تاریخ : پنج شنبه, ۲۶ تیر , ۱۴۰۴ Thursday, 17 July , 2025

آخرین اخبار

دستگیری ۳ سارق طلا در شیراز ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در فارس احداث می‌شود قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۲۶ تیر ۱۴۰۴ 📸: مسکن ملی ولایت یک فاز نخست موزه بلدیه شیراز به‌زودی افتتاح می‌شود شروع تملک تعدادی از املاک بلوار معالی آباد برای رفع گره ترافیکی دستگیری قاتل راننده تاکسی در شیراز شهرداری منطقه ۱۲ ویژه‌ی باغات قصردشت شیراز تشکیل می‌شود میزبانی لیگ برتر از فجر سپاسی گرفته شد! قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۲۵ تیر ۱۴۰۴ 📸: پروژه استخر و مجموعه ورزشی صدرا 🎥: بر فراز شهر راز کاهش حجم ذخایر آب سدهای فارس به ۳۲.۷ درصد آغاز فرآیند صدور پایان کار مسکن های مهر صدرا الزام شهربازی ها به دریافت گواهینامه استاندارد برای تمامی تجهیزات طرح ساماندهی دروازه کازرون به کجا رسید؟ قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۲۴ تیر ۱۴۰۴ 📸: پروژه توسعه بیمارستان قلب کوثر زمزمه تعطیلی پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان فارس! بازگشایی اماکن تاریخی و گردشگری فارس

14
از عجایب مدیریت استان؛

تعریض یک کیلومتر از ورودی قطعه ۷ آزادراه در دقیقه ۹۰!

  • کد خبر : 51446
  • 30 اسفند 1403 - 15:19

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: بخشی از قطعه هفت آزادراه شیراز – اصفهان با توجه به دستور و تاکید استاندار فارس ظرف مدت چهار روز توسط این اداره کل تعریض و بهسازی شد.

به گزارش شیراز۱۴۰۰، به نقل از ایرنا، محسن عمادی افزود: این اقدام که با هدف ارتقای ایمنی و افزایش کیفیت مسیر انجام شده، شامل عملیات اصلاح اضطراری ورودی بیضا از سمت محور شیراز - سپیدان می شود که با استفاده از توان عملیاتی راهداری استان، مصالح و ماشین آلات پیشرفته به انجام رسید.

وی ادامه داد: در این پروژه ۷۵۰ متر مکعب بستر تقویتی و بیس، چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم قیرپاشی و ۶۱۰ تن آسفالت به کار گرفته شد و ۵۰۰ متر مکعب خاکبرداری و تعریض ابنیه فنی ابروهای ۶ و پنج متری به طول ۱۰ متر انجام گرفت.

او اظهار کرد: علاوه بر این، در این پروژه به ایمن سازی خط لوله نفت نیز توجه شد.

مدیر کل راهداری فارس گفت: در بخش ماشین آلات، تعداد قابل توجهی دستگاههای سنگین در این پروژه به کار گرفته شدند که شامل سه دستگاه گریدر با ۱۲۰ ساعت کاری، ۲ دستگاه بیل مکانیکی با ۱۲۰ ساعت کاری، هشت دستگاه غلطک فلزی با ۳۰۰ ساعت کاری، پنج دستگاه جرثقیل با ۷۰ ساعت کاری و یک دستگاه فینیشر با ۱۰ ساعت کاری بود.

عمادی افزود: همچنین، از غلطک فلزی اتو، غلطک لاستیکی، تریلی، کامیون، آبپاش و دستگاه قیرپاشی نیز در این پروژه استفاده شد.

او ادامه داد: علاوه بر این، ۹ دستگاه خودرو سواری برای کنترل ترافیک در طول پروژه به کار گرفته شدند و نیروی انسانی نیز با پنجه زار و ۷۶۰ ساعت کارکرد مستمر و شبانه روزی، نقش مهمی در پیشبرد این پروژه ایفا کردند.

وی، با اشاره به کم سابقه بودن این عملیات به دلیل محدودیت های زمانی و ترافیک زیاد همزمان با اجرای پروژه اظهار کرد: این پروژه با هدف افزایش ایمنی و بهبود کیفیت مسیر انجام شده و انتظار می‌رود روند ترافیکی و حمل و نقل در این محور به طور چشمگیری بهبود یابد.

عمادی افزود: البته بهره برداری از قطعه هفت آزادراه شیراز-اصفهان که توسط شرکت آزادراه درحال انجام است تا زمان تکمیل تقاطع غیر همسطح در مقطع پایانی این قطعه (نقطه اتصال به بزرگراه شیراز- سپیدان) مطلوب نیست و امیدواریم با سرعت گرفتن این پروژه و خصوصا تکمیل تقاطع مذکور توسط شرکت آزادراه، شاهد حل این گره ترافیکی باشیم.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=51446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.