نصب رادار جدید و افتتاح چند پروژه در فرودگاه شیراز

ترمینال داخلی فرودگاه شیراز

ترمینال داخلی فرودگاه شیراز

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: پروژه‌های ساختمان ایمنی و آتش‌نشانی، ساختمان پلیس فرودگاه، پارکینگ طبقاتی، ساختمان بانک ملی و کارگو فرودگاه بین‌المللی شیراز با بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا یک ماه آینده افتتاح می‌شود. به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا بدیعی‌فرد مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس به پروژه‌های در حال احداث فرودگاه شیراز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از طرف شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به احداث و تکمیل پروژه‌های فرودگاه‌های استان فارس اختصاص یافت.

به گفته وی، میزان پیشرفت برخی از پروژه‌های عمرانی فرودگاه شیراز به ۹۵ درصد می‌رسد. همچنین ترمینال پروازهای بین‌المللی فرودگاه شیراز با مساحت ۲۱ هزار مترمربع و سه طبقه دارای چهار پل هوایی(ایربریج) است و اعتباری بالغ بر ۹۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به آن اختصاص یافته است.ترمینال بین‌المللی این فرودگاه تاکنون با صرف هزینه‌‌یی بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال ۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس به عملیات تکمیلی پروژه پارکینگ طبقاتی اشاره کرد و افزود: این پارکینگ با ظرفیت پارک ۷۵۰ دستگاه خودرو در پنج طبقه احداث شده است و هم اینک تکمیل و اجرای سازه فضایی به همراه نصب ساندویچ پانل، نصب تجهیزات شامل دوربین مداربسته، سیستم اطفائیه، آسانسور، روشنایی، جاده رمپ خروجی و سرویس‌های بهداشتی در حال اجراست که با پیگیری‌های صورت گرفته تا یک ماه آینده تکمیل می‌شوند.

بدیعی‌فرد یادآور شد: ساختمان پلیس با مساحت دو هزار و ۳۰۰ مترمربع و پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و اعتبار این پروژه ۴۲ میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تامین شده است.

وی درباره پروژه احداث ساختمان ایمنی و آتش‌نشانی گفت: ساختمان ایمنی و آتش‌نشانی نیز با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال از جمله پروژه‌هایی است که طی یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین به‌زودی دو دستگاه خودرو آتش‌نشان و کف‌ساز فرودگاهی به ارزش ۷۰ میلیارد ریال در اختیار این فرودگاه قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس افزود: از دیگر پروژ‌های قابل افتتاح طی یک ماه آینده، احداث ساختمان بانک ملی فرودگاه به مساحت ۳۲۰ مترمربع است با هزینه‌‌یی افزون بر شش میلیارد ریال به روشBOTاجرا می‌شود و اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در ادامه احداث ترمینال پروازهای بین‌المللی در فرودگاه شیراز را تحولی بزرگ در صنعت گردشگری استان خواند و گفت: روزانه بیش از ۳۰۰ ایرلاین معتبر دنیا بر فراز فرودگاه شیراز عبورمی‌کنند که اگر بتوانیم با ایجاد تمهیدات لازم تنها روزی ۲۰ ایرلاین را در فرودگاه سرویس‌دهی کنیم بی‌شک تحولی بزرگ در این فرودگاه رخ خواهد داد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در خصوص صادرات بار در فرودگاه شیراز نیز گفت: انبار بار مجهزی توسط بخش خصوصی احداث و با کسب مجوزهای امنیتی از سازمان هواپیمایی کشوری به صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و امیدواریم بتوانیم بخش صادرات استان را فعال کنیم زیرا هم اینک صادرکنندگان استان فارس کالاهای خود را از طریق فرودگاه‌های همجوار به کشورها و مناطق مختلف صادر می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب ترمینال پروازهای خارجی عنوان کرد: سال گذشته ۱۰ میلیارد ریال صرف بهسازی تجهیزات ترمینالی، تاسیسات و نوسازی سرویس‌های بهداشتی در این ترمینال شد. با ارتقای سطح تسهیلات در حوزه‌های گذرنامه صدور ویزای الکترونیک، غرفه ارزی، ایجاد بانک ملی و غرفه اطلاع‌رسانی و گردشگری نیز باعث شد زمان اخذ ویزای فرودگاهی از ۸ ساعت به ۳۰ دقیقه کاهش یابد و این اقدامات رضایت مسافران و گردشگران را در پی داشته است.

بدیعی‌فرد از خرید، نصب و راه‌اندازی سیستم راداری جدید برای فرودگاه شیراز نیز خبر داد و عنوان کرد: رادار فرودگاه به دلیل عدم پوشش مناسب، کارایی مطلوبی ندارد از این‌رو شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اقدام به خریداری رادار جدید کرده و اکنون در حال بررسی جهت جانمایی آنتن جدید هستیم.

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

مطالب مرتبط

2 نظر

  1. فرهاد

    ای کاش آقای بدبعب فر فکری به حال گران فروشی های بی حساب و کتاب در فرودگاه شیراز می کرد. یک لیوان عرق بیدمشک نسترن در این فرودگاه به قیمت ۱۲ هزار تومان به فروش می رسد!!!!!!!!!

    پاسخ
  2. سعید شیرازی

    من متوجه نمیشم چرا برای تجهیز و ساخت این فرودگاه از منابع خارجی استفاده نمی کنن؟
    در حالی که قرار داد های خارجی برای ساخت فرودگاه های تهران و اصفهان و مشهد بسته شده و در گام های بعدی قرار داد اهواز و تبریز رو دارن میبندن.
    مطمئنا این کار از طریق سرمایه گذار خارجی مراحل مهندسی تر و پیشرفته تری رو طی می کنه

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *