با توجه به اینکه خیلی از دوستان مسیرها را متوجه نشده بودند، در زیر هر عکس توضیحات لازم اضافه شد. همچنین شما میتوانید با کلیک بر روی طرح اولیه، تقاطع را از نماهای دیگری ببینید.
تقاطع طبقاتی کشن که در مرحله تجهیز کارگاه قرار داشت، بالاخره وارد فاز اجرایی شد و تا ۳ یا ۴ سال آینده به بهره برداری میرسد. به گزارش شیراز۱۴۰۰، طرح اولیه این تقاطع که برای اجرای آن نیاز به تملکهای سنگین بود، با نظر مستقیم مهندس علی رضا پاک فطرت به طرح جدید تغییر کرد، و هم اکنون عملیات احداث این پروژه شروع شده است.
شروع عملیات احداث پروژه
شروع عملیات احداث پروژه
شروع عملیات احداث پروژه
شروع عملیات احداث پروژه
پشت پارک جنت به سمت بولوار میثم
بولوار میثم به سمت کمربندی، روبرو کمربندی، سمت راست خیابان سروش، سمت چپ پشت پارک جنت
بولوار امیر کبیر به سمت فلکه فرودگاه، سمت راست کمربندی، سمت چپ بولوار مطهری
مسیر روبرو جاده بوشهر، سمت چپ کمربندی، سمت راست بولوار مطهری
بولوار میثم به سمت چهارراه کشن
درختانی که در سمت راست قرار دارند، باغ بانوان را نشان می دهند
درختان سمت راست پارک جنت و درختان سمت چپ باغ بانوان را نشان می دهند
خیابان پهن تر، پشت پارک جنت است که توسط چپگرد به سمت کمربندی می رود
تقاطعهای طبقاتی کشن
تقاطعهای طبقاتی کشن
«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر میشوند»
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=16452
انشالا که ساختش سرعت بالایی داشته باشد و به همین زیبایی ساخته شود
خیلی عالیه ممنون از عکسهاتون ولی ۳ تا ۴ سال! یکم زیاد نیست ؟ پلسازی برای شهرداری شیراز دیگه باید امری عادی و معمولی شده باشه مثل بقیه کلانشهرها نه چهار سال تو اجراش گیر بیافته.
خواهش می کنم
پل بزرگی هست تقریبا دو برابر معالی آباد ولی بله با این حساب هم ۴ سال زمان زیادی هست
انشاالله که زودتر از موعد مقرر افتتاح بشه . اگر امکان داره از میزان پیشرفت فیزیکی مابقی پروژه ها هم اطلاع رسانی نمایید با تشکر .
منم خواهش میکنم از پیشرفت بقیه پروژه ها یه گزارش تصویری تهیه کنید. من شیراز نیستم خیلی دوست دارم بدونم چجوری شده 🙂
من تو این تصاویر چون بلوارها اسمشون نیومده نتونستم دقیقا مسیرها رو متوجه بشم
یه سوال داشتم، کسی که از سمت بوشهر و خوزستان وارد شیراز میشه و از بلوار امیرکبیر وارد شهر میشه آیا برا اونا در محل تقاطع با مطهری چپگرد غیر هم سطح در این پروژه وجود داره؟؟
چون امیرکبیر ورودی شیراز هست و مطهری هم قراره رینگ شمالی جنوبی بشه بنابراین باید از امیرکبیر حتما یه پل چپگرد به مطهری باشه دیگه. من از تصاویر این چپگرد رو نتونستم تشخیص بدم دقیقا کدومش میشه
از روی تصاویر باغ بانوان و پارک جنت، خیلی راحت میشه مسیر ها رو تشخیص داد.
بله دوست عزیز در مسیری که فرمودین گردش به چپ غیر هم سطح وجود داره!!!
برای درک بهتر تقاطع به دهمین عکس مراجعه کنین..
در این عکس سمت چپ گوشه بالا بلوار امیرکبیر به سمت خروجی شیراز هست
سمت چپ گوشه پایین بلوار میثم یا همون پشم شیشه سابق هست
سمت راست گوشه بالا بلوار مطهری هست
سمت راست گوشه پایین بلوار امیرکبیر به سمت فلکه فرودگاه هست
ممنون از توضیحتون.
اما بلوار میثم که یک بلوار کوچک است که بنظر میرسد در امتداد مطهری نیست.
بنظر می رسد باز شاهد یک پروژه بزرگ هستیم که در طرف دیگر پروژه با یک کوچه یا خیابان ناموزون برخورد می کنیم.امتداد مطهری که به ناکجا آباد می رسد(حداقل الان)
تردد در بلوار امیرکبیر بیشتر از مسیر مستقیم بلوار مطهری است و بنظر می رسد این پل می بایست تردد مستقیم خودروها را در مسیر مستقیم بلوار امیرکبیر تسهیل کند.
نمی دانم چرا در شیراز همیشه مسیرهای کم تردد روگذر یا زیر گذر می شوند در حالی که مسیر مهمتر با چراغ قرمز مواجه می شود.
هزینه زیاد برای پل قشنگی که در مسیر توریستی نیست و کاربردی هم نیست چندان معقول بنظر نمی رسد.هیچ وقت در ترافیک پشت چراغ قرمز بلوار پاسداران روبروی پارک قوری مدتها معطل مانده اید؟
آره. وجود داره
صابر جان مسیر چپگردی از امیر کبیر به مطهری تعبیه نشده. لااقل منکه ندیدم هرچی نگاه کردم.
فقط زیر پل یه دور برگردان وجود داره که نمیتونه نقش مسیر چپگرد به بولوار مطهری رو ایفا کنه. شاید مهمترین ضعف پروژه ی کشن همین نبود چپگرد از ورودی شهر به سمت شمالی رینگ (مطهری جنوبی) باشه.
بسیار زیباست باید از اقای پاک فطرت تشکر کرد
خدا کنه جای اون کارگاه های سنگ فروشی و تعمیییر گاه های ماشین و این ساختمان قدیمی هم طرح های خوبی ساخته بشه مانند برج های امریه
این تقاطع توی یه بلوار اصلی هست که تو ورودی شهره امیدوارم سرعت پیشرفتش دوبرابر مالی اباد و معلم شه چون خیلی ناجور میشه . ولی در اصلا دوتا پل بی عیبو نقصه . دم شهرداری گرم طراحی کلاسیکه
یه سوال داشتم از سایت خوب شما.آیا تقاطع غیر همسطح رحمت –بلوارمیثم (پشت باغ جنت) مستقیم به همین پل کشن وصل میشه یا خیر؟ اگر وصل نشه طرح خوبی از آب در نمیاد چون مثل بلوار باهنر بخاطر فاصله کم تقاطع های غیر همسطح از هم باید همش بالا و پایین بری جالب نیست؟
آره ایمان جان.به هم وصل هستن. شما روی کلمه طرح اولیه کلیک کن، بقیه عکس ها رو میبینی و متوجه خواهی شد
به نظر بازم یک چپ گرد کم داره باید چهارچپ گرد باشه یک هم سطح از امیر کبیر به مطهری دوم از مطهری به امیر کبیر سوم امیر کبیر به میثم چهارم میثم به امیر کبیر حالا یکی که بازهم چراغ احتیاج داره
علیرضا درست میگه یه چپگرد کم داره اونم بلوار میثم به سمت امیرکبیر-غرب (بوشهر) که مسیر پرترددی هم هست که به صورت همسطح پایین پل هست مجبورن چراغ قرمز بزارن در نتیجه چراغ قرمز بلوار امیرکبیرغرب به سمت امیرکبیر شرق در جای خودش باقی هست.
مثل اشتباه تقاطع غیر همسطح باهنر رحمت که چپ گرد سمت باهنر-جنوب نداره
سلام. همیشه قرار نیست تمامی مسیرها رو داشته باشیم. این گردش به چپ غیر همسطح توی این پروژه باید توی یه سطح دیگه انجام بشه. (یعنی ۴ طبقه). در صورتی که خودروهایی که میخوان از میثم به امیرکبیر غرب برن براحتی میتونن از کمربندی به اونجا دسترسی داشته باشن و نیازی به هزینه چند میلیاردی نیست.
درود.
از دوست عزیزم، صابر تشکر میکنم بابت انتشار مطالب و عکس های پروژه پل طبقاتی گلشن. شهرداری با همکاری سازمان عمران, که توانایی اجرای پروژه های مختلفی را در سطح شهر شیراز دارد، میتواند در مدت زمان کمتری هم این پل را به بهره برداری برساند.
این پل حدود ۳ برابر پل معالی آباد مساحت و بزرگی دارد که طول پل متصل کننده بلوار میثم به مطهری که از روی تقاطعات رحمت و مطهری-امیرکبیر عبور میکند، ۱ کیلومتر است و مجموع طول پلهای این پروژه، به ۶ کیلومتر میرسد.
همچنین، مانند تصاویر ۳D این پروژه، گسترش فضای سبز و درختکاری در پیرامون این پلها، مورد توجه قرار گیرد.
زیرگذر گلستان هم تاکنون پیشرفتی نداشته. چرا که به گفته مسئولین، درحال تجهیزکارگاه بسر میبرد.
خواهش می کنم حامد جان
مدیریت محترم.ساخت این تقاطع کی آعاز شده بصورت رسمی؟ با حضور شهردار و اعصاب شورای شهر؟ و آیا تا آخر سال پروژه دیگری هم آعاز خواهد شد به خصوص تقاطع رحمت احمدبن موسی؟ با تشکر
ساخت تقاطع شروع شده. البته بی سر و صدا! در مورد پروژه های دیگه هم خبری بدستمون برسه اطلاع میدیم.
چه جالب
دمتون گرم
اگر براتون امکانش هست بگید کجا می شه عکس های بقیه پروژه های شهر رو دید
اگر در دسترس دارید منتشر کنید خیلی خوبه ها!!!
شما هر پروژه ای رو که خواستید توی سایت سرچ کنید، تا اطلاعاتش رو بدست بیارید. البته اگر در گوگل هم سرچ کنید، لینک شیراز۱۴۰۰ رو به شما معرفی میکنه.
از اینکه با عکس جزئیات مسیر را نشان دادید بسیار ممنون ، خواهشمند است این کار رو برای سایر پل ها ، تقاطع و پروژه های در دست ساخت انجام دهید .
البته بجای نوشتن باغ و خیابان سمت راست و چپ و پهن تر و باریک تر، میتوانید اسم آنها را روی خود عکس بنویسید.
لطفا در مورد جاده جدید شیراز به ایزدخواست که از سده میگذره و مسیر شیراز تا اصفهان رو کوتاه تر میکنه، و روند پیشرفت آن گزارش تهیه کنید.
محمد جان شما درست میگی، ولی چونکه وقت نداشتم به جای اینکه روی تصاویر اسم مکان ها رو بنویسم، زیر تصاویر نوشتم.
با سلام ی سوال داشتم از مدیر سایت
طرح زیر گذر پل هفتنان به کجا رسید
با تشکر
دوست عزیز چند روز قبل گزارشش رو گذاشتم. توی آخرین مطالب نگاه کنید میبینید. زیرگذر طبق گفته مدیر پروژه تا عید تموم میشه
جناب صابر مدیر سایت شیراز ۱۴۰۰ بنده زیر گذر پل هفت تنان به سمت دروازه قران رو میگم. ……نه زیر گذر دلگشا
تقاطع سه راه هفت تنان، در حال مطالعه هست
امیدوارم مثل خیلی از پروژه های شیراز ،طرح اولیه با اون چیزی که عملی میشه،تفاوت فاحش نداشته باشه والبته مکان مناسبی رو برای صرف این هزینه هنگفت انتخاب کرده باشن و چهارراه کشن ظرفیت این پروژه ازلحاظ وسعت خود چهارراه وموقعیت مکانی داشته باشه و همچنین بعضی ها بودجه اجرایی پروژه رو به حساب شخصی شان منتقل نکنن! ودرنتیجه ازسروته پروژه نزنن وپروژه به سرنوشت چهارراه ریشمک ،ستارخان وباهنر و..دچارنشود.
۳ الی ۴ سال؟؟؟؟؟؟؟ اگه روزی یک فرقون هم خاکبرداری کنن و یم فرقون هم بتون بریزن که زودتر از ۴ سال باید تموم بشه.اگه قرار بود بزرگراهی مانند بزرگراه ایت الله صدر بسازن حتما ۴۰۰ سال طول می کشید.یعنی مردم باید ۴ سال ترافیک رو تو این چارراه شلوغ تحمل کنند؟؟
لطفا به جای پارک جنت از عنوان باغ جنت که از سابقه تاریخی بیشتری برخورداره و مردم با اون انس بیشتری دارند، استفاده کنید. همچنین پارک واژه ای بیگانه ست و بهتره از جایگزینِ بوستان استفاده کنید.
ممنون از گزارش خوبتون.
آقا چرا در طراحی پروژه ها به ترافیک موجود خیابان ها توجه نمی شود.
از لحاظ حجم ترافیک عبوری الان بدین صورت است:
۱-از سمت پلیس راه به سمت فلکه فرودگاه(مسیر مستقیم)
۲- از سمت فلکه فرودگاه به سمت پلیس راه (مسیر مستقیم)
۳-از سمت پلیس راه به سمت مطهری (چب گرد)
۴-از سمت بلوار میثم به سمت پلیس راه (چب گرد):برای این چپ گرد مهم اصلا مسیری پیش بینی نشده است.
۵-از سمت مطهری به سمت بلوار میثم(مسیر مستقیم)
۶-از سمت بلوار میثم به سمت بلوار مطهری(مسیر مستقیم)
۷-بقیه مسیرها دارای حجم ترافیک زیادی نیست و تقریبا یکسانند.
صابر جان اینگونه که شنیدم مثل اینکه سازه بتنی ورزشگاه پارس تموم شده. اگه درسته و اطلاعاتی دارین میشه یه گزارش تصویری تهیه کنین؟
با سپاس
سلام
چرا یه تقاطعی با همچین هزینه ای دو تا چپ گرد اصلی رو نداره
چپ گرد امیر کبیر به میثم و چپ گرد میثم به امیر کبیر
فکر کنم سال ۱۴۰۴ افتتاح بشه
این پل در بهمن سال آینده افتتاح خواهد شد
سلام اگه لطف کنید ی اطلاعاتی هم در مورد وضعیت سنگ فروشی ها و کارگاه هایی که از این پل تا پل امام حسن هستن بدید که آیا اینا هم توی طرح هستن و خراب میشن یا پا بر جا هستن؟ یعنی طرح عریض کردن خیابون هم هست یا همین مقدار عرض بولوار میمونه؟
ممنون
با توجه به طراحی پل، نیازی به تملک وجود نداره، اما در طرح تفصیلی قراره همگی جابجا شوند