مهندس فرجزاده شهردار منطقه یک تقاطع سه سطحی بصیرت (معالی آباد) را یکی از پرژههای عمرانی عظیم منطقه یک اعلام کرد و گفت: اکنون فعالیت عمرانی این پروژه در سه محور صنایع، قصردشت و معالی آباد در حال انجام است و مراحل پایانی خود را دنبال میکند
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک فرجزاده در این خصوص اظهار داشت: پروژه بصیرت با مشخصات سیستم سازهای، باکس پیش تنیده بتن در هر مقطع متغییر است و به صورت سه سطحی اجرا میشود که طول عرشه پل الف ۸۶۰ متر، طول عرشه پل ب ۶۸۰ متر، تعداد کل شمعها ۱۶۶ عدد و کل ستونها۲۳ عدد میباشد.
شهردار منطقه یک با اشاره به زمان بندی اولیه گفت: پس از سه ماه از شروع عملیات با تاکیدهای مهندس پاک فطرت شهردار شیراز جهت تسریع در اجرای پروژه، برنامه زمان بندی جدیدی با مدت ۲۴ ماه تنظیم گردید، با این برنامه ریزی پروزه میبایست در مهرماه ۹۲ به اتمام برسد. وی بیان کرد: پیشرفت قابل توجه پروزه مذکور واضح میباشد و این امر مرهون تخصص و توانایی دست اندرکاران اجرایی که همگی از متخصصین بومی هستند میباشد. هم اکنون پیشرفت تجمیعی کل پروژه ۸۹ درصد میباشد و انشاا… تقاطع غیر همسطح بصیرت اواخر شهریور آماده بهره برداری میباشد.
فرجزاده در ادامه بیان کرد: قسمت عمده مشکلات ترافیک در منطقه یک شهرداری شیراز میباشد وبسیاری از پارکینگهای جدید نیز در سطح منطقه یک در حال احداث میباشد. وی افزود: پارکینگ خلدبرین با ظرفیت ۴۶۰ واحد پارک خودرو با هزینه بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال بامشخصات سازه بتنی در۳ طبقه با کاربری تجاری واداری با پیشرفت ۸۰ درصدی در نیمه دوم سال جاری آماده بهره برداری میباشد و قابل ذکر است پروژه پارکینگ نشاط با ظرفیت ۵۴۰ واحد پارک خودرو در محدوده منطقه یک در حال اجرا است،، همچنین پارکینگهای مکتبی با ظرفیت ۴۳۰ واحد پارک، پارکینگ مرصاد با ظرفیت ۷۰۰ واحد پارک امسال کلنگ زنی خواهد شد.
وی در خصوص وضعیت تقاطع مطهری (ستارخان) گفت: این پروژه در یکی از کلیدیترین نقاط در حال اجراست که وجود بساری از تاسیسات شهری زیر و اطراف محل اجرا پروژه، عملیات عمرانی را با سختی بسار و کندی همراه کرده بود، البته با پیگیریهای مستمر شهرداری در خصوص این مهم بخشهای قابل توجهی از آن رفع و در حال حاضر پروژه در روند عادی اجرایی قرار گرفته است. شهردرار منطقه یک افزود: با برنامه ریزیهای صورت گرفته بخش مهمی از تقاطع غیر همسطح مطهری که زیرگذر آن میباشد در شهریور ماه بازگشایی خواهد شد و بساری از مشکلات ترافیکی را در محل اجرای پروژه رفع خواهد نمود..
فرجزاده همچنین در مورد سرمایه گذاری در شهرداری شیراز اظهار داشت: هم اکنون با اتخاذ سیاستهای درستی که انتخاب شده فضای بسیار مناسبی برای سرمایه گذاران فراهم شده است به طوری که درصد بالایی از پروژههای شهرداری با اوراق مشارکت و بستههای سرمایه گذاری در حال اجرا میباشد.
شهردار منطقه یک با اشاره به پتانسیل بالای منطقه آمادگی کامل خود را جهت فراهم نمودن بستر مناسب برای سرمایه گذارن اعلام کرد و گفت ما همچون گذشته میبایست پیشرو در جذب سرمایه گذار باشیم. فرجزاده در پایان اظهار داشت: ما آمادهایم که با تمام توان در خدمت شهروندان گرامی باشیم و از مردم توقع داریم ما را در این مهم با ارائه پیشنهادها و انتقادهای خود همراهی کنند.
سلام امین جان خستگیات برای دشمنانت ،ی سوال ایا پروژه ی دیگری برای این گروه زحمت کش ساخت وساز پل بصیرت در نظر گرفته شده که با در نظر گرفتن زمان مناسب به داد پروژه های شیراز برسند؟؟ امروز شهردار منطقه دو به دست پاکباناش ی برنامه برای دریافت زباله های منطقه گذاشته بود که برنامه خوبی هست اما ی صحبت هایی شنیدم که خیلی ناراحت شدم میگفت بخش موتوری سازمان شهرداری سپرده شده ه بخش خصوصی که با وجود این خیلی کم کاری دیده میشه لطفا در این باره ی اطلاع رسان جامعی کنی ممنون میشم
بله پروژه هایی نظیر پل طبقاتی معلم، پل ابوذر غفاری، دلگشا، پل دوم و سوم میانرود رو سازمان عمران داره اجرا می کنه.
مراحل پایانی، یعنی ساخت و ساز تمام شده؟
دقیقا در چه مرحله ای هست الان؟
ساخت و بتن ریزی عرشه ها تقریبا تکمیل شده و در مرحله آسفالت و نصب گاردریل و زیباسازی قرار داره
با سلام..در گزارش بالا از مقاطع باکس پیش تنیده در اجرای سیستم پل نام برده شده…برای درک بهتر عزیزان لازم به ذکر است که : برای ساخت قطعات بتن با دهانه های بزرگ و عریض بهترین فرم استفاده از مقاطع بتنی پیش تنیده می باشد به ان معنا که بتن ضعف زیادی در برابر کشش دارد اگر یک قطعه ی بتنی مستطیل شکل را متصور شوید هنگامی که بار روی ان قرار میگیرد قسمت روی بتن فشار وارد میشود این فشار بخوبی توسط بتن تحمل میگردد اما قسمت زیرین که تحت حالت خم شدن یا کشش قرار میگیرد( حالت کاسه ای را متصور شوید) بتن در این حالت بسیار ضعیف است و این کشش را تحمل نمیکند و تمایل به از هم پاشیدگی دارد.حال پیش تنیده بدان معناست که میلگردهای قطور فولادی قبل از ساخته شدن قطعه ی بتنی در قالب ها در حالت کشیدگی قرار میگیرند بتن ریزی درون قالب انجام شده و وقتی بتن سخت شد این میلگردها که در درون بتن قرار داشتند نقش یک نیروی مقاومت در برابر کشش را ایفا میکنند که در این حالت ضعف بتن پوشانده میشود و بتن میتواند سال ها مقاومت کند…این قطعات بتنی مقاوم شده و اماده ی قرار گرفتن در سطوح می باشند..
امین جون من چند شب پیش اونجا بودم همه ی عرشه ها نصب شده فقط عرشه ی سطح سوم یه ۲ یا ۳ دهنش الان دارن آرمارتوربندیش رو کامل میکنن تا بعدش بتون بریزن جمع شه ولی بقیه جاهاش تکمیل شده
یه نکته هم چندروزه مسیرم چهارراه ستارخانه تقریبا اکثر خاکبرداری زیرگذر تموم شده و قطعه های روگذر کنار خیابون از پیش ساخته شده گذاشتن الان هم دارن دروبرگردونهای زیرگذر رو میسازن تا بعدش اون قسمتهاش هم کامل خاکبرداری کنن زیرگذر تموم شه دست بجنبونن میشه این پروژه رو زود تحویل داد
اجرای چنین پل های بزرگی نیازمند توانمندی بالای مهندسی و دقت فوق العاده در اجرا می باشد و جالب است بدانید که در سرتاسر ایران تنها چند کلانشهر دارای مهندسانی است که توانمندی طراحی و محاسبات چنین پل هایی را داشته باشند..و خوشبختانه شیراز بزرگ نیز از جمله این معدود شهرهاست..
همانطور که از گذشته بوده..( تاج محل هندوستان مشهور ترین بنای مقاوم و کهن این کشور توسط دو معمار و در واقع دو مهندس بزرگ شیرازی بنام های عیسی خان شیرازی و امانت خان بنا شد.)
من امشب معالی آباد بودم. با وضعیت موجود و کارهای بسیار باقی مانده امیدوارم واقعا تا ۱۰ مهر به صورت کامل افتتاح شود. البته باید به صورت ضربتی کارهای باقیمانده را انجام دهند. مثلا گفتند زیباسازی از ۱۵ مرداد آغاز و تا ۱۵ شهریور تمام میشه ولی امروز که ۳۰ مرداد هست زیبا سازی اصلا آغاز نشده و زیر پلها وضعیت آشفته ی داره. بتون ریزی بعضی قسمتها هم کامل نیست. به هر حال باید سرعت را افزایش دهند چرا که اگر تا ۱۵ مهر افتتاح نشه از برنامهریزی زمانی عقب میفته. ضمنا این پروژه مهم حتما باید بصورت کامل و تمیز با زیباسازی و نورپردازی افتتاح بشه. اینشالا…
امین جان یه نگاه به این پل زیبا بنداز
تو چین هست ، اگه همچین پلی جایی مثل فلکه نمازی اجرا میشد حرف نداشت
http://www.amusingplanet.com/2012/12/circular-pedestrian-bridge-in-lujiazui.html
سلام امین جان زیر گذر دلگشا در چه مرحله ای است .ازآنجایی که در فصل بارندگی تمام سیلاب محله سعدی در این منطقه جمع می شود فکری برای فاضلابش شده.با تشکر.
متاسفانه بدلیل عدم همکاری شرکت برق در جابجایی تاسیسات بکندی پیش میره …
یک سوال از کارشناس ۱۴۰۰
میلگردهای درون بتن چگونه به حالت کشیدگی در میان
سپاس
امین جان خبری از تاریخ اجرای پروژه های تقاطع های میدان مطهری-قدوسی و چهار راه کشن هست؟
مطهری قدوسی نه فعلا، اما کشن احتمالا بعد از افتتاح پل معالی آباد شروع میشه
با سلام..در جواب دوست عزیز اقای امیر م : دوست عزیز برای اجرای بتن پیش تنیده ابتدا میلگرد هایی که قرار دارند را توسط گیره ها یا جک هایی از دو طرف می کشند و در همان حالت نگه میدارند سپس بتن ریزی کرده و بعد از اینکه بتن به گیرش رسید جک ها رو ازاد میکنن در این حالت طبیعتا میلگیردها که از کشش ازاد شدن یه تنش فشاری به بتن وارد میکنن که این تنش هم انسجامی رو در بتن ایجاد میکنه که مانع ترک میشه و هم اینکه نیرویی میشه که باعث مقاومت بتن در برابر خم شدن و نیروهای کششی وارده میشه.. یک تکه اسفنج رو تصور کنید که مایل به باز شدنه حالابین دو دست قرار بدید و فشرده کنید و رها کنید..میبینید که میزان تمایل برای باز شدنش کمتر از قبل خواهد بود..این نیرویی که شما اینجا با دست ایجاد کردید در پیش تنیده هنگامی که میلگرد رو از جک رها میکنن به بتن وارد میشه..
البته باید توجه کنید که این کشیدگی نه به صورت ملموس و زیاد و انچه که به نظر میرسه کشیده بشه..بلکه به صورت تنشی هست که درون میلگرد به وجود میاد که به اون اصطلاحا کشیدگی میگن و با چشم غیر مسلح اونچنان قابل دیدن نیست(.مطمئنا یک میلگرد قطور اهنی گاها با قطر بیش از دو سانت مثل یک کش کشیده نمیشه)..فقط تنشی درونش ایجاد میشه..
با سپاس فراوان از کارشناس شیراز ۱۴۰۰
از اینکه در شیراز۱۴۰۰ جوابگوی دوستان هستیم افتخار میکنیم…
منون از سایت خوبتون