به دنبال انتظاری ۱۲ ساله و تحمل راهبندانهای بسیار ناشی از حفاریهای مترو و…، صبح فردا شیرازیها با قطار شهری به مقاصد خود میرسند.
به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از فارس، استاندار فارس صبح امروز در یک گفتوگوی رسانهای در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معاون اول رئیس جمهور فردا شنبه به شیراز سفر میکند و در یک روز پرکار و فشرده بازدیدهایی را صورت میدهد و در آیین بهرهبرداری از نخستین فاز خط یک مترو روبان آغاز به کار این وسیله عظیم حمل و نقلی را قیچی خواهد کرد.
محمد احمدی افزود: معاون اول رئیس جمهوری در سفر فردای خود به شیراز از منطقه ویژه اقتصادی این شهر بازدید خواهد کرد که البته ما بهدنبال تبدیل آن به منطقه آزاد هستیم.
وی ادامه داد: در این منطقه سرمایهگذاران از مالیات و عوارض گمرکی و همچنین قانون کار مورد عمل سایر کارفرمایان معاف هستند که البته شرکتهای بزرگی نیز در این منطقه شروع به فعالیت کردهاند.
استاندار فارس از بازدید معاون اول رئیس جمهور از پارک علم و فناوری شیراز که پس از تهران و اصفهان سومین پارک از این نوع در کشور است خبر داد و گفت: این پارک در زمینی به وسعت ۱۷۰ هکتار احداث شده و شرکتهای دانشبنیان در آن فعال هستند و صبح فردا نمایشگاه بینالمللی از اختراعات و اکتشافات صورت گرفته در این استان گشایش مییابد.
احمدی در ادامه تصریح کرد: در پارک علم و فناوری شیراز اساتید و دانشجویان بسیاری فعالیت دارند و در نمایشگاه فردا کشورهایی از قبیل چین، کره جنوبی و تعدادی از کشورهای عربی شرکت دارند.
استاندار فارس همچنین از افتتاح فاز یک از خط یک مترو شیراز با حضور معاون اول رئیس جمهوری در صبح فردا خبر داد و خاطر نشان کرد: شیراز دچار گرههای سخت ترافیکی شده و به همین خاطر به دنبال گسترش مترو در این کلانشهر هستیم که در این مورد در ۱۰۰ کیلومتر از این شهر قطارشهری خواهیم داشت.
وی همچنین بیان کرد: از میدان احسان تا میدان الله و همچنین از میدان احسان تا میدان نمازی، و خط یک فاز دوم در سال آینده با تزریق اعتبارات بیشتر به بهرهبرداری میرسد.
احمدی خط دوم قطار شهری را از میانرود به سمت میدان گاز، خط سه را از میدان احسان و پل میرزای شیرازی به سمت شهرک گلستان اعلام کرد و گفت: به زودی کارهای عملیاتی این خطوط آغاز خواهد شد.
استاندار فارس اظهار داشت: پس از تهران و مشهد، شیراز سومین شهر کشورمان است که قطار شهری آن به بهرهبرداری میرسد.
«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر میشوند»
«با ورود به این لینک، وارد قسمت بحث آزاد شوید»
” وی همچنین بیان کرد: از میدان احسان تا میدان الله و همچنین از میدان احسان تا میدان نمازی، و خط یک فاز دوم در سال آینده با تزریق اعتبارات بیشتر به بهرهبرداری میرسد. ”
کسی میتونه این جمله رو برای من ترجمه کنه؟ از میدان احسان تا نمازی چی میشه ؟؟؟ یعنی چی ؟ فعلش کو؟ سال آینده اینجا برا کدومه؟ گیج شدم 😀
بگذریم. پرچم شیراز بالاست !!! تبریک به همه ی شیرازی های عزیز.
من هم ۱۰دقیقه داشتم به معنی این جمله (کاریکلماتور!) فکر میکردم که وقتی کامنت شما را دیدم خیالم راحت شد که تنها نیستم.
منم همیتو
چه یهویی….
من یکی که تاوقتی باچشمم نبینم راه میره باورنمیکنم این وعده هارو.یعنی میشه؟
راستش جای خوشحالی داره اما غافلگیر نشدم خدا کنه طبق گفته استاندار در خوشا شیراز تا دو سال دیگه فاز دوم هم بهره برداری بشه با تعداد مناسب واگن.
الان با سه رام در حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه باید در ایستگاه منتظر موند. اما تا یه ماه آینده هم رام چهارم وارد مسیر میشه و به حدود ۱۲ دقیقه میرسه.
از فاز یک چهار یا پنج ایستگاه میخواد باز شه بعد از بیست سال ته بی ابرویی هست اینا مردم خر فرض کردن ایستگاه شاهد و قم اباد و زرگری و خلیلی که نصف ایستگاه ها هست چرا هنوز دست نزدن . !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام مغلوم هست برنامه افتتاح از کدوم ایستگاه و ساعت چند هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اگر کسی اطلاع داره ممنون میشم اطلاعات رو برام ایمیل کنه
فردا ساعت ۱۲ ظهر از میدان احسان.
اما ورود افراد محدود خواهد بود و حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر حق ورود دارند.
من تا با چشمای خودم نبینم باورم نمیشه !
قطار شهری امروز یعنی شنبه ۹۳/۰۷/۱۹ کار خودش رو با دو رام قطار شروع میکنه و فاصله زمانی خروج یک قطار از یک ایستگاه تا ورود قطار بعدی به همان ایستگاه ۳۰ دقیقه خواهد بود . رام چهارم هم اکنون در راه است و توی همین هفته میرسه .
بعد از اینکه رام چهارم هم تست هاش تموم شد قطار شهری کارش رو با ۳ رام ادامه میده و فاصله زمانی انتظار ۲۰ دقیقه میشه علتش هم اینه که همیشه باید یگ رام قطار به صورت رزرو نگه داشته بشه که اگر یه قطار در طول خط با مشکل مواجه و متوقف شد قطار رزرو اعزام بشه .
در حال حاضر ۲رام قطارهای شرکت دالیان جهت مسافرگیری اعزام میشن و قطار شرکت پوژن به عنوان رزرو در نظر گرفته میشه
ضمنا تا چند ماه آینده مسافرگیری از ساعت ۱۱ الی ۱۴ هست و به مرور بیشتر میشه
——————–
نــــــکته بـــــسیار مهم : شاید ۲۰ دقیقه و ۳۰ دقیقه زمان زیادی برای انتظار باشه ولی در همه ایستگاه ها مانیتورهایی نصب شده که ساعت ورود و خروج قطار رو میزنه و این زمان تحت هیچ شرایطی کم و زیاد نمیشه (مگر در موارد بحرانی مثل برق رفتن و …)
بنابراین مردم زمان خودشون رو برای رسیدن به قطار تنظیم میکنند و هیچ وقت ۳۰ دقیقه منتظر رسیدن قطار نمیمونن .
به عنوان مثال بعد از شروع به کار قطار در ساعت های زیر وارد ایستگاه مورد نظر میشه
۱۱
۱۱:۳۰
۱۲
۱۲:۳۰
۱۳
۱۳:۳۰
۱۴
موفق و سربلند باشید
مسئولین بی مسئولیت
چه افتتاحی آخه ، مترویی که در جایی از شهر هست که حتی ۱ درصد هم نیاز به مترو نداره کجای نمازی تا معالی آباد ترافیک وحشتناکی مثل ستاد و چهار راره زند و ولیعصر داره؟ توی مسیر چمران چند تا مدرسه هست؟ چقد ادارات دولتی و ساختمان های پزشکی وجود داره؟ کدام منطقه نیاز مبرمی به مترو دارهه چمران یا مدرس و زند؟
متاسفانه مسئولین بی مسئولیت بدون ذره ای فکر مترو رو در مرفح ترین منطقه افتتاح میکنن و ذره ای هم احساس مسئولیت به مناطقی که وجود مترو توی اون ضروری هست ندارن. آقایان مسئول شم در پیشگاه خدا باید جواب گوی وظیفه ای که بر عهده شماست باشی باید جواب گوی وقت هدر رفته مردم باشی؟ باید جواب گوی بیماران که برای رسیدن به بیمارستان یک ثانیه هم براشون طلاست باشی که توی این ترافیک چقدر ها که که به بیمارستان هم نرسیدند؟ از خدا میخوام شماهارو جلوی خودم جلوی همین مردم حسابرسی کنه تا ببینیم چه چیزی برای توجیح کارهای بیهوده خود دارید
دوست عزیز با این لحن انتقادی که کردید، من یک لحظه فکر کردم کل خط یک مترو، از نمازی شروع میشه تا میدان احسان!
الان این فاز آماده هست، مسیری نیز که اشاره نمودید در آینده افتتاح خواهد شد…
معالی آباد هم کم جمعیتی نداره.
یک نکته دیگه هم اینه که همین مناطقی از شهر که هی دوستان مرفه به اون می گویند، بخشی از پول مترو توسط همین
افراد تامین می شود، بدین صورت که در زمان اخذ پروانه ساختمانی، ۵ درصد کل عوارض به مترو اختصاص می یابد
و چون این مناطق عوارض بیشتری نسبت به سایر قسمت های شهر می پردازند(به خاطر قیمت زمین)، عوارض پرداختی
بابت مترو نیز بیشتر از آن ها دریافت می شود.
علیرضا جان
خیلی از ایستگاههای بلوار مدرس تقریبا اماده هستند . مشکل ایستگاه ستاد هست که محل تلاقی خط یک و دو هست . این ایستگاه بصورت ۲ طبقه داره ساخته میشه و ۱۸ ماه دیگه اماده میشه و از احسان تا گلسرخ مترو حرکت خواهد داشت .
امیرحان ایستگاههای مدرس بجز گل سرخ و دوران پیشرفت خاصی ندارن و برخی مثل فضل اباد هیچ کاری نشده داخلشون. زند هم که متوقفه.
اما ایشالا که تا دوسال دیگه تکمیل شن.
سلام …
آ؛قا علی رضا مترو بالا شهر پایین شهر نداره – هدف ما شیرازی ها باید کمک به اعتلا و پیشرفت شهرمون باشه – شیراز اگر همت کنه انشاا.. از اصفهون در تمام زمینه ها جلو می زنه – به قول حضرت حافظ
اگر زنده رود آب حیات است ولی شیراز ما از اصفهان به
چرا بعضی ها شروع کردن به غر زدن ؟؟
بابا بالاخره باید یه جایی مترو افتتاح بشه یا نه. نمیشه که منتظر موند تا صد تا واگن برسه بعد اینجوری تا ۵ سال دیگه طول میشه ولی با افتتاح دولت شیراز رو نسبت به اصفهان و تبریز در اولویت قرار میده اینجا ما مردم شیراز باید به جای اینکه فکر کار خودمون باشیم به فکر نفع شهرمون باشیم
نفع شیراز در اینه که ما استقبال کنیم برای رفتن از مرکز شهر به غرب و بالعکس از مترو استفاده کنیم وقتی اخبار حجم استفاده کنندگان از مترو و تراکم زیاد به تهران رسید مجبورن واگن بیشتری اختصاص بدن
مشهد اوایل سال ۹۰ مترو راه انداخت حتی یکی از تونل هاشون تنگ بود باعث شد افتتاح نمایشی باشه این اتفاق ها در همه شهرهای ایران افتاده، شیراز از امروز یا دیگه اول آباد مترو داره با ۴ رام. بقیه شهرها ۲ تا ایستگاه آماده نکردن و فقط یه رام دارن افتتاحشون محول میشه به سال ۹۴ ما ایشالا تا آخر سال ۳ تا ایستگاه دیگمون هم تموم میشه
پاکفطرت تهران بوده و از جمع ۳۱۵ واگن سه شهر ۱۱۰ واگن به شیراز میرسه چون طول خط یک شیراز در حدود ۲۵ کیلومتر ( ۵۰۰ متر کمتر ) اصفهان ۲۰ کیلومتر و تبریز ۱۷ و نیم کیلومتر. تازه اولویت بهره برداری از مترو هم باز شیراز در جایگاه اوله
معالی آباد فرهنگ شهر قصرالدشت و مناطق غربی شهر به خاطر پرداخت عوارض شهرسازی بیشتر و درآمد بالاتر شهرداری در اون مناطق زودتر ایستگاهاشون ساخته شده. من خودم در قسمت غربی شهر ساکن نبودم ولی آیا کدام عدالتی میگه پولی که مردم یه منطقه پرداخت کردن برای جاهای دیگه شهر مصرف بشه ؟؟
شهرداری مناطق غربی درآمد بالاتری دارن. مردم سمت شرق شهر هم صاحب مترو میشن که انصافا هم شرق شیراز با توجه به تراکم جمعیت و قرار گیری فرودگاه مهم تره ولی منطقی باشید
مترو شیراز به عنوان سومین کلانشهر ایران رسما افتتاح شد . چشم اصفهانیها و تبریزیها روشن .
مهندسی اصفهان و تبریز در حفر تونل شاهکار بود . شهرداری شیراز هم مدیریت به موقع در خرید واگنها داشت . شیراز در چند سال اینده مشهد رو هم کنار خواهد زد .
” چشم اصفهانیها و تبریزیها روشن”
امیر جان این نحوه ی گفتن زیاد مناسب نیست .می تونست الان مترو یک شهر دیگه افتتاح بشه و اونها بگن چشم شیرازی… به هر حال شیراز و شیرازی به مهمون نوازی معروفه و امیدوارم همه جای کشور پیشرفت داشته باشه که ما همگی بچه ی ایرانیم.
نهایتا هدف اینه که خودمون رو با نیازهامون مقایسه کنیم و سعی کنیم در پاسخ به نیازهای شهر پیش بریم.اما جدا جای تقدیر داره این پیش بینی شهرداری شیراز برای خرید واگن به صورت جداگانه .
علی جان ما مشکلی با هیچ شهری نداریم و همه هموطن ما هستن اما وقتی که شهردار اصفهان میگه واگنای شیراز باید در اصفهان تست بشه و اگه نشه افتتاح نمیشه، شهردار تبریزم با ۵واگن افتتاح نمایشی میکنن و میگن ما شهر سوم هستیم و البته ادعا میکنن نیروهای فنی شیراز باید در تبریز آموزش ببینن دوستان حق دارند اینجور موضع گیری کنن. اگر بحث هموطن بودنه ماهم هموطن اونها هستیم! پس این رفتارها از سمت اونها چه معنایی داره؟
متاسفانه به اسم مهمان نوازی از خیلی چیزا محروم ماندیم
امین جان رفتار شهردار اصفهان و تبریز واقعا بچگانه بود اما درست نیست ما هم وارد بازی اونها بشیم و جای عمل شروع به لاف زدن یا رجزخوانی کنیم و بهترین جواب برای شهردار اصفهان همین افتتاح مترو بود . از قدیم گفتند جواب ابلهان خاموشیست.اگر ما جای توجه و تمرکز به پیشرفت شهر خودمون دچار غرور کاذب بشیم با اونها فرقی نداریم . یادت نره امین جان اینجا شیرازه !!!!!!! پایتخت فرهنگی ایران !!!!!!!
من یادم نرفته اینجا شیرازه علی جان، اما معذرت میخوام سیب زمینی نیستیم که حرف بشنویمو چیری نگیم.
عیب نداره امین جان، بذارید اون ها هر چی می خوان بگن، ما هم اگر قرار باشه مثل اون ها رفتار کنیم، که دیگه شیرازی نیستیم.
همین خون سردی شیرازی ها باعث محبوبیتشون در کل کشور شده.
به قول شاعر:
دود اگر بالا نشیند کسر شان شعله نیست
روی دریا خس نشیند قعر دریا گوهر است
کاکل از بالا بلندی رتبه ای پیدا نکرد
زلف از افتادگی لایق مشک و عنبر است
شست و شاهد هر دو دعوی بزرگی می کنند
پس چرا انگشت کوچک لایق انگشتر است
آهن و فولاد هر دواز یک کوره آیند برون
آن یکی شمشیر گردد دیگری نعل خر است
نا کسی گر از کسی بالا نشیند عیب نیست
جای چشم ابرو نگیرد گر چه او بالاتر است
کره اسب از نجابت در تعاقب می رود
کره خر از خریت پیش پیش مادر است
سعدیا عیب خودت گو مگو عیب دگران
هر که گوید عیب خود او از همه بالا تر است
مترو روزی ۳ ساعت؟!! خدا بهشون توفیق بده… خدمت میکنن
عزیز من استاندارد بهره برداری مترو همینه و جز قانون محسوب میشه
. اول این که تبریک عرض میکنم بابت افتتاح مترو . ثانیا خواستم بدونم ایا بعد از رسیدن رام چهارم رام های بعدی تو برنامه هستن ؟! ایا میشه در هر دقیقه توی ایستگاه شاهد حرکت باشیم ؟!
میدونم که استاندار گفته دو سال دیگه اون تیکه دیگه خط یک هم افتتاح میشه اما به نظر شما این ممکنه ؟(با توجه به وضع ستاد و زند عرض میکنم)
سوال آخرم در مورد خط دومه . خط دو چه قولی براش دادن ؟! اون تا چه قدر وقت دیگه افتتاح میشه؟ الان قسمتی از خط دو حفاری شده یا نه ؟
ممنون میشم اگه جواب بدین
فعلا که از رامهای بعدی خبری نیست.زمان استاندارد برای انتظار رسیدن قطارها ۳ تا ۵ دقیقه هست که باید حدود ۱۵۰ واگن در خط یک قرار بگیره تا این اتفاق رخ بده.
درباره خط دو هم کار حفاری تونل شروع شده.
خوب که شهردار کلی در مورد علتهای زودتر افتتاح شدن این فاز توضیح داد. بازم یه عده بحث جنوب و شمال میکنن. ضمنا منطقه یک داره الان ۷۰% کل عوارض شیراز رو میپردازه.
امروز ساعت ١:٣٠ رفتم نمازی که برم سوار شوم که با درب بسته مواجه شدم، بدجوری ضایع شدم :))))))))))))
سعید جان،لابد به قول آقای آدمین این دربهای بسته هم جز استاندارد حساب میشه و قانونش همینه!!
امروز روز افتتاح بوده و ایشالا از فردا میشه استفاده کرو
سلام شیراز ۱۴۰۰ – خدا قوت – ساعت ۱۹ – بیش از ۷ ساعت ار افتتاح مترو شیراز می گذرد ولی سایت وزین شما در این مورد اطلاع رسانی نکرده است ؟ چرا ؟
اینجا شیراز است ………………..
متاسفانه روابط عمومیای مرتبط همکاری نکردن و ماهم پوشش ندادیم.
جناب آقای امین خان،
از کی تا حالا باید روابط عمومی ها همکاری کنن تا این سایت یه همچی خبری رو پوشش بده؟؟؟؟؟؟؟
این خبر بزرگترین خبر در دهه های اخیر بوده و از صد تا پل و زیرگذر مهمتره. چیزیه که اکثر شهرهای دنیا با حسرت به اون نگاه میکنن. اونوقت میگین روابط عمومیها همکاری نکردن پس پوشش نمیدین؟؟؟؟؟؟؟؟
تمام خبرگذاریها دارن اون رو پوشش میدن اونوقت مردمی ترین سایت خود این شهر قهر میکنه و پوشش نمیده؟؟؟؟؟؟
این سایت باید مرجع اول در اینترنت برای گرفتن اخبار شیراز و راه افتادن مترو باشه مخصوصا در همچین روزی که خبر به این مهمی اتفاق افتاده.
فردا که این خبر قدیمی شد که دیگه گفتن نداره!!!!!!!!!!
همین حالا هم دیر نیست لطفا یه پست حسابی با عکس و تفسیر بذارید تا همه ی آدمایی که از طریق اینترنت جستجو میکنن این خبر رو از طریق این سایت ببینن و رتبه ی این سایت در خبر رسانی بالاتر بره.
من – خنگ گرامی، همانطور که گفتی در تمامی رویدادهای سابق شیراز۱۴۰۰ قوی وموثر اطلاع رسانی کرده الانم اگه رالی شیراز یا افتتاح متروشیراز رو گوگل کنین میبینی که شیراز۱۴۰۰ درصدر نتایج جست وجو هست.
برای برنامه امروزم کارت صادر میشد که به دلیل کوتاهی روابط عمومی مربوطه این کارت برای شیراز۱۴۰۰ صادر نشد و به این دلیل بود و نه قهر کردن!
تبریک میگم، امیدوارم توی ساخت خط ٢ المانهای خوب و قدیمی شیراز که دیگه بعضی هاش مانند المان گاز که جز تاریخ و فرهنگ و حتی نماد شهری شیراز محسوب میشن تخریب نشن! امین جان اطلاعی داری تو این زمینه؟
نه متاسفانه سیناجان
خدا وکیلی دلم می خواد دو دستی بزنم تو سر اون آدمایی که … نه … تو سر خودم … از دست بعضیا!!!
امروز روز شادیه شیرازیا هست اونوقت نگاه کنید ببینید بعضیا اینجا چی نوشتن!!!
سه چیز باعث میشه خونم به جوش بیاد:
گفتن جمله ی شیراز شهر سوم …
دادن لقب حضرت به حافظ
و اظهار نظرهای آدمای نق نقو که یه همچی روز خوبی رو به دل آدم حروم می کنن.
علی جان
زمانی که اصفهانی ها رفتند با شرکت سازنده لابی کردند و گفتند قرار داد دولت با شرکت سازنده طوری بسته شده که اول باید مترواصفهان بعد تبریز و سپس مترو شیراز راه اندازی بشه. شما چه جوابی به حرکت اونها دارید .
حالا ما اونها رو دور زدیم تا بفهمند که نمیتونند همیشه زرنگ بازی دربیاورند . دوباره میگم چشم اصفهانیها و تبریزیها روشن .
امین جان میشه از الان یه فکری کرد که خراب نکنن المان های شهرمونو تا دیر نشده! من یکی فقط امیدم به سایت شما و همراهی بچه های عزیز اینجاست. از اون روزی میترسم که همه چیزو خراب کنن و دیگه کاری هم از دست ما به جز قر زدن و بد گفتن به مسولین بی لیاقت ازمون بر نیاد. میشه از طریق روابط تون و صدای ما از الان این مطلب و به مسئولین گوشزد کرد؟
کدام المانها سیناجان؟
این ادامه گفتگوی قبلیمون بود، المانهایی که ممکنه برای راحتی در ساخت از بین ببرنشون مثل المان گاز میدان گاز!
بله ما تلاشمونو میکنیم. گاز که فکر نکنم خراب شه…
امروز کاملا برنامه رفت آمدم رو تنظیم کردم که با مترو برگردم و ماشین هم نبردم ولی ساعت ۱۲.۳۰ در کمال تعجب از مامور نگهبان ایستگاه نمازی شنیدم که مترو هنوز راه اندازی نشده و فقط برای بازدید می تونید برید ایستگاه رو ببینید. ساعت ۱۳.۳۰ هم مراجعه کردم ایستگاه های احسان و شریعتی و چیزی جز درب های بسته ندیدم. واقعا متاسف شدم که به همین راحتی صحبت از افتتاح و راه اندازی زده میشه ولی در واقع دروغی بیش نیست . نتیجه این کارها کمتر شدن اعتماد شهروندان نسبت به مسئولین بی کفایت شهر میشه.امیدوارم روزی برسه که معنی کلمه “افتتاح” رو مسئولین درک کنند.
با سپاس فراوان
فردایی که هیچ وقت نیامد!