مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز با بیان اینکه ۳۰ درصد ریلگذاری فاز ۲ متروی شیراز به پایان رسیده گفت: تا پایان امسال ریلگذاری خط یک متروی شیراز در فاز دوم تکمیل میشود.
به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از تسنیم اسدالله حاجیزمانی، با بیان اینکه متروی شیراز در فاز دوم به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده و به صورت سه شیفت طرح ریلگذاری در حال انجام است، اظهار داشت: ریلگذاری فاز دوم خط یک تا پایان امسال تکمیل شده و پس از آن نیز از ابتدای سال آینده نصب تجهیزات، شبکه برق و سایر تجهیزات مورد نیاز آغاز میشود.
مدیرعامل قطارشهری شیراز با بیان اینکه سیستم برقرسانی در متروی شیراز برحسب تکنولوژیهای روز طراحی و اجرا شده است خاطرنشان کرد: طوری پستهای برق در متروی شیراز مورد استفاده قرار گرفته که در صورت قطعی برق، در کوتاهترین زمان پست جدید وارد مدار شود.
حاجیزمانی با اشاره به اینکه برقرسانی متروی شیراز بر اساس سیستمهای جدید طراحی شده است گفت: همچنین با کارشناسی و مهندسی صورت گرفته روشنایی کامل در تونلهای مترو ایجاد و پیشبینی لازم برای جلوگیری از قطعی و سرقت خطوط برق در فضاهای آزاد نیز پیشبینی شده است.
مدیرعامل سازمان قطارشهری شیراز همچنین در مورد جانمایی و تعبیه خروجی اضطراری در متروی شیراز بیان کرد: در فاز یک از خط یک ۶ خروجی اضطراری پیشبینی شده و در فاز دوم نیز خروجیهای دیگر با مسافت استاندارد ایجاد میشود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز با بیان اینکه شیراز، سومین شهر برخوردار از خدمات ریلی درون شهری در کشور پس از تهران و مشهد است افزود: متروی این کلانشهر نقش پدافند غیرعامل داشته و ظرفیتهای موجود برای تجهیز آن در استفاده پدافند غیرعامل نیز وجود دارد.
به گزارش شیراز۱۴۰۰ وبه نقل از تسنیم، خط یک متروی شیراز بهطول ۲۴. ۵ کیلومتر حد فاصل میدان احسان تا میدان الله در حال ساخت است. فاز یک این خط بهطول ۱۰. ۵ کیلومتر حد فاصل میدان احسان تا میدان نمازی در سال گذشته به بهرهبرداری نهایی رسید. مابقی مسیر نیز از میدان نمازی تا میدان الله نیز در قالب فاز دوم خط یک طرح قطارشهری شیراز در حال ریلگذاری است و تا پایان سال ۱۳۹۵ به بهره برداری میرسد.
تا بیکار میشن خبر قبلی رو کمی تغییر میدن رسانه ای میکنن.
تورو خدا به فکر مونوریل و تراموا باشید.
منتظری اول تهران بیاره یا مشهد بعد شما بیارید.
خوب شما هم خلاقیت به خرج بدین .
منو ریل و تراموا مشکل شهرمون رو حل نمیکنه . در حال حاضر بهترین کار گسترش مترو هست
تهران هم بخواد در هر صورت قم اول میشه . قم مونورویلش برای نود و شیش آماده است .
توی ایران نه تا شهر بالای نهصد هزار نفر داریم ک براشون سیستم قطار شهری در نظر گرفتن
ب ترتیب جمعیت
تهران
مشهد
اصفهان
کرج
شیراز
تبریز
اهواز
قم
کرمانشاه
ک از تهران تا اهواز مترو پیش بینی شده براشون و برای دو تا شهر آخری هم مونوریل پیش بینی شده . پس ب هر حال ، اون دو تا آخری و مخصوصا قم زود تر از همه مونوریل می زنن و مترو ندارن
این وسط دلیل این ک شیراز متروش زود تر از شهر های پر جمعیت تر خودش مث اصفهان و کرج ساخته شد اول ساختار خطیش بود و دوم سیاست خوب مسئولینش
خود مونوریل هم چیز خیلی خاصی نیس . مترو کاراییش بیشتره .
اما اگه بخوان بزنن ب نظر من مسیر حافظیه دروازه قران زرقان مرودشت و تخت جمشید رو بزنن یه جور شاهکاره برای گزدشگری استان فارس و باعث گسترش شهر از سمت شمال هم میشه .(در امتداد خط دو مترو هم هست ) البته این فقط نظر منه !
حدفاصل گلستان تا قصر دشت بهترین مسیر مونوریل می باشد
مونوریل و تراموا؟ یه کم به شهر برسن اینا پیشکش.یه قرن طول کشید تا پل زیبای دست بالا میانرود رو ساختن.دیگه ولش کردن به امان خدا.وقتی وارد میانرود میشی پل رو که میبینی انگار وارد شهرهای جنگ زده شدی.حداقل کاش تمیزش کنن.
کسی از خط دو مترو خبر داره؟ عملیات اجرایی شروع شده یا نه؟الان تو چه مرحله ای هست؟
دورد بر شما.
عملیات اجرایی حفر تونل خط دو مترو از شهرک میانرود شروع شده و همچنین قرارداد فاینانس خط دو مترو در کشور چین بسته شده و منتظر تایید نهایی در دولت میباشد.