تاریخ : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳ Friday, 22 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

8

نگاهی به برگزاری رالی خاورمیانه/ مسابقه بزرگی که کوچک انگاشته شد

  • کد خبر : 13620
  • 09 مهر 1393 - 18:52

مسابقه انتخابی رالی خاورمیانه حرکتی بزرگ برای معرفی چهره شیراز به جهان به شمار می‌رفت اما اتفاقاتی که در خلال برگزاری مسابقه روی داد حکایت از این دارد که img-7847 [800x600]متولیان، مسابقه را کوچک انگاشته و دست کم گرفته بودند و به همین خاطر اتفاقات، مسابقه را تحت تاثیر خود قرار داد.

به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از مهر، زمانیکه اعلام شد ایران پس از ۳۰ سال میزبان یک مسابقه رالی در حد خاورمیانه خواهد بود به طور حتم همه انتظارات گوناگون و بزرگی داشتند.

اما انتظارات زمانی زیاد شد که شیراز به عنوان میزبان این مسابقات معرفی شد و آن موقع بود که هر کس از جمله خبرنگاران و عکاسان استان فارس در ذهن خود برنامه ریزی مختلفی را در جهت پوشش هر چه بهتر این برنامه بزرگ پروراندند.اما هر چه به زمان آغاز مسابقه نزدیک می‌شدیم متوجه شدیم که آنچه گفته بودند با آنچه که در عمل اتفاق خواهد افتاد تفاوت دارد.اولین نکته این بود که همه به دنبال حضور چندین کشور خارجی با خودروهای خود بودند که در ‌‌نهایت به دو کشور ختم شد.

اما اینکه برای اولین بار چنین مسابقاتی در ایران و شیراز برگزار شد جای خوشحالی دارد و اینکه بتوانیم میزبانی همیشگی این مسابقات را داشته باشیم ظرفیت بسیار عظیمی برای معرفی فراملی شیراز فراهم خواهد شد دارد؛ اما در این راستا اگر قرار باشد ضعف‌های این مسابقات را نادیده بگیریم به طور حتم با شکست مواجه می‌شویم.

ضعف‌هایی که با برنامه ریزی درست در بخش‌های مختلف به راحتی قابل برطرف شدن است که از جمله این مشکلات عدم تبلیغات و اطلاع رسانی شهر بود که اکثریت مردم شیراز از برگزاری چنین مسابقاتی بی‌اطلاع بود و همچنین عدم همکاری مناسب با خبرنگاران و عکاسان که هیچکس مسئولیت آن‌ها را بر عهده نگرفت.

روز اول مسابقات زمانیکه قرار بود عکاسان و خبرنگاران در ساعت مشخص به پارگینگ تخت جمشید بروند هیچکس به آن‌ها نگفته بود که این محل ربطی به مسابقه ندارد و اگر قرار باشد آن‌ها از مسابقه عکاسی کنند باید چند ساعت قبل در مسیر قرار داشته باشند.

عکاسان و خبرنگاران شیرازی که با خودروهای شخصی این مسیر طولانی را طی کردند حتی خودشان هم باید به دنبال تهیه آب آشامیدنی می‌گشتند در حالیکه همکاران تهرانیشان که با هزینه فدراسیون به این سفر آمده بودند از لحاظ برخورداری از امکانات در بالا‌ترین سطح قرار داشتند؛ این در حالیست که بار عظیم پوشش اخبار این مسابقه بزرگ خبرنگاران شیرازی بر دوش کشیدند و دست آخر نیز به حاشیه سازی متهم شدند.

از طرفی دیگر شاید یکی از نکات مثبت و برنامه ریزی دقیق این مسابقات را بتوان حضور موثر یگان ویژه نیروی انتظامی و اورژانس دانست که در بیشتر موارد به کمک خبرنگاران آمد.

یکی از اتفاقات تلخی که مسابقات را تحت الشعاع خود قرار داد مرگ نقشه خوان تیم سایپا در حادثه رانندگی حین مسابقه بود.

مرگ نقشه خوان تیم سایپا

زمانی که خودروی این تیم واژگون شد مصدومان حادثه با بالگرد غیر تخصصی به مراکز درمانی حمل شدند، این یعنی اینکه برگزار کنندگان مسابقات با وجود اعلام آمادگی و در صحنه بودن اورژانس پیش بینی استفاده از نیروهای متخصص را نکرده بودند.

مرگ این شرکت کننده در مسابقات نشان داد که برگزاری این مسابقات با وجودیکه اعلام شده بود در سطح وسیعی قرار است صورت گیرد اما کوچک انگاشته شد تا زمان آغاز مسابقات ناهماهنگی‌های بسیار در نحوه اجرا دیده شود.

این رویداد تلخ که مسابقات را تخت الشعاع خود قرار داد یک پیام را نیز به متولیان اعلام کرد که پیش از برگزاری این مسابقات پیش بینی‌های همه جانبه، آموزش نیرو‌ها و هماهنگی بین دستگاهی دچار ضعف جدی بوده که تا پایان مسابقات گریبانگر این رویداد مهم فراملی بود.

نیروی انسانی کمبود‌ها را جبران کرد

اما مدیر کل ورزش و جوانان فارس در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه نقاط قوت این مسابقه از نقاط ضعف آن بیشتر بود، گفت: هماهنگی دستگاه‌های استان فارس در برگزاری این مسابقه در نوع خود بی‌نظیر بود اما به هر حال این مسابقات برای اولین بار در کشور برگزار شد که به طور حتم اشکالاتی هم داشت.

غلامرضا کمانه تصریح کرد: یکی از اشکالات این مسابقه جبران کمبود‌های ابزاری با استفاده از نیروی انسانی بود که باعث شد تعدادی از کادر برگزار کننده چندین شبانه روز بدون کوچک‌ترین استراحتی کار کنند. وی تاکید کرد: ضعفهایی در بخش عکاسان و خبرنگاران وجود داشت، اما مسئول برگزاری این مسابقه فدراسیون اتومبیلرانی بود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس در خصوص وضعیت کسب میزبانی مسابقات رالی خاورمیانه نیز گفت: به زودی نتیجه کار‌شناسی اعلام خواهد شد و امیدواریم شیراز میزبان همیشگی این مسابقات باشد. کمانه تصریح کرد: زمانیکه شیراز به عنوان میزبان این مسابقات انتخاب شود، این مسابقه در اردیبهشت ماه با حضور تیم‌های مختلفی از شمال آفریقا و خاورمیانه برگزار خواهد شد.

به گزارش مهر، به هر حال نفس برگزاری چنین مسابقاتی به میزبانی شیراز امری بسیار ضروری برای شناساندن و معرفی این شهر در سطوح فراملی است و اگر قرار باشد میزبانی همیشگی رالی خاورمیانه به نام شیراز پیوند بخورد بهتر است در آینده ضعفهایی که چندان کوچک نیز نبودند مورد بازخوانی و بررسی قرار گیرد تا مسابقات تحت الشعاع ناهاهنگی نباشد.

«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر می‌شوند»

«با ورود به این لینک، وارد قسمت بحث آزاد شوید»

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=13620

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. دبیر هماهنگی کننده برگزاری مسابقات رالی خاور میانه خبر داد:
    رالی شیراز در تقویم جهانی مسابقات حرفه ای بین المللی اتومبیلرانی ثبت شد

    http://news.farsp.ir/info.aspx?type=n&id=5290

  2. اگه تو اصفهان بود تو بوق می کردنش

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.