شهردار شیراز هر یک از پروژههای عمرانی که طی سالهای اخیر در شیراز اجرایی شده است را نمادی از توان و تخصص نیروهای متخصص بومی این دیار دانست و گفت: طراحی استاندارد، کیفیت مطلوب و اجرای دقیق، از خصوصیتهای پروژههای عمرانی شیراز است. به گزارش شیراز۱۴۰۰،مهندس علیرضا پاک فطرت در حاشیه بازدید از روند اجرایی پروژههای عمرانی شهرداری شیراز، در جمع خبرنگاران افزود: طی سالهای اخیر پروژههایی توسط شورای اسلامی شهر مصوب و با بهرهگیری از توان تخصصی و علمی و فنی و اجرایی شهرداری شیراز اجرایی شده است که تا قبل از آن جرأت و جسارت ورود به آنها وجود نداشت.
وی با تأکید بر اینکه عملیات اجرایی پل بزرگ ایمان تا پایان سال به اتمام برسد، از سرعت بخشیدن به روند اجرایی پروژه ساخت پل کابلی ولیعصر (عج) شیراز خبرداد و گفت: پیمانکاران و مشاوران نباید خود را از مجموعه شهرداری جدا بدانند و باید برای رفع مشکلات جانبی پروژهها همت کنند و موضوعات را تنها به کارفرما محول نکنند.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم میزبان گردشگران بین المللی باشیم و بتوانیم فرهنگ اصیل اسلام را به رخ جهان بکشیم باید شهرمان را طوری زیبا بسازیم تا بتوانیم در راستای منویات مقام معظم رهبری در دهه عدالت و پیشرفت و سال حماسه اقتصادی و رونق بخشیدن به صنعت توریسم گام برداریم. شهردار شیراز اجرای به موقع و نهایی شدن پروژههای عمرانی و فرهنگی را خواستار شد و افزود: حداقل تا پایان سال باید بتوانیم محور کوهسار مهدی (عج) از میدان جام جم تا تونلهای ۲قلوی ایمان را در بحرانها مورد استفاده قرار دهیم.
وی با اشاره به ۶کیلومتر باقی مانده از این پروژه حدفاصل سه راه تقاطع ایمان تا منطقه آب باد بر اصلاح مسیر برای کاهش تملک مسیر و اجرای این بزرگراه به گونهای که تمامی استاندرادها لحاظ شده باشد، تأکید کرد. علیرضا پاک فطرت اظهار داشت: مسیرهایی برای عبور عابران و کوهنوردان بصورت زیرگذرهای عرضی پیش بینی شود تا بتوان ایمنی کامل مسیر را محقق کرد.
وی اظهار داشت: برای پرهیز از تملک املاک مورد مسیر، پروژه به سمت شمال اصلاح شود تا در کنار کاهش هزینههای تملک از ورود زمین خواران به اراضی شمالی محور پیشگیری شود. شهردار شیراز با بیان اینکه پل کابلی ولیعصر (عج)، با استفاده از جدیدترین دستاوردهای مهندسی جهان طراحی و اجرا شده است، گفت: این پل با پایهای که ارتفاع آن به اندازه یک ساختمان ۲۱ طبقه (حدود ۶۳ متر) خواهد بود، پس از ساخت و بهرهبرداری، به نمادی از تخصص مهندسان شیرازی بدل خواهد شد.
وی همکاری مالکان املاک در مسیر این پروژه را مثبت ارزیابی و اضافه کرد: این پروژه ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد که قطعا با تلاش مضاعف میتوان آن را سریعتر از زمان پیشبینی شده تکمیل و به شهروندان هدیه کرد. وی ارزش افزوده ناشی از اجرای پروژه پل کابلی ولیعصر (عج)، را برای سرمایه گذاری و بلندمرتبه سازی بسیار مناسب ارزیابی کرد و افزود: قطعا با فراهم شدن این زیر ساخت به همراه ایستگاه مترو در سطح زیرین این پل ظرفیت بسیار ویژهای در این محدوده از شهر بوجود میآید.
امسال وضعیت بودجه های عمرانی در سطح ملی خیلی کاهش داشته ۴۷ درصد. یعنی نصف شده. این پل هم تو این اوضاع آشفته که هر روز مصالح گرون تر میشن و بودجه ها کمتر خدا کنه تا پایان ۹۳ به بهره برداری برسه که به نظر من اگه تا نوروز ۹۴ هم به بهره برداری کامل برسه نه ناقص همه تقاطع ها به همراه پل کابلی ساخته بشن باز هم شهرداری شیراز سرعت اجراش نسبتا خوب بوده.
درمورد پل های ۴ سطحی مطالعاتی برای نقطه ای خاص از شیراز صورت نگرفته ؟
در پروژه مطهری امیرکبیر پل چهار سطحی اجرا میشه احتمال زیاد
اون کاهش ۴۸ درصدی مربوط به پروژه های ملی بود نه پروژه های شهری که پولشو جلو جلو از مردم گرفتن.البته همون پروژه های ملی هم به وسیله ی مالیات ده ها بار پولشو از ملت گرفتن.
پل سه سطحی منظورتونه دیگه؟؟؟!!!
تهران هم پل چهار سطحی نداره
امین جان
تقاطع مطهری امیرکبیر همان چهار راه کشن میشه؟ زمان دقیق اجرایی مشخص نیست؟ تجهیز کارگاه نشده؟
مطهری رحمت کجا میشه؟ مشخصات این تقاطع چی هست؟ فکر کنم اینطور که متوجه شدم تقاطع مطهری رحمت میشه ارتباط بین تقاطع های باهنر- رحمت و کشن
درسته؟
بله همون هست علی جان، هنوز طرحش نهایی نشده و درحال بررسی هست. مهطری رحمت هم میشه ادامه بزرگراه رحمت با بلوار مطهری
به امید شیرازی آباد، زیبا، متحول، باشکوه و پاینده تا ابد
فرودگاه خارقالعاده شنـژن در چین + تصاویر
http://www.arshnews.ir/vdcgxw9qyak9374.rpra.html
بعد از اجرای پل کابلی اطراف پل میتونه با ساخت یک برج مخابراتی بلند تر از برج میلاد تکمیل بشه .
برج میلاد یک هدر ریزی بزرگ پول بود. شهری که در اطراف آن کوههای بلند وجود دارد نیاز به برج مخابراتی ندارد. برای ساخت نماد هم می توان کارهای بهتری انجام داد.
بله همچنان در کماست
خبرهای بسیار خوبی بود. امین جان میشه لطفا از تقاطع وحدت کمربندی هم عکس های جدید بگذاری.. مثل اینکه این پروژه به تاریخ پیوسته!!!!!
جناب محبی
در شهری مانند کوالالامپور مالزی که اطراف شهر تماما کوه هست برج مخابراتی و برجهای دوقلو برای چی ساخته شده است . و میزان درامد مالزی از این برجها چقدر هست . ساخت برج مخابراتی و برجهای بلند مرتبه هیچ ارتباطی با کوهستانی بودن منطقه ندارد .
دوست عزیز خواهشا یه ذره تحقیق کنید و بعد اظهار نظر کنین!!!!
با گشتن توی همین اینترنت میتونین ببینین که کارشناسان چند کشور بعد از ورود به تهران از ساخته شدن این برج مخابراتی در شهری به کوهستانی تهران خندشون گرفته!!!!!!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “قم فردا” ،این گروه از پایین ترین طبقه برج شروع به بازدید کردند و یک نفر از اعضای گروه مهندسین که برای راهنمایی، همراه این گروه ژاپنی بود، تمام قسمتها را برای آنها توضیح می داد.
با توجه به هزینه بسیار بالای ساخت برج که حدود ۴۵٠ تا ۵٠٠ میلیون دلار می باشد گرفته تا زمان طولانی ساخت آن ٨ سال طول کشیده ، بسیاری از مسائل فنی بوده که در هنگام ساخت به آنها توجه نشده است.
ما افتخار می کنیم که کلاهک ٢۵٠٠٠ تنی، که بزرگترین کلاهک برج مخابراتی در دنیا هست را در بالای برج میلاد قرار داده ایم. و این در حالی است که ژاپنی ها در مورد این برج نظر دیگری دارند که از چشم مسئولان به دور مانده است.
کشور ما دارای کوه های مرتفعی است که بعضی از آنها چندین برابر برج میلاد ارتفاع دارند و حتی فاصله زیادی تا این برج ندارند. و ما صرفاً به داشتن این نعمات الهی افتخار می کنیم بدون اینکه از آنها به نحو احسن استفاده کنیم.
یکی از مهندسان ژاپنی از یکی از مهندسین پروژه ساخت این برج در مورد علت ساخت برج میلاد پرسید. و این مهندس اینگونه پاسخ داد که ، این برج یک برج مخابراتی است و از آن برای کارهای مخابراتی استفاده می شود.
مهندسان ژاپنی اعتقاد دارند که اگر این برج مخابراتی ( کلاهک بالای برج ) بر روی کوههای شمال تهران نصب می شد، هم در هزینه و هم در وقت صرفه جویی می شد. جدای از این مطلب تاثیر یک آنتن ۴۰۰۰ متری بسیار بیشتر از یک آنتن ۴۰۰ متری است که مهندسان ایرانی اصلا به این موضوع توجهی نکرده اند.
وی در ادامه با اشاره به ساخت بلندترین برج مخابراتی جهان در سال ٢٠١٢ در توکیو گفت: توکیو یه شهریه که در کنار آبهای آزاده. بلندترین منطقه اون ١٠٠ متر ارتفاع ندارد و در ضمن تا ۶۵ کیلومتری این شهر، حتی یک کوه ١٠٠٠ متری هم وجود ندارد. و فکر می کنم یا در مورد مسائل فنی مهندسی ساخت برج بررسی نشده است، یا اگر فکر شده این برج صرفا جهت رقابت ساخته اند.
در هیچ جای دنیا ساختمانهای عظیم را صرفا جهت رقابت نمی سازند بلکه برای رفع نیاز و استفاده از تمام مزایای آن، ساخته می شود./
رضا جان بنابر گفته سایت گمانه این داستان واقعیت نداره
جناب رضا پارسی
این مهندسان ژاپنی برای چی یکی از برجهای دوقلوی پتروناس را ساختند و اصلا برای چی کلاهک مخابراتی شهر کولالامپور رو بر روی کوه نصب نکردند . قطعا خنده مهندسان ژاپنی دروغ بوده و اگر هم تازه راست باشه چه دلیلی داشته که اینا بخوان از برج میلاد بازدید کنند .به مهندسان ژاپنی هیچ ربطی نداره که بخوان راجع این برج نظر بدهند .
جهت اطلاع دوستان اطراف پل کابلی بافت تاریخی هم وجود داره نمیشه دو تابرج کنار هم نماد بشن در هیچ جای دونیا دوتا برج یا این چیزا کنار هم ن؟باهم نماد نمیشن یکیش دیگری رو هضم میکنه اگه قرار برجی ساخته بشه باید سمت میانرود ساخته بشه که من از هر جای شیراز اونجا تقریبا معلومه درضمن من خونمون نزدیک پل کابلی هست برای تبلیغ میانرود نیست که میگم اونجا ولی اون منطقه پتاانسیل خوبی داره برای همچین پروژه هایی