فاز یک تقاطع هفت تنان-دلگشا، در ایام نوروز زیر بار ترافیک میرود. به گزارش شیراز۱۴۰۰، عملیات آسفالت و همچنین روشنایی زیرگذر با سرعت بیشتری در حال انجام است تا به گفته مهندس فرجزاده، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، این زیرگذر بتواند در ایام نوروز مورد استفاده قرار گیرد. البته طبق گفته مدیر پروژه، نماسازی بدنه زیرگذر، بعد از تعطیلات نوروز انجام میشود.
عکس: مهدی دهدشتی
آماده سازی زیرگذر دلگشا
آماده سازی زیرگذر دلگشا
آماده سازی زیرگذر دلگشا
آماده سازی زیرگذر دلگشا
آماده سازی زیرگذر دلگشا
آماده سازی زیرگذر دلگشا
آماده سازی زیرگذر دلگشا
آماده سازی زیرگذر دلگشا
آماده سازی زیرگذر دلگشا
آماده سازی زیرگذر دلگشا
آماده سازی زیرگذر دلگشا
آماده سازی زیرگذر دلگشا
آماده سازی زیرگذر دلگشا
آماده سازی زیرگذر دلگشا
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=17492
با تشکر از عکسا میخواستم بپرسم این عکسا کی گرفته شده
الآن زیرگذر باز هست یا خیر؟
عکس ها مربوط به روز دوشنبه ی همین هفته است.
درود و شادباش
من تو عکسها اثری از پایه های سطح سوم تقاطع ندیدم!
با توجه به پروژه ی پل سه راه دارالرحمه و چپ گرد ابوذرغفاری که هنگام با پروسه ساخت پل ، پایه های چپگرد هم آماده شدند ؛ آیا در پروژه دلگشا پایه یا حتی پی شمع ها دیده شده؟
فرشید جان، بعد از اتمام کامل زیرگذر، چپگرد هم شروع میشه
دوستان زیرگذر امروز صبح باز شده!
به استثنای خط کشی آسفالت و نماسازی و فضای سبز که هنوز ایجاد نشده بودن بقیه موارد کامل شده بودن!
نکته ای که جلب توجه میکرد عظمت زیرگذر بود!
طبق گفته شهردار محترم مهد فرهنگ و تمدن ایران زمین، این پروژه به طور کامل در اردیبهشت ماه افتتاح خواهد شد.
سلام آقا رضا
میخواستم بپرسم شما که پروژه رو دیدی آیا روی پلهای زیرگذر هم تکمیل شده بود؟ اگر خیر که هیچی اما اگر جواب مثبته آیا طرح ساخته شده روی پل هیچ شباهتی به تصاویر سه بعدی اون داشت؟ منظورم از راه های دسترسی هست
دوست عزیز طرح روی پل هنوز تکمیل نشده بود اما در چند دقیقه ای که با مدیر پروژه هم کلام شدم ایشون فرمودن که طرح هندسی هم سطح دقیقا مطابق تصاویر سه بعدی خواهد بود!
باعث تاسف کا اقرادی مثل مهندس فرج زاده اینچنین با افتتاح چنین طرحهای ناقص و فاقد زیبایی اونم توی یه جای پر رفت و آمد شهر با ابروی این شهر و مردمش بازی میکنند……من دیگه حرفی ندارم
رضا جان اتفاقا برعکس با باز شدن این زیرگذر، رفت وآمد برای مسافرین نوروزی آسانتر میشود و دیگه شاهد ایجاد ترافیک سنگین خصوصا در این ایام نیستیم.
شایان ذکر است این زیرگذر بعد از تعطیلات نوروز دوباره بسته شده، که دیواره های بدنه رو تکمیل و روکش اصلی آسفالت زده خواهد شد و به صورت کامل تا آخر اردیبهشت به بهره برداری خواهد رسید.
ممنونم از عکسها
ظاهرا در کنار باز شدن زیرگذر پلتهای سیمانی بدنه رو هم یواش یواش میذارن و بعد از خط کشی و بافت سبز پروژه تا خرداد افتتاح رسمی میشه
و ممنون از مدیریت سایت که حداقل هفته ای یکبار اخبار رو میذارید داشتیم دق میکردیم از نداری همش مجبور بودم سایت شهرداری رو هر روز چک کنم
خواهش میکنم مهدی جان.بدنه زیرگذر بعد از عید نماسازیش انجام میشه.احتمالا تا آخر اردیبهشت تموم میشه
خواهش میکنم.
درود.
زیرگذر بزرگی است و خوشبختانه توانستند که تا ابتدای عید نوروز آنرا برای بازگشایی به روی مردم، آماده کنند.
کارهای زیباسازی و فضای سبز هم برای بعد از نوروز است.درحال حاضر عبور و مرور روان مهم تر است.
خوشبختانه در برخی از نقاط شهر، المان های زیبایی اجرا شده است. وضعیت احیای فضای سبز و گلکاری هم مناسب است.
در حرم مطهر شاهچراغ هم، وضعیت برای میزبانی از مسافرین آماده است و صحن و رواق بزرگ و زیبای جدید هم بهره برداری شده است که عظمت و زیبایی خاصی دارد.
همچنین عملیات اجرای پارکی بزرگ و طبیعی و زیبا در جوار پل طبقاتی معالی آباد هم آغاز شده است.
بی شک، سال ۹۴ ان شاءالله سال پرباری برای شیراز خواهد بود و شاهد اجرای پروژه های جدید و مدرنی در نقاط مختلف شهر خواهیم بود و همه باهم برای رشد روز افزون پایتخت جنوب ایران گام خواهیم برداشت.
ای بابا!شما دیگه چقدر خوشبین هستید!!!!!!
انشالله هرچی خیره پیش بیاد!!!!
محمد جان خوشبینی نیست، بلکه یک واقعیت است.
ان شاالله با سرعت مناسبی که پروژه های عمرانی در پیش گرفتند سال ۹۴ و ۹۵ سال با برکتی برای شیراز خواهد بود.
انشاالله..!
حامد جان
اگه امکان داره از پروژه پارک بزرگ کنار پل طبقاتی معالی اباد اطلاعاتی رو اعلام فرمایید .
در ضمن کار ساخت سالن تیراندازی حرفه ای شیراز در پارک ۵۰ هکتاری مادر شروع شده است .
هتل زندیه هم در مراحل نهایی اماده سازی هست .
نورپردازی زیبایی در بلوار صنایع انجام شده است که کار زیبایی هست .
یک باغ خانواده هم در بلوار چمران در حال ساخت هست .
درود
دوستان جهت اطلاعتون هتل زند افتتاح شده!
عالیه واقعا این زیر گذر تنها زیر گذر در شیراز هست که دارای رمپ های ورودی و خروجی و پلهای دوربرگردان هست یکی از استانداردترین زیرگذرها.
مکانیزم این زیرگذر با رمپ ها و پل های ذوربرگردان طوری هست که با ادامه دادنش و افزایش طولش بزرگراه زیر زمینی میشه مثل امام علی تهران. از این روش میشه براحتی در کمربندی کشتارگاه شیراز استفاده کرد که دیگه احتیاج به تعدد ایجاد تقاطع غیر همسطح نداره در صرف وقت و هزینه و سرعت اجرا بسیار به صرفه تر از پل زدن های متوالی خواهد بود.
خیلی جالبه که خط کشی رو جزئی از زیبا سازی محسوب کردن!!
خط کشی قسمتی از سیستم حمل و نقل و ایمنی هست و در حد نور شب یا حتی مهمتر از اون باید بهش توجه بشه. (بدون نور پردازی میشه و با نور چراغ ماشین میشه رانندگی کرد، اما بدون خط کشی و علامت بسیار خطرناکه)
این مساله حداقل برای طرح های جدید شهری باید رعایت بشه.
بنی جان هنوز روکش اصلی آسفالت زده نشده که بخوان خط کشی انجام بدن
مهدی عزیز،
هروقت که مردم بخوان از این پروژه استفاده کنن به دلایل ایمنی باید خط کشی وجود داشته باشه. اگر در این حالت مردم میتونن روش حرکت کنن حتما قابل خطکشی هم هست!
جون و مال مردم باارزشتر از رنگ هست. یعنی باید باشه!
بنی جان من تا الان چند دفعه از این زیرگذر استفاده کردم، خداروشکر از لحاظ ایمنی چیزی کم نداره. مطمئن باشید اگر هم خط کشی میکردند باز هم عده ای میگفتند که چرا با وجود اینکه روکش اصلی نشده، پول مردم رو حیف و میل کردند.
بهتره که به جای دیدن همیشه نیمه ی خالی لیوان به کل لیوان نگاه کرد.
مهدی عزیز،
از جواب شما کلی خندیدم و یاد زمانی افتادم که اولین بار با همین مورد مواجه شده بودم!
همینقدر برایم عجیب بود که چرا شهرداری (یک شهر در امریکا) در زمان بازسازی روکش اسفالت روی زمین کنده شده خط کشی کرد و بعد راه را باز کرد!
البته با کمی جستجو متوجه شدم که این مساله بسیار بیشتر از چیزی که فکر میکردم مهم بوده و امروزه خط کشی معابر “اصلی ترین عامل ایمنی” تردد خودروها در خیابانهاست.
این مساله به قدری دقیق و مهم است که بر اساس آن نسل جدید خودروهایی ساخته می شوند که قابلیت تشخیص و حرکت بین خطوط رو دارند. اگر ذره ای خط کشی ها اشتباه یا معوج باشند خطر تصادف و صدمات جانی وجود داره. (نبودن که جای خود داره)
اهمیت این مساله باید در درجه اول برای شما به عنوان مسئول سایتی که به پروژه های شهری می پردازه و بعد سایر خوانندگان و در آخر مسئولین شهرداری! (سلسله مراتب به سبک ایرانی!) جا بیوفته، من نیمه خالی لیوان رو نگاه نکردم بلکه به ترکی اشاره میکنم که هرلحظه ممکنه موجب جراحت یا خالی شدن لیوان بشه.
قطعا همگی از تسریع پروژه های شهری خوشحالیم، اما این سرعت نباید به بهای از بین رفتن مهمترین چیز یعنی ایمنی بشه.
ممنون که به این نکته اشاره کردید، و فرصتی شد تا این بحث مهم مطرح بشه.
بنی جان کاملا درسته باید ایمنی سرلوحه ی کار شهرداری باشه اما به این نکته هم توجه کنید که اگر زیر گذر دلگشا با همین وضع هم بازگشایی نمیشد چه ترافیک سنگین و وحشتناکی در اون قسمت و در ایام نوروز با ورود حجم سنگین این همه مسافر بوجود می آمد (همان طور که در خیابان های اطراف بوجود آمده).
من به این نکته اشاره کردم که فقط بهتره به جای نگاه کردن به یک قسمت لیوان به کل لیوان نگاه کرد، چرا که اگر با دید کلان به این بازگشایی دقت کنیم متوجه خواهیم شد که بازنشدن این زیرگذر به مراتب چه تبعات سنگین تری خواهد داشت و باعث ناراضی شدن مردم شیراز و همین طور مسافرین عزیز می شد.
منم از شما ممنونم بنی جان به خاطر توجه به این موضوع
قطعا صحبت شما در مورد اضطراری بودن وضعیت و نبود وقت و… درسته،اما صحبت من این بود که خط کشی در درجه بالایی از اهمیت هست و کاملا متفاوت با گلکاری و نمای داخلی و سایر تزیینات هست.
با توسعه زیرساخت ها باید کم کم به کیفیت پروژه ها توجه بشه وگرنه بجای شهر، شاهد روستایی گسترش یافته خواهیم بود!
اولا با ابراز خوشحالی فراروان از فعالیت مجدد سایت و تشکر فراروان از مسئولین زحمت کش سایت شیراز ۱۴۰۰
همچنیم بسیار خوشحالن از افتتاح این پروژه و با تشکر فراوان از مجموعه شهرداری فقط امیدوارم فاز ۲ هم هرچه سریع تر افتتاح شود همچنین فضای سبز و نورپردازی زیبا هم فراموش نشود
دیشب حافظیه بود واقعا دست شهرداری دردنکنه زیبا وبود محوطه نورپردازی زیبا بی نظیر بود همچنین امثال انصافا شهرداری در گلکاری و فضای سبز بسیار عالی کار کرد نورپردازی ها بسیار پسندیده تر از سال های قبل بود
سلام عید همه دوستان عزیز و همچنین مدیر محترم این تارنما مبارک
ایکاش در ساخت نمای بدنه زیر گذر، از طرح ها و نقش نگاره های تخت جمشید و پاسار گاد استفاده کنن
به نظر من زیر گذر دلگشا بایستی تا چهل مقام ادامه پیدا کنه
چون عملا ترافیک چهار راه دلگشا به پل هفت تنان منتقل شده
تنها راه اینه که کل مسیر رو به زیر گذر تبدیل کنن مثل بزرگراه امام علی تهران