تاریخ : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲ Wednesday, 28 February , 2024

آخرین اخبار

پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز ارایه لایحه بودجه ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳ پروژه نیمه کاره و شکست خورده المان ورودی غربی شیراز خرید آنلاین تنقلات تا ۵۰% تخفیف در شیراز: لذت خرید بدون دردسر حوادث بی پایان رانندگی در آزادراه شیراز – اصفهان 🎥 تصاویر هوایی از طبیعت برفی فارس گلایه شهردار شیراز از شرایط تامین واگن برای خط ۲ مترو گازگرفتگی ۳۸ نفر در استان فارس تبلیغات گسترده در صفحات اینستاگرام شیراز بازگشت خطوط شبانه اتوبوس به شیراز ورود سامانه بارشی به فارس 📸 پیشرفت پروژه زیرگذر گویم / آذر ۱۴۰۲

5

بهره‌برداری از فاز اول پروژه تقاطع سه سطحی معلم، آغاز شد

  • کد خبر : 30478
  • 24 شهریور 1395 - 0:23

photo_2016-09-14_11-35-33شهردار شیراز ظهر سه‌شنبه ۲۳ شهریور و در حاشیه بهره‌برداری از فاز اول تقاطع غیرهمسطح معلم، گفت: در این مرحله فاز اول از این تقاطع سه سطحی که بیش از ۶۰ درصد این پروژه را شامل می‌شود، زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی یادآور شد: کلنگ تقاطع غیرهمسطح معلم تابستان سال ۹۲ به زمین زده شد اما جابه‌جایی تاسیسات برای اجرای عملیات کارگاهی، ۱۹ ماه طول کشید. در واقع عملیات اجرایی پروژه از انتهای زمستان ۹۳ آغاز و اکنون فاز اول آن آماده بهره‌برداری شده است.

شهردار شیراز گفت: محدود کردن قطر میدان و جابجایی تاسیسات مهم مربوط به گاز شهری، برق و دیگر تاسیسات زمان زیادی را از مدیران پروژه گرفت. این نقطه شاهراه اصلی انتقال و توزیع گاز شهری شیراز محسوب می‌شود و به همین دلیل به چهارراه گاز معروف بود. این موضوع جابجایی تاسیسات را با حساسیت‌های زیادی مواجه کرد.

پاک‌فطرت با تاکید بر اینکه تمام سعی شهرداری بر این بوده است که کیفیت فدای کوتاه کردن زمان اجرا نشود، خاطرنشان کرد: کل پروژه پایان امسال تمام می‌شود اما با توجه به حجم ترافیک موجود در این محدوده و با هدف تسهیل دسترسی شهروندان، فاز اول را زیر بار ترافیکی خواهیم برد.

وی به مدت زمان محدود تا آغاز بازگشایی مدارس و وجود تعداد زیاد مدارس در اطراف میدان معلم و همچنین کتابخانه عمومی، بر لزوم بازگشایی هر چه زودتر این محور تاکید و عنوان کرد: سطح سوم این پروژه در ایام دهه ولایت باز می‌شود تا مردم راحت‌ تردد کنند و امکان ادامه عملیات اجرایی پروژه در سطح پایین وجود داشته باشد.

پاک‌فطرت افزود: در گذشته بار ترافیکی سنگینی بر این میدان حاکم بود اما با تلاش شبانه‌روزی فاز نخست این پروژه افتتاح و با این اقدام در آستانه آغاز سال جدید تحصیلی، ترافیک در این محور تعدیل و دسترسی‌ها تسهیل شده است.

وی با بیان اینکه ارتفاع پل در سطح سوم پروژه میدان معلم ۱۷ متر و عرض آسفالت ۲۰ متر است و تاکنون ۳۰ هزار مترمربع بتن‌ریزی و ۲۷ هزار مترمربع قالب‌بندی انجام شده است، گفت: برای این پروژه ۱۸ هزار متر مکعب خاکبرداری انجام شده است.

شهردار شیراز با قدردانی از صبر و شکیبایی شهروندان تشکر و اضافه کرد: با توجه به اینکه میدان شهید رودکی نیز در دو سال آینده به تقاطعی بزرگ تبدیل می‌شود، پروژه میدان معلم نقشی تاثیرگذار در تسهیل دسترسی‌ها خواهد داشت.

پاک‌فطرت گفت: تقاطع غیرهمسطح معلم، با توجه به قرارداشتن در کنار بوستان معلم و به واسطه طراحی‌های خوب و نورپردازی زیبا، به یکی از نقاط زیبای شهری در شیراز تبدیل می‌شود که ان‌شاءالله درخور شان شیراز و شهروندان خوب این شهر باشد.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=30478

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹
  1. تکلیف همت شمالى چى شد؟
    دو طبقه میشه یا نه؟

    • به نظرم کنسل شده متاسفانه چون اگر قرار به ساختش بود اعالم نمیکردن تا پایان امسال سطح اول پروژه معلم تموم میشه

  2. علیرضا جان
    طرح طبقاتی منتفی شده است و شهرداری قصد دارد علاوه بر تقاطع غیر همسطح قصردشت دو تقاطع غیر همسطح دیگه در تقاطعهای صاحب الامری ( باغ سیب زار ) و قدوسی بر روی همت شمالی اجرا نماید .

    • امیر جان منبع این خبر موثق هست؟ ضمن اینکه به نظر میرسه پل میدان معلم سطح دوم به سمت میدان رودکی رو دارن افزایش میدن پایه های پل رو ..کارگاه رو طولانی تر کردن و دستگاه حفاری هم هست

      • نمیشه قطعی گفت. شاید برای کاهش ارتفاع ستون ها یا ایجاد خاکریز برای ورودی پل باشه …

  3. علی جان در همت جنوبی مشکلی بابت طبقاتی کردن وجود نداره و مشکل طبقاتی کردن همت شمالی بخاطر باغات اطراف هست .

  4. با بازگشایی پل ترافیک از میدان معلم به ایستگاه ۱۰ و۱۱ انتقال یافته است مشکل بیشتر ورود ماشین از کوچه ۶ به خیابان اصلی و مراکز اموزشی می باشد

  5. طبقاتی نکردن همت اشتباه بزرگی است که شهرداری بعدها به ان پی میبرد.

    • من به شخصه اتفاقی مثبتی میبینم این موضوع رو. ساخت پل بیشتر باعث جذب بیشتر ترافیک میشه و شهر زیبامون به شهری بتنی و بی روح تبدیل میشه. در فزرگراه طبقاتی صدر هم روزانه شاهد ترافیک سنگین در هر دو سطح هستیم و چه بسا که با ایجاد سطحهای بیشتر هم این ترافیک ادامه دار میشه.

      ضمن اینکه مجموعه های خدمات رسان نشان دادن که همکاری خوبی برای اجرای طرحها با شهرداری ندارن و اگر توانایی و یا عدم توانایی شهرداری شیراز رو در اجرای برنامه ریزی شده و مدیریت شده این طرح رو کنار بذاریم، قطعا طرح با مشکلات اجرایی مختلفی از سوی دستگاههای مربوطه روبرو میشه که باعث کندی روند اجرا خواهد شد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.