تاریخ : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳ Friday, 22 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

16

انتقاد مصلی نژاد از روند نام گذاری معابر و طرح های عمرانی

  • کد خبر : 1087
  • 21 مرداد 1392 - 21:45

مصاحبهٔ هفتهٔ گذشته سردار سجادیان در خصوص وضعیت خط ویژه بلوار زند که با انتقاد شدید وی در خصوص عدم پایبندی شهرداری به تعهدات خود همراه بود، ما را برآن داشت تا از مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تعهدهای انجام نشده را جویا شویم.
به گزارش خبرنگار شهرراز، مصلی‌نژاد ابتدا با بیان اینکه تعهد شهرداری در این محدوده ایجاد پارکینگ بوده است و شهرداری در محدوده خط ویژه بلوار زند تاکنون ۳۸۰۰ واحد پارکینگ ایجاد کرده است، بحث ایستگاه‌های تاکسی را مبحثی جدید عنوان کرد که شهرداری بزودی اقدامات لازم را در این زمینه انجام خواهد داد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه این سازمان در نقاط دیگر شهر ایستگاه‌های تاکسی آماده کرده است اما رانندگان تاکسی از این ایستگاه‌ها استفاده نمی‌کنند، از کمکاری پلیس راهور در زمینه نظارت بر استفاده و حضور رانندگان در ایستگاه‌ها انتقاد کرد.
وی با بیان اینکه در شیراز رانندگان تاکسی بصورت گردشی کار کرده و در ایستگاه‌ها بصورت خطی فعالیت ندارند، ساخت ایستگاه‌های خارج از سواره در مسیر بلوار زند را ممکن ندانست.
اقدامات شهرداری در ایجاد زیرساختهای سخت افزاری
مصلی‌نژاد به اقدامات سازمان ترافیک در زمینه ایجاد زیرساخت‌های سخت افزاری به منظور آغاز طرح ترافیک اشاره کرد و افزود: برای آغاز این طرح ۸ دوربین ثبت پلاک خوردوهای متخلف در ورودی‌های اصلی محدوده ترافیک نصب شده و از سوی دیگر بر چهارراه‌های اصلی این محدوده نیز بصورت مکانیزه نظارت انجام می‌شود اما بدلیل عدم حضور پلیس راهور در مرکز کنترل ترافیک امکان برخورد با متخلفان فراهم نیست و اقدامات انجام گرفته از سوی شهرداری به همین دلیل بی‌اثر شده است.
وی ادامه داد: شهرداری آمادگی افزایش دوربین‌های کنترلی و سایر زیرساخت‌های لازم را دارا می‌باشد اما زمانی این اقدام‌ها را انجام خواهد داد که طرح ترافیک از این حالت بلاتکلیفی خارج و زمان شروع آن مشخص شود تا هزینه‌های احتمالی در صورت لغو اجرای طرح ترافیک به هدر نرود.
برخورد با متخلفان قدم اول در فرهنگ سازی ترافیکی
مصلی‌نژاد مشکل اصلی ترافیک شیراز را بحث فرهنگ دانست و گفت: قدم اول در ایجاد فرهنگ ترافیک اعمال قانون است که متاسفانه شاهد کمکاری در این زمینه هستیم و با متخلفان برخورد جدی نمی‌شود و در صورتی که پلیس راهور دارای کمبود نیرو است این کمبود‌ها می‌بایست رفع شود.
وی ادامه داد: قرار بود اردیبهشت ماه طرح محدوده ترافیک بصورت آزمایشی و ارشادی آغاز شود، شهرداری با هزینه میلیاردی تابلوهای اطلاع رسانی ورودی محدوده را نصب نمود و حتی قبض‌های جریمه ارشادی را که برای رانندگان متخلف در نظر گرفته شده بود را چاپ و در اختیار پلیس راهور قرار داد، اما متاسفانه این طرح با همراهی پلیس راهور همراه نشد و برخوردی با رانندگانی که ورود غیرمجاز به محدوده داشتند انجام نگرفت.
مدیریت واحد شهری راه حل مشکلات طرح ترافیک
مصلی‌نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگار شهرراز در خصوص راه حل رفع این مشکلات گفت: در شهرهای پیشرفته جهان این مباحث و مشکلات با مدیریت واحد شهری رفع شده است اما در شیراز همچنان در برابر این تجربه مثبت و کارآمد مقاومت می‌شود اما سرانجام شیراز نیز به این سمت حرکت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در تهران و از سال گذشته با اقدامات متقابل شهرداری تهران و پلیس راهور، شهردار تهران تا حدودی توانسته است در تصمیم گیری‌های پلیس راهور تاثیرگذار باشد، خواستار قرارگرفتن پلیس راهور در زیرمجموعهٔ شهرداری شیراز در قالب مدیریت واحد شهری شد تا مشکلات کنونی رفع شود.
انتقاد از روند نام گذاری معابر و طرح‌های عمرانی
مصلی‌نژاد در بخش دیگری از صحبتهای خود به انتقاد از نام گذاری‌های انجام گرفته برروی معابر و طرحهای عمرانی افتتاح شده پرداخت و گفت: مسیرهایی نظیر بزرگراه آرین و بزرگراه حسینی الهاشمی که در امتداد یکدیگر ساخته شده‌اند می‌بایست دارای نام یکسان باشند تا مردم دچار سردرگمی نشوند.
وی افزود: چرا نام پل دکتر حسابی که المان مربوط به آن نیز در محل پروژه نصب شده بود باید به یکباره به شهدای جهاد تبدیل شود و یا نام تونل سعدی به تونل فضیلت تغییر پیدا می‌کند. متاسفانه در این زمینه شاهد کج سلیقگی هستیم که می‌بایست این روند اصلاح شود.
مصلی‌نژاد در پایان اجرای طرح محدوده ترافیک را یک ضرورت دانست که می‌بایست سریع‌تر وضعیت آن مشخص شود و از تهیه طرح جامع شبکه گسترده دوچرخه سواری در مناطق ۹ گانه خبر داد که پس از تکمیل مطالعات به منظور اجرایی شدن و تصویب به صحن شورای شهر خواهد رفت.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=1087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹
  1. جانا سخن از زبان ما میگویی

  2. زنده باد مصلی نژاد
    شاید این برادر جهرمی به فکر ما شیرازی ها باشه !!!!!!

  3. ای کاش زودتر به این نتیجه می رسیدند و این اسامی نا مانوس را بر روی معابر شهر نمی گذاشتند

  4. در مورد فرهنگ سازی ترافیک و کم کاری در برخورد با متخلفان که جناب مصلی نژاد فرمودند بنده خودم سر چهارراه سینما سعدی داخل خودروی شخصیم پشت چراغ خطر توقف کرده بودم که دیدم یک خودروی پراید با سری پلاک ایران ۸۳ (شخصی) از داخل خط ویژه تاکسی وارد چهارراه شد. ظاهراً با افسر راهنمایی سر چهارراه همشهری در اومد و به زبان محلی به افسره ابراز ارادت کرد و بوقی زد و حتی چراغ خطر را هم رد کرد!!!!! تنها برخورد افسر محترم راهنمایی و رانندگی با این راننده متخلف این بود که دست خودش رو برای ابراز ارادت برای این راننده شهرستانی بالا آورد!!! (بله… متأسفانه همه چیز دست در دست هم می‌دهند واسه ……)

  5. امین جان قرار بود دارالرحمه به دارالرحمه احمدی جدید وصل بشه که تو این طرح خیابان بیست متری فشار قوی باید تعریض میشد تا از طریق ماذون قشقایی به سرداران وصل بشه میشه بیشتر توضیح بدی و اینکه به کجا رسید ؟
    داخل بولوار ابوذر غفاری با جابجایی تاسیسات برق ۳ تا پایه بتنی ۱۱ کیلو ولت نصب شده که میشه گفت دقیقا تا نصف قسمت سمت راست پل در حال ساخت رو گرفته و فقط یه ماشین میتونه رد بشه نمیدونی که مغازه ها رو میخوان خراب کنن یا نه؟ اگر تونستم عکس میگیرم که دقیقتر متوجه بشی

  6. در کل مصلی نژاد حرف های خوبی زده
    ولی در مورد یکی شدن نام هر دو بزرگراه هاشمی و آرین به دلیل هم راستا بودن مخافلم
    چرا که نام گذاری بزرگراه ها می بایست در بعضی از تقاطعات اصلی متفاوت باشد تا مردم سر در گم نشن مثلا وقتی کسی که با منطقه ای از شهر آشنا نباشه و بخواد از پل دکتر حسابی بره بزرگراه هاشمی در صورتی که هر دو بزرگراه یک اسم داشته باشن نمودونه بره راست یا چپ پس باید دو اسم مجزا یا یک اسم شرقی- غربی شمالی -جنوبی A,B داشته باشه خیلی بهتره
    و با توجه به منطقه آرین همون بزرگراه آرین خیلی هم با مصما است
    من این مشکل در یکی از بزرگراه مشهد تجربه کردم

  7. اسم های خوبی نمیرارن اصلا افتضاح هست

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.