تاریخ : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳ Friday, 22 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

12

توسعه شتابان جنوب شیراز، برنامه ویژه برای زیباسازی پل معالی آباد

  • کد خبر : 561
  • 07 مرداد 1392 - 15:45

با آغاز جهش عمرانی شیراز در سال ۸۹ و با تعریف و اجرای پروژهای هدف ۹۰ نقش پیمانکاران اجراکننده پروژه‌ها در پیشبرد پروژه‌ها پررنگ‌تر از قبل گردید. سازمان عمران شهرداری شیراز بعنوان بازوی توانمند این ارگان وظیفهٔ اجرای بخشی از پروژه‌ها را عهده دار شده است که از ۴۵ پروژهٔ اجرا شده یا درحال اجرا در سطح کلانشهر شیراز، سازمان عمران ۳۳ پروژه را عهده دار شده است.

IMG_1970 copyمدیرعامل سازمان عمران  در گفت و گو با خبرنگار شهرراز  ابتدا به معرفی برخی از پروژه‌های در حال اجرا توسط این سازمان پرداخت و از پروژه‌های پل معالی آباد، پل دوم می‌انرود، پل سوم می‌انرود (پل سجادیه)، چپگرد ابوذر غفاری، پل طبقاتی میدان معلم، فاز دوم بزرگراه آرین، پل شهرک آرین، ۳۵ متری شهرک فرزانگان، ۶۰ متری توسعه جنوب، ۴۵ متری طلائیه (اتصال پل سوم می‌انرود به ورودی غربی شیراز) بعنوان مهم‌ترین پروژه‌های درحال اجرا و پروژه‌های تقاطع‌های سه سطحی میدان قصردشت، امیرکبیر-مطهری و مطهری امیرکبیر بعنوان پروژه‌های آینده نام برد که در این بین پروژه پل معالی آباد در مهرماه و پل دوم می‌انرود در هفته دولت به بهره برداری خواهند رسید که پس از پایان عملیات پل دوم می‌انرود تجهیزات به میدان قصردشت منتقل و این پروژه مهم نیز آغاز خواهد شد.

وی در ادامه به بیان مشخصات پل سه سطحی امیرکبیر مطهری پرداخت و به ساخت زیرگذر در مسیر مطهری شمالی به جنوبی، پل روگذر در مسیر بلوار امیرکبیر و تعریف یک میدان در مسیر هم سطح برای تغییر مسیر اشاره نمود.

توسعه شتابان جنوب شیراز با اجرای طرح توسعه این منطقه
مهندس مستمع به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در خصوص تبدیل منطقهٔ جنوب شیراز (می‌انرود) به مرکز دوم این کلانشهر اشاره نمود و به شرح فعالیتهای صورت گرفته و برنامه‌های درحال اجرا در جهت توسعه متوازن این منطقه پرداخت.
مدیر سازمان عمران شهرداری شیراز به ساخته شدن پل دوم و سوم می‌انرود و اتصال مسیر جنوب رودخانه در بین این دو پل بوسیله بزرگراه ۶۰ متری با حاشیهٔ ۳۰ متری فضای سبز در دو سمت به طول ۴ و نیم کیلومتر و ایجاد چمران دوم در این منطقه اشاره کرد که ساخت این مسیر تا دوسال آینده تکمیل خواهد شد.

وی در ادامه به ساخت مسیر ۳۵ متری از پل سوم می‌انرود (پل سجادیه) تا ورودی غربی شیراز (بلوار امیرکبیر) و اتصال منطقهٔ جنوب شیراز بصورت مستقیم به این ورودی خبر داد که ساکنان مناطق جنوبی پس از اجرای این طرح برای دسترسی به جنوب شیراز دیگر نیازی به ورود به کمربندی شیراز نخواهند داشت که این امر نقش بسزائی در افزایش ایمنی ساکنان منطقهٔ می‌انرود و کاهش حجم ترافیکی کمربندی ایفا خواهد کرد.

تلاش برای افتتاح پل معالی آباد در ابتدای مهر
مهندس مستمع در بخشی دیگر از صحبتهای خود به افزایش نیرو و ساعات کاری در پروژه پل طبقاتی معالی آباد به منظور تکمیل پروژه در هفتهٔ اول مهرماه اشاره کرد تا بعنوان هدیه‌ای سوی این سازمان و مجموعهٔ شهرداری شیراز در روز بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی در اختیار شهروندان قرار گرفته و زیر بار ترافیکی رود. وی با بیان اینکه عملیات زیباسازی، نور‌پردازی و جدول کشی زیر پل با تایید نهایی طرح در هفتهٔ گذشته از روز ۱۵ مرداد آغاز و در روز ۱۵ شهریور به پایان خواهد رسید از آغاز عملیات آسفالت و ادامه نصب گاردیل در دو هفتهٔ آینده خبر داد.

مدیر سازمان عمران شهرداری شیراز در پاسخ به سئوال خبرنگار شهرراز در خصوص چگونگی زیباسازی و نور‌پردازی پل گفت: با توجه به اینکه این پل، نخستین پل طبقاتی کلانشهر شیراز می‌باشد برنامه ریزی ویژه‌ای را برای زیباسازی و نور‌پردازی آن در نظر داریم که طرح آن در فاصلهٔ ذکر شده به اجرا در خواهد آمد و این طرح شامل ایجاد آب نما در زیر پل به همراه المانهای زیبا و استفاده از خزهٔ ژاپنی بعنوان فضای سبز است که به همراه نور‌پردازی جلوهٔ خاصی به این پل بزرگ خواهد بخشید.

مهندس مستمع به اختراع روکش بتن توسط مخترع شیرازی اشاره کرد که با استفاده از این روکش هرگونه نوشته و آلودگی برروی بتن براحتی با دستمالی نمناک پاک خواهد شد که از این فناوری ابتدا در پل طبقاتی معالی آباد و پس از شست و شوی اولیهٔ زیرگذر زند در این زیرگذر نیز استفاده خواهد شد. وی در ادامه با بیان اینکه عملیات روکش آسفالت در سال جاری با افزایش ۳۰۰ درصدی نسبت به سال ۹۱ از ۸۰۰ تا ۸۵۰ تن به ۲ هزار تا ۲ هزار و ۴۰۰ تن خواهد رسید حجم تولید آسفالت توسط این سازمان را در سال جاری رقمی بالغ بر ۳۵۰ هزار تن ذکر نمود که این رقم در سال‌های ۸۹، ۹۰ و ۹۱ به ترتیب برابر با ۱۱۴ هزار، ۲۱۴ هزار و ۲۳۶ هزار تن بوده است.

مدیر سازمان عمران به استفاده از آسفالت پلیمری در پروژه‌های بزرگراهی و رینگهای شهری پر رفت و آمد با توجه به دوام و طول عمر دو برابری آن نسبت به آسفالتهای معمولی اشاره نمود که در پروژه پل طبقاتی معالی آباد نیز از این نوع آسفالت استفاده خواهد شد.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار شهرراز در خصوص سرنوشت طرح طبقاتی کردن خیابان ملاصدرا به مطالعات طبقاتی کردن مسیر میدان ارم تا میدان سنگی اشاره نمود که توسط مشاور درحال انجام می‌باشد و در صورت مثبت بودن مطالعات و موثر بودن اجرای طرح، در ماه‌های آینده به صحن شورای شهر به منظور تایید نهایی خواهد رفت که در این طرح مسیر روی پل به خودروهای خصوصی و مسیر زیر پل به خودروهای عمومی شامل تاکسی و اتوبوس اختصاص پیدا می‌کند.

مهندس مستمع به مدیریت مناسب مهندس پاک فطرت شهردار شیراز در اجرای پروژه‌های مختلف سطح شهر اشاره کرد و با بیان اینکه مدیریت شهردار شیراز به همراه تیم همراه وی مشکلات مختلف را در زمینه‌های گوناگون برطرف کرده است از ایجاد خط اعتباری توسط شهرداری با همکاری بانک شهر به منظور وصول بخشی از مطالبات پیمانکاران خبر داد که این امر رضایتمندی آن‌ها را به همراه داشته است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری شیراز در پایان صحبتهای خود به بیان توانایی‌های این سازمان پرداخت و بیان اینکه سازمان عمران هم اکنون با دارا بودن دو کارخانه آسفالت، دو کارگاه بتن و تیم ماشین آلات قوی در سطح شهر و استان توانسته است با عملکرد مناسب خود بعنوان نخستین سازمان عمران شهرداری‌های کشور تقریبا تمامی نیازهای پروژه‌های شهر را پوشش داده و از سال ۷۶ با اجرای پل شهید پرویزی تا به امروز با اجرای پروژه پل‌های طبقاتی و سه سطحی به سطح بالایی از توانمندیهای فنی و اجرایی دست یافته است که با برنامه ریزیهای انجام گرفته این توانایی تقویت خواهد شد که در این راستا سازمان عمران شهرداری شیراز در سال جاری به اجرای پروژه‌های ساختمانی نیز ورود خواهد داشت و پروژه‌های پارکینگ طبقاتی مرصاد و مجموعه‌های تجاری، تفریحی و اداری شهید فهمیده، پروین اعتصامی و قدوسی را شروع به ساخت خواهد کرد.

این مصاحبه در شماره هفدهم هفته نامه شهرراز منتشر شده است.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 16در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۶
  1. از تقاطع چهار راه تخت جمشید صحبتی نکردند، نکنه این طرح به اغما رفته.

  2. پس ایشالا عید فطر چند تا پروژه شروع میشه چون هفته دولت میشه اول شهریور.در ضمن این پروژه های تجاری که گفتند شروع میشه پروژه پروین اعتصامی مگه شروع نشده؟ چون این از طرح های اوراق مشارکت بود و پیمانکارش یه شرکت دیگست

    http://www.eshiraz.ir/mosharekat/fa/etesami

  3. زنده باد مهندس پاک فطرت
    اگر دو طبقه کردن ملاصدرا تو شورا تصویب بشه ، چه شود !!!!

  4. امین جان ممنون از این گزارش. خبرهای خوشی بود و انشاالله در آینده نزدیک چهره شیراز کاملا متحول می شه

  5. خبرهای خوشحال کننده ای بود امیدوارم طبق وعده عمل بشه و شیراز رو به توسعه بیشتر پیش بره

  6. به نظرم دو طبقه کردن بلوار دانشجو به زیبایی این بلوار لطمه میزنه …

  7. امیدوارم طرح دو طبقه کردن خیابان ملاصدرا تصویب نشه! شهر زیادی داره بتونی و بد قواره میشه! اجرای این طرح در وسط شهر توجیه پذیر نیست.
    مایی که یه روز در همین سایت میایم از تخریب پل در کره و تبدیلش به رودخانه صحبت می کنیم, نباید از اجرای این طرح ها خوشحال بشیم. سطح دوم این طرح در صورت اجرا نباید روی زمین باشه! باید به زیر زمین منتقل بشه…

  8. ممنون از امین عزیز.
    پل معالی آباد چه شود!!!!
    امیدوارم در طرح مطالعاتی پروژه پل ۴ کیلومتری ملاصدرا، ابتدا ی این پل رو از میدان نمازی قرار بدن نه از میدان ارم.
    میدان ارم و بلوار دانشجو زیبایی خاصی داره.که این پل ممکنه زیبایی اون منطقه رو بهم بزنه.
    به هر روی، مهندس مستمع و امین گرامی خبر های توپی بهمون دادن.ایشالله شاهد اجرای تمام و کمال همه ی اینها باشیم.

  9. امیدوارم که هر چه زودتر طرح دو طبقه کردن خیابان ملاصدرا با یک طراحی حرفه ای و کاملا زیبا اجرا بشود……..درود بر مهندس پاک فطرت

  10. الان شهرداری به مرحله ای رسیده که میتونه هر پروژه ای که میخواد اجرا کنه به نظر من مدییریت فعلی شهرداری باید حداقل تا۳۰ سال اینده حفظ بشه

  11. سلام و درود بر همه دوستان
    با تشکر از تلاش کلیه دوستان در شهرداری شیراز خصوصا جناب مهندس پاک فطرت
    خواهشمند است روند مطالعات و اجرای پروژه های جنوب شهر خصوصا چهارراه های شریف اباد – زمزم-پودونک-تخت جمشید – فرصت شیرازی و تخت جمشید با سرعت بیشتری انجام گیرد.

  12. به نظرم پل طبقاتی معالی آباد باید بهتر از اینها طراحی و ساخته می شد مسئولان شهری آیا برنامه ای برای ترافیک ۱۰ یا ۲۰ یا ۳۰ سال آینده کرده اند؟
    همین الان آیا واقعا به بهبود ترافیک دراین مسیر کمک شایانی کرده؟
    آیا بهتر نبود با احداث یک زیرگذر به جای روگذر قصرالدشت صنایع و ساخت روگذری دیگر از مسیر معالی آباد چمران در این جا یا بالعکس (شاید به علت وجود رودخانه زیر گذر قصرالدشت -صنایع عملی نمیشد) و رو سازی روی رودخانه عقب نشینی ساختمان ها و … به بزرگتر کردن این پل طبقاتی کمک میکردند؟
    اگرچه هنوز هم دیر نشده و میتوان رو سازی روی رودخانه عقب نشینی ساختمان ها را اجرا کرد
    همچنین هرچه فضای سبز و طراحی ان زیبا تر باشد به زیبایی فضای شهر کمک شایانی میکند چه بسا طرح های عمرانی که به خاطر نداشتن فضای متناسب و زیبای سبز چهره زشتی به شهر داده اند

  13. ایا واقعا راه دیگری در مسیر ملاصدرا نیست؟
    دو طبقه کردن خیابانی که پر از مجتمع های تجاری هس به نظرم در مرحله اول چهره اونجا رو زشت میکنه
    خیابان ملاصدرا باریک تر از اونی هس که دو طبفه کردنش به زیباییش تاثیر خوبی بذارهبهتر نیس تونل زیر گذر بسازن؟مثه زیرگذر زند؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.