تاریخ : دوشنبه, ۵ آبان , ۱۳۹۹ Monday, 26 October , 2020
2

طراحی سبز بدنه سازی طرح توسعه زیرگذر گلستان

  • کد خبر : 14358
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰:۱۲

با اجرای طرح توسعه زیرگذر گلستان، این زیرگذر به بزرگراهی زیرزمینی به طول ۲ کیلومتر تبدیل می‌شود. به گزارش شیراز۱۴۰۰، یکی از مشکلات عمده کلانشهر شیراز کمبود بزرگراه، بخصوص در ورودی‌های آن می‌باشد که برای جبران این مشکل طرحهای مختلفی از سوی شهرداری درحال اجراست.

یکی از این پروژه‌ها، طرح توسعه زیرگذر گلستان در ورودی شمالغرب شیراز از سمت شهرهای سپیدان و یاسوج است. این طرح شامل تعریض زیرگذر به سه لاین رفت و برگشت از دو لاین کنونی و افزایش طول آن به ۲ کیلومتر از ۸۰۰ متر فعلی است که علاوه بر تبدیل این زیرگذر به بزرگراهی زیرزمینی، باعث می‌شود مسیر ورودی خودرو‌ها به شیراز از شمالغرب این کلانشهر، از ۶۰۰ متر قبل از پلیس راه به سطح پایین رفته و ترافیک روان تا بعد از شهرک گلستان ادامه داشته باشد. ضمن اینکه شش دوربرگردان که هر کدام دارای ورودی و خروجی در دو سمت است در طرح دیده شده که وظیفه تخلیه و ورود ترافیک به بزرگراه راه بر عهده دارند.

اما نکته قابل توجه در طراحی این پروژه، توجه ویژه به فضای سبز حاشیه زیرگذر است که به شکل دیواره سبز و آجرچینی بجای دیواره سیمانی سرد و بی‌روح اجرا می‌شود تا سرانجام شهرداری نشان دهد به خواست شهروندان برای داشتن فضای سبز مناسب در کنار اجرای طرح‌های عمرانی توجه نشان می‌دهد. امید است این روند در سایر طرح‌های عمرانی همچون زیر دلگشا اجرا شود تا شیراز همچنان خود را به عنوان شهری سبز و خرم مطرح کند.

زیباسازی زیرگذر گلستان

زیباسازی زیرگذر گلستان

زیباسازی زیرگذر گلستان

زیباسازی زیرگذر گلستان

زیباسازی زیرگذر گلستان

زیباسازی زیرگذر گلستان

زیباسازی زیرگذر گلستان

زیباسازی زیرگذر گلستان

زیباسازی زیرگذر گلستان

«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر می‌شوند»

«با ورود به این لینک، وارد قسمت بحث آزاد شوید»

>
نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.
telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=14358

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 45در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴۵
  1. با سلام به نظر من این زیر گذر از سمت دیگر هم باید ادامه پیدا کنه این جوری ورودی و خروجی شهرکهای بزین گلدشت حافظ و بهشتی هم سرو سامان پیدا میکنه

  2. بعضی وقتا حرفی برا گفتن نمیمونه

  3. بسیار عالیه و امیدوارم هرچه زودتر اجرایی بشه.البته نباید دست دست کنن و باید زیرگذر رو به دوکوهک و گویم هم برسونن. اون مناطق بیشتر احتیاج داره و کلا آبرو بر هست.
    اما فضای سبز پروژه خیلی عالیه و از آلودگی ها هم کم میکنه.
    امین جان ۳d از خود پروژه نیست؟

  4. اگه طولش از دوطرف بیشتر بود عالی میشد

  5. امین جان پس ترافیک روی پل چی میشه ؟؟؟ خروجی صدرا و ماشینایی که میخوان بر گلستان یا خلیج فارس ، یه گره ترافیکی بزرگی درست شده ، قرار نیس فکری بشه ؟؟؟

  6. با ۳ باند رفت و ۳ باند برگشت این مسیر تبدیل به بزرگراه میشه؟ ؟؟؟!!!با این اوصاف خیابان زند هم که ۳ باند رفت و ۳ باند برگشت هم بزرگراهه

    • اقوی همساده مشخصات بزرگراه فقط سه لاینه بودن نیست بلکه غیر همسطح بودن تقاطع ها ونبود واحد های تجاری و… در حاشیه ، توقف ممنوع خودرو ها در حاشیه و ممنوع بودن تردد عابر پیاده و…… فرق بلوار و بزرگراهه

  7. منظور از ۶۰۰ متر قبل پلیس راه کجاست؟ یعنی ار سر گلستان تا بعد از پلیس راه یا قبل از پلیس راه

  8. اردلان درست میگه. ایشالا باید در فازهای بعدی زیرگذر رو به سمت شیراز توسعه بدن و تا فاصله یک کیلومتری پل دکترحسابی برسونن. اینجوری تمام شهرک های شمال غرب رو پوشش میده.

    ولی اتفاق خوب در این بزرگراه ۶ خطه شدن هست. قبلا هم گفته بودم باید از ۴ خطه فعلی به ۶ خطه تبدیل بشه که این اتفاق افتاده. فضای سبز و بدنه سازی هم مزیت دیگه ی پروژه هست

  9. با تشکر. این بزرگراه دو سطحی باید از گویم و دوکوهک شروع وتا بعد پل معالی آباد( تاچارا) ادامه پیدا کنه. با رمپ های ورودی و خروجی و به بزرگراه چمران (در صورت اصلاح پارکینگ حاشیه) متصل بعداز چمران هم به بزرگراه کوهسار.و مطهری (اگر به بزرگراه دوسطحی تبدیل شود).واتصال به بزرگراه رحمت و بزرگراه کمربندی , وازرحمت به وسیله پل ولیعصر به بزرگراه مدرس(در صورت اصلاح) بلاخره شیراز هم مثل تهران دارای شبکه بزرگراهی میشود.

  10. مشخص نشده که آیا اواسط این بزرگراه ورودی و خروجی وجود داره یا خیر.

  11. ایشالاه در عمل هم همین طرح اجرا میشه!

  12. با سلام طرح فوق العاده ساده ای اما باز هم خوبه کاش میشد همه بدنه رو جلوش فلاور باکس کار کرد و چند تا ابشار در نظر میگرفتند

  13. سلام
    امین جان حالا که سه لاینه میشه یعنی فضای سبز فعلی زیر گذر خراب میشه؟؟

  14. خوبه هرچی باشه بهتر از سیمان خشک و خالیه. کلنگش کی زمین میخوره؟ بعد پل های فعلی روی زیرگذر رو خراب می کنند؟ آخه الان پل ها به اندازه ۴ باند سطح پایین زیرگذر هست نه ۶ باند.

  15. درود بر شیراز………..این خبرا واقعا انرژی مثبت به ادم میده………..دمتون گرم……..خسته نباشید

  16. این یکی انصافا طرح خوبیه اگر دقیقا اجرا بشه واین قابلیت رو داره اینو ادامه بدن حتی تا کمربندی .

  17. پس از اتمام سه فاز طول بزرگراه چقدر میشود؟؟؟
    یعنی از سر سه راه قلات هست تا سر صدرا؟؟؟

  18. طرح خوبیه و زیبا امیدوارم هر چه زودتر ساختش شروع بشه و تمام و کمال اجرا بشه چون واقعا این منطقه چنین طرحی رو لازم داره خدا کنه فقط ناقص اجرا نشه

  19. سلام
    طرح خوبی هست و با حرف ایمان هم موافقم که گفته که طولش بیشتر کنن. اگر که توی این پروژه ها آینده نگری داشته باشن خیلی بهتره این زیرگذری که الآن هست سال۸۱ افتتاح شد اگه همون موقه این کارو میکردن هزینه کمتر میشد و به نظرم بهتره که الآنم که یه کار مثبتی میخان بکنن حساب چند سال آینده هم بکنن که از دوباره نخوان تغییرش بدن و یه چیزی باشه برای همیشه

  20. عالی…عالی….عالی…عالی

    درود برشهردار شیراز مهندس علیرضا پاک فطرت

  21. اگه فضای سبز وسط رو هم میخوان استفاده کنن پس خط سه مترو چی میشه؟ آخه قراره خط سه مترو چهار کیلومتر اول مسیرش از معالی آباد در زیر زمین باشه (مثل متروی قسمت معالی آباد) و از اون به بعدش روی زمین و در فضای وسط بزرگراه تا ایستگاه راه آهن بره.

    • دوست عزیز قسمت روی زمین قرار نیست از وسط بلوار رد بشه هم از کنار بلوار صنایع هم میتونه رد بشه هم به عنوان قطار هوایی(نه منوریل) از کنار یا وسط بلوار رد بشه. البته به زودی در مورد نوع و مسیر ساختش اطلاع رسانی میکنند که در اختیار شما قرار میدیم

  22. اگه فضای سبز فقط در حد انیمیشن نباشه عالیه و زیباست امیدوارم که هرچه سریع تر ساخته بشه
    به نظزر من باید از دکوهک تا اونطرف گویوم یک پل ساخته بشه شبه اتوبوان دوطبقه تا ترافیکی که در این دومنطقه ایجاد میشه حل بشه

  23. به نظر من طولانی بودن زیر گذر هیچ مشکلی رو حل نمیکنه، افزایش باند کنار بزرگراه (دسترسی به شهرک گلستان و صدرا) حلال مشکل هست.مشکل دسترسی محلی هست چون اونجا محل ورود چند شهرک بزرگ هست، صدرا گلستان و بزین
    مخصوصا شما وقتی نمایشگاه هست نگاه کنین ورودی تنگ گلستان چه بلایی سر ساکنین شهرک بزین و …. میاره.
    از اون طرف ادامه زیر گذر منفعتی نداره ، شهرداری باید یه فکری به حال گلوگاه تنگی که شهرک دوکوهک و گویم در ایجاد ترافیک دارن بکنه،ورودی شهر اونجا هم هست، اصلا وضعیت مناسبی نداره.
    خلاصه کلام افزایش باند بیشتر واسه زیر گذر ….فقـــــــــــــــــط انتقال ترافیک هست.
    اگر کار درستی میخوان بکنن باید در کنار زیرگذر, عرشه ایجاد کنن و روش رو اسفالت کنن، ورودی صدرا رو (کنار جاده رو) تملک کنن تا هرکس میخواد بره صدرا از قبل مسیرش مشخص باشه.
    بعد هم هزینه زیادی بکنن واسه گویم و دوکوهک.
    هروقت رفتیم تفریح جلوی اون پمپ بنزین مزخرف یک ساعت معطل شدیم.یه فکری به حال اونجا بکنین.ما با ترافیک روون زیرگذر گلستان هیـــــــــــچ مشکلی نداریم.

  24. من خنگ عزیز
    خط سوم مترو که ادامه خط یک هست از بلوار صنایع عبور نمیکنه و به ایستگاه معالی اباد برخورد نداره . مسیر اون از بزرگراه حسینی الهاشمی به میدان احسان هست .

  25. طراحی بسیار ساده ای شده و باید زیباتر از این طراحی بشه

  26. طراحی فضای سبز آن بسیار عالی می باشد امیدواریم همین طرح را برای زیر گذر دلگشا اجرا کنند

  27. اگر قرار باشه که زیر گذر از ۴ باند فعلی به ۶ بانذ تعریض بشه .باید طول دهانه ۲ پل موجود روی این زیرگذر هم زیاد بشه یعنی میخوان این ۲ پل رو هم خراب کنن و از نو بسازن

  28. این سایت مثل اینکه برای تبلیغات آقایون شهرداری ساخته شده چون معایب رو که پست می کنیم تایید نمی کنن
    اگر راست میگی اینو تایید کنید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.