تاریخ : یکشنبه, ۶ فروردین , ۱۴۰۲ Sunday, 26 March , 2023

آخرین اخبار

فرهنگ و هنر بهترین ابزار برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی است وعده نصب تابلو روزشمار پروژه های شهرداری شیراز عملی نشد طرح تقاطع نواب صفوی – بزرگراه کمربندی شیراز میزان بارش شهرهای فارس در سامانه بارشی اخیر اعلام شد 🎥 ترنم و طراوت باران در بیشتر نقاط فارس 🎥 جان دوباره آبشار فصلی دشت ارژن از ۸ اَبَـــر پروژه وعده داده شده چه خبر؟ 📷 پاییز رنگارنگ شیراز در باران آذرماه 📷 تصاویر هوایی زیبا از شیراز 📷 مجسمه سعدی شیرازی در شهر نانجینگ چین نصب شد باغ جنت به عنوان نخستین محل تجمعات قانونی در شیراز تعیین شد افتتاح باند دوم جاده ابوالحیات- دشت ارژن 📷 پیشرفت خط ۲ مترو شیراز / آبان ۱۴۰۱ ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری می‌شود 📸 بزرگراه کوهسار / آبان ۱۴۰۱ 📸 شروع ساخت پروژه ۱۶۰۰ متری زیرگذر گویم 🎥 افتتاح تقاطع چندسطحی مدافعان سلامت در شیراز آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح حافظ شیراز 📷 گردهمایی خودروهای فولکس واگن 🎥 تصادف سه تانکر حمل سوخت در جاده جهرم – لار منجر به آتش‌سوزی شد

10

فضای سبز شهری و پارکهای شیراز قربانی ساخت ایستگاه های مترو

  • کد خبر : 43978
  • 17 دی 1399 - 23:24

سایت خبری - تحلیلی شیراز۱۴۰۰: حدود ۲ دهه قبل و همزمان با شروع ساخت خط یک مترو شیراز، بی تردید درختان شیراز و فضای سبز این کلانشهر بسیار پربارتر و زیباتر بود.

در مسیر ساخت تونلهای خط یک بخش زیادی از فضای سبز بلوار مدرس از بین رفت، درختان زیبای نزدیک به میدان گل سرخ خشک شدند. درختان نزدیک ایستگاه های مترو زند، قصردشت و ستاد ناپدید شدند و جای آنها را بتن و سیمان گرفت.

در خط ۲ نیز علی رغم وعده مهندس حاجی زمانی رییس سابق سازمان قطارشهری شیراز مبنی عدم تخریب محیط شهری برای حفاری ایستگاه ها، تاکنون پارکهای آزادی و هاشمی و فضای سبز پل امیرکبیر قربانی ساخت ایستگاه های این خط شده اند.

برای ساخت ایستگاه مترو ولیعصر نیز ابتدا میدان تخریب و سپس با ساخت ورودی ایستگاه ها و پل کابلی تقریبا چیزی از پارک باقی نماند.

برای ساخت ایستگاه های فضیلت و دشت چنار نیز رفوژ وسط بلوار و بخشی از درختان از بین رفتند.

براستی چرا برای ساخت خط مترو اولویت اول تخریب فضای سبز است و چرا پس از ساخت اقدام به احیای فضای سبز نشد؟ فضای اطراف ایستگاه مترو زند و ستاد خالی از درخت، سرد و بی روح شده است.

شیراز به سرسبزی و درختانش معروف است، چرا مترویی که بعنوان یک روش حمل و نقل و به منظور کاهش ترافیک و آلودگی ساخته شد، خود به دلیلی برای تخریب فضای سبز و پارکهای شیراز تبدیل گردید؟

>
نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.
telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=43978

برچسب ها

مطالب مرتبط

11فروردین
۱۴ فروردین متروی شیراز رایگان شد
به مناسبت بازگشایی مدارس؛

۱۴ فروردین متروی شیراز رایگان شد

28مهر
۸ هزار میلیارد تومان نیاز خطوط ۲، ۳ و ۴ مترو
پروژه های شهری لنگ تخصیص اعتبار؛

۸ هزار میلیارد تومان نیاز خطوط ۲، ۳ و ۴ مترو

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.