تاریخ : پنج شنبه, ۱ آذر , ۱۴۰۳ Thursday, 21 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

31

اتوبوسرانی شیراز، سازمانی که مشکلاتش پایانی ندارد

  • کد خبر : 30789
  • 14 مهر 1395 - 10:47

81705902-70072052-364x237امین آل شمس ؛ سایت خبری تحلیلی شیراز۱۴۰۰: اگر برای احترام به شهری فرهنگی با هوای پاک و یا برای صرفه جویی در هزینه ها اتوبوس شهری شیراز را برای رفت و آمد روزانه انتخاب کرده باشی، بی تردید روزانه چند بار تصمیم به عدم استفاده از آن گرفته ای، اما وقتی چاره ای نباشد، آدمی مجبور است که به مشکلات تن دهد. حکایت اتوبوس های کندرو و آلوده اتوبوسرانی شیراز، داستانی است که به نظر پایانی نخواهد داشت و مصاحبه پی در پی مسوولان نیز نتوانسته در عمل مشکلات این بخش از حمل و نقل شهری را حل کند.
از کثیف و کهنه بودن اتوبوس ها که بگذریم و سهم عمده این خودروهای طویل را نیز در آلودگی هوای شهرمان که در نظر نگیریم، سرعت بسیار پایین و “روی اعصاب” آنها را همراه با رفتارهای نامناسب فرهنگی-ترافیکی رانندگان را نمی توان نادیده گرفت. گاهی رانندگان آنچنان با سرعت پایینی حرکت می کنند که گویی اگر آن بخش از مسیر با پای پیاده طی می گردید، زمان کمتری برای رسیدن به مقصد صرف میشد!
از سوی دیگر انگار تمامی عرض و طول خیابان متعلق به راننده اتوبوس بوده و وی که جان چندده مسافر در دستانش هست با انواع تخلفهای رانندگی، ترمز زدنهای پیاپی، توقف خارج از ایستگاه و افزایش سرعت ناگهانی مسافران را از سوار شدن بر اتوبوس پشیمان می کند و راه اندازی سامانه مدیریت هوشمند نیز نتوانسته پایانی بر این تخلفات باشد. تمامی اتوبوس ها نیز بدون استثنا نشانی از تصادف و برخورد با دیگر خودروها را که به دلیل بی توجهی به علایم و قوانین راهنمایی رانندگی ایجاد شده اند، با خود به همراه دارند.
از سوی دیگر در حالیکه وعده مسوولان بری نوسازی بخشی ناوگان حمل و نقل عمومی تا انتهای شهریور به سرانجام نرسید، شهردار شیراز خبر از امضای قرارداد خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر علاوه بر ۲۸۵ دستگاه اتوبوس خریداری شده داده است که باید دید در چه زمانی چشم شهروندان به این اتوبوسها روشن خواهد شد.
راه اندازی سامانه اتوبوس تندرو نیز به موضوعی سرگرم کننده تبدیل شده که چندین سال است که مطالعه آن درحال انجام بوده و قرار است تا پایان سال یک خط از آن راه اندازی شود و البته پایان سالی که چندین سال است نرسیده! خطی که هنوز خود مسوولان هم نمیدانند کی و کجا قرار است باشد، از یک سو شمس، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از راه اندازی مسیر باسکول تا احسان خبر میدهد، از سوی دیگر ناصری مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی از راه اندازی مسیر نمازی تا گلستان خبر داده و از وجپد مشکل در عرض مسیر باسکول تا زرهی برای ایجاد خط بی آر تی پرده برمیدارد.
آنچه مشخص است با ادامه حضور مدیران کنونی، امید چندانی برای حل مشکلات اتوبوسرانی شیراز که ارتباطی مستقیم با زندگی شهروندان دارد وجود نداشته و باید مانند گذشته سوخت و ساخت، چراکه چندین سال است که مدیران فعلی بر مسند مدیریت خود حضور داشته و نتوانسته اند تغییرات مثبتی ایجاد کنند.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=30789

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 12در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۲
  1. مدیران حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از ضعیفترین مدیران این مجموعه در سالهای اخیر هستند. هر روز در اخبار اهدای اتوبوسهای چند کابین و بی آر تی به فلان کلان شهر و فلان کلان شهر از سوی دولت به گوش می رسه ولی دریغ از شیراز!!!!!!!

    • اتوبوسهای تندرو که طراحی متفاوتی با اتوبوسهای عادی دارن، مثلا بعضی خطهای تهران و خط اصفهان در سمت چپ دارن، نیاز به یک سری زیر ساختها هست: مثلا مسیر جدا شده در وسط خیابون، ایستگاه جزیره ای با دسترسی ایمن (چراغ راهنمایی، پل هوایی، یا مسیر زیر زمینی) و ارتفاع جدول خاص متناسب با ارتفاع کف اتوبوس، طول سکوی ایستگاه متناسب با معمولا دو اتوبوس دو کابینه، دستگاههای کارت بلیط خوان متناسب با استفاده در محیط آزاد

  2. بدتر از همه اینا عدم اعتراض وساکت بودن مردم لااقل به شیوه رانندگی و رفتار رانندگان هست.موضوع اینه که واسه عده ای اتفاقاتی که اطرافشون میفته کوچکترین اهمیتی نداره و مصداق کامل هرچه پیش آید خوش آید هستن و کاملا در عالم خودشون هستن و در واقع خودشون میزارن که بهشون ظلم بشه و همیشه هم آدمهای سواستفاده گر دنبال افراد ساده و بی تفاوت میگردن که عقده هاشون خالى کنن و به منافعشون برسن و ازشون سواستفاده کنن و کسی که اجازه میده بهش ظلم بشه گناهش کمتر از ظالم نیست..
    من خودم یبار تو اتوبوس نشسته بودم که یه تهرانی اومد کنارم نشست و درحالیکه با تعجب زیاد به مردم و راننده نگاه میکرد علت این شیوه رانندگی و تخمک کردن او و عدم اعتراض بقیه مسافرین سوار براتوبوس ازم پرسید که منم درجواب فقط سرتکان دادم.میگفت تهران اگه یه راننده اینجوری رانندگی کنه همه مردم سروصدا و اعتراض میکنن ولی اینجا با این همه مشکل و ایراد ، عده ای فقط به به و چه چه میکنن! به چی من نمیدونم!

  3. به نظر میاد ما باید دست از سکوت بکشیم و یه اعتراض و پیگیری درست و حسابی در این مورد داشته باشیم.
    مثلا میتونیم با نوشتن یه طومار و گرفتن امضا از مردمی که روزانه از اتوبوس ها استفاده میکنن شروع کنیم. مطمئنا بیش از ۹۵ درصد مردم امضا خواهند کرد!!
    شاید با انتشار یه طومار مردمی و کلی امضا اونا یه تکونی به خودشون بدن و حداقل سرعت کار رو بالاتر ببرن.

  4. مشکل فرهنگ غلط در رانندگی فقط به رانندگان اتوبوس های شهری مربوط نمیشه و در ناوگان دیگه هم به همین صورت هست….
    تاکسی، مینی بوس، شخصی و . . .
    مربوط به یک قشر خاص جامعه هم نیست…
    پول دار ، فقیر ، با سواد ، کم سواد ، بی سواد و . . .
    تمام شهرهای ایران هم همین جوره.فقط شیراز و فقط استان فارس نیست…
    این رانندگان اتوبوس هم بخشی از همین فرهنگ خودخواهانه رانندگی در ایران هستند

  5. دوست گرامی جناب پیر خرابات سال قبل هم یا شما یا کاربر دیگه همین نظر گذاشته بود و در جواب گفته شد که اونایی که از شهری به شهر دیگه میرن رویاهای تحقق نیافتشونو عنوان میکنن و تو شهری که مهمان هستن میگن تو شهر ما چنان هست و چنین ولی وقتی که میریم اونجا میبینیم که واقعیت نداره. چن سال پیش یه سفر به تهران داشتم تو پیاده رو یه ماشین با سرعت از کنارم رد شد رفت نزدیک بود منو زیر بگیره. پس نتیجه میگیریم تهران شهر چندان منظمی نیست و یه شهری هست مثل بقیه شهرها.
    جناب پیرخرابات پیشنهاد میکنم کمی منطقی باشی و واقع بین

  6. دوست عزیز مسایل رو صفر و صدى درنظر نگیرید. حالا چون یه نفر میخاسته شمارو خدایی نکرده زیر بگیره نتیجه گرفتید که رانندگی و سیستم حمل و نقل تهران خیلی بده ؟! لااقل میخاید نتیجه گیری کنید یه مدت بمونید بعدمقایسه کنید.همون موقع هم گفتم که من منکر بی فرهنگی تمام شهرها حتی پایتخت نیستم.منکه نگفتم تهران مشهد و اصفهان اروپایی هستن و شیراز مثل شهرهای هند وپاکستان ..رانندگی همه جای ایران بده و از این بی فرهنگی ها همه جا وجود داره ولی بحث من دفعات تکرار این بی فرهنگی هاست.من از خطوط منظم اتوبوسرانی وتاکسیرانی کلانشهرها استفاده کرده ام.حتی خیلی ازشهرها بجز ایستگاه اتوبوس، ایستگاههای تاکسی هم دارن که خیلی منظم و بدون مشکلات احتمالی مثل مشکل پول خرد ،شلوغی چهارراه راهها و وسط خیابون برای مسافر سوار کردن ، بحث سرکرایه و .. مسافران رو تو مسیر مشخص جابجا میکنن.

  7. اونقدر برخی اتوبوسها شلوغ هستن که عملا خیلی ها قیدشون رو می زنن
    صبح ها خط ۱۵۱ که می تونه تعداد زیادی افراد رو جابجا کنه حتی جای وایسادن نداره و وقتی که اعتراض می کنیم یا می گن اتوبوس قبلیش خراب بوده یا همینه که هست . یعنی اندازه ارزن برنامه ریزی وجود ندارد

  8. مدیریت کارنابلد و ضعیف و بس. همین این مملکت رو بیچاره کرده بخصوص این شهر

  9. همین هفته از پایانه بزین سوار خط ۱۵۱ شدم اینقدر اتوبوس شلوغ و مسخره ای بود که تا پل معالی آباد علاوه بر اینکه سره پا وایسادیم به خودم میگفتم آخرین باره سواره این خط میشم
    علاوه بر این جالب اینجا بود که حتی سره پل که ایستگاه بود و اتوبوس توقف کرد افرادی که در جلوی من سر پا بودند حاضر نبودند یه لحظه پیاده شن تا ما بتونیم از اون آخر پیاده شیم با هزار بدبختی میخواست پیاده شی یعنی واقعا اینقدر مردم بیشعور هستند + اون راننده اتوبوس که به خیالشم نبود یعنی واقعا متاسفم
    آدم ۲ برابر پول بده بهتره تا سواره این اتوبوس های مسخره شود.

  10. کجای دنیا یا حتی توی همین ایران، غیر از شیراز ، رنگ اتوبوسها حتی توی یک خط با هم فرق داره….حالا کثیف بودن …داغون بودن اتوبوسها پیشکش…حتی یک رنگ به اینها نمیزنن.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.