یکی از معضلات مهم و جدی شیراز در سالهای اخیر، وضعیت نامناسب ورودیها این کلانشهر است. به گزارش شیراز۱۴۰۰، این مسئله که در سالهای گذشته بارها از سوی استاندار، نمایندگان مجلس و شهرداری شیراز مورد توجه و انتقاد قرار گرفته بود. همین مسئله باعث شده از یکی دو سال قبل طرحهایی برای ساماندهی ورودیهای شیراز طراحی و اجرا شود.
طراحی و آغاز به ساخت المانهای ورودی شرقی (بزرگراه خلیج فارس، پل خلیج فارس)، ورودی شمالی شیراز (بزرگراه شیراز – اصفهان، پل اکبرآباد) و ورودی غربی (بلوار امیرکبیر) از جمله این اقدامات بود که المان ورودی شرقی و فاز یک المان غربی تا پایان سال به پایان میرسد.
در این میان، وضعیت ورودی شمال غربی تا حدودی به فراموشی سپرده شده و افزوده شدن بخشهای دوکوهک و گویم باعث افزوده شدن مشکلات مختلفی در توجه به زیباسازی این محدوده از شهر شده است. با تصویب شورای شهر، در آیندهای نزدیک منطقه ۱۰ شهرداری شیراز از محدوده کمربندی اکبرآباد به سمت بزرگراه شیراز – سپیدان ایجاد شده تا به معضلات این منطقه از شهر با دقت و وقت بیشتری رسیدگی کند.
جدا از وضعیت نابسامان دو بخش اضافه شده به منطقه شمالغرب شیراز، وجود تعداد زیادی کارگاههای سنگبری، مکانیکی، باغهای مجالس، واحدهای صنفی مختلف و ورودی خروجی شهرکهای مختلف باعث شده که وضعیت بلوار دکتر حسابی به خصوص در محدوده پلیس راه تا زیرگذر گلستان به شکل بدی، نابسامان باشد. البته در این میان نباید تلاشهای انجام گرفته از سوی شهردار منطقه ۶، مهندس شهریاری در زیباسازی و توجه به عمران این منطقه را نادیده گرفت، که نیاز است با تهیه طرحی جامع، ابتدا به وضعیت واحدهای سنگفروشی و باغهای مجالس سروسامانی داد، سپس با ایجاد فضای سبز در رفوژهای بلوار دکتر حسابی و کاشت درختان سایه دارد، نمای بصری آن را بهبود بخشید.
امید است در آینده نزدیک شاهد تحول چشمگیر در این ورودی مهم و بهبود وضعیت آن باشیم.
یکی از مهمترین کارایی که باید واسه زیبایی ورودی های شهرمون انجام بشه ساماندهی کارگاه ها و گاراژها و تعمیرگاه های اطراف جاده هست به خصوص توی ورودی شرق شیراز
اگه بشه اون کارگاه ها و مغازه ها رو تجمیع کرد و محل قبلیشون رو تخریب کرد میشه یه قدم خیلی خوب توی زیبا سازی ورودی ها برداشت چون اِلِمان سازی به تنهایی نمیتونه زیبا باشه
متاسفانه توی ورودی شمالغرب حتی حریم جاده هم نقض شده…
جانا سخن از زبان ما میگویی
غیر از کارگاه ها، وضعیت آسفالت ورودی شرقی خیلی افتضاحه! پر از وصله و وقتی با ماشین از روش رد میشیم انگار که جاده سنگلاخیه!!!
یه مجسمه «پلیکان» هم قبل از ایستگاه مترو فلکه گل سرخ گذاشتن که هم زشته و هم هیچ ربطی به شیراز نداره!
امین جان
ایا برای شمال غرب هم المانی هم طراحی شده ؟
نه فعلا امیرجان
واقعا این صحنه ها در حد نام کلانشهر شیراز نیست مثل ورودی یک روستا است امیدوارم رسیدگی بشه
پرترددترین ورودی شیراز در حال حاضر بزرگراه مرودشت شیراز هست که وضعیتش بد نیست یعنی به خاطر وجود کوه ها و پارک ملی بمو بیشتر بکر مونده از ساخت و سازهای ناهنجار هرچند دست نخورده نیست و همونجا هم ناهنجاری زیاد به چشم میاد اما ورودی شمال غرب شیراز به عنوان اتوبان شیراز یاسوج و درآینده ورودی شیراز بعد از اتصال آزادراه اصفهان خواهد بود. ولی باید یه اقدام اساسی انجام بدن ساماندهی مشاغل و در نظر گرفت سایت اختصاصی برای سنگبری ها و گارگاه ها. کار دیگه هم باید زیرگذر رو تا بعد از پلیس راه امتداد بدن تا قبل از دوکوهک تا این ساخت و سازه ها به چشم نیاد و اطراف بزرگراه رو مثل الان چمن و فضای سبز بکارن. چیزی که هست باید بعد از ساخته شدن آزادراه اصفهان شیراز، آزادراه صدرا شیراز رو هم بسازن و ورودی جدید از سمت شمال غرب ایجاد بشه که این بزرگراه کشش اون همه تردد رو نداره و دل مسافران رو میزنه. مسافر در اون صورت اولین جایی که در شیراز به چشمش میاد دوکوهک و اطراف پلیس راه هست که به جای تصور شهری خوب از شیراز کاملا برعکس فکر خواهد کرد
واقعاً جای تعجب داره که ورودی شمال غربی شیراز چنین وضعی داره چراکه معمولاً در همه شهرها بهترین ورودی ها و بهترین مکانها از لحاظ موقعیت مناطق مسکونی در شمال و غرب این مناطق قرار داره در صورتیکه در شیرازیکی از بهترین مکانها چه به لحاظ جنبه بصری و چه به لحاظ آب و هوا این چنین بلا استفاده مانده است. واقعاٌ حیف این نمای کوه کلستان نیست که با این وضع ناهنجار مخدوش بشه. حتی در مکانهایی همچون کوه دراک هم دیگه اون زیبایی رو نمیتوان مثل قبل احساس کرد. اونقدر ساختمان های بلند مرتبه ساخته شده که نمای کوه دراک رو هم از بین برده. کافی که بخوای یک عکس از کوه دراک در فصل زمستان بگیری اونوقت به حرف بنده پی میبرید.
کاکو همی جوی شهر باید قشنگ باشه پویین و بالو نداره!
به نظر من باید یک پل بلند بر روی قسمت قدیمی گویم و دکوهک بزنن هم مشکل ترافیک حل میشه هم مناطق زشت این مناطق دیگه دیده نمیشه مثل اصفهان
درود بر دوستان گرامی.
دوست من فقط با پل زدن مشکل گویم و دوکوهک حل نمیشه و الان اون مناطق و مخصوصا اون قسمت هایی که مسافرین عبور میکنند، نیاز به تملک و تخریب تمامی مفاره های اونحا داره. همون مغازه ها و کارایی اونها باعث بروز ترافیک های مسخره در اونجا شده.
البته طبق طرح پیشنهادی و در حال مطالعه توسط سازمان عمران، ممکن است زیرگذر گلستان تا گویم ادامه پیدا کند.
انشالله درست میشه. البته ممکنه اون مناطق در آینده مثل معالی آباد و … بشه.
حامد جان من با نظر شما موافقم و میدونم چی میگید اما زمانی که وزارت راه سازی میخواست برای ساخت ازاد راه اقدام کنه همین گویومی ها و دکوهکی ها با بیل و کلنگ به خیابان ریختن و مانع تخریب شدن حالا شهرداری چطور میتونه با اون ها برخورد کنه در ضمن این کار یک سیکل زمان بر خواهد بود تا تملک شود پول داده شود گویمی ها و دکوهکی ها رازی بشن در عوض با هزینه کمتر میشه یک پل بلند زد هرکس خواست وارد این دو منطقه و خرید شود از زیر این پل هرکس هم برای گذر از روی پل کجای این طرح بده
بندر خشک در شیراز راهاندازی میشود
http://www.tinn.ir/vdcbz9b8arhbswp.uiur.html
همچنین مدیرکل گمرکات فارس در خبر فارس از تصویب شدن احداث بندر آبی استان فارس در سواحل تازه الحاق شده به استان خبر داد
ما که آخر نفهمیدیم چیزی به استان فارس اضافه شد یا نه؟
🙁
پس چرا نقشه استان فارس توی سایتای مثله WEATHER.IR و یا جایی مثل گوگل ارث درست نشده 🙁
امین جان یه خبر خوب
آقوی شهردار امروز آدینه ۹۲/۱۱/۱۱ اعلام کردند که واگن های مترو ایشاللو تا هفته آینده از بندرعباس به شیراز می رسند و فاز یک خط ۱ مترو به طول ۱۰/۵ کیلومتر تا پایان سا ل جاری به بهره برداری می رسد!
متاسفانه مردم شیراز به شنیدن وعده و وعیدهای نامحدود مسئولین عادت کرده اند این وعده هو به وعده های قبلی اضافه می شه!
نه عزیز خود آقوی شهردار شخصا در برنامه زنده خوشا شیراز این خبر رو داد و ایشاللو تا آخر سال راه میوفته به دلت بد راه نده!
پس هنوز ورودی شرقی شیراز و پل فسا و سمت دریاچه نمک وسمت کوار رو ندیدی تا بعد بفهمی وضعیت نابسامان یعنی چه
واقعا وروردی شرقی شیراز خیلی افتضاح هست
همش گوسفند وشترو مرغ میبینی و انبارهای چوب و اهن و …
اونجا ورودی شیراز محسوب میشه اما داخل شهرب نیست، اینها دقیقا داخل شهر هست!
مجید خان
شهردار صحبتی در مورد یک هفته نزد و گفت تا اخر سال ایستگاههای مترو به طول ۱۰/۵ کیلومتر کامل میشوند و واگنها هم از بندر عباس به شیراز خواهند امد و اصلا صحبت از یک هفته نشد .
امیر م جان درود
بیاییم یه بار هم که شده نگاهمون مثبت باشه
امیدوارم که تا پایان همین سال این فاز یک افتتاح بشه
پیروز و سربلند باشید
یه نفر به داد ساختمان اصلی دروازه قرآن و اطراف آن برسه، مدیر محترم سایت ساختمان اصلی دروازه قرآن مثل یه ساختمان متروکه شده و وضعیت بسیار اسفناکی داره/
مدتی پیش از اختراع یه رنگ نانو خبر دادید که ضد جرم و دود و اسپری رنگه/ اگه حقیقت داشت پس مهمترین مکان برای بکار بردن اون دروازه فرآن و سازه های پیرامونیه اونه/
اون برای روکش بتن هست احسان جان
دقیقا چرا کسی بداد دروازه قران نمیرسه همش ارگ کریم خانی نیست کثیف شده و نیاز به مرمت داره
ویدیئوی تقاطع سه سطحی ستارخان. البته طرح اولیه یعنی پل روگذر هنوز دوساخه نشده و به سمت بیمارستان دنا فاقد مسیر هست
http://www.resanehha.com/play-28129t701e4ca202.html
ویدیئوی بازار مبلمان شیراز که متاسفانه هنوز شاهد اجراش نیستیم
http://www.resanehha.com/play-40466q6b15a5dc44.html
مجید جان
نگاه من مثبت هست و انشاالله فاز یک متروی شیراز به زودی راه اندازی خواهد شد . ولی صحبت یک هفته برای ورود واگنها هم کمی احساسی هست .
ما تو این کشور به قول دادن های الکی مسولین عادت داریم.
امیدوارم ورودی شمال غرب هرچه زودتر سروسامان بگیره
امین جان از طرح زیر گذر روبروی خلیج فارس و ایستگاه راه آهن خبری نیست
این طرح در مرحله فاز ۲ طراحی هست و سال آینده اجرایی میشه
تازه ۲ روستای جدیدهم اضافه شده با این حساب ورودی شمالغرب زیباترهم میشه!! البته که به قول بعضی کاربران این ۲ روستا بافت زیبایی هم دارن!!نه؟؟
باید هر چی کارگاه است تخریب بشه و جاده تعریض بشه من که بعید میدانم این کار انجام بشه کاشکی میشد
با اضافه شدن این دو روستا وضعیت ورودی بدتر شد چون هر چی باشه انها جز شیراز شدن و خودشونو رسما شیرازی میدونند با این وضع محل زندگی انها و فر هنگشون خرا به داد عکس عمل مسافران نوروزی برسه
من ىه سرى طراحى تو ساىت شرکت مهندسین مشاور خط و صفحه در مورد ورودى شما ل غرب دىدم کسى ازون اطلاعات کاملترى داره؟
اونها واسه قبلا و اجرای نمیشن
خداییش برای شیراز زشته یه همچین ورودی
الان اگه جزو شهره پس چرا این منطقه شبیه یه روستاس
مغازه های بیس در و پیکر
باید همه این بخش ها زیبا سازی و پارک بشه
تا مسافران بدونن به کجا وارد میشن
من چن بار با مهمونامون از این ور وارد شیراز شدیم همه قبل شهر توی سپیدان که باغ و … بود به به و چه چه میکردن
اینجا که یهو وارد شدیم من داشتم از خجالت آب میشدم که بگم اینجا شیرازه!
تازه این وضعیت با ورودی شهرک گلستان تموم نمیشه
اگه قراره این کارگاه های سنگ توی خیابون اصلی باشه باید دور تا دورش حاشیه و دیوار بذارن چیه این منطقه انگار جاده بین شهریه؟!
این تعمیر گاه های ماشین هم وضع زیبایی به شهر نداده کاش یه فکری بشه به حالش همینطور این کهبعد پمپ بنزین نرسیده به شیمی گیاه کلا بلوار باریک میشه:-(
سه تا رو به مسائلتون اضافه کنین
مغازه ها و جاده های خاکیش
سنگ بری ها
نبود فضای سبز زیا مثله چمران با اینکه استعدادشو داره
جاده های ناهماهنگ و نابسامانی تعمیرگاهها و …
جاى گاو وگوسفند فقط کمه اونم البته بعضی وقتها مثل عىدقربان جبران مىشه. شهردارى در زمینه زىباسازى واقعا ضعىفه وطرحاش درحد رفع تکلىفه.
جانا سخن از زبان ما می گویییییی