مروری بر طرحهای مهم عمرانی شهرداری شیراز

سایت خبری – تحلیلی شیراز1400:‌ در سالگرد تاسیس شیراز1400 و با توجه به حجم گسترده طرحهای عمرانی درحال ساخت شهرداری، در این مطلب مروری خواهیم داشت برروی برخی از مهمترین طرحها که با افتتاح بخشی از این طرحها در سال جاری و باقی آنها در سال 96 و 97 شیراز به شهری پیشرو در پروژه های عمرانی – خدماتی تبدیل می شود.

*** پل بزرگ کابلی ولیعصر : بزرگترین پل کابلی شهری کشور به طول حدود 1100 متر و پایلون 64 متری در اسفند سال جاری افتتاح می شود.

با پیشرفت 78 درصدی، پل کابلی در اسفند امسال افتتاح می شود
ساخت پل کابلی ولیعصر شیراز امسال به پایان می رسد. نماینده پیمانکار پروژه بزرگ پل کابلی شیراز در گفت و گو با شیراز1400 با بیان اینکه ساخت این پل در بهمن ماه امسال به پایان
بیشتر بخوانید

گزارش تصویری : پل بزرگ کابلی ولیعصر شیراز
پل بزرگ کابلی ولیعصر شیراز اسفندماه امسال آماده افتتاح خواهد بود. > نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت
بیشتر بخوانید

ویدئو : آخرین وضعیت پیشرفت پل بزرگ کابلی ولیعصر شیراز
آخرین وضعیت پیشرفت پل بزرگ کابلی ولیعصر شیراز [codepeople-post-map] > نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صو
بیشتر بخوانید

*** پل شیشه ای و مجموعه گردشگری علی بن حمزه : این مجموعه به عنوان بخشی از مسیر عرفان شیراز محسوب می شود که دو سمت رودخانه خشک را به یکدیگر به وسیله رودخانه خشک متصل کرده و با ساخت دو زیرگذر، دو سمت رودخانه خشک بصورت پیاده رو برای عابران پیاده درآمده و یک فضای انسان محور تا ارگ کریمخان ایجاد می شود. ضمن اینکه دو سمت پل شیشه ای دریاچه ایجاد می شود.

پل شیشه ای علی بن حمزه

پل شیشه ای علی بن حمزه


*** تقاطع چهارسطحی تخت جمشید : این تقاطع در شهریور امسال به بهره برداری خواهد رسید و در آن نخستین پل دوار عابرپیاده در سطح سوم اجرا شده است.

گزارش تصویری : تقاطع چهارسطحی تخت جمشید – قسمت اول
ساخت تقاطع چهارسطحی همچنان ادامه دارد و شهرداری تاکنون تاریخ خاصی برای افتتاح آن اعلام نکرده است. به گزارش شیراز۱۴۰۰، در حالی که بیش از یکسال از زمان وعده داده شده برای ا
بیشتر بخوانید


*** تقاطع سه سطحی جام جم :
این تقاطع در ورودی بزرگراه کوهسار قرار گرفته و به نظر می رسد پس از مدتی وقفه و جابجایی تاسیسات فیبر نوری و حل مشکل با صدا و سیما، امسال وارد فاز اجرایی شود.
تقاطع سه سطحی جام جم


*** پل طبقاتی معلم : ساخت فاز اول این پل در شهریورماه به پایان رسیده و در صورت لغو ساخت طرح طبقاتی ایمان، فاز دوم آن نیز تا پایان سال آماده خواهد شد.

گزارش تصویری : پل طبقاتی معلم – تیرماه 95
در فاصله 78 روز تا افتتاح پل طبقاتی معلم، این طرح تا تکمیل نهایی راهی تقریبا طولانی در راه دارد. به گزارش شیراز1400، این پروژه در روز دوشنبه 9 اردیبهشت 1392 کلنگ زنی شد و
بیشتر بخوانید

*** فاز یک بزرگراه توسعه جنوب ( نوبهار )‌: این بزرگراه در فاز اول به طول 8 کیلومتر در ضلع جنوب رودخانه مهدی آباد در حال ساخت است.


*** طرح توسعه زیرگذر گلستان(‌ تقاطع سه سطحی گلستان) : با اجرای طرح توسعه، طول این زیرگذر به بیش از 2/5 کیلومتر و به بزرگراهی زیرزمینی در 6 باند تندرو و 4 باند کندرو تبدیل شده و در سال آینده به بهره برداری رسیده و در فاز بعدی یک پل روگذر از بزرگراه خلیج فارس به بزرگراه دکتر حسابی برروی این زیرگذر ساخته می شود.

*** تقاطع سه سطحی قصردشت :‌
129

*** بزرگراه مهدیه

*** مجموعه پل های طبقاتی گلشن : ساخت مجموعه پل های گلشن که یکی از بزرگترین طرحهای پلسازی شیراز محسوب می شود در زمستان سال آینده به پایان می رسد، این پروژه شش برابر پل معالی آباد بوده و طول پلها به حدود 5 کیلومتر می رسد.


گزارش تصویری : مجموعه پل های طبقاتی گلشن
ساخت مجموعه پلهای طبقاتی گلشن در بهمن سال آینده به پایان می رسد. به گزارش شیراز1400، این پل در زمان بندی 30 ماهه درحال ساخت باشه و دارای 77 ستون و طولی در حدود 4500 متر ا
بیشتر بخوانید

*** پل ملل : این پل در مسیر بزرگراه کوهسار قرار گرفته و در سال جاری تکمیل می شود.

*** ساختمان مرکزی شهرداری شیراز : ساختمان مرکزی شهرداری شیراز در محدوده مرکزی شهر و در تقاطع خیابان های ساحلی و خیابان راهنمایی و در سمت جنوبی رودخانه خشک قرار دارد. این ساختمان مجموعا دارای 11 طبقه  و زیربنای 45000 مترمربع است که یک طبقه آن در زیر همکف و مابقی در روی زمین طراحی شده است. این ساختمان به عنوان یک مجموعه اداری دارای ماموریت ستادی بوده و برای استقرار حوزه های مختلف شهرداری همانند معاونت شهرسازی و معماری، معاونت فنی و عمرانی و معاونت اداری و مالی برنامه ریزی شده است. 4 شفت اصلی عمودی – که هرکدام دارای یک راه پله و 2 آسانسور با ظرفیت 26 نفر است- وظیفه ارتباطات عمودی مجموعه را برعهده خواهند داشت. سازه ساختمان از نوع اسکلت فلزی و سقف آن از نوع عرشه فولادی است.

ساختمان مرکزی شهرداری شیراز

*** پل شبدری جوادیه : این پل بزرگراه های کوهسار، آرین و کمربندی شیراز را به یکدیگر متصل کرده و درسال آینده به بهره برداری می رسد.
img18498


*** مجموعه پلهای رودکی :‌ 

9

*** چپگرد هفت تنان – دلگشا : فاز دوم پروژه دلگشا پس از افتتاح زیرگذر یک کیلومتری دلگشا تا پایان سال افتتاح خواهد شد.


*** بزرگراه مولوی :‌ این بزرگراه به طول 9 کیلومتر شامل 5 پل مختلف است که بلوار نصر را به بلوار خلیج فارس متصل می کند.


***
پل شبدری مولوی – تخت جمشيد : این پل در مسیر بزرگراه مولوی در محل رودخانه خشک ساخته خواهد شد.


*** پل شبدری فرهنگیان، احمد بن موسی و بزرگراه امام خمینی :‌
این طرح شامل یک پل روگذر و یک پل شبدری است.

پل شبدری احمدبن موسی، فرهنگیان کمربندی


*** بزرگراه کوهسار :‌ این بزرگراه با طول 11 کیلومتر شامل 2 تونل دوقلو و 6 پل است که متاسفانه زمان ساخت این طرح به ده سال رسیده و به دلیل مشکلات تملک و مدیریتی بخش زیادی از طرح که ساخته شده در انتظار پلهای ورودی و خروجی آن است.


*** پل چمران :


*** پل بزرگراه کنارگذر شرق – بزرگراه شیراز – اصفهان:


*** جزیره تفریحی نهراعظم :‌ این پروژه شامل 3 جزیره 1/5 هکتاری است که در رودخانه خشک بین پل معالی آباد و دریاچه نهراعظم قرار دارد.

*** مترو شیراز: 

  • خط یک مترو شیراز: ساخت خط یک مترو شیراز در سال جاری به پایان می رسد و همزمان با آن خط 3 مترو این کلانشهر به مرحله اجرا وارد خواهد شد. خط یک مترو شیراز در 24/5 کیلومتر شامل 19 ایستگاه است که 14 کیلومتر آن بصورت عمیق و سکوی جزیره ای و 10/5 کیلومتر باقی مانده به صورت نیمه عمیق و همس سطح اجرا شده است.
بخشی از خط یک مترو شیراز بصورت همسطح از کنار رودخانه خشک می گذرد

بخشی از خط یک مترو شیراز بصورت همسطح از کنار رودخانه خشک می گذرد

ایستگاه نمازی مترو شیراز

ایستگاه نمازی مترو شیراز

  • خط 2 مترو شیراز:‌ تامین اعتبار این خط به طور کامل به وسیله شهرداری شیراز انجام شده و فاز اول آن در سال 97 افتتاح می شود.

  • خط 3 مترو شیراز : ساخت خط سوم مترو شیراز در سال جاری و همزمان با افتتاخ خط یک مترو آغاز می شود. خط 3 یا فاز سوم خط یک از ایستگاه پل معالی آباد شروع شده و به ایستگاه راه آهن و مجاورت شهرک گلستان خواهد رسید که از آنجا دو شاخه شده و شاخه اول به سمت صدرا و مرکز صدرا رفته و شاخه دوم به سمت گویم می رود.
    بخش کوچکی از مسیر زیر زمین، بخشی دیگر بصورت همسطح و سایر مسیر روی پل ساخته خواهد شد. تاکنون هشت ایستگاه برای خط 3 جانمایی شده که از پل معالی آباد شروع شده و ایستگاه های تقاطع کمربندی، میدان صنایع، شهرک آرین، پل دکتر حسابی، سر بزین و شهرک گلستان و راه آهن توقف گاه های درنظر گرفته شده برای آن است که با اعتبار 2000 میلیارد تومان و در رفوژ وسط بلوار و بزرگراه دکترحسابی ساخته می شود تا آسیبی به باغ های مسیر نرسد.

*** احیای میدان توپخانه : طرح بزرگ میدان توپخانه شیراز با هزینه اولیه 450 میلیارد تومان پس از انتخاب یکی از 5 طرح برتر ارایه شده از سوی طراحان برتر جهان، در نیمه اول امسال اجرایی می شود.

پروژه عظیم فرهنگی – تجاری زندیه؛ سازه برجسته شهری شیراز
با برگزاری مسابقه بین‌المللی طراحی، پروژه عظیم فرهنگی-تجاری زندیه شیراز به‌نوعی به یکی از سازه‌های عظیم شهری سومین حرم بدل می‌شود. به گزارش شیراز1400 به نقل از فارس، پس ا
بیشتر بخوانید

*** بهسازی آرامستان تاریخی دارالسلام


*** نوسازی 28 خانه تاریخی شیراز


*** باغ موزه دفاع مقدس : این باغ موزه با همکاری شهرداری شیراز در کنار پل کابلی ولعیصر درحال ساخت است.

13940312113015375416414

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

مطالب مرتبط

34 نظر

    1. ...

      سلام.. دوستان تبریزی یک بار دیگه با کامنت های که در سایت شهرشون گذاشتن ، اول معرفت و مرام خودشون و بعد از اون خوشحالیشون رو از پیشرفت هم وطناشون ثابت کردند اما با دیدن کامنت اصفهانی ها برای این طرز فکر واقعا متاسف شدم.

      پاسخ
  1. امیر کامیار

    الان حجم و تعداد پروژه‌های عمرانی در شیراز خوب و قابل توجه است. باید مدت اجرای پروژه‌ها کاهش و کیفیت کار در اجرا افزایش یابد. رونمای پروژه‌ها شامل بدنه سازی و زیبا سازی خیلی مهم است که دقت لازم انجام نمی‌شه الان… و یک مساله دیگه اینکه پرداختن به این پروژه‌ها در ۵ سال اخیر موجب غفلت مجموعه شهرداری از ساخت امکانات تفریحی گردشگری روز دنیا شده، در این زمینه باید هر چه زودتر بدون هدر دادن بیشتر وقت ، پروژه‌های تفریحی به مرحله عمل و اجرا وارد شوند چرا که حرف و مصاحبه‌های بی‌ حاصل در این مورد باعث بازی با فکر و اعصاب مردم شده.

    پاسخ
    1. متعصب شیرازی

      سلام بعد از معرفی پروژه های تبریز و اصفهان یه عده خودکم بین و بی تعصب که دارن تو شیراز زندگی میکنن و اکسیژن این شهر رو میبلعن و متاسفانه خودشونو هم شیرازی میدونن با کامنتاشون فقط آبروریزی کردن برید تو سایت اصفهان ببینید جواب یه آذری رو که از پروژه هاشون انتقاد کرده بود با چه اتحادی دادن اونوقت اینا میگن ما با این پروزه های بزرگ که یک سوم پروژوه های شهرداری هم نیست از بقیه عقبیم

      پاسخ
  2. ایرانی

    1-امیدوارم از طراحان و مهندسان برجسته استفاده شود تا این طرح ها ماندگار شوند و پس از چند سال بلا استفاده نشوند.2-فکری نیز به حال آسفالت های شهر بکنید.این آسفالت زیبنده ی شهر نیست.3-هنگام بهره برداری از این پروژه ها حداقل انتظارات این است که از نام های ایرانی استفاده شود که این فکر به ذهن نیاید که مسوولین با ایران و نام ایرانی دشمن هستند.4-کمی به پروژه های تفریحی بپردازید.شیرازی که بقول شما کلان شهر است هنوز یک شهربازی مناسب ندارد.هنوز مکان های تفریحی و گردشگری ندارد.بهتر است با چشم منطق نگاه کنیم که شهر اصفهان سالهاست از شیراز جلو زده است.کافی است سری به این شهر بزنید تا سخنان مرا دریابید.

    پاسخ
    1. من

      اولا كه نه بقول ما بلكه چیزی که حقیقت داره شیراز کلانشهره. درثانی شما که بنظر میاد اصفهانی هستی میشه بگی اصفهان سالهاست که در چه زمینه ای از شیراز جلو زده؟ اصفهان که بقول شما یه کلانشهر هست خط دو مترو رو هنوز شروع نکرده ولی ما خط ۳ رو امسال شروع میکنیم. بله در زمینه ی معابر شهری سالها بود که اصفهان از شیراز اگه مثل مسابقه ی رالی باهاش برخورد کنیم بقول شما جلو زده بود. ولی الآن با تکمیل این طرح ها دیگه چنین چیزی صادق نیست. و بعد از اون خدمتت عرض بکنم که شیراز هم از لحاظ بودجه ی شهرداری خیلی از شما سره و هم از نظر حجم کار هایی که قراره در زمینه ی گردشگری و تفریحی انجام بشه و بعد از سال۹۵ تصمیمات ویژه ای در مورد مسایل تفریحی گرفته خواهد شد.با اين حساب اگه کمبود هایی هم در این زمینه وجود داشته باشه که وجودارد،و منکرش نیستم اصفهانیا هر چه دست و پا بزنند باز از شیراز عقب خواهند افتاد در همه ی زمینه های مربوط به شهرداری من جمله شهربازی دراک که در آینده ای نچندان دور احداث خواهد شد و تله کابین دراک و آکواریم و… که مخصوصا شهربازی بزرگ دراک که بزرگترین شهربازی کشور هست و همچون خاری در چشمان شما خواهد بود.

      پاسخ
  3. شهر راز

    گزارش بسیار خوب و عالی بود و باعث افتخاره كه در شیراز چنین حجم کار رو شهرداری داره انجام میده. به امید اینکه بعد از افتتاح بخش مهمی از این طرح ها در سال ۹۵،شهرداری کارهای تفریحی و گردشگری و اقامتی و سالن اجلاس رو حد اقل از ابتدای سال۹۶ با تمام توان و مثل ساخت پروژه های پلسازی و بزرگراه سازی و بلکه بهتر اجرا کنه.

    پاسخ
  4. امیرم

    با تشکر از امین عزیز
    تقاطع های کمربندی نواب صفوی – کمربندی و باهنر و پروژه های باغ موزه مشاهیر حافظیه و نیکان و ورزشگاه پارس و طرح توسعه حرم شاهچراغ هم به این لیست میتوانند اضافه گردند .

    پاسخ
    1. مهدی

      امين جان تقاطع نواب كمربندی بنظر شروع شده و کارگاه مربوطه که در کمربندی برپا شده بنظر در حال ساخت شمعها است و باهنر کمربندی هم طبق پست قبلیتون به گفته ی فرج زاده امسال آغاز خواهد شد.پس لطفا علاوه بر پروژه ی ورودی های شهر که فرمودید فراموش کردید،این دو تقاطع رو هم درج کنید در این صفحه.

      پاسخ
  5. مهدی

    امين جان پل شبدری فرهنگیان احمدابن موسی کمربندی دیگه چیه؟ میشه بیشتر در موردش توضیح بدی؟ قبلا که چیزی در اینباره در سایت نگذاشته بودی درسته؟

    پاسخ
  6. مهدی

    امين كدام طرح برای مجموعه ی زندیه برگزیده شده.اگه ممکنه یه پست بذار و هر پنج طرح رو توش معرفی کن. راستی این حقیقت داره که در نیمه ی اول سال جاری ساخته میشه؟

    پاسخ
  7. حسین

    با تشکر و خسته نباشید خدمت مدیر سایت
    ببخشید پل شبدری فرهنگیان که عکسش گداشتید میشه توصیح بدید چجوری هست؟

    پاسخ
  8. تکسوار

    انطور که من میدونم بودجه ی شهرداری شیراز مستقیم و غیر مستقیم جمعا بیشتر از 4هزارملیارد نمی شه با توجه به اینکه اغلب پروژه ها در زمینه ی راه سازیه حتما معرضانی هم وجود دارند که باید زمینشان تملک بشه این حجم از پروژه با این بودجه خیلی دور از ذهن بنظر می رسه امیدوارم موفق باشند

    پاسخ
    1. شهر راز

      اين ها فقط بخشی از پروژه های شهری شیراز هست که ۹۰ درصدشون پیشرفت خوبی هم دارند دوست عزیز. پس هر چقدر هم دور از ذهن باشه ولی حقیقت داره.ولی شاید دچار سو تفاهم شدی،چون این پروژه ها مربوط به یک سال نیست بلکه بیشترشون در سال ۹۴ یا ۹۳ ویا قبلتر کلنگزنی شده و تا آخر سال جاری ویا ۹۶ و ۹۷ تکمیل میشن در نتیجه حالا فکر کنم با این توضیحات وجود و اجرای این پروژه ها بیشتر براتون قابل درک شده باشه.

      پاسخ
  9. حامد-شهرراز

    وقتی نظرات رو میخونم، و نگاهی به مثبت ها و منفی های نظرات میندازم، میبینم چقدر حسود و تنگ نظر زیاده. حتی اگر یک تشکر هم بکنی تعداد قابل توجهی منفی میخوری..
    تعداد منفی و مثبتش مهم نیست. مهم اینه که یا من یا هرکس دیگری، حرفش رو میزنه.
    اما بعضی ها که مال شهرهای دیگر هستند، تا این پروژه ها رو میبینن، میسوزن.یا برخی همشهریانمون که بسیار بسیار دنیا دیده هستن.مثل کسانی که به اصفهان سفر کردن.

    پاسخ
  10. شهر راز

    امين جان چنتا پارکینگ طبقاتی رو سطحی و زیر سطحی هم در حال ساخت هست مثل خلدبرين چرا اونا رو هم عنوان نکردید؟

    پاسخ
  11. امیر

    سلام.یکم تعصب وغیرت رو شهر و استان داشته باشیم مردم.شیراز ما الحدااله رو به پیشرفته و این مشخصه .باید انصاف داشت.شیراز در اینده ای ن چندان دور به یکی از شهرهای زیبای دنیا تبدیل میشه اینو بدون اغراق میگم.چون شیراز خدایی پتانسیلشو داره خیلی توش ظرفیت هس خیلی.چه کوهایی داره ک میشه اونو تبدیل کرد ب بهشت ایران.چ فضاهایی داره انصافا.ک الان دارن تو ارتفاعات یکارایی میکنن.من خاهش مینکنم ظرفیتای شهرو به دیگرون نشون بدین شهرتون استانتونو برا دیگرون معرفی کنید ب نفعمون هس .وقتی گردشگر بیاد شهرمون وقتی مسافر بیاد شهرمون به نفع تک تک ماهاست .وقتی مسیولین ببینن ک شیراز چقد طرفدار داره بدون شک توجهشون بیشتر میشه نگاهشون به فارس تو اعتبارات بودجه ها بیشتر میشه.یکم غیرت فقط.مسیولینم خوبه کارشون انصافا.فقط یکم سریعتر و دقیقتر عمل کنن.ومدیریت دقیق و کامل داشته باشن.و مشاورای متخصص ک انصافا شیراز نیاز به خلاقیت و نواوری داره.زیباسازیای شیراز باید توجه کنن.جذابیتای بصری داشته باشه.باید تو شهر هیجان باشه.من نگاهم در کل نسبت به شیراز مثبت هست اینو ی چرخ تو شهر بزنیم مشخصه.زنده باد هر چی شیرازی بامرامو دوس داشتنیو باصفاست.خسه نباشید مدیر سایت ک واقا ای ولامخلص همگی

    پاسخ
  12. هادی

    کار درست این بود که دور برگردان های زیر گذر گلستان در لاین کندرو انجام بشه به نظرم خرج الکی نباید برای زیر گذر گلستان کنن و بعد چند سال دوباره شاهد تصادف و مشکل بازسازی باشیم.
    کاش چندتا طرح تفریحی هم تو این چند سال اجرایی میکردن تا شاهد تحول اذهان عمومی نسبت به عملکرد شهرداری و رضایت همشهریآن عزیز میشد.
    با تشکر از سایت خوب شما

    پاسخ
  13. هادی

    چرا پارکینگ نشاط نمای بیرونی رو انجام نمیده حیف هست نمای زیبای مسجد و ساختمان پایپ و هتل پارس خراب شده.
    با تشکر از سایت خوب شما

    پاسخ
  14. عسگری

    به به چه پروژه های عالی و ارزشمندی! بعنوان یه تبریزی بهتون تبریک میگم . طرحهای عمرانی شهر شما عالی عالی هستند. تقاطع چهارسطحی تخت جمشید و پل شیشه ای و … خیلی خوبن . البته شیراز باید هر روز بیشتر و بیشتر پیشرفت کنه چون پتانسیلهای تکی داره که باید تبدیل به ستاره شدن پیش بره، از جمله وجود ابرپروژه شهر سلامت ، وجود مقبره دو گوهر نایاب حافظ و سعدی شیرازی که گردشگران ادبی زیادی میاره به شهرتون، ابنیه ارزشمند تاریخی و مسجد عظیم و زیبای نصیر الملک که من عاشقشم و…. جا داره از مدیر وبسایتتون آقا امین عزیز هم تشکر کنم که در چینش و انتخاب عکسها و پروژه ها کاملا منطقی و حساب شده عمل کردند و به اصطلاح کاملا رفتن سراغ اصل مطلب. دوستان شیرازی، من اجازه میخوام در این مجال این موضوع رو هم در جواب بعضی کامنتهای ناحق بعضی اصفهانی ها و تبریزی ها و شیرازی ها بگم : ما یه مشت خاک شهرمون برامون ارزش داره و مقدسه .تبریز و شیراز و اصفهان هر سه کلانشهر تاریخی و زیبای ایرانند و هر سه دلچسب و فریبا … بنابراین نباید بزاریم این تعامل ارزشمند بین این وبسایتها خدشه دار بشه . بعنوان مثال اگه مثلا پاریس شهر زیبایی باشه دلیلی نداره لندن یا برلین یا نیویورک شهر بدی باشه. یا اگه رم شهر تاریخی باشه دلیلی نداره آتن شهر تاریخی نباشه . پس از الان بگم هر کسی از موضع تعصب، دنبال شهر برتربگرده و فخر بفروشه بدونه محکوم به شکسته. دوستتون دارم و هر روز منتظر موفقیت بیشتر برای شیراز زیبا و تبریز عزیزم هستم.یا حق…

    پاسخ
  15. حجت اله فاطمي

    با سلام و خداقوت به دست اندركاران آباداني كشور و مخصوصا شيراز
    ميخواستم بدونم پروزه اي براي فلكه مطهري و قدوسي غربي تعريف شده است . چون ترافيك اغلب اوقات خيلي مشكل ساز هست.
    با تشكر /

    پاسخ
  16. امین

    شهرداری شیراز تو چند سال اخیر کلا شهر رو زده زمین از نو میسازه اونم مدرن من به شخصه به شهرم بیشتر افتخار میکنم واقعا بده که ما قدر نشناس باشیم من بارها به شهرداری زنگ زدم برای گزارش خرابی ها انصافا حداکثر 48ساعته اومدن و درست کردن ،خب خخماونواده ما وقتی این چیزا رو میبینیم عوارضمون رو با رضایت پرداخت میکنیم من یادمه پدرم تو دهه هفتاد چقدر زجر کشید واسه آسفالت کوچه مون اما الان خدا رو شکر خیلی عالی شده البته کسری زیاده که روند فعلی شهرداری نشون میده که اونها هم رفع میشه

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *