تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

آخرین اخبار

حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز ارایه لایحه بودجه ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳ پروژه نیمه کاره و شکست خورده المان ورودی غربی شیراز خرید آنلاین تنقلات تا ۵۰% تخفیف در شیراز: لذت خرید بدون دردسر حوادث بی پایان رانندگی در آزادراه شیراز – اصفهان 🎥 تصاویر هوایی از طبیعت برفی فارس گلایه شهردار شیراز از شرایط تامین واگن برای خط ۲ مترو گازگرفتگی ۳۸ نفر در استان فارس تبلیغات گسترده در صفحات اینستاگرام شیراز بازگشت خطوط شبانه اتوبوس به شیراز ورود سامانه بارشی به فارس

8

تاکید بر افتتاح پروژه ای ناقص به چه دلیل؟

  • کد خبر : 16649
  • 17 بهمن 1393 - 22:16

در هفته جاری بار دیگر وعده افتتاح بخشی از مسیر بزرگراه کوهسار از سوی معاون فنی عمرانی شهردار داده شد که همچنان ابهامات مختلفی حول این موضوع وجود دارد.

به گزارش شیراز۱۴۰۰، به نظر می‌رسد مسئولان تصمیم گیرنده در شهرداری و شورای شهر بار دیگر در فکر افتتاح یک طرح نصف و نیمه دیگر هستند تا این پروژه نیز به سرنوشت تونل سعدی و پل رحمت باهنر دچار شوند که با گذشته ما‌ه ها از افتتاح هنوز به بازدهی کامل نرسیده اند.
تونل سعدی که همچنان از جت فن، نماسازی و نور‌پردازی ورودی و خروجی محروم بوده، ادامه مسیر آن به خرامه در حال ساخت بوده و افتتاح پل فضیلت نصر نیز تا سال آینده به طول می‌انجامد.
پل سه سطحی رحمت باهنر نیز علاوه بر عدم پوشش برخی از مسیر‌ها همچنان از یک سمت مسدود بوده و هنوز هم زمان دقیقی برای بازگشایی مسیر اعلام نشده است.

اما حکایت پروژه کوهسار حکایت یک تونل و یک تقاطع نیست و این پروژه که از چندین تونل و پل تشکیل شده به همین نسبت درگیر مشکلات بزرگتری نیز هست که به نظر اجرا و مدیریت این پروژه که می‌بایست تا پیش از این تکمیل می‌شد و به مرحله افتتاح می‌رسید علیرغم تمام پیشرفت‌ های فنی و مدیریتی در مجموعه شهرداری از توان این مجموعه خارج بوده و آن گونه که باید و شاید مدیریت نشده است.

هرچند در این میان عدم هماهنگی و یا همراهی با دانشگاه شیراز و صداو سیما برای در اختیار گرفتن زمین‌های مورد نیاز اجرای پروژه باعث طولانی شدن روند ساخت این طرح بزرگ شده اما نباید کم کاری شهرداری در طولانی شدن روند تملک مورد نیاز را از یاد برد چرا که اجرای تملک مورد نیاز یکی از حیاتی‌ ترین مراحل اجرا طرح های عمرانی می باشد، که حداقل در این طرح شهرداری چندان موفق نبوده است.

با توجه به نکات اشاره شده و وعده معاون فنی شهردار مبنی بر افتتاح بخشی از مسیر و نه حتی فاز یک تعریف شده چند سوال ذهن را درگیر می‌کند.

نخست اینکه بر مبنای کدام معیار و اصول شهرسازی و ساخت پروژه های عمرانی ورودی یک بزرگراه ۶ بانده می‌تواند کوچه‌ ای با شیب زیاد و عرض کمتر از ۱۰متر باشد؟

سوال دوم اینکه در صورت وقوع تصادف و یا آتش سوزی در تونل یک کیلومتری کوهسار و با توجه به عدم خریداری و نصب جت فن، چه رویدادی در انتظار شهروندان خواهد بود؟

پرسش بعدی اینکه با در نظر گرفتن سابقه اداره برق در عدم برق رسانی به پروژه‌ های شهرداری مانند بزرگراه آرین، چه اقداماتی برای تامین روشنایی این مسیر کوهستانی شده و یا مسئولان محترم قصد دارند شهروندان را در تاریکی از این مسیر عبور دهند؟
و پرسش‌ های مشابه دیگر که تمامی آن‌ها به این موضوع ختم می‌شود که برنامه ریزی مشخص و دقیقی برای تکمیل پروژه کوهسار با توجه به مشکلات موجود در این طرح وجود ندارد و شهروندان همچنان می‌بایست در انتظار پا‌یان «امسال» برای افتتاح باشند، سالی که مشخص نیست کی فرا می‌رسد!

هرچند نمی‌ توان عظمت پروژه کوهسار و مشکلات موجود بر سر اجرای آن را نادیده گرفت اما باید به این موضوع که شهرداری در اجرای این طرح نمره قبولی نگرفت اذعان نمود.

«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر می‌شوند»

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=16649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 24در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۴
  1. درودبر صابر و علیرضا ی عزیز.
    مطلب کاملا بجایی بود.
    در صورت افتتاح بزرگراه کوهسار در موقعی که هنوز پل جام جم و میدان قصردشت،احداث نشده است،بیشتر ضرر و دردسر نصیب میشود تا ایمنی و تردد روان.

  2. دقیقا هیچ جای دنیا ورودی و خروجی بزرگراه به خیابونای باریک نمیخوره حداقل یک طرفش به شبکه های بزرگراهی درون شهری باید وصل بشه نظیر شبکه های بزرگراهی تهران که ترافیک به راحتی انتقال پیدا کنه و در خروجی ها به تدریج تخلیه بشه.
    ودر حاشیه بزرگراه اجازه توقف خودرو و عابر و ایجاد واحد های تجاری نباید داده بشه چون خود این امر ترافیک زاست.
    در مورد تونل هم افتتاح بدون جت فن کار احمقانه ای هست.تازه تونل های نیایش تهران نگاه کنید قبل و وسط و بعد تونل شهرداری جرثقیل های حمل خودرو مستقر کرده که تا ماشینی خراب شد جوش اورد سریع انتقالش بدن تا فاجعه پیش نیاد یه لاین هم برای امداد خالی گذاشتن

  3. واقعا خیلی عجیب ومسخره هست که ورودی یک همچین بزرگراهی یک کوچه ده متری باشه!!!!!!چه جوری به فکرشون رسیده؟برمبنای چه منطقی؟البته اگه منطق توشیراز کاربردی داشته باشه!!!!این همه هزینه،اینهمه اذیت وآزار مردم و .. آخرش چی؟؟یک پروژه ایراد دار و غیر مهندسی دیگر..حیف این پول که اگه تو هر شهر دیگه ای صرف میشد صدبرابر شیراز ازش استفاده میکردن و مردم تامدتها راضی و دعاگوی بانیان سازنده آن بودند!تقاطع ستارخان ایراد داره،تقاطع باهنر ایرادداره،زیرگذر زرگری،ریشمک و..
    بنظر من شیراز بودجه خوبی داره ولی همانطور که قبلا کامنت گذاشتم، تا فکر اصلاح نشه وبیماری شهر درمان نشه، پیشرفتی درهیچ زمینه ای صورت نمیگیره!راه میانبری هم نیست جز اینکه خودمان دور بخوریم بجای بقیه!!!!!

  4. من کلا چیزی بلد نیستم
    اما به نظرم گرفتن زمین از دانشگاه یا صدا و سیما نباید کار سختی باشه و به عنوان مشکل کار مطرح بشه مگه تونل و پل ساختن هست؟
    دوستان یکی من رو روشن کنه
    آیا نمی شه یه قرارداد بین شهرداری و دانشگاه یا صدا و سیما یا مردم نوشته بشه که شهرداری فعلا پول نداره به جاش یه جای دیگه زمین بده یا پولش رو بعداا بده…؟؟؟؟
    مگه شهرداری فرار می کنه؟؟؟
    بعد هم تا اون جایی که من اطلاع دارم پل ها و تونل ها ساخته شده و قسمت سخت این بوده کار هایی که مونده زیاد کار پیچیده و هزینه بری نیست مثل تخریب یا آسفالت کردن و … پس چرا اینقدر می گید ناقصه . خب این کار ها سر جمع مگه بیشتر از شش ماه طول می کشه

    • اقا محمد مشکل اینجاست که مثلا کوچه قصردشت که به نظرم عرضش کمتر از ۱۰ متر هم هست نه تونستن تملک کنن نه میشه ترافیک بزرگراه رو توی کوچه ۱۰ متری وارد کرد
      شهرداری وقتی قاطع نیست توی بحث تملک معلومه صداوسیما و دانشگاه هم کوتاه نمیان فقط چیزی که مهم نیست مردم شیراز هستن که اگر افتتاح ناقص بشه باید ترافیکش رو تحمل کنن یا بقول یکی از دوستان افتتاح کنن بعد از بالای پل ناقص بپریم توی چمران؟ چون کوچه باغ قصردشت همینطورش هم توان عبور مرور همین حدش رو هم نداره چه برسه از جمهوری و چمران هم وارد بشن که دیگه خدا میدونه چه شود

  5. حالا بزارید همینم افتتاح بشه تا تردد صورت بگیره شاید به فکر افتادن

  6. زرگری و مطهری داره از ترافیک میترکه بجای اینکه بودجه رو به این قسمت تخصیص بدن تا زودتر تموم بشه پروژه جدید افتتاح میکنن…
    نیت دلسوزی نیست … هر کی به فکر اعتبار و جیب خودشه

  7. با سلام
    دوستان دلیل تاکید این است که خود شهردار هم کاملا واقف بر این امر هستند و تمایل شخصی به این افتتاح ندارند . امام به دلیل ایرادهایی که دانشگاه و صدا و سیما میگرند این پروژه را عملا دچار مشکلات زیادی کرده اند . صدا و سیما میگوید ساخت تقاطع در جام جم مشکل امنیتی برای صدا و سیما خواهد داشت چون باعثد میشود ماشینها بر صدا و سیما تسلط دید داشته باشند و دانشاه هم میگوید ساخت این تقاطع باعث میشود که ساختمان مدیریت منظره ودید خود را از دست بدهد و در پشت این تقاطع محو گردد و همچنین ورودی دانشگاه نیز دچار مشکل می شود . در حقیقیت شهردار میخواهد تا اخر سال بار ترافیکی در این پروزه بیاندازد زیرا که انداختن این بار ترافیکی در وردی تنگ کوهسار مهدی باعث اولا ترافیک سنگین و ایجاد مزاحمت برای این دومجموعه خواهد شد و ثانیا موجب تصادف مردم و فشار افکار عمومی میشود و با این طرفند این دومجموعه لجوج که هیچ توجه ای به منافع شهر ندارند به این دو دلیل چاره ای جز کوتاه آمدن نخواهند داشت . ودر مورد کوچه ۹۲ دو مشکل وجود دارد یکی اختلافاتی که با صاحبین املا ک کوچه ۹۲ که از خانواده های متمول و مشهور شهر هستند از یک سو و دیگری وجود ۴ سروناز می باشد که شهرداری نه دوست دارد این ۴ سرو ناز را قطع کند و نه پیمانکار شهرداری توانایی و امکان انتقال این ۴ سروناز را دارد وهمین امر باعث شده شهرداری مردد در قع این ۴ سرو ناز باشد . حال به نظر شما آیا شهرداری تصمیم درستی برای این افتتاح زود هنگام نگرفته است ؟

  8. سلام
    لطفا گزارشی هم از پیشرفت بزرگراه آرین به کمربندی تهیه کنید.
    با سپاس

  9. آقا حمید چیزی که شما میگی درست و لی چرا شهرداری قبل از اینکه پروژه رو دست به کار بشن حساب اینچیزاشو نکرده

  10. درحالیکه کلنگ احداث این تونل یک سال قبل از تونل توحید تهران زده شده و در این سالها اگر اشتباه نکنم تهران ۲یا ۳ تونل رو عملیاتی کرد و با کیفیت قابل قبول به اتمام رسونده هنوز این تونل نه پایان رسیده و انتظار هم نمیره اگر ساخته بشه حداقل کیفت کار تو تهرون نه خارج از کشور رو داشته باشه.یه چیزی درحد تونل های جاده ای یا حداکثر همین سعدی خودمون.

  11. با سلام،

    دوستان گرامی من در شیراز نیستم و درست یا نادرست بودن باز شدن بزرگراه کوهسار را نمی دانم. اما به گمان من شهرداری می تواند این راه را از سوی بلوار نیایش به بلوار چمران باز کند و نه از سوی پل چمران.

  12. به “شیب زیاد و عرض کمتر از ۱۰متر ” عبارت پیچ ۹۰ درجه جلوی در دانشگاه شیراز را هم اضافه کنید…

  13. حمید جان نمیدونم این دلایلی که اوردی رو از کجا بدست اوردی ولی واقعا بابت اون ذهنی که این طرز فکر رو داره تاسف خورد! با اعصاب و جون و وقت مردم و هزینه مردم بازی کنیم که دو مجموعه از رو لج و لج بازی کنار بیان؟!!!!! مردم تصادف کنند که شهرداری و صدا و سیما و دانشگاه با هم هماهنگ بشن؟ !!!!!!!!!!!!! واقعا اگه شهردار این شهر این همه فکر کرده و به این ترفند رسیده باید بهش جایزه بدن گرچه من بعید میدونم این نظر معتبر باشه و بیشتر به یه منطق بچه گانه شباهت داره!!! در رابطه با اون سرونازها هم همینطور شهرداری افتاد به جون درختای سطح شهر رو درختای قصر الدشت رو با اون ابهت و عظمت تبدیل کرد به چوب بستنی اونوقت این ۴ تا درخت شدن مانع عملیات احداث این پروژه بزرگ!! به نظر من تنها دلیل تاخیر و نوقص این پروژه ضعف شهرداریه و دیگه هیچ! دوستان اشاره خوبی کردن نمونه این کارای شهرداری پل معال آباده که ورودی هاش توانایی هدایت خروجی بلوار میرزای شیرازی یا تاچار ا رو نداره و عملا ساخته شدن پل هیچ کدوم از دو مسیر چمران به صنایع و بلعکس رو ساپورت نمیکنه همیشه ترافیک داره! خنده درا تر اینهکه شما از سمت چمران به صنایع با اون حجم ترافیک باید از کنارگذر پل با عرض ۴ متر عبور کنی! مطمئن باش مجموعه عمرانی شهرداری هنوز توانایی مدیریت پروزه هارو نداره و تا زمانی که به کمیت به جای کیفیت اهمیت میدن وضع به همین شکله که بزرگراه ساخته میشه ولی ورودی و خروجیش هنوز حتی تملک هم نشده! دلیلش هم مشخصه یه نگاه به بدنه مهندس شهرداری بندازید ببینید تخصص و و سطح دانش عوامل رو متوجه همه قضایا خواهید شد! شهرداری شیراز جایی برای استخدام فارغ التحصیلان مهندس عمران دانشگاه شیراز نداره ولی فارغ التحصیلان دانشگاه ……… یکی از بخشداری !!!های شیراز در بدنه عمرانی شهرداری کلان شهر شیراز و پایتخت فرهنگی!! ایران به راحتی با کمک ضابطه استخدام میشن! خوب توقع داریم نسل جدید بزرگراه های هوشمند رو در شیراز بسازن؟!

  14. از میدان جام جم تا بلوار چمران افتتاح میشه نه قصردشت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! یکم با دقت تر مطالب رو بخونین.. اینا دیدن n سال طول میکشه پروژه واسه همین میخان این کارو کنن که ترافیک جام جم تا دانشجو و ابتدای بلوار چمران رو انتقال بدن از مسیر جام جم تا بلوار چمران نه قصردشتتتتتتت!!!!!

    • دقیقا
      اگرهم ک ب پلی ک روی چمران زده شده نگاه کنید متوجه میشید ک مسیر خروجی رو دارن با سرعت زیاد میسازن
      و فقط مشکل سمت جام جم هست

  15. میشه وقتی پروژه ای به این بزرگی قراره ساخته بشه یه عوارضی هم براش ساخته بشه بعد پولشو بدن به اون سازمانی که زمین شو بخاطر پروژه از دست داده. حتی میشه استانداری دخالت کنه در تملک . مساله اینه که به ترافیک بعنوان مشکلی اساسی که باید از پیش پای مردم برداشته بشه نگاه نمیکنن و در اولویتشون نیس. وگرنه مث پروژه بین الحرمین با قدرت هر چی سر راهشون بود رو تخریب میکردن

  16. مشکل تاسیسات تونل اینه که هیچ کدام ازمدیران ارشدشهرداری نه ازتاسیسات خبردارن ونه بودجه ای دراختیارکارشناسان مجریان تاسیسات میدن تااونهاطبق نظرات کارشناسی خودشون وبراساس طرحهای انجام شده اجراکنن،اونایی که تاسیسات تونل کارکردن میدونن من چی میگم،برای مثال تاسیسات تونل کوهساربرای مسیرجام جم به چمران فقط خاص این مسیرطراحی شده بعنوان مثال کلیدهای محافظ و…ویاروشنایی ونه برای تونل دوطرفه رهمچنین جت فنهای اون

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.