رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پروژه کوهسار مهدی بخش بزرگی از ترددهای عبوری را از مرکز شهر حذف میکند. به گزارش شیراز۱۴۰۰، رضا محمدیان در گفتوگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: پروژه کوهسار از ورودی تقاطع جامجم در بلوار جم شروع میشود و امتداد مییابد و با اتصال با پل جهاد روی جاده سپیدان، عملاً شرق شیراز را به غرب و بزرگراه حسینیالهاشمی وصل میکند و در وسط این مسیر از طریق تونلهای چمران از روی پل ایمان شمالی عبور میکند و تا کوچه ۹۴ و بعد تقاطع قصردشت و خیابان همت شمالی و تقاطع معلم (که در دست تکمیل است) و تقاطع عبدالله رودکی امتداد مییابد و اتصال شمالی جنوبی شهر را نیز برقرار میسازد.
این عضو شورا ادامه داد: با احداث این پروژه مقدار زیادی از ترافیک داخل شهر کاسته میشود چراکه افرادی که از شمال غرب شیراز میآیند و در قسمتهای شرقی کار دارند الزامی به عبور از مرکز شهر نخواهند داشت، ضمن اینکه بام شیراز که در ضلع شمالی پروژه است و به یک مرکز گردشگری بزرگ با حدود ۳۵۰ هکتار مساحت تبدیل خواهد شد، فضاهای خوبی از قبیل پارک و فضای سبز در این طرح به وجود میآید.
محمدیان اضافه کرد: قسمت اول این پروژه که از بلوار جام جم بهصورت یکطرفه تا تونل ایمان شمالی، پل ایمان و نهایتاً قصردشت امتداد دارد تا عید امسال قابلبازگشایی است و کل پروژه نیز باید تا پایان سال ۹۵ به اتمام برسد و مردم بتوانند از آن استفاده کنند.
وی بیان کرد: تملک کوچه ۹۴ در مراحل پایانی است و تملکهایی که در مسیر کوهسار مانده نیز نزدیک به ۹۰ درصد انجامشده و تا ۶، هفت ماه آینده به اتمام میرسد.
امین به نظرت سرعت پروژه های شهرداری شیراز یکم پایین نیست؟
با توجه به رکود اقتصادی و کاهش درآمدهای شهرداری، خیر!
خیابان ایمان شمالی و جنوبی درسته و نه همت و اگر بنا بر استفاده از نام شهیده شهر ما شهدای بزرگوار و درخشانی داره که میتونه زیبنده نام معابر شهر خودمون هم باشه- میدان عبدااله رودکی نه و شهید رودکی این مدل خطاب کردن هم مشکل داره اتصال به روی جاده سپیدان نه و بزرگراه پروفسور دکتر حسابی اینم از رئیس کمیسیون عمران پایتخت فرهنگی ایران!!!!…
جاده سپیدان,جاده کمربندی,خطاب بزرگراه با نام های مشخص برای مسولین بیگانه هست.چه در بیان چه در تابلوهای شهری.
ضمن اینکه شیراز روستا نیست که با دوتا تقاطع غیر همسطح ایمان جنوبی و شمالی بهم وصل بشه و شمال و جنوب اتصال پیدا کنه بهم.اگر ایمان شمالی و جنوبی دو طبقه نشن بار ترافیکی این بزرگراه ها و در اینده با اتصال به آزادراه و سرازیر شدن ترافیک به خیابان های ایمان مشکل ترافیکی شدیدی پیش میاد.
انشاالله که مجموعه شهرداری در ایجاد تونل شهری خوب داره عمل میکنه مطهری هم از بزرگراه امام خمینی به صورت بزرگراه شروع بشه و از میدان مطهری به شکل اتوبان زیرزمینی به پل ستارخان وصل بشه و از پل ستارخان به صورت تونل زیر خیابان زرگری به بزرگراه کوهسار وصل بشه و یک بزرگره شمالی جنوبی بشه.
ایمان جان آینده نگری در طرح زرگری ستارخان دیده نشده و. بعید میدونم به شکل زیر گذر پل ستارخان به زرگری وصل بشه نهایتا و در خوشبینی محض زیرگذر یادگار امام رو به مطهری وصل کنند به همون شکل سطح -۱