تاریخ : شنبه, ۳ آذر , ۱۴۰۳ Saturday, 23 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

15

راه‌اندازی کارگاه مونتاژ واگن‌های مترو در تبریز

  • کد خبر : 20399
  • 02 شهریور 1394 - 21:44

لایحه دو فوریتی صدور مجوز مشارکت شهرداری تبریز در احداث کارگاه مونتاژ واگن‌های متروی شهرهای تبریز، اصفهان و شیراز به تصویب اکثریت اعضای شورای شهر تبریز رسید.

انجام موفق آمیز تست‌های سرد واگنهای مترو شیراز

‌به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شیراز۱۴۰۰ و به نقل از ایسنا، صادق نجفی در صحن علنی شورای شهر تبریز در خصوص این لایحه، اظهار کرد: با رایزنی‌هایی که با معاون اول رییس جمهور و مسئولان شهرهای اصفهان و شیراز انجام دادیم، در ‌‌نهایت بعد تلاش فراوان، مجوز راه اندازی کارگاه مونتاژ با همکاری شرکت طرف قرار داد دولت را دریافت کردیم.

‌وی افزود: این کارگاه در محل دپوی لاله مترو تبریز در حال تجهیز است و سهم شهرداری تبریز در این مشارکت ۴۹ درصد و سهم شرکت خصوصی ۵۱ درصد است و همچنین این کارگاه باعث اشتغال زایی و انتقال تجربه و فناوری به مهندسان بومی می‌شود.

‌وی خاطرنشان کرد: این شرکت موظف است ۱۰۰ واگن را بطور آماده وارد کشور کرده و همچنین ۲۱۵ واگن را در داخل کشور تولید کند.

‌نجفی با اعلام این خبر که فاز دوم خط یک متروی تبریز تا خرداد ماه سال ۹۵ با ۵۰ واگن افتتاح می‌شود، گفت: ریل‌گذاری فاز دوم خط یک متروی تبریز تا به چهارراه منصور رسیده است و پیش بینی می‌شود تا خرداد ماه سال ۹۵ متروی تبریز تا میدان ساعت افتتاح شود.

‌اعضای شورای شهر تبریز بعد از توضیحات شهردار، در خصوص جزئیات این لایحه بحث و گفت‌و‌گو کردند و در ‌‌نهایت اکثریت اعضا با شرط انعقاد این همکاری در چارچوب قانون معاملاتی املاک شهرداری، به آن رأی دادند.

بر این اساس، شهرداری تبریز دپوی لاله را تا زمان تجهیز کارخانه واگن سازی خاورمیانه، در اختیار این شرکت قرار دهد و شرکت واگن سازی خاورمیانه قرار است واگن‌های ارسالی از شرکت طرف قرار داد چینی را مونتاژ کرده و در اختیار مترو شهرهای تبریز، اصفهان و شیراز قرار دهد.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=20399

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 13در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۳
  1. واقعا تبریک و خسته نباشید میگم به نمایندگان شورای شهر شیراز
    طرحی که قرار بود تو شیراز اجرا بشه رفت توی یه شهر دیگه این عزیزان هم که مشغول دادن زمین پارک جنت به رهپویان هستن واقعا دستخوش

  2. من همین موضوع رو تو مطلب خدمات رایگان مترو گفتم منفی خوردم!!

  3. خنده داره واقعا خنده داره
    برین همون باغ جنت رو چوب حراج بزنن در همین حدو اندازه هستن
    الان حق دل بیاد جواب بده

  4. دوستان به نظر من کم کم شهردار شیراز هم داره ضعیف عمل میکنه و اون پاک فطرت سابق نیست البته با این شورای شهر هم کار کردن سخت
    امین جان چرا مصاحبه ای با مسئولان شهرداری در این رابطه نمیکنی چی شد مگه نگفته بودن که کارگاه مونتاز در شیراز راه اندازی میشه
    چرا همه چی باید در تبریز یا اصفهان باشه انها به بهانه ترک بودن باج میگیرن و اصفهانی ها هم به بهانه اصفهانی بودن پس ما چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • دقیقا ترک بودن رو خوب اومدی .اگه ما حرف بزنیم میگن نژاد پرست شونیسم فارس با این حرفها ایران رو گرفتن فارسها هم باید فقط نظاره گر باشن .

  5. واقعا جای تاسف داره
    مگر چند ماه پیش یک هیئت از استان فارس برای رایزنی جهت ساخت این کارخانه به چین اعزام نشد و توافقات اولیه حاصل نشد؟ پس چرا چندی بعد چینین خبری به گوش شهروندان می رسد
    مسئولین تا کی می خواهند بی کار و خواب آلود بمانند. در زمانی که سایر کلان شهر ها پروژه های شهری را با کیفیت و کمیت مناسب و عالی پیش می برن شورا و سایر مسئولین بر سر ساخت یک حسینیه که حتی مرکزی فرهنگی هم نیست و فعالیت های فرهنگی و شهروندی محدودی دارد چانه زنی می کنن و جامه دری که هیهات سومین حرم اهل بیت باید چنین کند و چنان… آن هم در زمینی غصبی… و هر روز در نشریات و اخبار استانی فریاد تحویل و پیشرفت سر می دهند که این ماه چند صد پروژه ی ریز و درشت در حال اجرا و احداث و بهره برداریست با فلا بودجه ی چند صد میلیاردی و چه چه چه … در حالی که شهر روز به روز از بی تدبیری این مسئولین در گردابی از مشکلات و کاستی های این آقایان فرو می رود. اگر پارکی می سازند که آن هم حداقل امکانات رفاهی را دارد که فاز یک آن تازه افتتاح شده و خدا می دارد تا تکمیل شدن پارک چند n فاز دیگر باید بگذرد و مردم کماکان بر روی چمن های بلوار دروازه قرآن و پارک ها و بوستان های قدیمی و کوچک اوقات بگذراند.
    جدای از موضوعات رفاهی چند پروژه ی اشتغال زا در استان که هیچ، در همین شیراز داریم؟ بین کلانشهر ها شیراز رتبه ی انتهایی را دارد. آن وقت کارخانه ی منتاژ هم که به قول این آقایان چند صد فرصت شغلی برای nتعداد خانوار شیرازی و استان فارسی ایجاد می کند سر از تبریز و دیگر کلانشهر ها در می اورد.
    مترویی را بعد از مدت ها و سال ها به بهره برداری در آورده اند و چنان هر روز هفته درباره اش خبر سازی می کنند و از خود تعریف و تمجید که گویا شق القمر نموده اند. بله قابل تقدیر و تشکر است. اما مردم تا به کی باید شاهد بی تدبیری ها باشند. قطار شهری که حتی تاریخ دقیقی در مورد افتتاح کامل یا افزایش ساعات و کاهش زمان بین هر حرکت آن حتی مشخص هم نیست. اتوبوس رانی که از شدت فرسودگی همچون بغضی در شهر و تاولی دردناک برای شهروندان در فصل سرما و گرما شده است. و خدا می داندسامانه ی هوشمندی خطوط کی به اجرا خواهد رسید.
    از چه سخن بگوییم که از زخم ها و دردهای این شهر و شهروندان نباشد. می گویند شیراز را شهری سبز و نمادی از سرسبزی می کنیم. تمام چمن ها و درختچه ها را می برند به بهانهی بی آبی. می گویند همه جا را نورپردازی می کنیم و تنها سهممان پارک هایی تاریک می شود که به سختی چشم چشم را می بیند. می گویند گردشگری را احیا می کنیم. شهر تاریخی را احیا می کنیم. معماری تاریخی را سامان می دهیم و سازندگی می کنیم. می گویند ما پای درد دل مردم می نشینیم. … کو؟ کجاست؟ کدام نشستن و کدام برخواستن… دلما پر است … انقدر پر که گاه و بی گاه فوران درد هایش جایی جز درون خود ندارد … فوران به دورن و سوختن و سوختن و سوختن ….

    • برادر گرامی احتمالا ان گروه یک تفریح سیاحتی با بودجه بیت المال رفتن
      جدا این موضوع باید پیگیری بشه و مسئولین به مردم شیراز پاسخ بدن که شیراز برای چی انتخاب نشد
      بی کفایتی مسئولین تا چه حد اندازه
      از این دولت تدبیر و امید هم برای استان فارس چیزی در نمیاد دوران طلایی شیراز و فارس همان ۳۰ سال پیش بود از صنعت فارس و علم و گردشگری بگیر تا همه چیز

      • واقعا آدم افسوس میخوره یه زمانی شیرا صنعتی، علیم و نمونه گردشگری بی همتا بود
        صنایعی چون زیمنس، صنایع الکترونیک، لاستیک برجستون ، پالایشگاه و…
        جشنواره های هنری و بین المللی
        جهانگرد های اروپایی و امریکایی
        سینما های مدرن( به زمان خود) و متعدد
        سالن های تاتر
        دانشگاه علوم پزشکی بین اللملی و شیراز ( پهلوی)
        حالا خیلی از همین چیزا رو هم نداریم
        مگه گناه مردم شیراز و فارس چیه که این همه بی مهری نسبت به ما روا داشته میشه
        یک مشت نماینده مجلس بی بخار و نا کارامد دارن چیکار میکنن

  6. امین جان خواهشاً این موضوع رو پیگیری کن ببین جواب شهرداری و شورای شهر چیه من در تمام خبر گزاری های مربوط به فارس ازشون خواستم پیگیری کنن

  7. از قدیم گفتن جایی که اب هست تیمم باطله
    با توجه به شرایط جغرافیایی و صنعتی بودن شهر تبریز حتما این پروزه در تبریز اجرا میشه چون دروازه اسیا به اروپا تبریزه و اگه مسولین دولتی بودجه ای که به مناطق مرکزی کشور اختصاص میدادن که ندادن و اجازه ورود سرمایه گذاران بنام جهانی که خواستار سرمایه گذاری در تبریز هستن داده بشه در اینصورت تبریز میشه قطب اقتصاد منطقه

    • خخخخخخخ خندم گرفت چه ربطی داشت دروازه اروپا اولا برادر این واگن ها از چین میاد نه اروپا دوما قرار نیست صادر بشه اونم به اروپا دوما تبریز بدتریم موقعیت جغرافیایی رو برای مونتاژ داره دوما کی گفته فارس صنعتی نیست سوما تمام قطعات این واگن هاز بند عباس وارد میشه نه ترکیه وامونده پس شیراز بهترین نقطه جغرافیاییدبرای کارگاه مونتژ هست اما مسئولان بازم فریب مظلوم نمایی تبریزیها رو خوردن

      • شما هم بیایید ریل هارو بسازید حالا چه کاری دعوا می کنین مگه صنعت فقط اینهکه مونتاژ کنین شما بیایید خود واگن ها را از صفر بسازید نه اینکه از چین و ما چین بیارید اینکه افتخار نیست افتخار اینه که خودت بسازی حتی اون یک سوزت ته گرد باشه عزیزم نه مونتاژ یا وارد کردن یک قطعه صنعتی اون هم از نوع چینیش این دعوا ها بی خود در ضمن من فکر می کنم با توجه به اینکه تبریز در ساخت قطعات خودرو بزرگترین قطب با ۷۰-۷۵ درصد می باشد برای استفاده از این ظرفیت در تبریز مونتاژ میشه!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.