10:03:01تاریخ : شنبه, ۲ فروردین , ۱۴۰۴ Saturday, 22 March , 2025

آخرین اخبار

📸: افتتاح زیرگذر گویم 📸: تصاویر هوایی از تخت جمشید، لحظه تحویل سال ۱۴۰۴ ممنوعیت نصب چادر در بوستان ها و پیاده روهای شیراز بزرگراه شیراز – مرودشت پر ترددترین جاده‌ی فارس کاهش ذخیره خونی گروه‌های A و O در فارس استان فارس شدیدترین تصادف‌های نوروزی را به نام خود ثبت کرد قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ یک فروردین ۱۴۰۴ 🎥: لحظه تحویل سال ۱۴۰۴، آرامگاه کوروش بزرگ پروژه اتصال لپویی به آزادراه، به نوروز ۱۴۰۴ هم نرسید! 🎥: لحظه تحویل سال ۱۴۰۴، حافظیه تعریض یک کیلومتر از ورودی قطعه ۷ آزادراه در دقیقه ۹۰! 📸: جلو خان باغ عفیف آباد ساعت بازدید از اماکن گردشگری استان فارس در نوروز ۱۴۰۴ قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ پنجشنبه ۳۰ اسفند ۱۴۰۳ 📸: افتتاح سنگ فرش محور حافظیه ۳ مصدوم در تصادف آزادراه شیراز – اصفهان 📸: اجرای رفوژ میانی خیابان ملاصدرا ساعت فعالیت باغ ارم و نارنجستان قوام شیراز در نوروز اعلام شد قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۲۹ اسفند ۱۴۰۳ افزایش فوتی‌ها و مصدومان چهارشنبه سوری در فارس

3
از عجایب مدیریت استان؛

تعریض یک کیلومتر از ورودی قطعه ۷ آزادراه در دقیقه ۹۰!

  • کد خبر : 51446
  • 30 اسفند 1403 - 15:19

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: بخشی از قطعه هفت آزادراه شیراز – اصفهان با توجه به دستور و تاکید استاندار فارس ظرف مدت چهار روز توسط این اداره کل تعریض و بهسازی شد.

به گزارش شیراز۱۴۰۰، به نقل از ایرنا، محسن عمادی افزود: این اقدام که با هدف ارتقای ایمنی و افزایش کیفیت مسیر انجام شده، شامل عملیات اصلاح اضطراری ورودی بیضا از سمت محور شیراز - سپیدان می شود که با استفاده از توان عملیاتی راهداری استان، مصالح و ماشین آلات پیشرفته به انجام رسید.

وی ادامه داد: در این پروژه ۷۵۰ متر مکعب بستر تقویتی و بیس، چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم قیرپاشی و ۶۱۰ تن آسفالت به کار گرفته شد و ۵۰۰ متر مکعب خاکبرداری و تعریض ابنیه فنی ابروهای ۶ و پنج متری به طول ۱۰ متر انجام گرفت.

او اظهار کرد: علاوه بر این، در این پروژه به ایمن سازی خط لوله نفت نیز توجه شد.

مدیر کل راهداری فارس گفت: در بخش ماشین آلات، تعداد قابل توجهی دستگاههای سنگین در این پروژه به کار گرفته شدند که شامل سه دستگاه گریدر با ۱۲۰ ساعت کاری، ۲ دستگاه بیل مکانیکی با ۱۲۰ ساعت کاری، هشت دستگاه غلطک فلزی با ۳۰۰ ساعت کاری، پنج دستگاه جرثقیل با ۷۰ ساعت کاری و یک دستگاه فینیشر با ۱۰ ساعت کاری بود.

عمادی افزود: همچنین، از غلطک فلزی اتو، غلطک لاستیکی، تریلی، کامیون، آبپاش و دستگاه قیرپاشی نیز در این پروژه استفاده شد.

او ادامه داد: علاوه بر این، ۹ دستگاه خودرو سواری برای کنترل ترافیک در طول پروژه به کار گرفته شدند و نیروی انسانی نیز با پنجه زار و ۷۶۰ ساعت کارکرد مستمر و شبانه روزی، نقش مهمی در پیشبرد این پروژه ایفا کردند.

وی، با اشاره به کم سابقه بودن این عملیات به دلیل محدودیت های زمانی و ترافیک زیاد همزمان با اجرای پروژه اظهار کرد: این پروژه با هدف افزایش ایمنی و بهبود کیفیت مسیر انجام شده و انتظار می‌رود روند ترافیکی و حمل و نقل در این محور به طور چشمگیری بهبود یابد.

عمادی افزود: البته بهره برداری از قطعه هفت آزادراه شیراز-اصفهان که توسط شرکت آزادراه درحال انجام است تا زمان تکمیل تقاطع غیر همسطح در مقطع پایانی این قطعه (نقطه اتصال به بزرگراه شیراز- سپیدان) مطلوب نیست و امیدواریم با سرعت گرفتن این پروژه و خصوصا تکمیل تقاطع مذکور توسط شرکت آزادراه، شاهد حل این گره ترافیکی باشیم.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=51446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.