7:46:21تاریخ : یکشنبه, ۱۷ فروردین , ۱۴۰۴ Sunday, 6 April , 2025

آخرین اخبار

وضعیت عجیب پروژه بزرگراه اتصال صدرا به شیراز فجرسپاسی به لیگ برتر نزدیک‌تر شد بزرگترین اقامتگاه همراه بیمار جنوب کشور در شیراز افتتاح می‌شود ممنوعیت تردد خودروهای فاقد معاینه فنی در مناطق مرکزی شیراز از ۲۰ فروردین‌ ۴۰ کشته در تصادف های جاده ای فارس ساخت پل چپگرد، جایگزین طرح شکست خورده تقاطع زیباشهر می شود قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۶ فروردین ۱۴۰۴ دستگیری ۳۲۰ سارق خودرو در نوروز امسال تحویل قطعه سنگ پیدا شده از تخت جمشید به میراث فرهنگی فارس افزایش ۱۴ درصدی تردد خودرو طی ایام نوروز در فارس سقوط نیسان از ارتفاعات کوه‌های دوان کازرون با ۲ مصدوم و یک جانباخته تخت جمشید رکورددار ماند فارس رتبه نخست کشوری اسکان مهمانان نوروزی در مدارس اسکان نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر در کمپ‌های نوروزی شهرداری شیراز 📸: مهار آتش‌سوزی گسترده در کارخانه بسته‌بندی عسل در شهرک صنعتی شیراز ۸ مصدوم در برخورد دو خودرو سواری در آزادراه شیراز – اصفهان قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ زلزله ۴/۴ ریشتری داریان فارس را لرزاند بازدید نزدیک به نیم میلیون نفر از تخت جمشید غرق‌شدن جوان ۲۵ ساله در رودخانه قره‌آغاج

44

فضای سبز شهری و پارکهای شیراز قربانی ساخت ایستگاه های مترو

  • کد خبر : 43978
  • 17 دی 1399 - 23:24

سایت خبری - تحلیلی شیراز۱۴۰۰: حدود ۲ دهه قبل و همزمان با شروع ساخت خط یک مترو شیراز، بی تردید درختان شیراز و فضای سبز این کلانشهر بسیار پربارتر و زیباتر بود.

در مسیر ساخت تونلهای خط یک بخش زیادی از فضای سبز بلوار مدرس از بین رفت، درختان زیبای نزدیک به میدان گل سرخ خشک شدند. درختان نزدیک ایستگاه های مترو زند، قصردشت و ستاد ناپدید شدند و جای آنها را بتن و سیمان گرفت.

در خط ۲ نیز علی رغم وعده مهندس حاجی زمانی رییس سابق سازمان قطارشهری شیراز مبنی عدم تخریب محیط شهری برای حفاری ایستگاه ها، تاکنون پارکهای آزادی و هاشمی و فضای سبز پل امیرکبیر قربانی ساخت ایستگاه های این خط شده اند.

برای ساخت ایستگاه مترو ولیعصر نیز ابتدا میدان تخریب و سپس با ساخت ورودی ایستگاه ها و پل کابلی تقریبا چیزی از پارک باقی نماند.

برای ساخت ایستگاه های فضیلت و دشت چنار نیز رفوژ وسط بلوار و بخشی از درختان از بین رفتند.

براستی چرا برای ساخت خط مترو اولویت اول تخریب فضای سبز است و چرا پس از ساخت اقدام به احیای فضای سبز نشد؟ فضای اطراف ایستگاه مترو زند و ستاد خالی از درخت، سرد و بی روح شده است.

شیراز به سرسبزی و درختانش معروف است، چرا مترویی که بعنوان یک روش حمل و نقل و به منظور کاهش ترافیک و آلودگی ساخته شد، خود به دلیلی برای تخریب فضای سبز و پارکهای شیراز تبدیل گردید؟

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=43978

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.