مدیر کل راه و شهر سازی استان فارس گفت: آزاد راه شیراز به اصفهان با تزریق کامل اعتبارات، طی سه سال راه اندازی میشود.
به گزارش شیراز ۱۴۰۰ و به نقل از خبرنگار مهر، با بیان اینکه مشکلات مالی خللی در روند ساخت آزاد راه شیراز به اصفهان ایجاد نکرد، افزود: خوشبختانه با همکاری پیمانکار این پروژه روند ساخت این آزاد راه در حال انجام است.
وی تصریح کرد: هرچند که مشکلات اعتباری وجود داشت اما کار در این پروژه تعطیل نشده است.
مدیر کل راه و شهر سازی استان فارس با اشاره به زمان بهره برداری از این پروژه گفت: چنانچه اعتبارات به طور کامل به این پروژه تزریق شود طی سه سال این آزاد راه قابل استفاده خواهد شود.
عشایری یادآور شد: یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه لازم است که تاکنون ۳۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
امیدواریم مثل سایر وعده ها نباشد !!!
دوستان عزیز الان چند وقتی هست که به دلیل عملکرد ضعیف اداره کل راه و شهرسازی در زمینه تقاطع های کمربندی های شیراز نقد های فراوانی به این اداره و شخص هوشنگ عشایری مدیرکل راه و شهرسازی فارس میشه! که به نظر شحصی بنده کاملا غلط و از روی ناآگاهی انجام میشه. حال اینکه با توجه به عملکرد ۱۰ سال گذشته، این اداره کل یکی از فعال ترین بخش های استان فارس بوده.
جالبه بدونین مهمترین جاده استان فارس یعنی شیراز اصفهان (اتصال دهنده شیراز به مرکز کشور) تازه ۷…۸ سال پیش بزرگراه شده و قیب از اون یه جاده ۲ بانده معمولی بوده….استانی که ۸ سال پیش مهمترین مسیرش هم بزرگراه نبوده تا آخر سال ۱۳۹۱ با داشتن ۱۲۵۸ کیلومتر بزرگراه پس از استان های اصفهان و کرمان (که هر دو استان کویری هستن و راهسازی درونشون از فارس کوهستانی بسیار راحت تر هست) در جایگاه سوم کشور قرار داره! تازه این آمار مربوط به یک سال و چند ماه قبله و از اون موقع هم بیش از ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه دیگه افتتاح شده.
جالبه بدونین که طول بزرگراه های فارس تقریبا برابره با مجموع طول بزرگراه های استان های آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، زنجان، سیستان و بلوچستان، قم، کردستان و کهکیلویه و بویراحمد.
تا سال ۱۳۹۰ هیچ آزادراهی در فارس وجود نداشت اما الان آزادراه شیراز اصفهان و شیراز بوشهر در دست ساخت هستن و آزادراه شیراز عسلویه در دست مطالعه.
در ضمن تا سال ۱۳۹۰ فارس با داشتن ۶۵۲۰ کیلومتر راه (به جز راه های روستایی) با داشتن ۸.۲ درصد از کل راه های ایران بیشترین طول راه های آسفالته کشور رو به خودش اختصاص داده.
در بخش ریلی هم راه آهن شیراز اصفهان همچنان در حال تکمیل – راه آهن شیراز بوشهر عسلویه در دست ساخت – راه آهن شیراز جهرم لار بندرعباس در دست ساخت – راه آهن شیراز استهبان گل گهر در دست ساخت – راه آهن سورمق ابرکوه یزد در دست ساخت و راه آهن شیراز اهواز در دست مطالعه هست. که از نظر طول راه آهن در دست ساخت کشور هم فارس رتبه اول رو به خودش اختصاص داده.
در بخش راهداری هم در قسمت های مثل عملکرد وسایل راهداریش و میزان آسفالت جاده ها و علادم راهنمایی و رانندگی هر سال فارس در رتبه های برتر کشور قرار میگیره..
حالا خودتون کلاهتون رو قاضی کنین!!!
به نظر شما این اداره کل واقعا بد کار کرده؟؟؟
مشکل بزرگ ما در ایران همین امار هست که به ان دل خوش کردیم از کار دولتی جز این انتظار نمیرود در کار دولتی چه چیزی ساختیم مهم است در کار خصوصی با چه کیفیتی ساختیم مهم است. بزرگراه شیراز اصفهان اگر کیفیت داشت در ایران آمار نخست تصادفات نوروزی را نداشت راه آهن شیراز اصفهان اگرکیفیت داشت الان در مورد اختصاص ان برای بار و احداث مسیر جدید صحبت نمی شد راه آهن در دنیا زیر ۲۰۰ تا سرعت توجیه نداره با این سرعت و کیفیت راه اهن استان توسعه ندهند بهتر است اول کیفیت باید مدنظر باشد بعد کمیت راه کم ازاد راهم کم راه اهن کم ولی با کیفیت خیلی بهتر از کمیت زیاد و بی کیفیت است.
شما هم جالبه بدونین که بیشتر اینها مربوط به مدیر قبل بوده و ایشان کاری که کردن تو این هشت سال اونها رو تکمیل کردن در ضمن چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است ، شما همین تقاطع ابتدای بزرگراه وحدت رو ببین که تو سال ششم ساخت نیمه کاره با حذف لوپهای اصلی افتتاح شده دنبال باقی اونها نگرد .
سلام آقا رضا.
ممنونم از اطلاعاتی که در اختیارمون قرار دادید. همانطور که در پست های قبلی اشاره شد، آقای هوشنگ عشایری، قبلا مدیر کل راه و شهرسازی اصفهان بوده اند. به حتم اگر شما امروزه به اصفهان و پیرامون شهر تشریف ببرید، خواهید دید که بزرگراه ها و کمربندی هاو اتوبان های مختلفی برای آن جا ساخته شده است.
اما در فارس وضعیت آنگونه که میگویید نیست. بسیاری از پروژ هایی که در دست و تصرف این اداره مذکور قرار دارد، یا ناقص هستند و یا آنگونه که میگویند نیستند.
اکثر پروژه های پیرامون شهر شیراز گویای این مدعاست. پروژه تقاطع های غیر همسطحی مانند وحدت- عدالت و خلیج فارس.
پل وحدت که پیوند دهنده بزرگراه وحدت با بزرگراه امام خمینی و بلوار فرهنگشهر میباشد، به نظر بنده به بدترین نحو ساخته و افتتاح شده است. این پل، با خاکریزی ساخته شده و فقط بخش هایی از آن را بتن تشکیل داده است. این در حالیست که برای اتصال این ۳ مسیر مذکور که پرتردد هم هستند، نباید به دو پل روگذر ساده ۱۵۰ متری بسنده میشد. اکنون هم که لوپ های این پل ناقص اند و نوپردازی و روشنایی آنجا انجام نگرفته است و هنوز بقایای خاک ریزی و نخاله های ساخت این پل در آنجا معلوم است.
در خصوص پل عدالت نیز، ناقص بودن این پروژه هم معلوم است و لوپهای ان ساخته نشده اند. و پل خلیج فارس که باید پیوند دهنده مسیر کمربندی جنوب شهر به کمربندی شرق شیراز باشد، نیمی از مسیرش مسدود است و باید فقط ار لوپهای ۳گانه آن بهره برد.
در خصوص وضعیت کمربندی شیراز هم که دل هر رهگذری رابه درد میآورد، همین بس که هر ماه عده ای در این مسیر جان میدهند. چرا؟ چون مسیر کمربندی شیراز، نه عرض کافی و مناسبی دارد، و نه تابلو های راهنمایی ورانندگی و نه خط کشی مناسب و نه فضای سبز در خور و کامل و نه روشنایی. براستی پاسخگو و مسئول و متولی این مسیر ویژه شهری کیست؟؟
بطور حتم اگر این مسیر کمربندی دست شهرداری شیراز بود، ما تا به امروز شاهد اجرا و اکمال پروژه های خوبی در مسیر میبودیم. از اجرای تقاطع های بزرگ و کافی در تلاقی مسیر ها بگیرید تا اجرای کامل کمربند سبز شیراز و باقی مسیر کمربندی که از بزرگراه خلیج فارس شروع میشود و به زیباشهر میرسد.
در خصوص راه آهن هم نیز، بله. امروزه پروژه های ریلی متعددی در فارس در حال ساخت است که بی شک با افتتاح کامل تمام اینها، فارس پایلوت و چهارراه ریلی کشور مبدل میشود.اما شاید همان راه اندازی قطار شیراز-اصفهان تا حدودی باعث دلسردی مردم به اجرای اینگونه پروژه ها باشد. البته من خودم، شاهد اجرای پروژه قطار شیراز-کرمان در استهبان بودم و تونلهای متعدد در مسیر شیراز-کرمان در حال ساخت است.
به نظر من یکی از مسائلی که اداره راه و شهرسازی باید توجهی ویژه به آن داشته باشد، بحث اتصال اتوبانی و ریلی مرکز استان فارس به منطقه ی اتصالی فارس به دریا است. بی شک در آینده ای نزدیک منطقه ی لامرد و مناطق الحاقی به فارس که باعث شده اند استان پهناورمان به دریا ی خلیج فارس متصل شود، از اصلی ترین و اقتصادی ترین شهرهای فارس خواهند بود. پس بهتر است مرکز استان برای ورود سرمایه و اقتصاد آزاد به درون خود، اتصالی بلافصل با آن مناطق داشته باشد که شاهد تعالی و رشد سرمایه گذاری در مناطق مختلف فارس و شیراز باشیم.
البته پروژه ای امروزه در حال مطالعه است مبنی بر اتصال فارس به مناطق دریایی خلیج فارس که بخشی از آن از میمند عبور میکند.
بطور کل بهتر است اداره راه و شهرسازی نگاهی ویژه به شیراز و فارس داشته باشد.
حامد جان در مورد آمارهایی که در مورد راه ها و بزرگراه ها دادم همگی مستند هست و اگر کسی لازم دونست میتونم فایل پی دی اف کاملش رو در اختیارش قرار بدم….
مسئله ای که به نظر من باید بهش توجه بشه اینه که فارس یه استان پهناور، استراتژیک و دارای شهرستان های زیاد هست… نکته ای که در زمینه پروژه های راه سازی باید بدونین اینه که بودجه این پروژه ها به صورت ملی و در دولت و مجلس تصویب میشه وو بعد به اداره کل استان داده میشه تا نظارت کنه بر پروژه و پول رو هم مصرف کنه..بدون کم و کاست!!! یعنی چی؟؟
یعنی اینکه مثلا امسال ۵۰ میلیارد تومان به بزرگراه شیراز کرمان داده میشه! ۲۵ میلیاردش رو میدن استان فارس و ۲۵ تاش رو کرمان.حالا در فارس این مسیر از ۴ شهرستان شیراز، سروستان، استهبان و نیریز میگذره که هرکدوم بخشی از این ۲۵ میلیارد رو میخوان….ولی این ۲۵ میلیارد اونقدر نیست که بشه ۴ تا تیکه اش کرد پس میدنش به یک یا ۲ شهرستانی که راه بدتری دارن در نتیجه این بودجه به شهرستان شیراز نمیرسه!!!!حالا همین برنامه رو برای تمام راه های شیراز در نظر بگیرین!!!! همین میشه که کمترین بودجه راه سازی استان به شهرستان شیراز داده میشه!!! و بعد با اون بودجه کم هم نمیشه کاری کرد….اینطور میشه که ما کارکرد بد اداره کل راه و شهر سازی فارس رو در شیراز میبینیم و فکر میکنیم این اداره داره در همه فارس بد کار میکنه در حالی که اینطور نیست!!!!!!
یه مثال برات میزنم:
در حال حاضر تنها پروژه ملی راه در شهرستان شیراز کمربندی شرقی شیراز هست که بودجه میگیره….و تقاطع های غیر همسطحی که عرض کردین هیچ کدوم بودجه ملی نگرفتن!!!! حالا میدونی چطوری ساخته شدن؟؟؟ با زدن از بودجه کمربندی شرقی و تعطیلی اون پروژه دارن کمربندی غربی رو نور دار و تعریض میکنن!!!!
در تمام ۳ تقاطع اداره راه میخواست یه تقاطع کامل با ۴ لوپ بسازه اما بودجه برای تملک اطراف تقاطع رو نداشت و از شهرداری تقاضا کرد تا زمین های اطراف تقاطع ها رو تملک کنه تا اداره راه تقاطع رو به نحو احسن بسازه!!!!حالا میخوای فرق شهرداری شیراز و اصفهان رو بدونی؟؟؟ در اصفهان شهرداری هزینه تملک تمام تقاطع های کمربندیشون رو داد و همین آقای عشایری پل های بسیار خوبی براشون ساخت…..اما در شیراز پریدن بهش که وظیفه خودت هست تقاطع ها رو بسازی….اونم با بودجه کم سر و تهشون رو زد و تمومشون کرد!!!!
رضا پارسی عزیز شما خوشبختانه خوب و مستند صحبت میکنید مشخص هست ارتباطی با اداره راه دارین . خب خیلی هم خوبه و میتونید از این اداره دفاع کنید و حداقل به جای سخنگوی نداشته این اداره مشکلات و معضلات رو بیان نمایید .
من شخصا هیچ نظری در مورد آقای عشایری ندارم چون درمدت مدیریت ایشون اصلا شیراز نبودم اما درمورد کامنت قبلی اگر ممکنه مدرکی ارائه کنید تا شاید از ظریق سایت بتونیم اندکی کم کاری بعضیا رو به روی مبارکشون بیاریم یا حداقل جواب اونها رو هم بشنویم . بهرحال مطلب مهمی رو ذکر کردید و باید مسئول این به همریختگی پاسخگو باشه . یعنی من الان اوضاع این پل وحدت کمربندی رو شنیدم شوکه شدم اون مکان یکی از آزاد ترین مکان ها برای ساخت پل هایی زیبا بود لطفا درمورد این بخش از نوشته هاتون اگر ممکن هست مدرک یا سندی بذارین.
“در تمام ۳ تقاطع اداره راه میخواست یه تقاطع کامل با ۴ لوپ بسازه اما بودجه برای تملک اطراف تقاطع رو نداشت و از شهرداری تقاضا کرد تا زمین های اطراف تقاطع ها رو تملک کنه تا اداره راه تقاطع رو به نحو احسن بسازه!!!!حالا میخوای فرق شهرداری شیراز و اصفهان رو بدونی؟؟؟ در اصفهان شهرداری هزینه تملک تمام تقاطع های کمربندیشون رو داد و همین آقای عشایری پل های بسیار خوبی براشون ساخت…..اما در شیراز پریدن بهش که وظیفه خودت هست تقاطع ها رو بسازی….اونم با بودجه کم سر و تهشون رو زد و تمومشون کرد”
راش عزیز ارتباط من با اداره کل راه و شهرسازی در حد یه دوست خانوادگی هست که شاید ماهی یکی دوبار بیشتر نمیبینمش اما خب در بحث هایی که داریم حسابی با مشکلاتشون آشنا هستم….
در مورد تقاطع های کمربندی…در زمان رضا زاده استاندار فارس قرار شد ۷ تا تقاطع روی کمربندی بسازن و طریقه مشارکت این باشه که تملک با شهرداری باشه و ساخت با اداره کل راه و شهرسازی!!! ۳ تاش شروع شد که میشن خلیج فارس، عدالت و وحدت.
خلیج فارس رو که تا جایی که اطلاع دارم تقریبا کامل و با ۳ لوپ و ۴ خروجی افتتاح شد.
عدالت هم به دلیل مجوزهای ساختی که شهرداری در حریم تقاطع داده بودو ساختمان های نوسازی که در نزدیکش ساخته شدن ناقص افتتاح شد.
اما در مورد وحدت:
وحدت با نقشه کامل البته با ۳ لوپ (لوپ ۴ به خاطر ساختمان های بلند در حریم تقاطع ممکن نبود) طراحی و شروع به ساخت شد.شهرداری هم تملکش رو انجام داد….هرچند با تاخیر فراوان. وسطای کار بودن که یه معارض پیدا شد که ادعا میکرد این تقاطع از درون زمینش رد شده و پولش رو میخواد اداره راه از شهرداری خواست تا پول تملکش رو بده ولی شهرداری قبول نکرد….دادگاه رای داد که تا مشخص نشدن اوضاع ساخت و ساز متوقف بشه….یک سال گذشت و شهرداری قبول نمیکرد پول تملک رو بده…:D
در آخر هم اداره کل راه و شهرسازی برخلاف تواقف اولیه ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به معارض پول داد تا ساخت پروژه دوباره شروع شه…..اما در ادامه اون بنده خدا (شخص معارض) اجازه نداد قسمت دیگه ای از تقاطع وارد زمینش بشه پس دوباره طرح تعطیل شد تا طراحی تقاطع عوض شه و به جای لوپی که توی زمین طرف بود اون گردش به چپ ساخته بشه….
در مورد ۴ تقاطع باقیمانده شنیدم که قرار شده به جای توافق قبلی یه برنامه جدید اجرا کنن به این صورت که به حای تملک با شهرداری و کار با راه و شهرسازی…..۲ تقاطع رو کامل شهرداری بسازه و ۲ تقاطع رو کامل راه و شهرسازی….از اون ۲ تایی که قراره شهرداری بسازه یکیش تقاطع جوادیه اس که بزرگراه آرین و کوهسار رو به کمربندی متصل میکنه!
درود.
ضمن تشکر از توضیحات شما رضا جان. البته بنده قبول دارم امروزه علاوه بر خطوط ریلی، بزرگراه های خوبی نیز در سطح استان در حال ساخت است. مانند بزرگراه های شیراز-کرمان، شیراز-بندرعباس ، و آزاد راه های شیراز-بوشهر ، شیراز-تهران که به آزاد راه تهران-شمال متصل میشود و …. .
در خصوص پروژه ای مانند بزرگراه شیراز-کرمان بنده چندی قبل بازدیدی از این پروژه داشتم. قبول دارم که از پیشرفت خوبی برخوردار بود و بطور مستقیم از شیراز تا استهبان و کمی بعد از آن، مسیر بزرگراه و دوبانده بود.با توجه به حوزه استان کرمان و راه سازی هایی که قبلا در آن صورت گرفته، شهر سیرجان تا خود شهر کرمان بطور کامل بزرگراه وجود دارد. شاید دلیلی نداشته باشد پول به کرمان هم بدهند.
در خصوص وضعیت کمربندی، اگر اداره راه توان بهسازی و تکمیل ابن مسیر مهم و پرتردد درونشهری را ندارد، بهتر است عطایش را به لقایش ببخشد و آن را به شهرداری بدهد.البته لزوم اجرای این مهم، خیلی وقت است که احساس میشود. بدلیل اینکه امروزه مسیر کمربندی شیراز ، وارد حوزه شهری شده است و از مناطق مسکونی متعددی میگذرد.
تا جایی که می دونم اگر مدیری خوب کار کنه و ترفیع مقام بخوان بهش بدن از یک استان کوچک به یک استان بزرکتر می برندش.حال چرا ایشون از یک استان بزرگتر به یک استان کوچکتر منتقل شده؟ ایشون اگه کارشون خوب بود می شدن مدیر راه و شهرسازی خراسان شمالی یا تهران نه فارس.شما نگاه کنین کرباسچی شهردتر موفق اصفهان بود بعد شد شهردار تهران.احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظلمی موفق در اصفهان بود و بعد با ارتقا سمت شده فرمانده نیروی انتظامی تهران و ……
دوست عزیز در زمینه راه و شهرسازی فارس اگه بزرگترین استان راه سازی ایران نباشه دیگه حداقل جزو ۳ تای اول هست……تغییر ایشون از اصفهان به فارس ارتقا میتونه باشه…..در ضمن استان خراسان شمالی با کمتر از ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه و صفر کیلومتر آزادراه و صفر کیلومتر راه آهن جزو عقب مانده ترین استان های ایران می باشد….خواهشا ابتدا یه ذره مطالعه بفرمایین و بعد اظهار نظر!!!!
امیدوارم ۳سال ۳۰ سال طول نکشه
چه کاری واسه کمربندی شرق شیراز کردن؟ تا کی دروازه قرآن زیباترین ورودی ایران باید دود کامیون بخوره؟
مشکل بزرگ ما در ایران همین امار هست که به ان دل خوش کردیم از کار دولتی جز این انتظار نمیرود در کار دولتی چه چیزی ساختیم مهم است در کار خصوصی با چه کیفیتی ساختیم مهم است. بزرگراه شیراز اصفهان اگر کیفیت داشت در ایران آمار نخست تصادفات نوروزی را نداشت راه آهن شیراز اصفهان اگرکیفیت داشت الان در مورد اختصاص ان برای بار و احداث مسیر جدید صحبت نمی شد راه آهن در دنیا زیر ۲۰۰ تا سرعت توجیه نداره با این سرعت و کیفیت راه اهن استان توسعه ندهند بهتر است اول کیفیت باید مدنظر باشد بعد کمیت راه کم ازاد راهم کم راه اهن کم ولی با کیفیت خیلی بهتر از کمیت زیاد و بی کیفیت است.
نخیر دوست عزیز…بزرگترین مشکل ما صحبت از روی ناآگاهی هست!!!!!
۱- جهت اطلاعتون دولت جاده نمیسازه!!!! پیمانکار های بخش خصوصی میسازن!!! دولت فقط نظارت میکنه و پولشو میده!!!!
۲- بزرگراه شیراز اصفهان جزو استانداردترین راه های ایران هست و اگه اخبار رو دقیق میخونیدین میفهمیدین که علت های اصلی تصادف در این مسیر خواب آلودگی و انحراف از جاده و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی مثل سرعت مجاز هست که خطای انسانی هست نه مشکل جاده!!!!
۳-اختصاص راه آهن برای بار؟؟؟!!!!! بازم ناآگاهی….بذار یکم روشنت کنم…راه آهنی توی ایران ساخته نمیشه مگه با توجیه اقتصادی!!!!اونم یعنی بار!!!!نمیدونی چرا میگن راه آهن شیراز اصفهان که ۲ کلانشهر ایران رو بهم وصل میکنه توجیه اقتصادی نداره؟؟؟ چون بار زیادی در این مسیر جابه جا نمیشه و مسافر هم هیچگونه توجیح اقتصادی نداره!!!فکر کردی چرا شیراز رو میخوان به بوشهر و عسلویه وصل کنن؟؟؟تا مسیر شیراز اصفهان توجیه باری و اقتصادی داشته باشه…تنها مسیر مسافری ایران که توجیح مسافری داره مشهد تهران هست که در اون روزی بیش از ۵۰ قطار مسافری حرکت میکنه یعنی بیش از ۳۵۰ تا در هفته!!!! نه مسیر شیراز اصفهان با ۷ قطار در هفته!!!!!
۴- راه آهن زیر ۲۰۰ تا سرعت توجیه نداره؟؟؟ اینو کدوم فیلسوفی گفته؟؟؟ اولا که قطار های سریع السیر معمولا مسافری هستن و نه باری!!!! ثانیا بیشتر قطارهای باری و مسافری دنیا مخصوصا آمریکا با سرعت بین ۶۰ تا ۹۰ مایل حرکت میکنن که زیر ۲۰۰ تایی هست که فرمودین!!!!
۵- در راه سازی تا جایی که اطلاع دارم کمیت به همون اندازه کیفیت و شاید بیشتر از اون اهمیت داره…برای مثال همیشه طول بزگراه های کشورهای پیشرفته در نظر گرفته میشه و نه کیفیت ساختشون!!!!
۶- چند تا راه آهن توی ایران با سرعت بالای ۲۰۰ تا داریم که نبودن شیراز اصفهان در اون لیست از ضعف های راه و شهرسازی فارس هست؟؟؟
۷- و نکته آخر! نمیدونم چقدر مسافرت جاده ای رفته این!!!! اما مطمئنم زیاد نیست!!! چون وضع جاده های بقیه استان های کشور رو ندیدن که اینجوری حرف میزنین!!!!
با تشکر از جناب پارسی
چند تا نکته هست:
اول در مورد جاده درسته پیمانکار خصوصی ولی آخر کار به دولت تحویل می دهد ولی پیمانکاری های ما خالی از اشکال نیست و باید ضعف های آن را برطرف کنیم که بحث و کار کارشناسی می خواهد
در مورد کیفیت راه های استان من خودم چهار سال از شیراز با اتوبوس به تهران می رفتم و هیچ وقت در جاده شیراز اصفهان احساس آرامش و راحتی نداشتم و واقعا کیفیت راه فارس با راه تهران و اصفهان قابل مقایسه نبود و ضعیف بود.
در مورد راه آهن من مطلب را در همین سایت خوندم که استاندار اعلام کرده بود این راه آهن برای بار خوب است نه مسافر
در مورد سرعت قطار در تحقیق که داشتم در فرانسه و آلمان توانسته اند که روی ریل معمولی سرعت را به ۲۰۰ برسانند در آفریقا هم شندیم که راه آهن های جدید را ۲۰۰ تایی می سازند کلا بحثم این است که وقتی امکان پذیر هست چرا ارتقا ندهیم من منظورم راه آهن کل کشور بود که نیاز به اصلاح دارد به نظر من محور اصفهان شیراز یا شیراز تهران خیلی هم مسافر دارد ولی واقعا با این سرعت مقرون به صزفه تیست با اتبوس ۱۱ ساعته تهران هستی ولی با قطار ۱۶ ساعت البته مسائلی هم که در زمان افتتاح رخ داد را که همه می دانند اگر ما مسیر ۹۰۰ کیلومتری تهران شیراز را از همین مسیر آزاد راه شیراز اصفهان عبور می دادیم و سرعت را روی ریل معمولی نه سریع السیر مغناطیسی به ۲۰۰ می رساندیم یعنی ما نهایت ۵ ساعته تهران بودیم کلا ریل هم نسبت به هوا بهتر هست هم اتوبوس اگر با سرعت خوب باشد یعتی اگر ما سرعت را ارتقا دهیم مردم هم ترغیب می شوند که استفاده کنند در یک یا دو مسیر شلوغ هم می توان قطار مغناطیسی قرار داد ۵۰۰ تایی
مقایسه راه سازی ایران با کشورهای پیشرفته چندان صحیح نیست بلکه کمیت ملاک توسعه است ولی باید به کیفیت هم در کنار کمیت توجه داشت
محمد جان با اتوبوس نه…..با ماشین شخصی!!!!
ببین تا خودت پشت فرمان نباشی و یه مسیر رو نری و بیای نمیتونی در موردش نظر بدی!!!!اتفاقا همین مسیر شیراز تهران رو من بالای ۳۰ بار با خودروی شخصی رفتم و بذار بهت بگم که وضعیت آسفالت، خطکشی جاده و علائم راهنمایی و رانندگی در بزرگراه شیراز اصفهان بهتر از آزادراه اصفهان کاشان قم با اون چاله ها و دست انداز های افسانه ایش هست!!!!
در مورد مسیر قطار منم اولش با خودم فکر میکردم چرا اینقدر پیچش دادن و به جای مسیر آزادراه از مسیر بزرگراه آوردنش شیراز..جوابش سادس…..چون این راه آهن شیراز اصفهان نیست بلکه راه آهن شیراز، مرودشت، سعادتشهر، صفاشهر، آباد، ایزدخواست، شهرضا، اصفهان هست و وقتی یه پروژه با این همه خرج بخواد ساخته بشه سعی میشه تا از اکثر شهرستان های مسیر عبور کنه!!!! هرچی باشه هدف توسعه منطقه هست و نه مرکز!
البته دارن یه راه آهن ۲ خطه برقی سریع السیر از تهران به قم و اصفهان میکشن که احتمال ۹۰ درصد از مسیر آزادراه بیارنش تا شیراز!!
قول و وعده ۳ سال زمان برای ساخت این آزادراه در دوره ی حجازی هم داده شد تازه اون زمان تحریم کمتر بود دولت داشت خرج میکرد و بریز و بپاش اساسی میکرد تازه دلارهم ۷۰۰ تومن بود اما آقایون نتونستند بودجه بگیرین یا بهتر بگم گرفتن و پس فرستادن چه برسه به الان دولت . اینها همش کشک هست و وعده توخالی . حالا حجازی کی بود و چندسال پیش وعده داد و ما خوش باور بودیم یا نه بازی خوردیم و غیره بماند . هرکس دوست داشت باور کنه بشینه منتظر هم باشه .
یک موضوع دیگه هم بگم درباره مترو:
اینکه واگن های مترو شیراز کی رسید شیراز ؟ اسفندماه . تبریز هم که همین چندروز پیش واصفهان هم که هنوز نرسیده . حالا منتظر باشین ببینین کجا اول مترو را راه میندازن ! اگر زوری دارین اینجا نشون بدین( هم دوستان کاربر و هم اهالی سایت وزین خودمون و هم اگر گوش شنوایی و دست نیرومند و توانمندی در بین مسئولان شهری و قطار شهری ) وگرنه من آنم که رستم بود پهلوان دوره اش گذشته .
اینجا میشه فهمید کی هست پهلوان . ۳ تا شهر که با هم کل کل میکنن که در این بین شیراز ۱ماه زودتر از تبریز و ۲ ماه زودتر از اصفهان واگنهاش رسیده .حالا اگر کاردون و متعهد هستین خودتون رو نشون بدین . در آزادراه و آستادیوم سازی و تیم داری و بزرگراه سازی و اشتغال که قافیه رو باختین این هم عرصه مترو .
من که به هیچ عنوان از کار آقای عشایری راضی نیستم شما تو همین استان مسخره همجوار ببین تقریبا همه راهاش داره آزاد راه میشه و شده حتی کمربندی کنار گذرش هم آزاد راه هست اون وقت ۴ ساله به اصطلاح کلنگ آزاد راه شیراز اصفهان زدن هنوز ۱۰ درصد پیشرفت نداره
حسین جان آزادراه شیراز اصفهان دی ماه ۱۳۹۰ کلنگ خورده و ساختش شروع شده یعنی ۲ سال پیش نه ۴ سال…..پیشرفتش هم بیشتر از ۱۰ درصد هست!!!!
البته لازمه بدونین این آزادراه قراره ۱۴ سال در اختیار سازنده باشه. ۴ سال برای ساخت و ۱۰ سال برای بهره برداری و سود کردن…و هرچه زمان تمام شدن پروژه دیرتر باشه به ضرر خود پیمان کار هست چون از زمان بهره برداریش کم میشه و در نتیجه سودش کمتر میشه!!!!
چنانچه اعتبارات به طور کامل به این پروژه تزریق شود طی سه سال این آزاد راه قابل استفاده خواهد شد
از همین حالا دارن تاکید میکنن که فردا اگر سه سالشون شد هشت یا نه سال بگن ما گفتیم در صورت تامین اعتبار
ولی خدا وکیل حیف این همه ادام هست که توی جاده فعلی شیراز _ اصفهان کشته میشن بیاین به جای وعده و وعید یه ذره سرعت و کیفیت کارهامون رو ببریم بالا …
ولی من امیدوارم ظرف سه یا چهار سال آینده شاهد بهره برداریش باشیم
زمانی که من صنعتی اصفهان دانشگاه قبول شدم اعلام کردند که سه سال دیگه آماده میشه، من الان سال پنجم دانشگاه هستم و دارم فارغ التحصیل میشم و مسئولین هنوز سر حرفشون هستند و میگن سه سال دیگه تکمیل میشه
آره منم یادم هست.
به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ، مسابقه رفت در روز شنبه ۹۳/۲/۶ به میزبانی تیم فجر شهید سپاسی، ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه حافظیه شیراز و مسابقه برگشت روز پنجشنبه ۹۳/۲/۱۱ ساعت ۱۷ و به میزبانی پیکان در تهران برگزار خواهد شد.
دوست عزیز رضا پارسی
متاسفانه در قسمت بالا نتونستم کامنت بذارم .
یک نکته دوستانه ای رو بگم اینکه امیدوارم شما از اون دسته شهروندان نیستین که به واسطه دوست یا فامیل در یک ارگان به طرفداری از شخص و یا اشخاصی میپردازن مثل شخصی بود که در طرفداری یک مدیر ورزشی بحث میکرد که البته بعدا معلوم شد نسبت این شخص با اون مدیر اما خوشبختانه مواردی که شما ذکر کردید در صورت صحت که صحیح هست منطقی و درست به نظر میرسه اما مواردی که شما نوشتین رو به اطلاع سازمان بازرسی بدیم تا ببینیم چی میشه ! تا تکلیف اون مقدار پول هم معلوم بشه که تخلفی هم صورت نگرفته باشه.
اما نظر شخصی من درمورد پایان ساخت آزادراه بیشتر از ۳ سالی هست که جناب عشایری گفتن البته نظرم بر طبق وعده های عملی نشده قبلی است که بعضی ۳ سال ها شد ۸ سال یا مثلااون تیرماهی که قرار بود میانرود ساخته بشه هنوز نیومده یا موارد دیگر .
راستی دوستان مترو رو هم دریابین که تحرکات مشکوکی برای افتتاح مترو در ۲شهر دیگر دیده میشه .
این مدیر کل و مدیر کل قبلی کلا بخاری نداشتن!