تاریخ : شنبه, ۳ آذر , ۱۴۰۳ Saturday, 23 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

21

اختصاص قطره‌چکانی اعتبارات روند ساخت مترو شیراز را به تاخیر انداخت

  • کد خبر : 13860
  • 20 مهر 1393 - 11:22

غلام‌مهدی حقدل، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در آئین گشایش قطارشهری شیراز اظهار کرد: قطارشهری شیراز پس از دوران طولانی ۱۲ ساله افتتاح شد.
IMG12004944
به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از تین نیوز،غلام‌مهدی حقدل با بیان اینکه در این سال‌ها مردم مشکلات بسیاری را تحمل کردند، افزود: تزریق قطره‌چکانی اعتبارات از مهم‌ترین دلایل طولانی شدن روند ساخت قطارشهری شیراز بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه شهرداری توان پرداخت سهم خود را دارد، خاطرنشان کرد: دیدگاه شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز به تمام بخش‌های شهر یکسان و به مناطق محروم ویژه است.

حقدل با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور در زمان کنونی قابل درک است، تصریح کرد: سهم دولت نیز برای ساخت قطارشهری ۵۰ درصد است و شهرداری با اعتبارات مربوط به سهم خود ساخت خط دوم قطارشهری شیراز را آغاز کرده است.

وی با اشاره به رقم ۴۰۰ میلیارد تومانی سهم دولت، بیان کرد: تا دوسال آینده فاز دوم خط یک قطارشهری شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز عدم توسعه صنعت در استان فارس را کم لطفی دولت‌های گذشته دانست و گفت: بزرگ‌ترین مشکل استان فارس بیکاری است و خشکسالی در این سال‌‌ها مزید بر علت شده و سبب افزایش مهاجرت روستائیان به مرکز شهر شده است.

حقدل تقویت صنعت در استان و گردشگری در شیراز را خواستار شد و اظهار کرد: بافت تاریخی ۳۶۵ هکتاری شهر شیراز با وجود اینکه در مرکز شهر است اما به منطقه‌ای حاشیه‌نشینی تبدیل شده و شرایط خوبی برای بازدید گردشگران خارجی ندارد.

«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر می‌شوند»
«با ورود به این لینک، وارد قسمت 
بحث آزاد شوید»

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=13860

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. البته تا حدی هم بی کفایتی و عدم مسئولیت پذیری بعضی از مسئولین باعث این اتفاق بوده ، هرجای دنیا بگید ۱۲ سال ساخت مترو طول کشیده و بعد از ۱۲ سال تنها در نیم فاز افتتاح داشتیم از خنده روده بر میشن…

  2. هنوز هم مترو کار نمیکنه، ساعت۱۲ رفتم ایستگاه نمازی گفتن فقط برای بازدید هست
    البته واگنهای جدید رو هم صبح توی ایستگاه شاهد دیدم که بسیار خوشحال شدم
    اینجور که به نظر میاد مترو فردا یا پس فردا شروع بکار خواهد کرد

  3. با تهران که نمیشه مقایسه کرد ولی نسبت به مشهد عقبیم. درسته یه موفقیت کسب کردیم اما باید واقا حداکثر تا سه سال آینده خط یک کامل بهره برداری شده باشه و خط دو هم به یه جاهایی برسوننش حداقل تا ۹۶ حفاریش تموم بشه. خط سه هم باید از لایحه دولت برای اتصال شهرهای جدید به شهر مادر استفاده کنن و بین شیراز و صدرا ساخت مترو شروع بشه از ابتدای سال ۹۴.
    اما انگار شهرداری تصمیم داره از پل معالی آباد تا شهرک گلستان به طول حدود ۱۲ کیلومتر رو به خط یک شیراز افزوده کنه و مترو شیراز صدرا، درواقع بین گلستان و صدرا ساخته بشه. که قطار روی زمین یا سبک شهری خواهد بود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.