تاریخ : شنبه, ۳ آذر , ۱۴۰۳ Saturday, 23 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

13

از ساعت ۱۱ تا ۱۴ سوار مترو شوید / بلیت رایگان تا ۲۰ دی ماه

  • کد خبر : 15456
  • 20 آذر 1393 - 18:20

با آغاز مسافر گیری عمومی مترو شیراز این کلانشهر بطور رسمی به عنوان سومین شهر کشور صاحب حمل و نقل عمومی مترو شد. به گزارش شیراز۱۴۰۰، مترو شیراز 724943روزانه از ساعت ۱۱ تا ۱۴، در مسیر بین میدان احسان تا میدان نمازی شامل ایستگهای احسان، شریعتی، میرزای شیرازی، قصردشت و نمازی به جابجایی شهروندن اقدام می‌کند. علاوه بر این تا یک ماه آینده ایستگاه شاهد نیز مورد بهره برداری قرار گرفته و دو ایستگاه عفیف آباد و زرگری نیز در سال آینده تکمیل می‌شوند. بنابر اطلاعات کسب شده شهروندن شیرازی تا ۲۰ دی ماه می‌توانند از مترو شیراز به صورت رایگان استفاده کنند که پس از این مدت با پرداخت هزینه معادل ۵۰۰ و ۸۰۰ تومان به ترتیب برای بلیط یک و دو مسیر، اقدام به خرید بلیط نمایند.

روزانه ۳ ساعت زمان فعالیت مترو تا قبل از عید نوروز

تا قبل از عید نوروز و در صورت پا‌یان تست‌های واگن های خریدای شده از شرکت پوژن فعالیت مترو شیراز به صورت سه ساعت فعلی در روز باقی خواهد ماند. اکنون دو رام واگن خریداری شده از شرکت دالیان در حال خدمت دهی هستند و یک رام دیگر به صورت رزرو قرار دارد. همچنین در اردیبهشت ماه سال آینده نیز ۳۵ واگن خریداری شده از شرکت پوژن به کشور خواهد رسید که جمع واگن‌های مترو شیراز به ۵۵ واگن برسد و به وضعیت نسبتا مناسب و استاندارد برای خدمت رسانی در فاز نخست خط اول مترو برسد.

شیراز۱۴۰۰ به نوبه خود به تمامی مسولان و دست اندر کاران پروژه بزرگ مترو شیراز خسته نباشید گفته و امیدوار است هرچه سریع تر و با کیفیت بالا شاهد تکمیل خط یک و دو مترو شیراز باشیم تا کلاف سر در گم ترافیک شیراز کمی از حالت پیچیده و متراکم فعلی خارج شود.

«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر می‌شوند»

Tweet

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=15456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 40در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴۰
  1. توی قصردشت یه گود برداری کردن که عمقش اندازه مترو هس
    جریانش چیه

  2. ساعت کار قطارهای شهربازی هم بیشتر از این هست!
    تا شروع بکار کنه تموم شده!
    واقعا انتظار دارند که روزی ۳ ساعت مشکل ترافیکی حل کنه؟!

  3. کجای قصر دشت؟

  4. بعد از ۱۲ سال کار و هزار درد سر، ۲ ماه هم آزمایشی‌ حالا هم روزی ۳ ساعت! این نمی‌تواند یک بهره برداری واقعی باشد بلکه باید آن را یک دلخوشی سرد نامید

    • دقیقاً همین مدت طولانی انتظار هست که نتیجه فعلی را تا حدود زیادی تحت الشعاع خودش قرار داده. پس از سالها انتظار شروع به کار آن هم فقط روزی سه ساعت. حالا چرا این همه منفی به این نظر میدهند، بماند!

  5. در واقع هنوز افتتاح نشده چون که یه حرفی زدن و نخاستن که طبق روال گذشته بشه مترو به این شکل افتتاحش کردن که بیشتر شبیه یه افتتاح نمایشی هست

    • این افتتاح نمایشی نیست و میتونین استفاده کنین.
      دقت کنیم ساز و کار مترو بسیار حساس باید تجربه در کلیه ابعاد ایجاد بشه تا در بهره برداری مشکلی به وجود نیاد دوستان. به نوعی باید یه آب بندی کلی صورت بگیره!

      • اصولاً افتتاح نیست. خودتان هم خوب میدانید که متروی شیراز طی همین سالجاری چندین بار به مناسبتهای مختلف مراسم افتتاح را تجربه کرده! از بیستم آذر فعالیت مترو آغاز شده و این دیگر به معنای افتتاح نیست. حکایت آب بندی کلی هم دیگر از آن حرفهاست. مگر در کشورهای پیشرفته ک سالهاست از فناوری مترو استفاده میکنند خطوط جدید را با چنین شیوه‌ای وارد فعالیت میکنند. یا اصلاً همین متروی تهران با این روش به قول شما آب بندی شروع به فعالیت کرد؟ در مورد قطارها هم خودتان باید بدانید که پیش از تحویل مراحل آزمایش و تست را مدتها طی میکنند. منتهی مراتب طرف قرارداد ایران شرکت چینی است که نمیتوان به آنها اعتباری داشت و این باعث دشواری کار شده است. اما لطفاً از عبارت آب بندی کلی صرفنظر کنید. متروی شیراز خود باید دلیل این روند آغاز فعالیت را بیان کند که از آنهم خبری نیست.

      • عزیزان اگه اطلاعات ندارید الکی تهمت نزنید بعله عزیز من تهران و مشهد هم در زمان افتتاح به همین صورت بود و با گذشت زمان ساعات بهره برداری به طور تدریجی افزایش پیدا کرد

  6. اقای مدیر ۱۴۰۰ فکر میکنی بعد از پانزده سال که مترو افتتاح شده اون هم در یک خط و در سه ساعت در روز باید تشکر کرد از مسولین؟

    • بهزاد جان در شرایط تحریم, مشکلات شدید اقتصادی, تورم وحشتناک و جو سیاسی کشور باید گفت که بله جای تشکر داره.
      چه اشکال داره از کسانی که واقعا زحمت کشیدن تشکر کنیم تا انگیزشون بیشتر بشه و بدونن شهروندان شیرازی انسان‌های عادلی هستند و ارزش هرچیزی رو به جاع خودش میدونند.
      دقت داشته باشیم که شهر همسایه حتی با نفوذی که در قدرت و دولت دارن نتونستن همین مقدار رو هم افتتاح کنن.
      قطعا ایده آل نیست ولی انشاالله شروعی باشه برای بهره برداری از سایر خطوط.

      • بهزاد از طرفی درست میگوید، از سوی دیگر وضعیت فعلی کشور را هم باید در نظر گرفت. اما همه چیز را هم نباید به گردن تحریمها انداخت. کار متروی شیراز زمانی شروع شد که از تحریم خبری نبود. اوج تحریمها طی چند سال پیش شکل گرفت. مشکل برنامه ریزی ناکارآمد و نبود مدیریت بهینه است. همین آغاز فعالیت که به افتتاح های مکرر توأم شده تا حدودی از جدی بودن قضیه کم میکند. در ضمن مدام نباید به مقایسه با شهرهای دیگر کشورمان به صورتی رقابتی بپردازیم. دقیقاً در چنین اقداماتی بایستی شهرهای ایران به انتقال تجارب و موفقیتها اقدام کنند تا ایرانی آباد داشته باشیم. در هر حال تا فعالیت کارآمد و نهایی متروی شیراز هنوز هم فاصله بسیار داریم.

  7. علتش چی هست که اون دو سری واگن دیگه رو وارد مدار نکردن؟

    • یک رام مربوط به شرکت پوژن هست که توسط شرکت سازنده هنوز چک نهائی نشده.
      رام دیگه هم که مانند دو رام در حال فعالیت هست رزرو هست و در صورت ایجاد مشکل برای دو رام دیگر وارد میشن.

      • خب همون یک رام رزرو رو چرا نمیارن تو خط که فاصله عبور قطارها بیشتر بشه؟

      • این یک استاندارد که حتما باید یه رام رزرو باشه اگر رام سوم پوژن آماده بشه اضافه میشه به خط و به همین دلیل هم اصفهان و تبریز در صورت پایان تست واگن ها و آماده بودن ایستگاه ها نمیتونن بهره برداری کنن چون فقط یک رام دارن

  8. دوستان دلایل زیادی واسه اینکه ساعت کم هست وجود داره مترو تهران و مشهدم با روزی ۳ ساعت شروع بکار کردن یکی از دلایل تبدیل شرکت قطارشهری به شرکت بهربرداری هست ولی بازم تبریک به همشهریان عزیز و خسته نباشید به کادر شهرداری و سازمان قطارشهری
    باید خوشحال باشیم که مترو شهرما از شهرهایی که دبدبه و کبکبه داشتن زودتر افتتاح شده.

    • مگر اینجا مسابقه بین شهرهای ایران هست؟ اینجا مسئله خدمات رسانی به مردم یک شهر و کاستن از میزان مشکلات در حمل و نقل شهروندان مطرح شده! تا کی باید با طرز فکر کودکانه شهر من زودتر، شهر تو دیرتر به اقدامات شهرسازی نگریست؟ رقابت سالم بین شهرها با همکاری سازنده بین ساختارهای شهرسازی همین شهرها انجام می پذیرد.

  9. با تشکر از سایت وزین شیراز۱۴۰۰ که بحق بهترین خبرهای مربوط به شیراز رو پوشش میده و حتی کم کاری روابط عمومی های بی خاصیت و تنبل خیلی از ارگانها رو جبران میکنه.. خدا قوت
    این چند وقت سایت کم کار شده بود یا توی شهر خبری نبود؟
    در هر صورت هیچکدوم خبر خوبی نیست!

  10. سلام،من امروز استفاده کردم خیلی خوبه حتی از مترو تهرانم بهتر و منظم تر و ترتمیز تره.مسیر احسان تا نمازی ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بیشتر طول نمیکشه فقط تنها ایرادش تعداد کم رام های مترو و ساعت کاری کمش هست. زمانی نتیجه بخشه که مثل مترو تهران از ۵:۳۰ صبح تا ۱۱ شب کار کنه و هر ۵ دقیقه یه مترو بیاد.

  11. همین که مترو شهرمون زودتر از اصفهان و تبریز افتتاح شد جای خوشحالی داره . روزی ۳ ساعت کار مترو هم جز استاندارد راه اندازی مترو هست . بعد از عید به روزی ۱۲ ساعت میرسیم . خیلی جالبه که الان شهردار اصفهان چه حسی داره ؟

    • اینجا بحث مسابقه متروسازی نیست. اینجا موضوع ارائه خدمات به شیرازیان است. اصلاً شیراز زودتر از تهران! وقتی کیفیت نازل و شهروند ناراضی باشد، چه فایده؟

  12. صادق جان
    این گودبرداری برج باران هست که حامد جان به ان اشاره کرد .

    • شیراز ۱۴۰۰ ممنون از سایت خوبت
      یه سوال داشتم
      الان توی بافت قدیم قصردشت اوضاع خونه ها خیلی بد هست من خونه ام اون نزدیک ها هست
      این بافت قدیم کلا باید خراب بشه و از نو ساخته بشه
      اما مردم اونجا پول ندارن و به علاوه نه مشارکت ساز ها به اون جا تمایل دارن نه مردم به مشارکت ساز ها اعتماد دارن
      سوال من اینه که شهرداری شیراز نمی تونه خودش بیاد به عنوان یه مشارکت ساز معتبر کل اون جا رو بگیره و بسازه و بفروشه تا هم به نفع مردم بشه هم درآمدی برای شهرداری باشه؟؟؟؟؟
      در مورد اون گود برداری هم
      من امروز رفتم از نزدیک نگاه کردم
      گود برداری خیلی عمیق هست و پایینش هم بتن ریزی کردن شبیه فونداسیون
      اما بعید می دونم مال ساختمون باشه چون دقیقا توی مسیر اتصال پل چمران به میدان قصردشت هست

      • خواهش می کنم محمد جان
        دفتر تسهیل گری کمک می کنن باید به شهرداری منطقه تون مراجعه کنید.

  13. رهگذر عزیز
    از نظر کیفیت ساخت و ساز باز مترو شیراز از بقیه بهتر هست . گواه این موضوع حفاریهای بدون نقص تونلهای مترو شیراز هست .

  14. میخاستم ببینم قطار شهری شیراز نیروبه عنوان امریه هم جذب میکنه یانه

  15. سلام
    مترو واقعا راه افتاده من هم همراه همسرم دیروز از نمازی به سمت پل معالی آباد رفتیم و خوب بود
    برنامه مترو را لطفا دقیق بزنید
    حرکت از میدان احسان
    ۱۱-۱۲-۱۳
    حرکت از میدان نمازی
    ۱۱:۳۰-۱۲:۳۰-۱۳:۳۰

  16. دوستان می دونید چرا مترو را با این وضعیت ( چند ایستگاه محدود با ساعت کاری محدود) افتتاح کردن؟
    واسه اینکه تا سال آینده ۲۰۰ بار دیگه این مترو به هر بهانه ای باید چندباره و چندباره افتتاح بشه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.