تاریخ : جمعه, ۱۴ آذر , ۱۴۰۴ Friday, 5 December , 2025

آخرین اخبار

ثبت ۲۸ اثر منبت آباده در فهرست آثار ملی ایران قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۴ آذر ۱۴۰۴ افزایش ۶۱ درصدی اعزام بیماران مسموم با مونوکسیدکربن در فارس 📸: برج های دوقلو زند پاکسازی آبگیر پارک فروزان شیراز 📸: تداوم مرمت تخت جمشید در انتظار توجه مسئولان ۶ حریق در باغات استحفاظی شیراز طی سال جاری قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۳ آذر ۱۴۰۴ انهدام ۶۶ باند سرقت و دستگیری بیش از ۶۰۰ سارق نجات کارمند مصدوم در شهرک صنعتی شیراز ساخت کتابخانه مرکزی شیراز، اولویت شهرداری است ساخت مخازن ذخیره آب فضای سبز در شیراز 📸: پروژه بازسازی پل شاهد آخرین وضعیت پروژه انتقال آب خلیج فارس به فارس قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۲ آذر ۱۴۰۴ 🎥: انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در شیراز اختتامیه جشنواره جهانی فیلم فجر در شیراز تخصیص ۲۱۰۰ هکتار زمین برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در فارس پایش سلامت ۵۰ درصد از پل‌های شیراز آلودگی هوای شیراز

50

برق فاز یک مترو تامین شده است

  • کد خبر : 9908
  • 31 اردیبهشت 1393 - 15:01

مهندس جلیل درودچی معاون ناوگان و تجهیزات سازمان قطار شهری شیراز گفت: با خاتمه مراحل تست سرد وگرم شبکه برق بالاسری، آمادگی بهرهIMG_0969 [800x600] برداری کامل از این پروژه در حد فاصل ایستگاه احسان تا ایستگاه نمازی وجود دارد.

به گزارش شیراز ۱۴۰۰ و به نقل از سازمان قطار شهری شیراز، وی افزود: برق مورد نیاز به منظور حرکت واگن‌های فاز یک متروی شیراز، بصورت تضمینی تامین وبا توجه به اتصال سه منبع تقویتی امکان قطعی در آن وجود ندارد که این خود تضمینی برای خدمت رسانی بی‌وقفه مترو به مردم می‌باشد. مهندس درودچی خاطر نشان کرد: برق مورد نیاز این خط با ولتاژ۲۰ کیلو ولت از سه منبع پست برق معالی آباد، پست «جی. آی. اس» میدان نمازی و پست توربین تامین می‌گردد. مهندس درودچی با اشاره به این مطلب که با اتصال برق ۲۳۰ کیلو ولت شبکه سراسری امکان قطع برق در خطوط خدمات رسانی مترو وجود ندارد گفت: تنها حادثه ایی پیش بینی نشده وغیر مترقبه در شبکه سراسری کشورقادراست ارتباط برق رسانی به خطوط متروی شیراز را قطع نماید. وی افزود: در حالت عادی و تغذیه از شبکه ۲۳۰ کیلو ولت وتبدیل آن به برق ۲۰ کیلو ولت، همواره از یک شبکه پایدار برای سیستم مترو شیراز برخوردار هستیم. این مسوول خاطر نشان کرد: مسیر تامین برق در کل خطوط مترو دو مسیر ۲۰ کیلو ولت و بصورت مستقل است. یک مسیر تبدیل برق ۲۰ کیلو ولت به ۱۵۰۰ولت «دی. سی» برای حرکت قطار وتامین نیروی کششی آن ومسیر دوم تبدیل ولتاژ ۲۰ کیلو ولت به ۴۰۰ ولت برای مصارف عمومی شامل آسانسور‌ها وپله‌های برقی، روشنایی وتهویه قرار گرفته است. وی گفت: ولتاژ مورد نیاز برای حرکت واگن‌ها معمولا از طریق ریل سوم و یا شبکه بالا سری وارد خطوط ریلی می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد. بطور مثال در متروی شیراز از برق بالاسری و در متروی تهران از ریل سوم برای حرکت واگن‌ها استفاده شده است. شبکه برق بالا سری برای ۱۰.۵ کیلومتر فاز یک، از ایستگاه احسان تا ایستگاه نمازی تجهیز، تکمیل و قابل بهره برداری گردیده است.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=9908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. بوآ درودچی کارت درسته.

  2. خبر خوش دیروز تو خیابان همت شمالی جلو ماشینها را گرفتند تا یک محموله ترافیکی را عبور دهند . اون محموله چیزی نبود جز سه تا واگن قطار شهری. و قتی با چشمهای خودم دیدم خیلی خوشحال شدم . البته منو بابت خوشحال شدن از دیدن این صحنه ها تو سال ۲۰۱۴ ببخشید.

  3. اطلاع دارید که ایستگاههای زرگری، عفیف اباد و نمازی در چه مرحله ای هستند؟

  4. فکر کنم سوال مهدی خیلی‌ مهمه چون تا این ایستگاهها تکمیل نشان احتمالا فاز ۱ به بهره برداری نمی‌رسه.درسته؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.