تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ اسفند , ۱۴۰۳ Thursday, 20 March , 2025

آخرین اخبار

پروژه اتصال لپویی به آزادراه، به نوروز ۱۴۰۴ هم نرسید! 🎥: لحظه تحویل سال ۱۴۰۴، حافظیه تعریض یک کیلومتر از ورودی قطعه ۷ آزادراه در دقیقه ۹۰! 📸: جلو خان باغ عفیف آباد ساعت بازدید از اماکن گردشگری استان فارس در نوروز ۱۴۰۴ قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ پنجشنبه ۳۰ اسفند ۱۴۰۳ 📸: افتتاح سنگ فرش محور حافظیه ۳ مصدوم در تصادف آزادراه شیراز – اصفهان 📸: اجرای رفوژ میانی خیابان ملاصدرا ساعت فعالیت باغ ارم و نارنجستان قوام شیراز در نوروز اعلام شد قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۲۹ اسفند ۱۴۰۳ افزایش فوتی‌ها و مصدومان چهارشنبه سوری در فارس کدام یک از پروژه های وعده داده شده شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳ اجرایی نشد؟! انفجار ترقه باعث مرگ جوان ۲۵ ساله شیرازی شد 📸: رونمایی از نشان جهانی نوروز در تخت جمشید بحران بیمارستان های فرسوده در شیراز؛ خطر در کمین جان بیماران و کارکنان سنگ فرش محور حافظیه افتتاح شد‌ امکان اقامت همزمان ۷۰ هزار نفر مهمان نوروزی در مدارس فارس باغ موزه مشاهیر، پروژه رها شده ای که در حال تخریب است! قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۲۸ اسفند ۱۴۰۳

23

دریافت فاینانس ۶۰۰ میلیون دلاری برای خط دوم مترو

  • کد خبر : 13853
  • 19 مهر 1393 - 23:53

مدیرعامل قطاری شهری شیراز از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی فاز دو خط یک خبر داد و گفت: باید ناوگان فاز دو خط یک آماده شود تا در سال ۹۵ شاهد بهره‌برداری آن باشیم.
13930314000143_PhotoA
به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقل از اسدالله حاجی زمانی در مراسم افتتاح قطار شهری شیراز، اظهار داشت: طول خط یک قطار شهری شیراز ۵. ۲۴ کیلومتر بوده و ۲۰ ایستگاه برای آن پیش‌بینی شده است، گفت: تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان برای خط یک هزینه شده که ۴۰۰ میلیارد تومان به فاز یک خط یک و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز به فاز دو این خط اختصاص یافته است.

مدیرعامل قطار شهری شیراز با بیان اینکه امروز ۵. ۱۰ کیلومتر از ۵. ۲۴ کیلومتر خط یک آماده بهره‌برداری است، خاطرنشان کرد: کل عملیات حفاری ۱۴ کیلومتر فاز دو خط یک انجام شده و موارد مورد نیاز از جمله ریل‌ها و تجهیزات برقی خریداری شده تا در زمان مناسب نصب شود.
وی از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی فاز دو خط یک خبر داد و تصریح کرد: باید ناوگان فاز دو خط یک آماده شود تا در سال ۹۵ شاهد بهره‌برداری آن باشیم.

حاجی‌زمانی با بیان اینکه ساخت خط دو قطار شهری شیرازسال گذشته آغاز شده اظهار کرد: برای تامین منابع مالی برای تکمیل فاز یک و ساخت خط دو استفاده از منابع فاینانس پیگیری شده و مجوز شورای شهر درمورد بازگشت ۵۰ درصد اصل و فرع فاینانس برای بررسی و تائید به وزارت کشور ارسال شده است.

مدیر عامل قطار شهری شیراز از معاون اول رئیس جمهور برای دریافت ۶۰۰ میلیون دلار فاینانس تقاضای تسهیل و تسریع کرد و گفت: توسعه شیراز به سمت غرب است و شهرک‌های بسیاری با جمعیت فراوان در این محدوده ایجاد شده بنابراین باید خط سه ادامه خط یک باشد و این امر تنها در صورت توافق دولت و وزارت کشور اجرایی می‌شود.

اجرای خط سه متروی شیراز در ادامه خط یک با توجه به سکونت جمعیت قابل ‌توجه در غرب شیراز تأثیر بسزایی در حمل‌ونقل مردم دارد که خواستار موافقت با اجرای آن هستیم.

علیرضا پاک‌فطرت شهردار شیراز نیز در این آیین توسعه قطار شهری شیراز را موجب پیشرفت دوچندان گردشگری شیراز دانست و افزود: راه‌اندازی و توسعه قطار شهری حمل‌ونقل ایمن؛ سالم و پاک را به همراه دارد.

وی با اشاره به کیفیت نامطلوب اتوبوس‌های شهری شیراز گفت: با توجه به آب‌وهوای خشک شیراز اتوبوس‌های فرسوده و گازی موجود؛ نارضایتی مردم و افزایش مسافربرهای شخصی را به همراه دارد که درخواست می‌شود مجوز ورود اتوبوس‌های خارجی بدون دریافت گمرکی برای این شهر صادر شود.

«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر می‌شوند»
«با ورود به این لینک، وارد قسمت 
بحث آزاد شوید»

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=13853

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. اگه میشه اعلام کنید چه میزان از حفاری خط ۲ انجام شده ؟

  2. امیرم جان هنوز حفاری شروع نشده

  3. خدا خیرشون بده، حداقل با آگاهی کامل اظهارنظر کردند (چیزی که کمتر در سطح مدیران شاهدش هستیم!!!!).انشاا… که دولت ایندفعه رو دیگه با فارس و شیراز همکاری کنه.!

  4. درود.

    قابل توجه دوستان باشد که حفاری خط ۲ در میانرود ( بهارستان) آغاز شده است و تا میدان گاز ادامه خواهد یافت.
    همچنین شب گذشته رام چهارم مترو شیراز وارد شهر شده است. و شرکت بهره برداری از مترو شیراز و حومه تشکیل شده که بزودی کار خود را شروع خواهد کرد.
    در دوماه آینده کار مترو از روزی ۳ ساعت به ۵ ساعت خواهد رسید و در حال حاضر گروه های مختلف اجتماعی نظیر دانش آموزان-کارمندان و … روزانه با نحوه ی چگونگی استفاده از مترو آشنا خواهند شد . به تدریج گسترده تر میشود.این کار ها نظیر کارهایی که در قبلا در تهران و مشهد استفاده شده است. خط ۳ هم ادامه خط ۱ است که در حال حاضر در حال مطالعه بوده و ممکن است بصورت هوایی احداث شود.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.