ایستگاه مترو قصردشت

ایستگاه مترو قصردشت بعنوان هفدهمین ایستگاه از ۲۰ ایستگاه خط اول مترو شیراز در میدان قصردشت قرار گرفته است. مشخصات این ایستگاه بدین شرح است :
نوع ایستگاه: نیمه عمیق (۱طبقه)- سکو طرفین- دارای سالن تیکت هال، روزمینی و ۳ دروازه ورودی- خروجی
طول ایستگاه: ۱۶۸ متر      عرض ایستگاه: ۱۲/۲۲ متر
مساحت ایستگاه: ۷۷/۶۷۵۲ مترمربع   عمق ایستگاه: ۷/۸  متر
فاصله از ایستگاه قبلی: ۲۵۰۹ متر   فاصله تا ایستگاه بعدی:  ۱۱۹۲ متر
جمعیت استفاده کننده در ساعت پیک (نفر) در دو جهت رفت و برگشت:  ۱۲۳۹ نفر

 

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

مطالب مرتبط

20 نظر

  1. بنی

    متاسفانه هر دو تابلوی ورودی این ایستگاه غلط املایی دارد!!
    لغت Station به اشتباه Satation نوشته شده!

    که اینگونه اشتباهات اصلا درحد شیراز که ادعای توریسم و گردشگری دارد نیست.
    خواهشمندم حتما به مسئولین مربوطه تذکر دهید.
    (احتمالا این اشتباه در دیگر ایستگاه ها هم تکرار شده است.)

    پاسخ
  2. بنی

    در ضمن چرا اینقدر عرض راه پله ها – چه برقی و چه عادی- کم است؟!
    عرض پله های برقی تنها به اندازه یک نفر است و با توجه به رفت و برگشت همزمان افراد در پله های عادی و عرض دسته ها، آن هم بسیار باریک طراحی شده.

    پاسخ
    1. مدیرسایت

      بنی جان جوری که من در تهران دیدم در شیراز هم کار شده، هر ایستگاه مترو شیراز معمولا 3 تا ورودی داره که تو همه اونها پله، پله برقی و آسانسور دیده شده و فکر نکنم مشکلی پیش بیاد

      پاسخ
      1. مهرداد پارسا

        ايستگاه تجريش يكي از عميق ترين ايستگاه هاي متروي تهرانه و تمام پله برقي ها حداقل دوتا هستند. يعني براي هر مسير بالارونده و پايين رونده حداقل يك پله برقي وجود داره. بعضي جاها حتي 2 دستگاه موازي قرار دارند.

      2. محمدعلی

        تجریش رو کلا از حساب مترو تهران جدا کنین
        حدود 60 متر زیر زمین رفتن (دلیل این اندازه عمق، بیشتر به خاطر آبهای زیرزیمینی و اینچیزا شنیدم )
        که بزرگترین تونل خاورمیانه هس
        البته رفت و آمد توی این ایستگاه به شدت بالا و زیاد هم هس از دربند و گلابدره و … تا نیاوران و مینی سیتی همه از این ور میان بالا تهران و باید هم بزرگ باشه
        با این حال دلیلی نداره مترو رو با گنجایش کم طراحی کنن (مثله تهران بودن دلیل بر درست کار کردن نیس الان تو تهران همه دارن از شلوغی تو ساعت 7-9 صبح و ساعت 3- 6 بعداز ظهر خفه میشن همش هم به خاطر فضایی هس که برای تعداد واگن ها تعریف کردن ) با توجه به زمان حال ساخته بشه باید مترو رو با نگرش حدود 50 سال آینده ساخت نه الان
        من نه مترو ساز هستم و نه شهر سازی خوندم ولی حداقل میدونم باید چیزی که ساختش خودش 10 سال طول میکشه نباید فقط بر اساس جمعیت الان و مسیر عبور و مرور فعلی مردم ساخته بشه باید هم بر اساس الان باشه و هم آینده

  3. مهرداد پارسا

    متاسفانه در مورد تابلو هاي مسير و علائم هشدار دهنده خيلي سليقه خرج نشده 🙁
    هر چند نكات مثبت هم زياده مثل صندلي ها ولي كاش كار همه جانبه باشه

    پاسخ
  4. سعید_ب

    امین آقو کاکو اگه به این مسئولین مترو دسترسی داری یه زحمتی بکش بگو یا انگلیسی بیخیال بشن یا درست بینویسن بعد میشه پیرن عثمون همی فردوسی پور میاد تو 90 نشون میده میگه تو شهری که حتی یه نفر زبان بلد نیس ادعای برگزاری جام ملت ها تو شهرشون دارن( فردوسی پور به همه چی شیراز گیر میده) هر چی تو واژه نامه انگلیسی چرخ زدم چیزی به نام satation والو ندیدم
    ولی ازهر چی بگذریم گل سرخ خوب اومده

    پاسخ
  5. سعید_ب

    ای کاش آینده نگر بودیم
    پیشنهاداتی برای معماری مترو شیراز
    نماد هایی مثل سر ستون های تخت جمشید
    استفاده از تندیس افراد نامی شیراز مانند مرحوم نمازی در ایستگاه نمازی و معرفی وی
    ساخت ایستگاههایی شبیه به قبر کوروش کبیر و حافظیه در مرکز شهر

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *