت داره وبه نوعی همه پروژه های فوق مربوط به شهرداری میشه چه مستقیم وچه غیر مستقیم ، مثلاً پروژه بیمارستان هزار تختخوابی با مشارکت شهرداری وبخش خصوصی در حال ساخته و یا قطار سریع السیر تهران – اصفهان که شهرداری در ساخت ایستگاههای اون مشارکت داره و یا ورزشگاه نقش جهان که شهرداری در محوطه سازی و ایجاد و ساماندهی جاده دسترسی و…. مشارکت داره، این که گفتی شهرداری اصفهان ضعیفتر عمل کرده خیلی عجیبه !!!!!!!چون اصفهان بعد از تهران که دارای بیشترین تقاطع غیر همسطح و زیرگذر و پل و… است و از نظر سرانه فضای سبز هم که اصفهان در بین کلانشهرها اوله وحتی در پذیرایی از میهمانان نوروزی هم جزو شهرهای برتر قرار گرفت وتقدیر شد وحتی شهرداری اصفهان در جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی(تونل آکواریوم، شهربازی رویاها ودر آینده نزدیک دلفیناریوم) هم که بهتر از اکثر کلانشهرهای دیگر عمل کرده،، وشهرداری اصفهان پروژه ای مثل میدان عتیق هم اجرا کرده و در حال تکمیل اون هست که این پروژه بنا به تایید یونسکو جزو بزرگترین پروژه های مرمت بافت های تاریخی وفرسوده در سطح جهانه، در ضمن شهرداری اصفهان پروژه احیای دولتخانه صفوی را در دست اقدام داره که اون هم جزو بزرگترین پروژه های احیای بافت تاریخی در جهان هست، وحتی شهرداری اصفهان برنامه ای تحت عنوان هر هفته چند افتتاح داره ، به نظر می رسه آشنایی بسیاراندکی با فعالیت های شهرداری پرکار اصفهان دارید، پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات به سایت خبرگزاری ایمنا (imna.ir) وهمچنین بخش آرشیو قسمت شهر وعکس وفیلم اون مراجعه کنید، سایت اصفهان سیتی هم می تونه به شما کمک کنه.
جناب مدیر سایت،یه سوال برام پیش اومده ممنون میشم اگه پاسخ بدید: مگه قرار نبود پروژه های عمرانی در حال اجرای سال۹۵ شهرداری آورده بشه؟ پس چرا اکثر پروژه هایی که منتشر کردین ملی و سرمایه گذاری و ورزشی.و درمانی و تجاری و تفریحی هستند؟ مگه شهرداری اصفهان پروژه ی عمرانی شاخصی در سال۹۵ نداشته که اکثر پروژه هایی که ارائه دادین،بی ربط به موضوع هست؟
دوست عزیزمون که مدیر وبلاگ اصفهان سیتی هستن همه پروژه هارو با هم آوردن که البته در قسمتهای بعد که مربوط به طرحهای فضای سبز، تفریحی و … هست اثر خودش رو نشون میده.
حالا چه اشکالی داره که همه طرحها یکجا آورده شده؟ برای مقایسه اینجوری میتونیم هم طرحهای شهرداری اصفهان و هم طرحهای ملی این شهر را با جاهای دیگه مقایسه کنیم. همچنین دوستانی که توفیق سفر به شهرهائی دیگه رو نداشتن ولی برای کلّ ایران اظهار نظر میکنن یک مقدار چشم و گوششون باز میشه !
اشکال که نداره ولی قراری که بین مدیران سایت های کلانشهرها گذاشته شده بود این بود که جدا جدا مطرح بشند.
باشه
تقاطع پنج سطحی استقلال اصفهان مدل مدرن تر و پیشرفته تر از تقاطع چهار سطحی تخت جمشید هست، البته سطح چهارم تخت جمشید پل عابر پیاده هست ولی تقاطع اصفهان پنج سطح واقعیه..
والا چیزی که ما مبینیم تقاطع چهارسطحیه،نه پنج سطحی. خوبه حالا بزرگترین پل عابر پیاده ی بتنی کشور در تقاطع چهارسطحی تخت جمشید کاملا واضحه که شما بهش میگی سه سطحی، ما به شما چی بگیم که یه سطح نامرئی واسه ی تقاطع استقلال تعریف کردین و میگین،پنج سطحی بودنش راستکیه؟
دوست عزیز .. سطح پنجمش رو من تعریف نکردم، یه سرچ بزنید مطالعه کنید متوجه میشید
اگه برخی دوستان نگن اصفهانی هستم باید عرض کنم که انصافا و بدون تعصب اصفهان در برخی جهات(نه در همه زمینه ها) پیشرفته تر از شیراز هست .به ویژه در ساختار شهری و پارکها و ایجاد فضاهای تفریحی.
این در حالیه که شیراز پتانسیل بسیار بالاتری نسبت به اصفهان داره اما بنا به دلایل مختلف از بعد از انقلاب بهش بی توجهی شد و خودمون هم اونقدرا پیگیر نشدیم.
وگرنه آب و هوا و طبیعتی که شیراز داره، آثار باستانی کهنی که شیراز داره، شاعران و ادیبانی که شیراز داره و در کل پتانسیل گردشگری فوق العاده ای که شیراز و استان فارس داره به هیچ وجه اصفهان نداره اما اونا بخاطر نفوذ بیشتری که در دولت داشتند بودجه بیشتری برای خودشون جذب کردند و …
پیمان جان حرف شما کاملا درسته. حرف ما هم همینه که در برخی زمینه ها اصفهان بهتره و در برخی زمینه ها هم شیراز پیشرفته تره. ولی متاسفانه کامنت های غیر واقع بینانه ی زیادی رو میبینیم که اتفاقا خیلی از این حرفا از زبان خود اصفهانیا مطرح میشه. اگه مدیر سایت ما هم هشیاری بخرج بدن و مثل ایشون همه ی پروژه های ما رو بگن همه خواهیم دید که شیراز پروژه های در دست اجرای بیشتری و با کیفیت تری داره و واقعا از این نظر با شتاب بیشتری نسبت به اصفهان در حال رشد هست. یه برهه ای از زمان،شیراز از اصفهان عقب افتاد و فقط در پنج سال اخیر که ما جبران مافات میکردیم اونا دو سه تا پروژه ی تفریحی خوب اجرا کردند که جای تحسین داره. ولی چیزی که واقعا و بطور کاملا ملموس و مشخصه اینه که شهرداری شیراز توی این پنج شش سال قدرت اجرایی بسیار بیشتری نسبت به شهرداری اصفهان نشون داده،و شاید بشه گفت اگه اصفهان توی این پنج سال به اندازه ی پنج سال پیشرفت کرده ولی ما با همون معیار دوبرابر اصفهان یعنی ده سال پیشرفت کردیم. و همونطور که معاون عمرانی شهرداری شیراز در لینک زیر گفتند بعد از تکمیل طرح های بزرگ عمرانی موجود دیگه نیازی به کار های سخت افزاری گسترده نیست و به دنبال پروژه های تفریحی و سرمایه گذاری خواهند بود بالاخص در ارتفاعات که نقطه ی قوت شهر شیراز و در مقام مقایسه با شیراز نقطه ی ضعف شهر اصفهان هست. با توجه به کارهایی که در شیراز اتفاق افتاده من به آینده ی نزدیک شهر شیراز امیدوارم و فکر میکنم که اگه عزم مردم و مدیران شهری مثل پنج سال اخیر با دوام باشه، ولی در راستای پروژه های مشارکتی و تفریحی و گردشگری که بنظر میاد اینطور خواهد بود، بجرئت میتونم بگم شاید تا پایان شورای بعدی ویا یکی دو سال بیشتر، شیراز بسیار بهتر از باقی کلانشهر ها خواهد بود و با این شتاب رشد تا اون زمان مردم کلانشهری مثل اصفهان آرزوی داشتن شهری مثل شیراز رو خواهند داشت. هرچند که در حال حاضر شیراز و اصفهان در یک حد هستند ولی من شهروند و دیگر شهروندان منتقد و دلسوز شیرازی طالب پیشرفت های ممتد بیشتری برای شهر شیراز هستیم تا جایی که کسی مثل شما دیگه دلیلی مبنی بر اینکه بگه اصفهان در برخی زمینه ها بهتره نداشته باشه.
http://shiraz1400.ir/?p=28988 یادم رفت لینک مربوطه رو بذارم.
امروز اسفند ۹۹ هست و میشه وضعیت امروز دو شهر اصفهان و شیراز را بعد از ۴ سال مقایسه کرد و دید چقدر نظرات به واقعیت تبدیل شده!!
سلام دوست عزیز شما در مورد پروژه های عمرانی و مقایسه ی اصفهان و شیراز گفته اید که اصفهان ازحیث ساختار شهری بهتره ولی از حیث طبیعت و اب و هوا شیراز بهتره باید بدون تعصب و براساس واقعیت به شما بگم که اتفاقا از حیث آب و هوا و طبیعت هم اصفهان برتر از شیراز هست یعنی هم اصفهان سرسبزتر و حاصلخیزتر بوده و هم زاینده رود رو داره که البته فعلا خشکیده .
امیر کامیار جان
اشکالش اینه که پروژه های عمرانی کم داشتند و با پروژه های گردشگری و تفریحی و … گزارش رو پر کردند . موقع ارائه گزارش پروژه های تفریحی و گردشگری مجبورند که دوباره همین ها رو تکرار کنند و یا پروژه های قدیم رو دوباره معرفی کنند .
پیمان جان
ظرفیت شیراز تا اخر سال چند برابر میشه و پروژه های عمرانی شیراز بهتر از اصفهان هست .
شیراز در این چند سال به اندازه ۳۰ سال اصفهان پیشرفت کرده است و انشالله گزارش پروژه های عمرانی شیراز صحت این موضوع رو ثابت خواهد کرد .
شیراز هم از چند جهت از اصفهان جلوتر هست مثل هتل و بیمارستان و …
هرچی مردم شهر مذهبی تر باشه بیشتر بهش میرسن.شیراز پایتخت فرهنگی و تاریخی و هنری هست نه مذهبی.خلاصه پارتی شهر های مذهبی کلفت تره.و عنوان سومین حرم اهل بیت واسه ما کاری نمیکنه.
دو مورد مطرحه:
١-اصفهان در برابر مذهبی بودن شیراز حرفی برای گفتن نداره.
۲-اگه مذهبی بودن خوبه پس چرا عنوان سومین حرم اهل بیت کاری واسمون نمیکنه؟
مخالفت یا موافقتی با صحبت های حضرت عالی ندارم،ولی حرفاتون ضد و نقیض بود و خیلی گویا نبود واسم.
خیلی کار خوبیه اگر بجای بحث های صدمن یه غاز کی بهتره از هم دیگه طرح ها و ایده های خوب رو یاد بگیریم! انصافا من از پروژه سالن اجلاس و احیای میدان های تاریخی اصفهان و میدان آذربایجان تبربز لذت میبرم و برام مهم نیست منابعش چطور تامین شده دولتی یا شهرداری مهم اینه که داره اتفاق میفته. یا مثلا یک مورد دیگه اصفهان و تبریز دارای خبرگزاری های مخصوص شهرشون با پشتوانه شهرداری هستند اگر اشتباه میکنم تصحیح کنید ، من که خبر ندارم آیا ما هم همچین خبرگزاری در شیراز داریم؟ ماهستیم و یه شیراز ۱۴۰۰. یا مثلا در بحث دهکده المپیک یه دست مریزاد باید به مسئولان فارس و شیراز گفت که هنوز بعد ۱۲ سال خبری از این دهکده موهومی نیست و یک خدا قوت به اصفهانیها ، تبریزیها و مشهدی ها گفت برای ساخت و بهره برداری از دهکده المپیک. بحث شهربازی و تله کابین هم که اظهر من الشمس هست نیاز به توضیح نداره. بزرگراه کوهسار با عمر ساخت بالای ۸ سال هم که از قول معاون عمرانی اگه اشتباه نکنم از کوچه ای به کوچه ای دیگه امسال وصل خواهد شد. نباید منکر کارهای خوب شهرداری شیراز هم شد که گویا قرار هست یه پست مشابه تبریز و اصفهان داشته باشیم.
انصافا دوستان بیاین تلاش کنیم سه بحث سالن اجلاس دهکده المپیک و خبرگزاری شهرداری رو به خواست عمومی تبدیل کنیم.
دوست عزیزهیچ دهکده ی المپیکی در شهرهایی که نام بردی وجود نداره. و اتفاقا در شهر تبریز هم مثل شیراز چندین ساله که میخوان چنین چیزی بسازند. در مورد مشهد و اصفهان هم که ندیدم اصلا صحبتی در اینباره وجود داشته باشه. بله شهر های ایران شایسته ی بهترین ها هستند و باید بیشترین امکانات رو داشته باشند ولی هر جا سخن از مقایسه میشه با برتر دونستن موهوم شهر های دیگه نه شیراز عقب مونده جلوه میکنه و نه اون شهر ها پیشرفته جلوه میکنند. نمونش ادعای وجود دهکده ی المپیک در تبریز و اصفهان و مشهد هست. در مورد سالن اجلاس هم با شما موافقم و شهرداری باید هرچه سریع تر تالار بزرگ مرکزی شهر رو به نتیجه برسونه
دقیقا منم همینو میگم، رقابت خوبه اما تحقیر خودمونو دیگران نه.
درمورد دهکده المپیک هم شاید شما درست بگین اصلا همچین چیزی وجود نداشته باشه. دوستان سرچی میکنن به هر حال. امیدوارم حداقل میانرود شیراز ساخته بشه و تیم داری هم به این شهر برگرده. با پاک کردن صورت مساله چیزی حل نمیشه.
من خودم اصفهانیم واللا این دهکده المپیک رو ندیدم تا حالا…!!! قرار بود در مکانی که الآن ورزشگاه نقش جهان ساخته شده دهکده المپیکی شکل بگیره که از اون دهکده فقط ورزشگاه نقش جهان (دیگه خودتون در جریانید با چه مصیبتی ساخته شد و هنوز هم تکمیل نشده!) و سالن سرپوشیده ۲۵ آبان ساخته شده و یه استخر و پیست دوچرخه سواری هم داره ساخته میشه… شاید بد نباشه یادآوری کنم طرح دهکده المپیک اصفهان ۳۰ سال پیش صورت گرفته ولی بعد این همه سال فقط سالن ۲۵ آبان رو شاید بشه گفت کاملا افتتاح شده…
خواستم فقط بگم اصفهان هم دهکده المپیک نداره فقط دو سه تا ورزشگاه ساختن که شما هم تو شهرتون دارین حالا با ظرفیت کمتر و پراکنده… با این وضع بودجه و معارضان به این زودی ها هم دهکده ای در کار نخواهد بود…
http://sahebnews.ir/434184/برخورد-با-زمین-خواران-نقش-جهان-دهکده-ال.htm
دوستان در صحبت هایی که در این کامنت میکنم به نقد ادعای مشارکت شهرداری در پروژه های فوق میپردازم تا هم اصفهانیا گمان نکنند با آدم های خول و چل طرفند و هم شیرازیا و تبریزیای به هیجان آمده متوجه جو سازی های الکی بشن. در لینک زیراستاندار اصفهان ازمشارکت فولاد مبارکه در ساخت ورزشگاه نقش جهان خبر میده و حرفی از مشارکت شهرداری در پروژه نمیزنه حال آنکه یکی از اصفهانیای عزیز گفت که شهرداری در ایجاد راه دسترسی و محوطه سازی در پروژه مشارکت داره که این بهیچ وجه معنای دقیق پروژه ی مشارکتی نیست https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.ghatreh.com/news/nn29750301/%25D8%25AA%25DA%25A9%25D9%2585%25DB%258C%25D9%2584-%25D8%25B3%25D8%25A7%25D8%25B2%25D9%2587-%25D9%2581%25D9%2584%25D8%25B2%25DB%258C-%25D8%25A7%25D8%25B3%25D8%25AA%25D8%25A7%25D8%25AF%25DB%258C%25D9%2588%25D9%2585-%25D9%2581%25D9%2588%25D8%25AA%25D8%25A8%25D8%25A7%25D9%2584-%25D9%2586%25D9%2582%25D8%25B4-%25D8%25AC%25D9%2587%25D8%25A7%25D9%2586-%25D9%25BE%25D8%25A7%25DB%258C%25D8%25A7%25D9%2586-%25D8%25A7%25D9%2585%25D8%25B3%25D8%25A7%25D9%2584&ved=0ahUKEwjV_uyuyIjOAhVGhywKHTzUAQsQFghbMBI&usg=AFQjCNEdqr-GLUMi9R-AXjOAUAUap8Gv3Q
در لینک زیر آورده شده که تا دو ماه آینده قرارداد اجرای تراموا منعقد خواهد شد در صورتی که هیچ صحبتی در مورد اجرای پروژه در سال۹۵ به میان نیامده https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.mehrnews.com/news/3716664/%25D9%2582%25D8%25B1%25D8%25A7%25D8%25B1%25D8%25AF%25D8%25A7%25D8%25AF-%25D8%25B1%25D8%25A7%25D9%2587-%25D8%25A7%25D9%2586%25D8%25AF%25D8%25A7%25D8%25B2%25DB%258C-%25D8%25AA%25D8%25B1%25D8%25A7%25D9%2585%25D9%2588%25D8%25A7%25DB%258C-%25D8%25A7%25D8%25B5%25D9%2581%25D9%2587%25D8%25A7%25D9%2586-%25D8%25AF%25D9%2588-%25D9%2585%25D8%25A7%25D9%2587-%25D8%25A2%25DB%258C%25D9%2586%25D8%25AF%25D9%2587-%25D8%25A7%25D9%2585%25D8%25B6%25D8%25A7-%25D9%2585%25DB%258C-%25D8%25B4%25D9%2588%25D8%25AF&ved=0ahUKEwj-nODryojOAhVIVSwKHbVIAMEQFggZMAA&usg=AFQjCNHq3DA44IieShNFvH9OQoiiXXXOww
این درحالی است که از سال۸۸ هر سال بطور جدی قول اجرای تراموای اصفهان در سال جاری به شهروندان اصفهانی داده شده که با مراجعه به گوگل و سرچ در این رابطه به اطلاعات خوبی دست پیدا میکنید.
این دو تا از پروژه های شسته و رفته ی شهرداری اصفهان بود که به اصطلاح پروژه ی سال۹۵ به حساب میاد. بنده تنها در مورد این دو پروژه تحقیق کردم و به این اطلاعات رسیدم و وقت کافی برای سرچ در مورد پروژه های عجیب و قریب دیگه من جمله نیروگاه خورشیدی و پروژه ی ملی قطار سریع السیر اصفهان-تهران و… رو نداشتم که حدس من بر اینه که اون پروژه ها هم کذبی بیش نیست که میتونید در این رابطه تحقیق کنید و ما رو هم در جریان ماجرا بگذارید.
درمورد نیروگاه خورشیدی
http://tnews.ir/news/aa9366391003.html?sid=10966299#%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%86%db%8c%d8%b1%d9%88%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%b4%db%8c%d8%af%db%8c-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b5%d9%81%d9%87%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d8%b4%d8%b1%d8%a7%da%a9%d8%aa-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d8%a2%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%85%db%8c-%d8%b4%d9%88%d8%af
نیروگاه های خورشیدی شیراز و اصفهان که قراره به وسیله ایتالیایی ها و آلمانی ها ساخته بشن هر دو ۱۰۰۰ مگاواتی هستند و البته هیچ کدوم هم بزرگترین نیستند چون بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در امارات درحال ساخت هست که در فاز اول هزار و در فاز دوم ۵ هزار مگاوات برق تولید می کنه که با توجه به وضعیت کشور می توان حدس زد کدوم نیروگاه زودتر افتتاح میشه!
جناب آقا مهدی که عین همین کامنت را با همین ادبیات مودبانه !!!!در سایت تبریزمدرن هم گذاشته بودند، به جای سرچ کردن در خبرگزاری متعدد به ارگان رسانه ای شهرداری اصفهان(خبرگزاری ایمنا) سر می زدید چون به قول حسن جان تمام اسناد مشارکت شهرداری اصفهان در این پروژه ها در خبرگزاری ایمنا موجود است، یا به سایت اصفهان سیتی مراجعه می کردیدو از خود حسن جان مدیر سایت سوال می کردید تا ابهامتان برطرف شود ، به همین راحتی ، در ضمن پروزه تراموا در سال های گذشته تنها به این دلیل اجرا نشد که کشورمان تحریم بود چون تراموا تکنولوژی خاص اروپایی است وحتماً باید این کار توسط آنها صورت گیرد، پارسال هیئت بلند پایه جمهوری چک که به ایران سفرکرد، به اصفهان هم آمد و تفاهماتی با شهرداری اصفهان صورت گرفت که قرار شد که امسال این پروژه به طورجدی در دستور کار شهرداری اصفهان قرار بگیرد، پروژه قطارسریع السیر اصفهان_ تهران هم خود رییس جمهور در سفری که بهمن ۹۳ به اصفهان آمدند در میدان نقش جهان فرمودند که برای این پروژه گشایش اعتبار شده است (وپروژه تا چهاریا پنج سال آینده به بهره برداری می رسد)، حالا شما حدس می زنید که کذبه؟!!!!!!! در زمینه پروژه نقش جهان ومشارکت شهرداری اصفهان در آن هم به سایت اصفهان سیتی مراجعه فرمایید ، حسن جان جواب چند نفر را در این زمینه داده اند، شما هم اگر واقعاً به دنبال حقیقت باشید و بخواهید ابهامتان برطرف شود، پاسخ های حسن جان برای شما کفایت می کند.
منظور من از کذب،کذب مشارکت شهرداری در این پروژه ها هست وگرنه پروژه های فاخری مثل نیروگاه هزارمگاواتی سلول های خورشیدی و سرمایه گذاری های چندین هزار میلیارد تومانی دیگه که همگی در استان فارس در حال اجرا هستند در خیلی از استان ها پروژه های فاخر دیگری وجود دارد ولی این ابهام در مورد مشارکت شهرداری وجود دارد. در مورد تکنولوژی خاص تراموا باید خدمتتون عرض کنم که تراموا یک وسیله ی نقلیه هست که قدیمی تر از مترو بحساب میاد،این رو گفتم به این دلیل که همه میدونن هزینه ی ساخت یک کیلومتر مترو خیلی بیشتر از تراموا هست و همچنین کارایی و حجم حمل مسافر و اگه سرچی بکنید متوجه میشید که با وجود قدیمی تر بودن تراموا ولی طول خطوط متروی احداث شده در دنیا صد ها برابر تراموا هست پس مترو خیلی مدرن تر و با تکنولوژی پیشرفته تری هست که همه میدونن علاوه بر کشور های اروپایی، کشور چین هم بهترین واگن های مترو رو تولید میکنه و تقریبا تمام واگن های متروی ایران از کشور چین وارد میشه،بعد شما میگی تراموا یه وسیله با تکنولوژی ((خاص)) اروپایی هست که کشور های دیگه قادر به تولید اون نیستند؟
باسلام خدمت شما عرض کنم تکنولوژی تراموا کاملا متعلق به اروپا هست و کیفیت بسیار متفاوتی با چین داره
این خبر امروز هست شاید شما جوابتون را بگیرید
مدیر امور سرمایهگذاری و مشارکتهای شهرداری اصفهان:
پروژه تراموای اصفهان با سرمایه ۴۵۰ میلیارد تومانی اجرا می شود
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۷
مدیر امور سرمایهگذاری و مشارکتهای شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه اجرای پروژه تراموای شهر اصفهان با سرمایه ۴۵۰ میلیارد تومانی در دستور کار است، گفت: در حال حاضر پیگیر اجرایی شدن تفاهمنامهها و قراردادهای منعقد شده در این خصوص هستیم و مذاکرات برای نهایی شدن طرح در جریان است.
پروژه تراموای اصفهان با سرمایه ۴۵۰ میلیارد تومانی اجرا می شود
سید مرتضی حسامنژاد در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: شهر اصفهان از مقاصد اولیه گردشگران داخلی و خارجی است و بر همین اساس شهرداری اصفهان اولین اولویت خود را در حوزه گردشگری، به ویژه هتل سازی قرار داده تا علاوه بر افزایش گردشگران، ضریب ماندگاری آنان را نیز در شهر اصفهان افزایش دهیم.
وی اظهارکرد: ایجاد بسترهای لازم از جمله اتوبوس گردشگر، امکانات رفاهی و تفریحی و معرفی سایر توانمندیها و زیباییهای شهر اصفهان از دیگر اقدامات مدنظر امور سرمایهگذاری و مشارکتها در این حوزه است.
مدیر امور سرمایهگذاری و مشارکتهای شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: برای تشویق و ترغیب سرمایهگذار در موضوعات ذکر شده ، شورای اسلامی شهر اصفهان سرمایهگذارانی که در زمینههای هتلسازی و ساخت محلهای اقامتی فعالیت کنند را از پرداخت عوارض و تراکم معاف دانسته این در حالی است که برخی از شهرهای کشور بالاترین نرخ تعرفه عوارض و تراکم را برای ساخت چنین مراکزی مصوب کردهاند.
وی موضوع حمل و نقل عمومی را از دیگر اولویتها در امر سرمایهگذاری و مشارکت شهرداری اصفهان دانست و گفت: تهیه ۵۰ دستگاه اتوبوس BRT با هزینهای بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی را در دستور کار داریم، همچنین تاکسی گردشگری، تاکسیهای VIP و مینیبوس و اتوبوسهای برقی از دیگر طرحهای مطرح برای جذب سرمایهگذار در حوزه حمل و نقل پاک شهری است.
وی با اشاره به اجرای پروژه تراموا با سرمایه ۴۵۰ میلیارد تومانی گفت: در حال مذاکرات نهایی برای اجرایی شدن تفاهم نامه ها و قراردادهای منعقد شده در خصوص پروژه تراموا هستیم.
حسام نژاد اضافه کرد: از موضوعات دیگر که از دغدغههای اساسی مدیران کلان شهری به شمار می رود این است که با ورود به فرایند مدیریت پسماند و فراوری زباله به جذب پسماندها در طبیعت کمک کنیم.
وی ادامه داد: در این زمینه طرح تولید انرژی از زباله و تولید برق از انرژی خورشیدی و سایر انرژیهای تجدیدپذیر را با چند گروه سرمایهگذار خارجی از کشورهای آلمان و ترکیه در دست مذاکره و بررسی داریم.
وی همکاری با شرکتهای دانشبنیان را چهارمین اولویت در مشارکت و سرمایهگذاری خواند و اظهارکرد: در برخی موارد مشاهده میشود از نظر خلق ایده قوی، اما از لحاظ توانایی مالی در عینیت بخشی به آن از تمکن مالی ضعیفی برخوردار هستند، لذا تصمیم برآن شد برای برطرفکردن این خلاء یک شرکت توسعه دهنده تأسیس شود.
مدیر امور سرمایهگذاری و مشارکتهای شهرداری اصفهان تاکید کرد: البته نباید فراموش کرد که اشتغال، گردش مالی و رشد اقتصادی شهر اصفهان در بخشهای تجاری، اداری و مسکونی بسیار بالاست و این نیز یکی دیگر از روندهای معمول و با اهمیت در سرمایهگذاری است که به موازات سایر اولویتها انجام میگیرد./۴۱۰
جناب مهدی اگر شما دنبال حقیقت باشی که سه شنبه ۵ مرداد در خبرگزاری ایمنا در مورد پروژه تراموای اصفهان خبر منتشر شده است و آقا مهرداد هم خیلی خوب جواب شما را در این زمینه داده است ،آقا مهدی وقتی از چیزی مطمئن نیستی که نمی تونی بگی کذبه، به خبرگزاری ایمنا مراجعه کن ،در مورد مشارکت شهرداری اصفهان در همه این پروژه ها اطلاعات کسب می کنی، یا به سایت اصفهان سیتی مراجعه کن و از خود مدیرسایت سوال کن ، راهنماییت می کنه، اگر می خواستند تراموا را از چین!!!! وارد کنند که صحبتشو با یک کشور اروپایی به نام جمهوری چک انجام نمی دادند و مثل مترو به دنبال چینی ها می رفتند و نیازی هم به کسب اجازه از من وشما نداشتند،در ضمن من وشما که متخصص تراموا ومترو نیستیم که تعیین تکلیف کنیم تراموا را از کجا بیارند!!!! و شما هم مسئول ارزیابی کیفیت مترو وتراموا نیستی که میگی بهترین واگن های مترو را در چین می سازند!!!!!!در ضمن کسی ادعا نکرد که چین تراموا می سازه یا نمی سازه، شاید داره تحت لیسانس اروپا می سازه، منظور این بود که کشورهای اروپایی در این زمینه صاحب تکنولوژی هستند وهمه هم می دانند که تکنولوژی چین واروپا حتی در زمینه مترو هم متفاوته ، اینکه گفتم تراموا تکنولوژی خاص اروپاست که از خودم نگفتم آقا مهدی، به نقل از مسئولان شهرداری اصفهان گفتم که اطلاعاتشون دراین زمینه از من وشما خیلی بیشتره ، در مورد مشارکت شهرداری اصفهان در پروژه قطار سریع السیر هم حتی می تونی مراجعه کنی به سایت خود شهرداری اصفهان و سوالت را مطرح کنی ، حتماً پاسخ لازم را می گیری، این کارها بهتره تا اینکه یک طرفه به قاضی بری و پیش خودت حکم صادر کنی که چون شما سرچ کردی وچیزی پیدا نکردی ، در نتیجه شهرداری مشارکتی در این پروژه ها ندارد!!!!!!!!!!
در مورد ترامواهم آقا مهدی کسی ادعا نکرد که تکنولوژی تراموا جدیده ویا از مترو جدیدتره، ولی برخی تکنولوژی ها انحصاری است (ربطی به جدید وقدیمی بودنشونم نداره)، وشاید چینی ها در عرصه ساخت مترو وارد شدند ولی به هر دلیلی نخواسته اند ویا نتوانسته اندکه در حوزه ساخت تراموا وارد شوندوشاید هم دارند تراموا را تحت لیسانس غربی ها تولید می کنندهمه اینها را بر پایه احتمالات مطرح کردم (الان شما می دونی کدام شرکت در چین داره تراموا می سازه؟ اسمشو بگو تا ما هم از اشتباه دربیاییم!!!!!)، نکته دیگر اینه که ما اصفهانی ها دوست داریم سوار تراموا اروپایی بشیم، شما مشکلی با این قضیه داری؟ باید از جنابعالی اجازه بگیریم که از کجا خرید کنیم؟!!!!!
از مدیر سایت ۱۴۰۰ متشکریم که همچنین فضایی را مهیا کرده است تمام حرفهای دوستان درست ولی ما خیلی چیزها داریم که می توانیم توسعه دهیم مثل باغ ارم که با پیاده روهای شیشه ای در ارتفاع و گسترش و فضا سازی باغ دلگشا باغ عفیف اباد باغ جنت رو توسعه و اپشن های جدید اضافه کنیم حفظ اثار تاریخی کل استان ترغیب شهرستانهای همجوارواستان که وضعیت مالی مناسب تری نسبت به شیراز دارند جهت توسعه ورشد متناسب با شیراز پیشرفت یکپارچه استانمان نتیجه بهتری می دهد متصل شدن به دریا ازهمه کارهای عمرانی بهتره که باید پیگیری بیشتر شود ورزشگاه میانرود که یکی از بهترین ورزشگاه های کشور می باشد جذب سرمایه و سرمایه گذار خارجی در تمام نقاط استان که باعث مهاجرت کمتر به شهرمان می شود داشتن شهر سبز بدون الایندگی بهتر یک شهر الوده و خشن می باشد و خیلی طرح ها که مدیر می تواند یک صفحه و اتاق فکر در سایت قرارداد
با تشکر از مطلب زیباتون . من که واقعا از دیدن این پروژه های بزرگ لذت بردم .شیراز شدیدا نیازمند پروژه هایی همانند و حتی نسل جدیدتر سالن همایش های بین المللی و مصلی جدید می باشد . واقعا از دیدن طراحی های هر دو پروژه لذت بردم و امیدوارم در شیراز با یافتن بهترین مکان و بهترین طراحی ها اجرا بشن . اما واقعا قبول کنید به خاطر اشتباهات یک دوره خاص پثل وقتی پروژه های بزرگی مثل مرکز تجارت جهانی ، آتی ساز و… غیر از یه تابلو چیز دیگری ازشون باقی نمونده ، یه کم اذهان عمومی نسبت به برخی وعده ها و پیشرفت دلسرد یا کم توجه باشند .
یه مدت پیش یه سر رفتم اصفهان و توی اون بلوار که brt وجود داره ، ایستگاهها رو با نمای چوبی درست کردند که برای یه شهر که می خواد سبز بودنش رو جلوه می ده فکر خوبیه .
از لحاظ خیابان و عمرانی هم توی یک دوره که کرباسچی شهردار اصفهان شد این پروژه های زیرساختی رو اجرایی کرد مثل پل صفه و اتوبان زیر سطحی و یا دوطبقه شدن خیابان هاشون . خوب اونا همت کردند و هم دل بودن و الان هم دیگه زیاد دغدغه عمرانی ندارند و الان دارن به تکمیل پروژه های تفریحی و فرهنگی و گردشگریشون میرسند .
انشالله ما هم کمبود آنچنانی که قابل حل شدن نباشه نداریم مگر دبی تو چند سال انقدر پیشرفت کرد . البته شیراز مغازه و تجاری های بیشتری داره . به امید پیشرفت و آبادانی تمام نقاط ایران
آقا محمد کرباسچی هیچ وقت شهردار اصفهان نبوده و فقط در سال های خیلی دور مدتی استاندار اصفهان بوده.
مهرداد جان
تعداد خطوط مترو درون شهری اصفهان ۳ خط خواهد بود . در صورتی که خطوط مترو شیراز ۶ خط میباشد . ظرفیت مترو خیلی بیشتر از تراموا میباشد و خط ۳ مترو شیراز بصورت روگذر میباشد که تا اخر سال استارت خواهد خورد .
دوست عزیز اصفهان در اصل سه خط و سه خط برون شهری به عنوان کامل ترین متروپلیس در بین کلانشهر های ایران با پیشبینی شبکه ای کامل از بی آرتی و تراموا
تراموا اتفاقا بسیار صرفه اقتصادی بالاتری نسبت به مترو داره.نمونش وضعیت مترو شهرهای ایران هست که بعد از این همه سال و این همه بودجه تاثیر آنچنانی نداشتند
و قطعا ساخت مترو در ایران اشتباه بود به خصوص برای اصفهان
در ضمن جابه جایی خوبی هم داره
اگر بخواهیم برای داخل شهر اصفهان فقط از ۳ خط استفاده کنیم با مشکل بزرگی اصفهان روبرو خواهد شد . چون شهرهای شیراز و اصفهان بدلیل داشتن بافت تاریخی اجرا تراموا حریم اثار رو خدشه دار خواهد کرد . و در مورد کارایی تراموا و مترو باید بگم که اگر ترموا بازدهی بیشتر داشت این همه خطوط مترو در تهران راه اندازی نمیشد و همگی تراموا اجرا میشدند .
نظر شما کاملا برعکس نظر کارشناسان هست. الان به این نتیجه رسیدند که در شهر های تاریخی باید از تراموا استفاده کنند چون حداقل جایی تخریب نمیشه مخصوصا بافت های تاریخی
مهرداد جان ممکنه لینکی حاوی نظر کارشناسان به ما بدید؟
پروژه تراموا در اصفهان به گفته مسئولان شهرداری اصفهان ،قرار است در خیابان امام خمینی در زیر بزرگراه دوطبقه آن اجرا شود و آن منطقه هم جزو بافت تاریخی محسوب نمی شود، سالها قبل هم مطالعات زیادی در خصوص اجرای این پروژه انجام شد و سال گذشته تفاهماتی با هیات جمهوری چک که به اصفهان سفر کرد انجام شد وقرار است این پروژه امسال به طور جدی پیگیری شود(به خبرگزاری ایمنا در تاریخ پنج مرداد مراجعه شود)، البته در برخی شهرهای تاریخی دنیا در مناطق تاریخی پیاده راه هایی ایجاد شده است و خطوط تراموا راه اندازی شده است (قرار است در آینده نه چندان دورمحور چهارباغ هم پیاده راه شود، ) ، آن پروژه ای که حساسیت برانگیز است وقطعاً اجرای آن در بافت تاریخی بسیار نامناسب است،مونوریل است( وحتی اجرای آن در بافت غیرتاریخی هم احتیاج به کار کارشناسی بسیار گسترده ای دارد) که حتی با اجرای آن در تهران هم مخالفت شد ، هر چند در قم ایجاد شده است، وضعیت اصفهان به گونه ای است که اگر خدای ناکرده پروژه ای بدون انجام ملاحظات میراث فرهنگی بخواهد انجام شود، نه تنها در اصفهان بلکه در ایران وحتی در جهان مخالفت های بسیار جدی بر علیه آن انجام خواهدشد( همانگونه که به اجبارارتفاع برج جهان نما تعدیل شد واحداث مترو در زیر میدان نقش جهان منتفی شد)