مدیرعامل قطاری شهری شیراز از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی فاز دو خط یک خبر داد و گفت: باید ناوگان فاز دو خط یک آماده شود تا در سال ۹۵ شاهد بهرهبرداری آن باشیم.
به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقل از اسدالله حاجی زمانی در مراسم افتتاح قطار شهری شیراز، اظهار داشت: طول خط یک قطار شهری شیراز ۵. ۲۴ کیلومتر بوده و ۲۰ ایستگاه برای آن پیشبینی شده است، گفت: تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان برای خط یک هزینه شده که ۴۰۰ میلیارد تومان به فاز یک خط یک و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز به فاز دو این خط اختصاص یافته است.
مدیرعامل قطار شهری شیراز با بیان اینکه امروز ۵. ۱۰ کیلومتر از ۵. ۲۴ کیلومتر خط یک آماده بهرهبرداری است، خاطرنشان کرد: کل عملیات حفاری ۱۴ کیلومتر فاز دو خط یک انجام شده و موارد مورد نیاز از جمله ریلها و تجهیزات برقی خریداری شده تا در زمان مناسب نصب شود.
وی از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی فاز دو خط یک خبر داد و تصریح کرد: باید ناوگان فاز دو خط یک آماده شود تا در سال ۹۵ شاهد بهرهبرداری آن باشیم.
حاجیزمانی با بیان اینکه ساخت خط دو قطار شهری شیرازسال گذشته آغاز شده اظهار کرد: برای تامین منابع مالی برای تکمیل فاز یک و ساخت خط دو استفاده از منابع فاینانس پیگیری شده و مجوز شورای شهر درمورد بازگشت ۵۰ درصد اصل و فرع فاینانس برای بررسی و تائید به وزارت کشور ارسال شده است.
مدیر عامل قطار شهری شیراز از معاون اول رئیس جمهور برای دریافت ۶۰۰ میلیون دلار فاینانس تقاضای تسهیل و تسریع کرد و گفت: توسعه شیراز به سمت غرب است و شهرکهای بسیاری با جمعیت فراوان در این محدوده ایجاد شده بنابراین باید خط سه ادامه خط یک باشد و این امر تنها در صورت توافق دولت و وزارت کشور اجرایی میشود.
اجرای خط سه متروی شیراز در ادامه خط یک با توجه به سکونت جمعیت قابل توجه در غرب شیراز تأثیر بسزایی در حملونقل مردم دارد که خواستار موافقت با اجرای آن هستیم.
علیرضا پاکفطرت شهردار شیراز نیز در این آیین توسعه قطار شهری شیراز را موجب پیشرفت دوچندان گردشگری شیراز دانست و افزود: راهاندازی و توسعه قطار شهری حملونقل ایمن؛ سالم و پاک را به همراه دارد.
وی با اشاره به کیفیت نامطلوب اتوبوسهای شهری شیراز گفت: با توجه به آبوهوای خشک شیراز اتوبوسهای فرسوده و گازی موجود؛ نارضایتی مردم و افزایش مسافربرهای شخصی را به همراه دارد که درخواست میشود مجوز ورود اتوبوسهای خارجی بدون دریافت گمرکی برای این شهر صادر شود.
«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر میشوند»
«با ورود به این لینک، وارد قسمت بحث آزاد شوید»
اگه میشه اعلام کنید چه میزان از حفاری خط ۲ انجام شده ؟
به زودی اطلاع رسانی خواهیم کرد
امیرم جان هنوز حفاری شروع نشده
خدا خیرشون بده، حداقل با آگاهی کامل اظهارنظر کردند (چیزی که کمتر در سطح مدیران شاهدش هستیم!!!!).انشاا… که دولت ایندفعه رو دیگه با فارس و شیراز همکاری کنه.!
درود.
قابل توجه دوستان باشد که حفاری خط ۲ در میانرود ( بهارستان) آغاز شده است و تا میدان گاز ادامه خواهد یافت.
همچنین شب گذشته رام چهارم مترو شیراز وارد شهر شده است. و شرکت بهره برداری از مترو شیراز و حومه تشکیل شده که بزودی کار خود را شروع خواهد کرد.
در دوماه آینده کار مترو از روزی ۳ ساعت به ۵ ساعت خواهد رسید و در حال حاضر گروه های مختلف اجتماعی نظیر دانش آموزان-کارمندان و … روزانه با نحوه ی چگونگی استفاده از مترو آشنا خواهند شد . به تدریج گسترده تر میشود.این کار ها نظیر کارهایی که در قبلا در تهران و مشهد استفاده شده است. خط ۳ هم ادامه خط ۱ است که در حال حاضر در حال مطالعه بوده و ممکن است بصورت هوایی احداث شود.