تاریخ : جمعه, ۱۶ آذر , ۱۴۰۳ Friday, 6 December , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

21

نگاه شما : راهکاری برای تسهیل عبور و مرور در پل معالی آباد

  • کد خبر : 5142
  • 20 آبان 1392 - 19:32

یکی از بینندگان سایت طرح پیشنهادی خود را به منظور تسهیل عبور و مرور در پروژه پل معالی آباد ارسال کرده است که آن را با شما عزیزان در میان می گذاریم. برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آنها کلیک کنید.

طرح ارسالی از آرشام شیرازی.

1

۱

2

۲

3

۳

 

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=5142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 22در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۲
  1. خیلی خوبه من خودم به این مسیر فکر کرده بودم البته این خیلی کامل هست دستش درد نکنه

  2. به نظر طرح خوبی می باشد ولی باید یک کارشناس نظر بدهد نظر مخاطب عام با کارشناس ممکن است فرق کند به نظر من موضوع را با سازمان ترافیک یا نهاد مربوطه حتما در میان بگذارید و از آن طریق پیگیر موضوع شوید

  3. سلام
    نظر خوبیه و فکر جالبیه
    اما باید روش کارشناسی و بررسی دقیق بشه
    به نظرم ایرادی که داره توی پیچ های زیادیه داره و باعث کاهش سرعت و یه ترافیک دیگه میشه
    که البته دلیل نمیشه بگیم پروژه ارزش نداره
    بلوار باید بازتر بشه و یکم تنگه چه اونی که میخان بسازن و چه اونی که ساختن
    به نظر من باید یکم تصحیح بشه و کمی به عقب تر بره همچنین کمی هم در بلوار بهشت دست ببرن و بلوار رو کوچکتر کنن و مسیر رو هم در انتهای بلوار که دوباره به سمت صنایع یه پیچ کوچک ولی سریع داره تصحیح کنن
    همچنین شاید بهتر باشه که محل اتصال خود بلوار رو به سمت صنایع متمایل تر کنن و به جای زاویه ای که نزدیک به ۹۰ درجه هست زاویه ای نزدیک به ۱۰-۲۰ درجه داشته باشه این ویژگی در مورد ورودی چمران به بلوار بهشت هم صدق میکنه
    بنابر این ایرادی که ممکنه بوجود بیاد اینه که اگه بخاد با این پیچ های تند ساخته بشه تقریبا با توجه به کاهش سرعتی که به راننده میده راننده ها ترجیح میدن از همون مسیر اصلی برن و تنها در صورتی که ترافیکی تا نزدیکی های ورودی چمران به بلوار باشه مسیر رو عوض کنن
    پس باید کمی مسیر صاف تر بشه و اصلاح بشه و پیچ های تند رو هم با اصلاح خود بلوار (پهن تر کردن آسفالت و کوچکتر کردن بلوار وسط)و هم با اصلاح مسیرهای ورودی و خروجی باعث ایجاد انگیزه برای عبور از اون مسیر بشن
    در غیر این صورت وقتی ترافیک بوجود بیاد این خیابون شبیه همون خیابونی میشه که وجود داشته و کمتر مورد استفاده قرار میگیره
    به نظرم کار دیگه ای که میتونن بکنن پهن تر کردن پل معالی آباد روی رودخونه هست که به ماشین ها در کنار پل آزادی بیشتری میده
    ولی باید دید چرا واقعا شهرداری همون موقع که این پروژه رو میساخت به این نکته دقت نکرده بود؟
    شاید واقعا کارشناسی شده باشه و فعلا تا چن سال نیازی ندیدن که این کار رو کنن و شاید هم دنبالش بودن ولی مشکل همیشگی تملک روبرو شدن و شاید ساخت این چنین خیابونی با مشکل طراحی و مهندسی روبرو بوده و تنها بودن خود پل رو بهتر تشخیص دادن!
    به نظرم باید این طرح رو بعد از اصلاح به مسئولان هم نشون داد

  4. به آقای آرشام شیرازی هم باید تبریک گفت هم به خاطر حس شهر دوستی و هم به خاطر حوصله و علاقه به بهبود شهری
    همچنین از اینکه طراحی رو از خودش نمیدونه و طرح سایت مطرح میکنه که واقعا باید گفت ایشون خاکی هستن
    از سایت شیراز ۱۴۰۰ هم واقعا به خاطر همچین حرکتی که طرح های بچه های عاشق شهر رو و هر کسی که فکر میکنه برای شهر مفید هس باید تشکر کنم
    امیدوارم این حرکت نو ادامه پیدا کنه و سایت شیراز ۱۴۰۰ هم به عنوان مرجعی بین مسئولین و شهروندا از این حرکتا زیاد بزنه تا هر وقت حتی شهرداری خواست طرحی رو مطرح کنه از طریق این سایت نظرات مردمی رو راجع به اون پروژه دریافت کنه و کلی ایده بگیره و کار ها رو بهبود ببخشه
    از طرفی به نظرم سایت شیراز ۱۴۰۰ باید نمونه این طرح رو ادامه بده و برای معضلات شهری مثله همین تصحیح ترافیک مسیر معالی آباد از همه علاقه مند ها دعوت کنه که ایده های خودشون رو به صورت تئوری و طراحی و عکس و.. به این سایت بفرستن و هم توسط بازدید کننده های سایت و هم توسط مسئولین نظر دهی بشه

  5. سلام
    با توجه به اینکه در این نقطه از شهر شیراز نمودی از تمام تکنولوژی مهندسی دیده میشه از جمله مسیر عبور مترو و بیرون آمدن ترن از بیست متر زیر زمین ابه سطح زمین که خود قابل تحسین و زیباست .نوع طرح پل اجرا شده که با توجه به فضای به این کمی و با این محدودیت اجرا در سطح ایران نمونه هست برجهای اطراف پل که با حفظ فاصله منطقه رو پس از نورپردازی جذاب تر خواهد کردو نظر به اینکه کامل کردن این طرح و روان سازی مسیر چمران به صنایع هم به اعتبار شهر و هم به مردم مناطق غرب و شهرستانهای غربی استان کمک زیادی خواهد شد . مناسب است با عرض مناسب به صورت تونل زیرزمینی که در قسمت رودخانه مسقف و مابقی رو باز باشد اجرا گردد تا این منطقه نمودی یک طرح بومی قابل تحسین شود .البته شکی نیست که بار مالی آن کم نیست و شهرداری نشان داده که شدنیست

    • دوست گرامی،
      تمامی زیر این تقاطع غیر قابل دسترس برای جاده سازی هست
      چرا که بجز متروی فعلی خط متروی آتی صدرا و گلستان به شیراز به این نقطه متصل خواهد شد

      (این نکته باید مورد توجه اون عزیزی که این طرح رو پیشنهاد داده و علاوه بر نام “بصیرت” به “پل زیرگذر”! علاقه داره هم قرار بگیره)

  6. این طرح رو قبول ندارم!
    این طرح ترافیک انتهای چمران رو تخلیه میکنه اما به کجا تخلیه میکنه؟
    جواب: به انتهای بولوار بهشت
    نتیجه: این طرح ترافیک رو کم نمیکنه بلکه از نقطه ای به نقطه دیگه منتقل میکنه، همونطور که هممون یادمون هست در زمان ساخت پل مردم از مسیر بولوار بهشت به جای مسیر مستقیم استفاده میکردن اما باز هم چه ترافیک وحشتناکی در انتهای بولوار بهشت به وجود اومده بود و تازه این درحالی هست در اون زمان مسیر معالی آباد به میرزای شیرازی(تاچارا)(سر بولوار بهشت) کاملاً مسدود بود و خودروها برای گردش به راست از بولوار بهشت به میرزای شیرازی هیچ مزاحمتی نداشتن، حالا شما حساب کنید الآن سر بولوار بهشت شما برای گردش به راست به انبوهی از خودروهای وارد شده از قصردشت، معالی آباد و… روبرو خواهید بود که خودش ترافیک رو چند برابر میکنه.
    مورد بعدی اینکه من فک میکنم هدف ساخت یک تقاطع غیر همسطح اتصال مستقیم دو شریان اصلی به همدیگه هست و اگر قرار بود از مسیرهای ثالث استفاده بشه اصلاً نیازی به ساخت پل نبود.
    اما با ساخت میدان در زیر پل به جای چراغ راهنما موافقم. ترافیک اصلی این محور هم همچنان مانند گذشته (قبل از ساخته شدن پل) محور میرزای شیرازی غرب به شرق هست که تقریباً میشه گفت ساخت پل معالی آباد حتی ۱ درصد هم باعث کاهش ترافیکش نشده که فکر میکنم اگر حداقل یکی از دو بریدگی موجود در تاچارا رو ببندن ترافیک تا حد زیادی در این مسیر روان میشه.

    • منم دقیقاً با آقای امین ب موافقم . اگر بریدگی قبل از پل روبروی بلوار بهشت رو ببندن ترافیک روانتر میشه , نا گفته نماند این طرح هم طرح خوبی نیست چون تاکسی هایی که سر اون خیابون می ایستند باعث ترافیک بیشتر می شنود و خودرو ها پشت آنها گیر می کنند

  7. این مسیر پیشنهادی نه تنها بهینه نیست که هیچ مشکلی از ترافیک تقاطع معالی آباد رو هم حل نمی کنه.
    و اتفاقا مشکلات بسیاری رو برای خودرو های عبوری و ساکنین محلی ایجاد میکنه.
    اولین مشکل این است که ترافیک و آلودگی یک بزرگراه به محله ای کوچک سرازیر میشه.
    دوم مسیر محلی دارای عرض کافی برای حداقل دو باند هم نیست.(بدلیل وجود دکل های برق) که خود این موضوع باعث ترافیک مضاعف میشه.
    سوم تقاطع های مسیر محلی (مانند کبار) باید با چراغ خطر کنترل بشه که باز هم مشکل ترافیکی رو حل نمی کنه.
    تمامی این موضوعات بغیر از پیچ های غیر استاندارد مسیر و سرعت گیر هایی خواهد بود که برای کاهش سرعت خودرو ها در ورود به مسیر محلی باید وجود داشته باشه.
    (و این ها هیچکدام مشکل تراکم و حرکت روان ترافیک چمران رو حل نمیکنه!)

    شاید تنها راه حل موجود بجز اصلاح اساسی شکل تقاطع یا مسیرهای جایگزین مثل بزرگراه آرین، نصب تابلوهای توقف ممنوع در محدوده تقاطع و نظارت پلیس بر تاکسی ها باشه.

    (بجای پل پیچدار کنونی از سمت صنایع به چمران میشد که پل دوطرفه ای مستقیما در امتداد مسیر صنایع- چمران و از بالای رودخانه طراحی بشه. چرا که این دو خیابان تقریبا در یک امتداد هستند و هیچ نیازی به عبور خودروها از تقاطع نبود.)

  8. با سلام به کلیه دوستان و همشهری های عزیز که به مشکلات شهرشان فکر می کنند و نظر می دهند و تبریک به سایت ۱۴۰۰ که یک فضایی را ایجاد کرده که مردم عامه هم می توانند نظر بدهند.به نظر من این طرح خوبه و در مشکل ترافیک از چمران به صنایع کمک میکند و من هم با نظر دوستمون موافقم که گفته بلوار بهشت تصحیح بشه و کمی عریضتر بشه و آسفالتشو روکش جدید بکشند تا دست انداز نداشته باشه و زاویه مسیر ورودی و خروجی بلوار بهشت را کم کنند تا هم نیاز به ایست کامل ماشین ها که موجب ترافیک میشه نباشه و هم در مسیر قصرالدشت به صنایع خللی ایجاد نشه و در نظر داشته باشید که ماشینی که داره از قصرالدشت روی پل می آید به سمت صنایع با تعداد زیادی ماشین مواجه میشه که از چمران اومدند و نصف خیابون میرزای شیرازی را گرفتند تا بپیچند تو خیابان اصلی.

  9. با سلام…. به نظرم خیلی طرح چالبی نیست…. ترافیک میاد به سمت تاچارا و اول بواوار بهشت و در نظر بگیرین مردمی که از سمت قصردشت از سطح سوم تفاطع بصیرت به تاجارا میان تا به پایین پل می رسن توی ترافیک که اول بولوار بهشته… در حال حاضر سطح سوم تقاطع بصیرت بسیار عالی هست اما با این کار باعث میشه این محور مشکل ساز بشه….
    به نظر من پس از اتملم پروزه بصیرت حتما باید بریدگی اول تاچارا بسته بشه هگه این بریدگی بسته بشه بسیار روی ترافیک تاچارا اثر بسیار خوبی میگذره… به نظرم پس از اتمام پروژه حتما باید اون بریدگی بسته بشه…

  10. با سلام این طرح هم عملی نیست وهم مفید نیست .به دلیل اینکه مسیر مشخص شده یا مسکونی هست که همونطور که خودتون گفتین تملکشون مثل داروخانه و مغازههای کنار پل هزینه سرسام آوری داره یا بقیه مسیر باغات منطقه هست که تخریبشون واقعا درست نیست.دوستان منزل ما ۲۷ سال هست که توی کوچه های بلوار بهشت هست چند وقت پیش همین بحث تملک این باغها مطرح بود که واقعا باعث ناراحتی شدید این باغداران شده بود به دلیل اینکه این باغات میوه هست و صاحبانشون از این طریق امرارمعاش میکنند .
    جدا از این الان مشکل عدیده ترافیک هنوز همون قسمت قبلی مسیر(سمت صنایع به طرف چمران و قصرالدشت)هست که به دلیل دور زدن ماشینهای ساکن منطقه همون ترافیک سابق بوجود اومده.البته نمیشه منکر باز شدن گره ترافیکی منطقه شد ولی باز نیاز به کارهای دیگه هست.با تشکر

  11. این طرح واسه ی قبل از افتتاح پل های بصیرت خوب بود، به عنوان یک مسیر موقت.. اما واسه ی کلانشهر شیراز در این مسیر باید فکر اساسی بشه!!! تملک چندتا خونه و مغازه که چیزی نیست واسه یه کلانشهر!!!
    به نظرم واسه مسیر چمران به میرزای شیرازی: تنها راه عریض کردن ابتدای بلوار میرزای شیرازی از طریق تملک داروخانه و مغازه های ابتدای بلوار و عریض کردن پل روی رودخانه هست..
    و در مسیر صنایع به پل های بصیرت : بستن هر دو تا بریدگی.. خودرو ها میتونن واسه دور زدن برن کمربندی و از روی زیرگذر میرزای شیرازی دوباره به مسیر برگشت برگردن.

    • دوست عزیز

      تداخل ترافیک کمربندی شیراز با ترافیک شهری بسیار خطرناک و حادثه سازه. خصوصا اینکه این دوربرگردان های این تقاطع به شکل همسطح هست.

      بهترین راه حل میان مدت وضع توقف ممنوع و اجرای اون توسط پلیس هست مثل کاری که سابقا در بلوار ابیوردی به سمت چمران, جلوی چند مغازه انتهایی انجام شد.
      در بلندمدت هم گذرگاه های موازی مثل آرین و تعریض ورودی مشکل ترافیک رو بهتر خواهد کرد

      • شما درست می فرمایید ولی این تداخل هم راه حل داره..
        اینکه در مسیر کمربندی بر روی زیرگذر میرزای شیرازی یک پل بزنن.. تا زیرگذر فعلی به تقاطع طبقاتی تبدیل بشه تا خودروهایی که از تاچارا میان تداخلی در مسیر کمربندی ایجاد نکنن..

  12. با سلام بهترین کار این بود که به جای پل اینکه پل سطح سوم را از قصرالدشت به صنایع میزدن از چمران به صنایع میزدن

    • دوست عزیز چمران به صنایع گردش به راست هست و به هیچ عنوان نیازی به یه پل نیست!!!!

      و در خصوص ترافیک تاچارا ( بل.ار میرزای شیرازی ) دوستان عزیز اصلا به این موضوع توجه نمی کنن که این ترافیک بیشترش به دلیل بی فرهنگی در رانندگی ماست!!! جاییکه در لاین اول خودرو ها پارک هستن!!! در لاین دوم خودرو ها توقف می کنن برای خرید!!! و در لاین سوم تاکسی و گاها اتوبوس توقف می کنه برای مسافر!!!! و تنها یک لاین برای عبور و مرور باقی میمونه سالم با فی میمونه!!!
      البته مشکل درور زدن ها رو قبول دارم اما این مشکل در ۲ یا ۳ ساعت اوج ترافیک وجود داره اما گاها ساعت ۱۲ شب هم ما مشکل ترافیک در تاچارا داریم که اصلا خودرویی در حالا دور زدن نیست و بیشتر توقف های بی جاست!!!!!

      به نظر من ۲ کار ترافیک این مسیر رو بسیار روان میکنه!!!!
      ۱- بستن تمامی دور برگردان های تاچارا به جز آخرینش ( نزدیک ترین به زیرگذر صنایع)
      ۲- حضور پلیس راهنمایی در این محور و برخورد با متخلفین

    • حقیقت واست تلخ بود که حذفش کردی

  13. این طرح وقتی کامل و تردد در اون روون میشه که دو مسیر دیگه یعنی ورودی بزرگراه حسینی الهاشیمی و پروژه بزرگراه کوهسار قابل استفاده بشن.

  14. چرا باید اون تکه از باغ یا به قول دوست عزیز مرتع رو از بین برد به نظرم به اندازه کافی داریم به طبیعت شهرمون دست اندازی می کنیم.
    دلیل دوم مخالفتم اینه که این گره طراحی شده آخر منجر به ایجاد ۴ راه با بار سنگین ترافیکی در انتهای بلوار بهشت میشه….که نه تنها مشکلیو حل نمیکنه بلکه یک ترافیک نیمه روان رو که الان موجوده به یک تقاطع انتقال میده ک در نهایت شاید به کذاشتن چراغ راهنمایی منجر بشه!!!

  15. با سلام و خسته نباشید کسی میتونه به من برای پیدا کردن مشکلات پل کمک کنه ؟؟؟ واسه پروژه لازم دارم !!!!!!
    خیلی ممنونم !

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.