تاریخ : شنبه, ۱۳ خرداد , ۱۴۰۲ Saturday, 3 June , 2023

آخرین اخبار

آغاز عملیات اجرایی سه ایستگاه خط ۳ مترو 🎥 آغاز ساخت بزرگترین آکواریوم ایران در شیراز 📷 ایستگاه مترو عادل آباد در خط ۲ مترو شیراز انعقاد چند تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش تقریبی ۱۴ هزار میلیارد تومان عملیات ساماندهی ۱۸ کیلومتر از کمربندی جنوبی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت کمک ۱۰۰میلیونی شهرداری شیراز برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی 📷 نام شیراز بر قامت برج آزادی تهران نقش بست فرهنگ و هنر بهترین ابزار برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی است 📷 افتتاح دوبرگردان نیایش وعده نصب تابلو روزشمار پروژه های شهرداری شیراز عملی نشد طرح تقاطع نواب صفوی – بزرگراه کمربندی شیراز میزان بارش شهرهای فارس در سامانه بارشی اخیر اعلام شد 🎥 ترنم و طراوت باران در بیشتر نقاط فارس 🎥 جان دوباره آبشار فصلی دشت ارژن از ۸ اَبَـــر پروژه وعده داده شده چه خبر؟ 📷 پاییز رنگارنگ شیراز در باران آذرماه 📷 تصاویر هوایی زیبا از شیراز 📷 مجسمه سعدی شیرازی در شهر نانجینگ چین نصب شد باغ جنت به عنوان نخستین محل تجمعات قانونی در شیراز تعیین شد افتتاح باند دوم جاده ابوالحیات- دشت ارژن

9

گزارش تصویری:افتتاح ایستگاه مترو رازی خط یک مترو شیراز

  • کد خبر : 34677
  • 17 آذر 1396 - 21:02

ششمین ایستگاه خط یک مترو شیراز افتتاح شد.به گزارش شیراز ۱۴۰۰ ایستگاه مترو رازی خط یک مترو شیراز عصر روز پنجشنبه ۱۶ آذر ماه ۹۶ با حضور دکتر نوبخت معاون رییس جمهور به بهره برداری رسید.

این ایستگاه در تقاطع بولوار مدرس و رازی واقع گردیده که با بهره برداری از این ایستگاه سطح خدمات مسیر فاز ۲ و خط یک ارتقا یافته و شهروندانی که از دو انتهای خط یک (میدان احسان و میدان گل سرخ) قصد انجام سفر به مقاصد بولوار رازی،منطقه کیانشهر،آزادگان،شهرک پرواز،کوی زهرا،اداره پست مرکزی،ساختمان شماره ۲ راه و شهرسازی فارس و نیروگاه گازی شیراز را داشته باشند،می توانند از این ایستگاه استفاده کنند.

مشخصات کلی ایستگاه رازی:

نوع ایستگاه: عمیق (۲ طبقه)

طول ایستگاه: ۱۲۱/۲۰ متر – عرض ایستگاه:۲۲/۶۲ متر – طول سکو ۹۵/۶۰ متر

مساحت ایستگاه: ۵۴۸۲ متر مربع (۲۷۴۱ متر مربع سکو + ۲۸۱۸ متر مربع بلیت فروشی)

عمق ایستگاه :۱۳/۶۰ متر

فاصله از ایستگاه قبلی(غدیر): ۸۸۶ متر – فاصله تا ایستگاه بعدی(فضیلت): ۱۱۰۰ متر

جمعیت استفاده کننده در ساعت پیک (نفر): ۳۳۹۲

کل بار ورودی و خروجی در ساعت : ۴۶۴۲

سازه این ایستگاه از نوع بتنی مسلح می باشد که آخرین استاندارد های سازه های زیرزمینی در طراحی و ساخت آن رعایت گردیده است.

اعتبار هزینه شده : ۴۷۰ میلیارد ریال

عکس : مجید زندی

>
نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.
telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=34677

مطالب مرتبط

11فروردین
۱۴ فروردین متروی شیراز رایگان شد
به مناسبت بازگشایی مدارس؛

۱۴ فروردین متروی شیراز رایگان شد

28مهر
۸ هزار میلیارد تومان نیاز خطوط ۲، ۳ و ۴ مترو
پروژه های شهری لنگ تخصیص اعتبار؛

۸ هزار میلیارد تومان نیاز خطوط ۲، ۳ و ۴ مترو

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 11در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۱
  1. انشاءالله بقیه ایستگاهها زودتر افتتاح و خط یک یکپارچه شود.
    متاسفانه طراحی و معماری اکثر ایستگاه ها شبیه هم و همگی شبیه مترو تهران هستند، دریغ از کمی خلاقیت… ?

  2. بسیار عالی انشالله خط ۳ هم شروع بشه شمال غرب شیراز به شدت نیازمند مترو هست
    راستی از کی خط یک بصورت یکپارچه میشه تا میدان گلسرخ؟

  3. متاسفانه بنا بر اعلام این خبر ۴۷ میلیارد تومان هزینه فقط این ایستگاه شده است اما به خاطر عدم آماده سازی و نداشتن راه دسترسی مناسب ایستگاه شمالی عملا راکد خواهد ماند. ضمنا برای علامت های خروجی دو طرف فقط عنوان بلوار مدرس ذکر شده در حالی که برای ایستگاه شمالی باید جهت بلوار مشخص باشد مثلا مدرس شرق به غرب و ایستگاه جنوبی مدرس غرب به شرق عموما در شیراز اینگونه مسائل رعایت نمی شود.
    با وجود ۳ خط ۱۰ – ۱۱۰ و ۱۲۰ با فاصله زمانی حدود ۵ دقیقه آیا فردی پیدا خواهد شد که از مترو با سر فاصله ۳۵ دقیقه استفاده کند !!!!!؟؟؟؟؟
    در مورد معماری هم که بحث نشود سنگین تریم !!!

    • سلام دوست عزیز
      سر فاصله ها که همیشه ۳۵ دقیقه نمی مونه با اضافه شدن ۴ قطار جدید که در حال گذراندن مراحل ترخیص از گمرک می باشد هم خط به صورت یک سره از گل سرخ تا احسان میشه هم سر فاصله کل ۱۵ دقیقه میشه!
      ضمنا منظورتون رو از ایستگاه شمالی رو متوجه نشدم؟؟!!

      • منظور درب خروجی ایستگاه که سمت مقابل بلوار رازی کنار فروشگاه قرار گرفته است ( کنار زمین بایر)- تازه اگر سر فاصله ها ۱۵ دقیقه هم بشه بازم در رقابت با اتوبوسهای خط واحد که حدود ۵-۶ دقیقه هست خیلی عقب هست – علاوه بر این خط های ۲۰ – ۷۲ و ۷۷ – ۷۹ .. هم هست که از داخل محله مسافران جابه جا می کنه …

      • یه گالری دیگه هم کنار گالری کنار فروشگاه هم در دست ساخت هست که فعلا به همین یک گالری اکتفا شده است
        ضمنا سر فاصله ۱۵ دقیقه مترو خیلی خیلی به صرفه تر از اتوبوس های لاک پشتی وار ناوگان اتوبوسرانی هست
        خوبی مترو اینه که دقیق و منظم حرکت میکنه نه مثل اتوبوس که هر جور دلشون بخواد حرکت کنن

  4. معماری بی نهایت زشت و فاقد هویت!!! چرا در بنا های جدید شیراز هیچ اثری از تاریخ و هویت این شهر دیده نمیشه؟؟ تمام ایستگاه های مترو شبیه هم هستند فقط موزاییک های کف و طرح سقفش یکم با هم متفاوته که مثلا بگن تنوع داره!!

  5. آخه کدوم بیسوادی نقشه متروی شیراز را طراحی کرده ؟ چرا برای فرودگاه ایستگاه نزاشته؟

  6. کریم:
    لطفا یه فکری بحال پله برقی این ایستگاه بکنید اگر این کار انجام بشه افراد مسن هم میتونن از مترو استفاده بکنن .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.