تاریخ : پنج شنبه, ۱ آذر , ۱۴۰۳ Thursday, 21 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

12

مترو به شرق شیراز و بلوار مدرس می رسد

  • کد خبر : 26860
  • 21 فروردین 1395 - 8:45

www.matboatfars.com - 77e17806b4a05af4مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز گفت: فاز دو خط یک قطار شهری تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش شیراز۱۴۰۰؛ اسدالله حاجی‌زمانی بعدازظهر امروز در جریان بازدید اعضای شورای اسلامی شهر شیراز از پروژه قطار شهری اظهار داشت: بهره‌برداری از میدان احسان تا نمازی به طول ۱۱ کیلومتر از سال ۹۳ شروع شد و در این مسیر ایستگاه بعد از نمازی، ایستگاه میدان امام حسین (ع) است.

وی افزود: ادامه مسیر به طول ۱۴ کیلومتر فاز دوم خط یک است و شامل مسیر میدان نمازی تا میدان الله می‌شود و برنامه‌ریزی ما این است که تا پایان سال بتوانیم از این ۱۴ کیلومتر بهره‌برداری کنیم تا مردم منطقه جنوب شهر به‌ویژه در بلوار مدرس که در زمان احداث هم متحمل زحمات بسیار شدند بتوانند از مزایای مترو بهره‌مند شوند.

حاجی‌زمانی ادامه داد: ایستگاه میدان امام حسین (ع) از اصلی‌ترین ایستگاه‌ها است که برای اتصال و ادامه مسیر به بلوار مدرس باید از این ایستگاه یا استفاده یا عبور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه امام حسین یک ایستگاه تقاطعی است و به‌این‌ترتیب، ایستگاه خط دو که زیر ایستگاه خط یک احداث می‌شود، ایستگاه خط یک و «کراس اور» قبل از ایستگاه‌ها، بر روی‌هم سه پروژه سنگین را تشکیل می‌دهند که با افزوده شدن مباحث معارضان و سنگینی سازه، حجم عظیمی کار را پیش روی ما نهاده و بهره‌برداری از آن امسال و شاید سال آینده نیز ممکن نباشد اما برای آن‌که بتوانیم کل خط را اتصال دهیم و ایستگاه‌های آماده بلوار مدرس را هم به بهره‌برداری برسانیم، در مرحله نخست از این ایستگاه عبور خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز تصریح کرد: با این اوصاف ایستگاه امام حسین باید به نحوی آماده شود که بتوانیم ریل‌گذاری خط یک و مسیر موردنیاز را انجام دهیم و پست برق و شبکه بالاسری ایستگاه امام حسین را مستقر کنیم و بعد از ایستگاه امام حسین (ع) عبور کرده و به ایستگاه زند برویم.

وی بیان کرد: در فاز یک خط یک نیز مشابه این اتفاق را داشتیم که به سبب کمبود اعتبارات می‌خواستیم کار سریع‌تر به بهره‌برداری برسد و ازاین‌رو در مرحله نخست از ایستگاه‌های شهید آوینی، شهید مطهری و شاهد عبور کردیم و در مراحل بعد دو مورد از این ایستگاه‌ها وارد فاز بهره‌برداری شدند و تنها ایستگاه شهید آوینی باقی‌مانده که تا دو سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

حاجی‌زمانی یادآور شد: با توجه به وضعیت خاص ایستگاه میدان امام حسین (ع) بنا بر آن شد که سازمان عمران شهرداری شیراز عهده‌دار پروژه شود تا کار حالت پیمانی نداشته و سریع‌تر پیش برود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز ابراز داشت: شهریورماه سال جاری عبور از ایستگاه میدان امام حسین (ع) محقق می‌شود و با فراهم آمدن شرایط عبور، بعدازاین تاریخ ریل‌گذاری آغاز می‌شود و بدین ترتیب اردیبهشت‌ماه مسیر تونل اول این خط تا زند با درزیل قابل‌عبور است و تونل شمالی نیز در خردادماه آماده خواهد بود.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=26860

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. “مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز ابراز داشت: شهریورماه سال جاری عبور از ایستگاه میدان امام حسین (ع) محقق می‌شود و با فراهم آمدن شرایط عبور، بعدازاین تاریخ ریل‌گذاری آغاز می‌شود و بدین ترتیب اردیبهشت‌ماه مسیر تونل اول این خط تا زند با درزیل قابل‌عبور است و تونل شمالی نیز در خردادماه آماده خواهد بود.”

    منظور از این اردیبهشت و خرداد, اردیبهست و خرداد ۹۶ هست؟
    اگر اینجور باشه تا خرداد ۹۶ افتتاح نداریم…

  2. منظورشون این بوده که تا پایان سال فاز دو افتتاح میشه و این دو ایستگاه به صورت گذری میشن و قطار توقفی نداره . مصاحبشون رو گوش کنید متوجه میشید .
    ضمنا درزیل هم غلطه . درزین صحیحه
    سپاس از ۱۴۰۰ عزیز و به نظرم یه آمار هم از تعداد مسافرهای جابه جا شد در طول یک روز ارائه بدید . میتونید با جناب آقای ترابی مدیر محترم امور ایستگاه ها مصاحبه داشته باشید

  3. باسلام وتبریک دهه فجر
    تورو خدا بعد ۱۴ سال بخش شرقی خط یک تاعید۹۶ نشده راه اندازی بشه بخدا بخصوص توفلکه ستاد حسابی کلافه شدیم همه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.