افتتاح فاز یک تا سه سال آینده؛

گزارش تصویری : پیشرفت خط 2 مترو شیراز

خط 2 قطار شهري شيراز به طول 13 كيلومتر با دو تونل مشتمل بر 13 ايستگاه (12 ايستگاه بصورت زيرزميني و 1 ايستگاه بصورت روزميني) از ميدان كلبه سعدي در شمال شرق شيراز آغاز و با عبور از نقاط مهمي چون حافظيه،ميدان اطلسي، ميدان امام حسين(ع)، ميدان آزادي، ميدان اميركبير،خيابان انقلاب و بلوار عدالت تا شهرك ميانرود در جنوب غربي شهر ادامه مي يابد. اين خط در محل ميدان امام حسين (ع) با خط 1، در ايستگاه استقلال با خط 4،در ايستگاه سعدي با خط 5 و در ايستگاه رحمت با خط 6 قطار شهري شيراز تقاطع دارد.
بخش عمده اين مسير به صورت زيرزميني اجرا گرديده و يك پاركينگ زيرزميني با ظرفيت 22 قطار و 5 واگنه در ابتداي خط(ايستگاه كلبه سعدي) و يك دپوي اصلي در انتهاي خط (ايستگاه ميانرود) درنظر گرفته شده است.

نقشه خطوط مترو شیراز

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

مطالب مرتبط

8 نظر

  1. حمید

    امین جان پیشرفت پروژه در چه سطحیه؟و اینکه قبلا ی خبر بود که گفتی احتمالا این فاز هم در دو بخش انجام میشه اگه میشه و اگه البته اطلاع داری این بخش ها رو چطور تقسیم کردند؟

    پاسخ
  2. حمید

    انیدوارم تا سال 96 اجرا بشه چرا که یکی از شریان های اصلی شهر از عادل اباد تا ستاده که بسیار پرترافیکه مخصوصا به خاطر کم عرض بودن خیابون که متاسفانه شهرداری دیگه قادر نیست با خرید املاک اونجا رو عریض کنه

    پاسخ
  3. محمد

    ممنون از فعالیت مداوم شما.
    شما خبر ندارید خط سه که از پل معالی آباد میره سمت شهرکای شمال غرب، از کی شروع به کار (حفاری و…) میشه؟ چون مسیرش هیچ تداخلی با بقیه مسیرها نداره و میتونن همزمان با فاز دوم خط یک و خط دو اینو هم کار کنن.

    پاسخ
  4. متعصب شیرازی

    هممون دیدیم که دوره مهندس پاک فطرت با برنامه ریزی صحیح خط یک با سرعت پیش رفت و در حال اتمامه پس بقیه خطوط هم میتونه با برنامه مشخص سریعتر انجام بشه

    پاسخ
  5. moji1000

    با درود فراوان به شما و دست اندرکاران سایت خوب شیراز1400 و همه دلواپسان پیشرفت و ابادی شهرمون…دوستانم من به شخصه خط یک قطار شهری رو مث یه اموزشگاه و حتی یه دبستان میدونم که با همه تعلل و زمان زیاد ولی دریایی از تجربه و دانش بود که برای خطوط بعدی مطمینا از اونا استفاده میشه و صد در صد مطمینم در صورت ساپورت مالی خیلی سریعتر و کارآمدتر از خط یک تمام میشه…ایشالا در صورت مدیریت صحیح شاهد خطوط قطارشهری مناسب در شان شهر نازنینمون در چن سال آتی هستیم…خیلی دور نیست ولی شک ندارم دست یافتنی هست ….

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *