خط ۲ قطار شهری شیراز به طول ۱۳ کیلومتر با دو تونل مشتمل بر ۱۳ ایستگاه (۱۲ ایستگاه بصورت زیرزمینی و ۱ ایستگاه بصورت روزمینی) از میدان کلبه سعدی در شمال شرق شیراز آغاز و با عبور از نقاط مهمی چون حافظیه،میدان اطلسی، میدان امام حسین(ع)، میدان آزادی، میدان امیرکبیر،خیابان انقلاب و بلوار عدالت تا شهرک میانرود در جنوب غربی شهر ادامه می یابد. این خط در محل میدان امام حسین (ع) با خط ۱، در ایستگاه استقلال با خط ۴،در ایستگاه سعدی با خط ۵ و در ایستگاه رحمت با خط ۶ قطار شهری شیراز تقاطع دارد.
بخش عمده این مسیر به صورت زیرزمینی اجرا گردیده و یک پارکینگ زیرزمینی با ظرفیت ۲۲ قطار و ۵ واگنه در ابتدای خط(ایستگاه کلبه سعدی) و یک دپوی اصلی در انتهای خط (ایستگاه میانرود) درنظر گرفته شده است.
امین جان پیشرفت پروژه در چه سطحیه؟و اینکه قبلا ی خبر بود که گفتی احتمالا این فاز هم در دو بخش انجام میشه اگه میشه و اگه البته اطلاع داری این بخش ها رو چطور تقسیم کردند؟
حمید جان خط دو شامل دو فاز هست که فاز اول از میانرود تا فلکه گاز هست که تا سال ۹۷ اعلام شده که تکمیل میشه.
انیدوارم تا سال ۹۶ اجرا بشه چرا که یکی از شریان های اصلی شهر از عادل اباد تا ستاده که بسیار پرترافیکه مخصوصا به خاطر کم عرض بودن خیابون که متاسفانه شهرداری دیگه قادر نیست با خرید املاک اونجا رو عریض کنه
۷خطه هرکدام ۱۵ سال از نسل ما خارجه جز اینگه یک اسپانسر خارجی بگیرن اینم با اداب و سنن ما تطابق نداره
ممنون از فعالیت مداوم شما.
شما خبر ندارید خط سه که از پل معالی آباد میره سمت شهرکای شمال غرب، از کی شروع به کار (حفاری و…) میشه؟ چون مسیرش هیچ تداخلی با بقیه مسیرها نداره و میتونن همزمان با فاز دوم خط یک و خط دو اینو هم کار کنن.
طبق قانون ، تنها ۲ خط مترو به طور همزمان میتونه ساخته بشه، پس تا سال آینده که خط یک تکمیل میشه، خط ۳ کلنگ زنی و اجرایی نمیشود.
هممون دیدیم که دوره مهندس پاک فطرت با برنامه ریزی صحیح خط یک با سرعت پیش رفت و در حال اتمامه پس بقیه خطوط هم میتونه با برنامه مشخص سریعتر انجام بشه
با درود فراوان به شما و دست اندرکاران سایت خوب شیراز۱۴۰۰ و همه دلواپسان پیشرفت و ابادی شهرمون…دوستانم من به شخصه خط یک قطار شهری رو مث یه اموزشگاه و حتی یه دبستان میدونم که با همه تعلل و زمان زیاد ولی دریایی از تجربه و دانش بود که برای خطوط بعدی مطمینا از اونا استفاده میشه و صد در صد مطمینم در صورت ساپورت مالی خیلی سریعتر و کارآمدتر از خط یک تمام میشه…ایشالا در صورت مدیریت صحیح شاهد خطوط قطارشهری مناسب در شان شهر نازنینمون در چن سال آتی هستیم…خیلی دور نیست ولی شک ندارم دست یافتنی هست ….