تاریخ : پنج شنبه, ۱ آذر , ۱۴۰۳ Thursday, 21 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

10

مدارس و ادارات نخستین گروه‌های استفاده‌کننده از متروی شیراز

  • کد خبر : 13930
  • 20 مهر 1393 - 19:36

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز با اشاره به اینکه از قطارهایی که پیش‌بینی کرده بودیم ۲۰ واگن به شیراز رسیده است، ‌ گفت: مدارس و ادارات نخستینz6 [800x600] گروه‌های استفاده‌کننده از مترو هستند.

به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از فارس، اسدالله حاجی زمانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پنج واگن شب گذشته به شیراز رسیده است که یک رام قطار را تشکیل می‌دهد باید تست‌های مختلف انجام گیرد تا به دو رام آماده فعلی افزوده شود.

وی افزود: علاوه بر این‌ها یک رام موجود مربوط به شرکت مادر تخصصی حمل‌ونقل ریلی کشور است که در حال پیگیری هستیم تا کامل شود. از دو رامی که کامل است و دیروز در مراسم افتتاح با حضور معاون رئیس‌جمهور استفاده شد برای شروع کار و فرهنگ‌سازی در زمینه مترو استفاده خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: از روز سه‌شنبه هفته جاری بهره‌برداری را با حضور گروه‌های مختلف اجتماعی از مدارس و ادارات آغاز خواهیم کرد و پس از دو ماه عموم مردم از مترو بهره خواهند برد.

حاجی زمانی خاطرنشان کرد: مهم این بود که طلسم چند ساله شکسته شده و کار از جایی آغاز شود. در حال حاضر پنج ایستگاه احسان، شریعتی، میرزای شیرازی، قصردشت و نمازی آماده است و کیفیت آن به نسبت شهرهای دیگر بسیار مناسب ارزیابی می‌شود.

این مدیر شهری تصریح کرد: پس از دو ماه که بهره‌برداری عمومی آغاز شود در ابتدا ساعت کاری از ۱۰ صبح تا سه بعدازظهر خواهد بود که این موضوع با توجه به تجارب متروی تهران و مشهد انجام می‌شود و البته باید به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز برسد.

حاجی زمانی سپس ابراز داشت: در حال حاضر شرکت بهره‌برداری متروی تهران، مشاور بهره‌برداری ما است. یک‌سوم هزینه‌های بهره‌برداری را باید ما خود تأمین کنیم و یک‌سوم دیگر را شهرداری و یک‌سوم را نیز دولت تقبل می‌کند.

حاجی زمانی افزود: آن یک‌سوم که سهم مترو است با فروش بلیط و تبلیغات در ایستگاه‌ها تأمین خواهد شد. در این زمینه مجتمع‌هایی بر روی ایستگاه‌ها یا بهتر بگوییم در مجاورت ایستگاه‌ها طراحی شده که علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری می‌توانند از همین اکنون برای عقد قرارداد در این زمینه مراجعه کنند. امسال افزایش واگن نخواهیم داشت اما از خرداد سال آینده واگن‌های خطوط بعدی به تدریج وارد کار می‌شود.

وی یادآور شد: در تکمیل فازهای یک و دو به حدود ۸۰ واگن نیاز داریم اما اگر بنا باشد هدوی به سه دقیقه برسد باید ۱۰۰ واگن در اختیار ما باشد که البته حتی متروی تهران نیز بعد از ۱۵ سال فعالیت هدوی کمتر از شش دقیقه دارد.

«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر می‌شوند»
«با ورود به این لینک، وارد قسمت 
بحث آزاد شوید»

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=13930

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۸
  1. مترو تا یک ماه رایگان است اما عموم مردم تا دو ماه دیگه نمی تونند ازش استفاده کنند ؟

  2. تعداد واگن ها بسیار بسیار کم است و باید حداقل ۱۵۰ تا باشد ……امیدوارم این ساختمان شهر و روستا واقع در میدان ستاد هم هر چه زودتر تخریب بشود و جای ان یک ساختمان مدرن و شیک ساخته بشود

    • چه جوری اینقدر راحت حکم صادر میکنید,. چقدر از این ساختمون های شهر زیبا و مدرن هستن؟
      غیر از این بوده که زباله های دیگر کشور ها رو وارد کشورمون کردیم که خودشون هم استفاده نمی کنن؟
      مثل همین ورق های آلوبوند.
      ساختمون شهر و روستا می تونه خیلی زیبا بازسازی و احیا بشه, تا اینکه یه سری قوطی کبریت بیاد بالا.

  3. سلام به دوست گرامی اقای پوریا فرخی….با احترام به نظر شما ولی افکار شما پوسیده و قدیمی است و شما افکار ۳۰ سال پیش را دارید این ساختمان در مرکز شهر است و باید جای ان یک ساختمان زیبا و مدرن ساخته بشود

    • ببینید آقا ساسان عزیز. اتفاقا فکر می کنید که شما افکار به روزی دارید. ما همیشه داریم از چند دهه قبل از اروپا تقلید می کنیم و فکر می کنیم که به روز شدیم.
      شما ایمیلتون رو اینجا بگذارید تا من با چند تا نمونه موردی بهتون نشون بدم که این عمل اتفاقا توی اروپا کاملا منسوخ شده هست و عینا توی اروپا همین کاری رو می کنن که من در مثال هام میارم.

  4. ”علاوه بر این‌ها یک رام موجود مربوط به شرکت مادر تخصصی حمل‌ونقل ریلی کشور است که در حال پیگیری هستیم تا کامل شود”

    بالاخره حاجی زمانی اعتراف کرد که رامی که دولت داده کامل نیست

    ۴ ماه پیش که این رام رسید شیراز برام سوال بود که چرا ۳ تا واگنه نه ۵تا
    بازم حق شیراز رو خوردن، ۵ تا واگن به اصفهان، ۵ تا به تبریز ، ۳ تا به شیراز

    دست مسوولین شهری درد نکنه که اون موقع هیچ چیز نگفتن حتی مسئله رو به رسانه ها اعلام نکردن

  5. اقای ساسان.. اگر داخل ساختمان شهرو روستا رو دیده باشید طراحی بسیار جالب و خاصی داره که میشه با مهندسی اصولی و سلیقه معماری مدرن اون رو به روز و شیک کرد به جای تخریب و هزینه های زیاد و صرف زمان و ایجاد گرد و غبار و چندسال اتلاف سرمایه که اخرشم مثل برج تجارت به دلایل بسیار متعدد نیمه کاره و بد منظره رو دست شهر نمونه!
    افکار پوسیده اینا نیست استاد

  6. خیلی جالبه که ساعات کار مترو از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۵ است !!!!

    در حالی که اوج ترافیک در اول صبح (۶:۳۰ الی ۸ صبح ) و ۱۶ الی ۲۱ است !!!

    اجرای طرح ترافیک هم به این صورت بود ! جالبه که مسئولین اینقدر عاشق این ساعت از روز هستند !
    {تاسف بابت بی فکری مسئولین}

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.