تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024

آخرین اخبار

پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز ارایه لایحه بودجه ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳ پروژه نیمه کاره و شکست خورده المان ورودی غربی شیراز خرید آنلاین تنقلات تا ۵۰% تخفیف در شیراز: لذت خرید بدون دردسر حوادث بی پایان رانندگی در آزادراه شیراز – اصفهان 🎥 تصاویر هوایی از طبیعت برفی فارس گلایه شهردار شیراز از شرایط تامین واگن برای خط ۲ مترو گازگرفتگی ۳۸ نفر در استان فارس تبلیغات گسترده در صفحات اینستاگرام شیراز بازگشت خطوط شبانه اتوبوس به شیراز ورود سامانه بارشی به فارس 📸 پیشرفت پروژه زیرگذر گویم / آذر ۱۴۰۲

5

اتصال شمال و جنوب شهر با ساخت پل بزرگ گلشن

  • کد خبر : 27037
  • 26 فروردین 1395 - 10:11

تکمیل زیرساختها در مناطق جنوبی شهر موجب ارزش افزوده و تشویق به سرمایه گذاری در این قسمت از شهر  خواهد شد. به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز : مهندس علیرضا پاک فطرت از پروژه تقاطعات غیر هم سطح (شهیدان روزیطلب) مطهری _ امیر کبیر _ میثم  بازدید کرد، در این بازدید مهندس فرج زاده معاونت فنی و عمرانی  و برخی مدیران و مسولان پروژه فوق نیز حضور داشتند.

شهردار شیراز بیان کرد: این تقاطعات که دارای پلی به طول تقریبی ۵ کیلومتر در سه سطح و در تکمیل رینگ میانی شهر اجرا میشود، تقاطع امیر کبیر، مطهری جنوبی و رحمت را به هم وصل میکند و میتوان گفت رینگ میانی شهر شیراز را کامل می کند. وی همچنین هدف از  اجرای آن را  روان سازی ترافیک در رینگ شهری – افزایش ایمنی و ظرفیت تردد در شبکه و  همچنین کاهش زمان ترافیک عنوان کرد.

علیرضا پاک فطرت گفت: این پروژه تا کنون حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که پیش بینی میشود پایان  عملیات عمرانی آن انتهای سال ۹۶ باشد.

وی عنوان کرد: بر اساس مطالعات طرح جامع و کارشناسی انجام شده، هر کدام از این پروژه ها باید در دوره های ۵۰ ساله پاسخگوی نیازهای ترافیکی شهر باشد اما در شهری که روزانه حجم زیادی اتومبیل به آن اضافه میشود، رفع مشکل ترافیک آسان نیست و برای حل تدریجی آن باید به سمت محدوده ترافیکی رفته و در برخی نقاط شهر، از اتومبیلهای شخصی استفاده نکنیم .

شهردار شیراز تصریح کرد: این پروژه که یکی از بزگترین پلهای شیراز به شمار میرود از نظر طول و وسعت تقریبا ۹ برابر پل بصیرت (معالی آباد) است که، جدای تاثیر بسیار آن در حل مشکلات ترافیکی منطقه، در موضوع مدیریت بحران کمک قابل ملاحظه ای به روان سازی  تردد اورژانس و آتش نشانی به محورهای مختلف شهر خواهد کرد.

پاک فطرت گفت: اعتقاد داریم که اتمام این پروژه و اتصال شمال و جنوب شهر باعث  توسعه و رونق این محور و ارزش افزوده در این منطقه و همچنین موجب تشویق برای سرمایه گذاری های بزرگ و بهره برداری در این قسمت از شهر خواهد شد.

وی همچنین خاطر نشان کرد که بهترین پاداش ما ایجاد امنیت خاطر برای مردم با بستر سازی مناسب است .

لازم به ذکر است که این پروژه عظیم به دست توانای مهندسان و پرسنل زحمت کش  فارس و شیراز در حال اجراست و شهرداری شیراز پتانسل ارائه خدمات مهندسی به دیگر کلان شهرها و کشورهای همسایه را دارد.

[codepeople-post-map] telegram

لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=27037

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 31در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۱
  1. مشاور و طرح جامع شهری که در ان نرخ رشد جمعیت و افزایش خودرو و سیستم حمل و نقل عمومی مدت زمان را مشخص می کند ودر هر مقطع باید تدابیری جهت طبقات یا الحاقیه به پل ها دیده شود اسایش و رفاه مردم مهمترین وظیفه مسولین می باشد نه ساخت یک پل که در ذهن کوچک یعنی کار بزرگ

  2. در این پروژه‌های بزرگ که بسیار بسیار برای شیراز لازم است ۲ مورد هست که نیاز به دقت و بازنگری داره:

    یکی‌ سرعت اجرا. در شیراز اکثرا این کارها مثل زمان اداری یعنی ۸ صبح تا ۵ عصر انجام میشه که باعث کش‌دار شدن پروژه‌ها شده و بتدریج حالت کسالت باری میگیرند. در حالیکه حداقل با ۲ شیفت کاری از ۸ صبح تا ۱۲ شب می‌توان زمان اجرا و اتمام کار را کاهش داد. آقای پاک فطرت باید حساسیت بیشتری روی سرعت پروژه‌ها به خرج دهند.

    دوم اینکه پروژه‌ای که با این همه پول و وقت و هزینه اجرا میشود باید در زمان بهره برداری در زیباترین و کاملترین حالت خود باشد و مانند نگینی در شهر بدرخشد. نه اینکه مثل زیر گذر دلگشا در زمان افتتاح اینقدر ناقص و بی‌ روح و بد شکل بود که نه تنها شهروندان احساس تشکر نسبت به عملکرد شهرداری نداشتند بلکه همواره انتقادات زیادی به آن وارد میکنند مانند بدنه سازی نا مناسب، نبود نور پردازی و زیباسازی، نبود فضای سبز و…واقعا وارد زیر گذر دلگشا که میشی‌ احساس خفگی به آدم دست میده و جز یک گذرگاه بتونی‌ بد شکل چیزی نمیبینی. حیف است بعد از صرف اینهمه وقت و هزینه چنین احساسی‌ در شهروندان باشه… امیدواریم این نواقص و سو مدیریت ها، با پیگیری و جدیت آقای پاک فطرت با وسواس، ذوق و دقت کامل برطرف شود.

  3. ممنون بابت جا نمایی پل روی نقشه. خیلی کمک میکنه که بدونیم کجاست . ایشالا که سریع به بهره برداری برسه.

  4. خدا پدر پاک فطرت رو بیامرزه ، مطمعنم اگه یه نفر دیگه جاش بود ، واسه زیرگذرهایی مثل ریشمک سال های سال گیر بود .

    • اگه اقای پاک فطرت نبود به جرات می تونم بگم که شیراز تبدیل به یک شهر درجه ۴ در ایران میشد و حکومت کم کم ما رو فراموش میکرد ایشان در این چند سال چنان شیراز رو متحول کردن که جای قدردانی داره شیراز حداقل در زمینه عمرانی چهره ی یک کلان شهر به خودش گرفت پروژه هایی که حتی در خوابم نمیدیدم در شیراز اجرا بشه

  5. مثل همیشه ممنون از گزارشتون با امید افتتاح به موقع این پروژه و پروژه های دیگه،یچی همیشه تو عکسای مهندس پاک فطرت میبینم خیلی خوشم میاد اون نشون شهرداری هست که همیشه به یقه کوتشون نصبه 🙂

  6. با سلام و خسته نباشی خدمت عوامل سایت شیراز۱۴۰۰ ؛
    با توجه به اینکه این تقاطع در کنار باغ جنت قرار گرفته و از لحاظ شناخت و زیبایی نام، “تقاطع طبقاتی جنت” از همه نظر مناسب تر و در شان این تقاطع هست و شهرک گلشن در بلوار مطهری واقع شده و تنها اسم این چهارراه به نام گلشن هست؛ لذا، هرچند نام این تقاطع “شهیدان روزیطلب” هست، از این پس در صورت تمایل، در گزارشات خود، نام “تقاطع طبقاتی جنت” رو ذکر فرمایید. با تشکر از زحمات شما…

  7. درود

    در بخشی از گزارش آمده : “وی عنوان کرد: بر اساس مطالعات طرح جامع و کارشناسی انجام شده، هر کدام از این پروژه ها باید در دوره های ۵۰ ساله پاسخگوی نیازهای ترافیکی شهر باشد .”
    عرض بسیار کم پل معالی آباد ، با نگاه ۵۰ سال آینده ساخته شده ؟
    همچنین ساخت پل گلشن به تنهایی امر پسندیده ایست . اما انتقال ترافیک بلوار امیرکبیر به زرگری که همین الانشم مشکل داره و مخصوصا چهارراه زرگری که مجوز ساخت مجتمع تجاری داده شده با اون عرض کم و غیر قابل گسترش جای تامل داره و اون صحبت دید ۵۰ ساله رو چیزی شبیه جک نشون میده .

    • پل معالی آباد قابلیت تعریض داره، اما بنظرتون روی خیابان با این عرض چه پل عریضی امکان ساخت داشت؟

      • درود مجدد
        من نیز از پیشرفت های شهرم خوشحال می شود و از اقدامات عمرانی شهردار فعلی آگاهم و متشکر.
        اما دلیلی نمی بینم مسائل و مشکلات فراوانی که یا دیده نمی شوند یا اهمیت داده نمی شوند رو عنوان نکنم.
        پایه های پل معالی آباد ( مسیر قصرالدشت به صنایع) ، برای این عرض ( قابلیت اجرای عرض بیشتر وجود داشت) محاسبه و ساخته شده.
        اینکه می فرمایید، قابل گسترش هست، حداقل با سواد و تحصیلات مرتبط من جور در نمی آد.
        و مجوز ساخت دو مجتمع تجاری در محلی که همین الان با مشکلات ترافیکی زیادی برخوردار هست، آینده نگری محسوب می‌شود یا تخریب آینده؟
        وضعیت باغات قصرالدشت اسفناک هست ( بعضا کنار چهار تا زمین تابلویی نصب شده که بنا بر فلان قانون ورود ممنوع است) اما در واقع رها سازی باغ محسوب میشه برای خشک شدن.
        چطور نمیشه مالک رو مجبور به کاشت دوباره درخت کرد؟
        در مورد نگه داری از پروژه های اجرا شده که احتمالا همه دوستان قبول دارند که وضعیت نور و فضای سبز در حد کوچکترین شهر ها هم نیست.
        چند سال قبل سایت شما گزارشی تهیه کرد از وضعیت اسفناک پل های عابر پیاده و مسئول مربوطه طی مصاحبه‌ای عنوان کرد که پل های آنچنانی در راهه!!
        بعد از چند سال وضعیت نور و تمیزی پل ها رو ببینید
        و. . . .

      • سعیدجان ما منکر کمبودها نیستیم و خودمون در خط مقدم بیان این کمبودها هستیم. عریض تر شدن پل اتفاق خاصی نیست و با توجه به سازه ای که برای اون طراحی شده قابل اجرا هست.

      • اپاکرای جان بنده خودم بارها پیشنهاد دادم و از مدیران سایت هم خواستم که به صورت یک پست مطرح کنند ولی هیچ کس گوش نداد
        گقتم حتی اگه صاحب باغ باغ را اتش زد میتوان محیط سبز شهرداری با کمک منابع طبیعی جهاد کشاورزی باغات رو احیاء کرد حتی با علم روز اما دریغ همه تنها سخن میگوییم کسی به پیشنهادم هم حتی توجه نکرد

      • شیراز جان مردم رو گرفتی که میگی پل معالی اباد قابلیت تعریض داره؟ چرا حرف های فضایی میزنید اخه این پل رو چطوری دیگه میشه تعریض کرد؟ یه حرفایی بعضیا میزنن ادم خندش میگیره مگه موکت یا فرشه بشه تیکه دوخت بهش!!!! از پیرزن ۸۰ ساله تا بچه ۱۲ ساله فهمیدن پل معالی اباد افتضاحه!!!از چمرات به صنایع اون حجم خودرو وارد یه گذر ۳متری میشه!!! از چی دفاع میکنید؟بدتریت طرح ممکن رو اجرا کردن – کجای دنیا راه به راه همه میدان ها و خیابان هارو میکنن پل ؟! پل باید در مسیر بزرگراه باشه و رینگ بزرگراهی رو پیوسته کنه ، شهرداری شیراز خیلی اماتوری برنامه ریزی میکنه پروژه ها در پایان ناقص اجرا میشن ، راجب همین پل معالی اباد میشه ۱۰۰ نکته اشتباه و غلط در طراحی ذکر کرد

      • سینا جان تاحالا از ما دروغ شنیدی؟ این حرف رو از مسوول فنی پروژه که به دفعات در طول تورهای بازدید از پروژه که قبل از افتتاح انجام میشد، بیان داشتند. از چیزی دفاع نمیکنیم، فقط شما اگر راه حل جایگزین برای ساخت این پل رو بفرمایید و ده تا از ۱۰۰ ایرادی که فرمودید رو بگید، ممنون میشیم. ضمن اینکه قرار بود با افتتاح همزمان پروژه کوهسار، ترافیک مسیر صنایع کمتر بشه که این اتفاق نیفتاده.

      • بانظر سینا کاملا موافقم.ولی در این جو دورهمی شیراز و ساخت وسازهای پرازایرادات فنی و .. و آدم های انتقادناپذیرکه در برابر هر انتقادی جبهه میگیرن ،واسه همینم باید خداروشکر کرد و ساخت.. البته با وجود تمام این ایرادات بازم بازدهی پل معالی آباد بسیار بهتر از سایر پروژه های شیراز مانند ریشمک،باهنر و غیره و علی الخصوص ستارخان هست. وضعیت پل ستارخان که در ایام شلوغی مانند عید امسال واقعا افتضاح هست و همه دنبال یه راه در رو میگردن!امیدوارم پل کابلی همچین سرنوشتی نداشته باشه.خودم عید امسال از قم رد میشدم ورودی شهر یه تقاطع عظیم شش هفت برابر معال اباد خودمون ساختن که چون در ورودی اتوبان های شهری قرار گرفته ،واقعا تاثیرات بسیار زیادی هم در عدم سردرگمی مردم و مسافران داره هم ترافیکو درورودی شهر پخش میکنه .یه مسیر بطرف کمربندی ،یه مسیر مرکز و مسیر بعدی قسمت دیگه شهر..ولی توشیراز همه از دروازه قران رد میشن و خیابانها همانند سی چهل سال پیش هست بدون کوچکترین تغییر و تنوعی!

      • ممکنه عکسی از این پل که ۶ ۷ برابر پل معالی آباد هست برامون بفرسید؟

      • عکس نگرفتم اما فکر میکنم خیلی ازکسایی که به تهران وشمال سفرکردن و از قم رد شدن این پل رو دیده باشن

      • ماهم سفر کردیم اما همچین پلی ندیدیم!

      • شیراز ۱۴۰۰ جان اینم ده تا از اون ۱۰۰ تا:
        ۱) عدم درک صحیح از شریان های اصلی
        ۲)عدم اتصال دو محور پرترافیک صنایع و چمران به هم به عنوان مسیر اصلی
        ۳) قرار دادن محور قصرالدشت – صنایع به عنوان محور اصلی
        ۴)کم عرض بودن خروجی از صنایع به سمت معالی آباد
        ۵)کم عرض بودن ورودی از سمت چمران به صنایع
        ۶) عرض کم ورودی پل از مسیر صنایع به چمران که باید به عنوان مسیر اصلی انتخاب میشد و سایر مسیر ها با توجه به آن طراحی میشدند
        ۷)عدم بازدهی مناسب با توجه به باقی ماندن گره های ترافیکی زیر پل با وجود چراغ قرمز های متعدد
        ۸) انتخاب سومین محور از لحاظ حجم ترافیکی به عنوان محور اصلی(اولویت : معالی آباد-چمران یا چمران-صنایع)
        ۹) روش ساخت پل که البته نظر منه و باید از قطعات پیش ساخته و قابل مونتاژ ساخته میشد که بشه عمر سازه رو بالا برد و سرعت ساخت هم افزایش پیدا کنه و البته طبق صحبت شما اگر اقدامی هم در جهت افزایش عرض میخواست صورت بگیره تنها در این روش امکان پذیر بود چون پایه ها و عرشه به صورت مجزا از هم و عرشه از قطعات جداگانه ساخته میشد.
        ۱۰) شیب زیاد عرشه سوم و وجود پیچ خطرناک در اون که اتفاقا یک بار هم حادثه آفرین شده و البته خوشبختانه ز فاجعه ای به لطف خدا اتفاق نیفتاد
        و در آخر هم باید عرض کنم خیر من هیچوقت روغی از شما نشنیدم و همین موضوع هم باعث میشه نسبت به صحبت هایی که بعضا منطق همخونی نداشته باشه موجب تعجب بشه

  8. با سلام شیراز ۱۴۰۰ وما مشاور نیستیم نقش مشاور و طراح به خاطر همین موضوعات می باشه تا زمانی که پیمانکار وابسته به شهرداری باشه هیچ وقت زیبایی در کار سرعت در کار را نخواهیم دید ضمنان شهرما مشاور خوب ندارد وروابط هم بین مشاورین و مسولین مثل پیمانکار می باشد بعضی مواقع کاری انجام نشود بهتر از ان هست کار با نقص و صرف پول مردم به هدر رود البته کارفرمای ضعیف مشاور و پیمانکار ضعیف می شود به عنوان نمونه پلی که خراب شد مهندس یک سال سابقه ؟دیگه روابط نباشد که ما ایران نمی شیم البته نظام مهندسی و مهندسین هم که اتحادی و نقشی ندارند البته مترو هم مشاور عوض کرد و اکثر پیمانکاران ایستگاه ها عوض شدن سر ادم درد می گیره خدا عاقبت شهرما را بخیر کند البته اقای مهندس پاک فطرت مدیر سواد مدیریتی احتیاج داره بقیه عوامل شهرداری که باید نخبه باشن به عنوان کارفرما این ها را گفتم تا یه کم راحت بشم

  9. امیدوارم هرچه سریع تر این پروژه افتتاح شود ولی محیط پیرامون ان نیاز به بهسازی دارد بنظرم شهرداری با دادن مشوق هایی همجون افزایش تراکم در زمین های اطراف ان که به کارگاه های سنگ بری و یا کارگاه تعمیر ماشین هستند ارزش زمین ها بالا رفته و مالکان ان به فکر تغییر کاربری ان می افتند
    دوستان بحث عمرانی با زیباسازی دو بحث جداست متاسفانه سازمان زیبا سازی شیراز در این چند سال چه در زمینه توسعه فضای سبز خیابانی و چه در بحث زیبا سازی اماکن عمومی و معابر بسیار ضعیف و در برخی موارد در حد شهر های بین راهی هم کار نکرده بنده به کرمان رفت امد دارم و متوجه تغییرات زیاد در بحث زیبا سازی در این شهر بیابانی شدهم چندتا عکس که خودم شخصا از پروژه های زیبا سازی معابر عمومی که در عرض ۲ ماه ساخته شدن و در تعطیلات نوروز افتتاح شدن خدمتتون ارائه میکنم شاید مسئول سازمان زیبا سازی شهرداری عرق شرم کرد بلکه یاد گرفت
    این عکس ها مربوط به پیاده رویی هست که طی ۲ ماه ساخته شد و من هم اذت بردم و هم افسوس برای شهرم که هوایی به مراتب بهتر از کرمان دارد
    http://uupload.ir/files/svpm_dsc_0071.jpg
    http://uupload.ir/files/wgd_dsc_0066.jpg
    http://uupload.ir/files/xdtq_dsc_0070.jpg
    http://uupload.ir/files/4xge_dsc_0073.jpg
    http://uupload.ir/files/bg4v_dsc_0072.jpg
    http://uupload.ir/files/61al_dsc_0074.jpg
    اینم از افتتاح سالن پاتیناژ در برج اول کرمان که داره امکانات رفهایی رو در اون شهر فراهم میکنه تو اینم عقب افتادیم یه نما از خود پاساز و یک نما هم از سالن پاتیناژ
    http://uupload.ir/files/axiv_dsc_0106.jpg
    http://uupload.ir/files/tefd_dsc_0105.jpg
    امین جان خبری از پارک آبی آبادیس هم داری؟؟؟

    • درود.
      من در این کامنتی که میذارم قصد توهین ندارم. ( قبلش عذرخواهی هم میکنم).. اما
      تا وقتی که یک سری نگاه های کوته بینانه و از سر قیاس های مضحک، تو گفته ها و دید مردم و کسانی که تو این سایت اظهار فضل میکنن، وجود داشته باشه، هیچ امیدی به پیشرفت شهرمون نیست.
      بعضیا یک سری قیاس های خیلی خنده دار و یک سری حرف هایی میزنن، بچه ۵ ساله نمیزنه. عوض این که برن مطالعه کنن تو اون زمینه ای که دارن حرف میزنن، برن بپرسن، نشستن پشت سیستم فقط و فقط غُر میزنن که آره ما بیشتر از مهندس های پل معالی آباد و … میفهمیم.!!!
      که اگر تو این زمینه میفهمیدین هیچ وقت همچین حرف هایی نمیزدین.
      اون دوستی که دائم مثلا از شیراز به کرمان!! رفت و آمد داره، چهارتا چراغ دایره ای دیدن و عکسشو زحمت کشیدن گذاشتن، که مثلا ما بریم حسرت بخوریم که ما تو شهرمون نداریم. بعدشم لابد بریم الگو برداری کنیم.!!
      سازمان زیباسازی شهرداری دچار افت بوده و هست، اما این قیاس ها دیگه چیه؟؟
      الان اومدن معاونت زیباسازی رو کردن سازمان فضای سبز و سیما و منظر شهری که احتمال میره قوی تر از معاونت سابق کار کنه.
      تا همین چند وقت پیش هم تو مناطق گردشگری شیراز زیباسازی های خوبی انجام شده بود. خیلی از آبنماهای معمولی رو موزیکال کردن. چرا اونها رو نمیگید؟ دریاچه های چند برابر پارک آزادی رو دارن آماده میکنن برای آبگیری و بزرگترین آبنمای موزیکال کشور، چرا اونها رو اسم نمیبرید؟ هتل شیراز دور و برش سرشار ار زیباسازیه و مدیریت این هتل خیلی خوب عمل کرده، ایجاد فضای سبز و آبشار های مختلف…
      بجای این حرف های خنده دار و ساده لوحانه، یخورده تو شهر بگردین.سالن پاتیناژی که تو کرمان نام بردین، اندازه اتاق خونم هست.براش حسرت بخوریم؟؟
      خب ما هم داریم پاتیناژ میسازیم. تو مجتمع دوستان معالی آباد. پاتیناژ که سهله، پیست اسکی دارن زمینش رو آماده میکنن دقیقا رو یکی از بلندترین نقاط شیراز…
      اون دوستی که در مورد پل معالی آباد لطف میکنه و به اصطلاح کارشناسانه نظر میده، انگار خیلی از مهندس های اون پل زُبده تر هستن.داداش شما که اینقدر سابقه مهندسی پلسازی بالایی داری چرا به شهر خودت خدمت نمیکنی؟؟ پل معالی آباد افتضاحه؟
      ملت ما رانندگی بلد نیستن، زیر پل هم دوبله و سوبله توقف میکنن، تادر مغازه باید با ماشین برن، زیر پل مسافر میزنن، از خط عابر و چراغ هم عبور میکنن که در نهایت باعث ترافیک تو اون منطقه میشه، پل معالی آباد افتضاحه؟؟
      طرف حاضر نیست مغازه ی درب و داغونی که کنار پل داره تا روبرو آفتاب، حاضر نیستن مغازشونو بدن تا مسیر باز بشه، شهرداری هرجوری که هست باهاشون باید راه بیاد، پل معالی آباد افتضاحه؟
      شما از کجا میدونی پل معالی آباد قابلیت تعریض نداره>؟

      من خودم ۱۰۰% قبول دارم که زیباسازی تو شیراز نصفه و نیمه هست. کامل نیست. جدی گرفته نمیشه.اما این حرفها خداییش بی انصافیه. زود قضاوت کردنه.باید ببینیم عملکرد سیما و منظر شهری چگونه خواهد بود.؟
      کلا اینکه در مورد یک موضوعی هیچی ندونیم و درباره اش مثل متخصص ها حرف بزنیم خیلی خنده داره.چیزی که ما ایرانی ها توش استادیم. باید از این کار دوری کنیم.

      • میشه بگید کدوم پیست اسکی شیراز دارن زمینشو آماده میکنن؟؟کدوم آبنمای موزیکال؟؟ آخه چرا ما این چیزارو نمیبینیم؟؟ احتمالا میخاید بگید دارن در موردش مطالعه میکنن! خداوکیلی شما باور میکنید ؟؟مگه قرارنبود خلیج فارس بزرگترین مجهزترین و مدرنترین مجتمع تجاری تفریحی توریستی و هتل خاورمیانه باشه؟چی شد؟دهکده المپیک چ شد؟؟الان پنج ساله میگن زیرگذر عابرپیاده میسازیم چی شد؟؟ فقط حرف و ادعا فقط دروغ و بازی با مردم..البته منکر بی فرهنگی مردم شهر نیستم.مثلا فلان مغازه تو بهترین منطقه شهر حاضرنیست جلو مغازشو مرتب کنه و درختکاری کنه یا حداقل آشغالاشو نریزه تو باغچه و جوب آب جلو مغازش درحالیکه با یک درصد هزینه زرق و برق مغازش میتونه سر وسامونی به باغچه جلو مغازش بده یا لااقل اشغالاشو نریزه و پیاده رو رو نبنده! خیلیاشون بیشتر پیاده رو جلو مغازه رو مال خودشون میدونن مانند میوه فروشی سرصاحب دیوانی ..جالبه که شهر بی در پیکر و بی صاحب مدعی عنوان پایتخت فرهنگی و شهر صنایع دستی و هنری و شهر نمونه گردشگری و و و .. هم هست!!!

      • اگر من مهندس پل سازی نیستم یقینا شما هم نیستید!
        که بتونید از محاسنش دفاع کنید. پروژه ای که از عوارض مردم ساخته میشه باید بدون نقص و با بهترین کیفیت ساخته بشه . همه ی اون چروژه هایی هم که شما گفتی فعلا در حد رویا که چه عرض کنم افسانه هم براش کمه!
        پیست اسکی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ رو کدوم قله؟ مگه با ۲۰ سانتی متر برف میشه پیست اسکی ساخت؟ اونم کجا؟! حتما قله کوه دراک؟
        شما از کجا میدونی پل معالی اباد قابلیت تعریض داره؟! اونی که این اشتباه مضحک رو کرد برای فرار از مسئولیت این حرفرو زد شما خواهشا تکرارش نکن
        در ضمن قرار نیست ما با یه آب نمای موزیکال به خودمون ببالیم مطمئن باش اگه شهر های دست چندمم ایران پولشو داشتن از این بهترشو می ساختن منتهی بودجشون جواب نمیده شما هم اگه میخوای مقایسه کنی برو ببین توی شهر های بزرگ رینگ بزرگراهی رو چطوری تکمیل کردن! بزرگراهاشون چطوری شهر رو میگرده و ترافیک رو مدیریت میکنه اونوقت تو شیراز ما به بزرگراه وحدت ساختن اولا که اسمش هزار بار عوض شد آخرشم که معلوم شد چی به چی شد نیم ساعت فقط اسم داره هیچ دردیم از ترافیک دوا نکرده فقط شد بهونه ای برای تفکیک زمین های اون مناطق که شهرداری و بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان سریع شروع کنن به ساختن مجتمع های چند ده واحدی
        همین پل بزرگ چمران که کوهسار رو به قصر الدشت میخواد وصل کنه ببین زمان تکمیلش به دلیل عدم کشش ترافیک توسط بلوار چمران چه افتضاحی بار بیاد اگی یکی خواست از قصر الدشت بیاد چمران باید کجا بره؟ چرا همین پل نباید خروجی و ورودی از قصردشت به چمران و از چمران به قصردشت داشته باشه؟
        بله از نظر من پل معالی اباد یک افتضاح در طراحی چله

  10. با سلام و خسته نباشید
    اینکه یه سری کارا داره انجام میشه بهتر از قبله که نمیشد (که همیشه جواب دوستان همینه) درست
    ولی آیا واقعا نیاز هست که این همه مسولینمون هوچی بشن و انجام وظیفشون رو به عنوان خادم مردم بصورت منت بر مردم نشون بدن؟
    ۵ سال که همش تو بوق و کرنا کردن که ما داریم براتون بیشترین کار عمرانی در ایران رو انجام میدیم
    در صورتی که اگه پاتون رو تو همین استان کناری یزد بگذارین
    شهر یزد تو این ۵ سال کامللا متحول شده و تمام میدون ها و چهار راه ها تبدیل به زیرگزر یا رو گزر شدن و همه به بهره برداری رسیدن و دارن استفاده میشن(واقعا حجم خیلی زیادی کار انجام شده)
    و مسولینشون بدون ا دعا و قپی اومدن و قهرمان و پهلوان ساختن از خودشون و هو زدن اینکه ما داریم براتون بیشترین حجم…. رو میکنیم سالم و پاک و بی ادعا کارشون رو انجام دادن
    کاشکی یکم یاد بگیریم از همون بقول شما مرغ همسایه که غازه

  11. حامد جان
    پیست اسکی که فرمودید پیست پارک ۵۸۰ هکتاری هست یا در مکان دیگه ؟

  12. پیرخرابات عزیز…
    خیلی وقتها بخاطر پاره ای از مسائل اجازه نشر اطلاعات درباره برخی از پروژها وجود نداره وگرنه خدمتتون عرض میکردم.اون مسائلی هم که فرمودید بیشتر مربوط به بخش خصوصی هست نه زیباسازی و مهندسی طراحی شهری.
    مجتمع خلیج فارس دچار یک مدیریت بسیار بسیار ضعیف شده که ماهم شک داریم آقای حسینی( مدیر مجتمع) حداقل زبان داشته باشن تا بتونن حرف بزنن.!! البته اگر کسی دلسوز و حاضر به سرمایه گذاری باشه، میتونن دستی به سر و رو و وضعیت خلیج فارس بکشه..بیخیال.
    تو این سایت بدلیل جلوگیری از متشنج شدن فضای سایت، نمیشه در مورد پروژه هایی همچون دهکده المپیک در انجیره و … صحبت کرد… بدلیل برخی مسایل… .
    اون پیست اسکی هم مربوط به فاز بعدی پارک کشوری ۵۸۰ هکتاری دراک شیراز میشه که بر روی قله دراک احداث میشود.

    • من کاملا با حامد جان موافقم باید پروژه های عظیم در حالت چراغ خاموش پیش بره همه میدونیم یه مشت تنگ نظر مهاجر که اومدن شیراز با راه امدازی عمو زنجیر بافی و هیاهو جلوی خیلی از پروژه ها رو میگیرن از جمله برج های تجارت جهانی و دوقولوی زند از حامد جان میخوام اگه اطلاعی هم داره چیزی نگه همین الانشم تو یکی از سایت های تندروی شیرازی که اسمشو نمیارم شروع کرده به هیاهو برای کی دیگه از پروژه ها
      حامد جان ما منکر زحمات شهردار محترم اقای پاک فطرت نیستیم و قدردان زرحمات ایشان هستیم که موجب متحول شدن شیراز شدن ولیی نباید چشمان هم بروروی کاستی های شیراز ببندیم بر عکس باید بازگو کنیم شاید خود شهرداری متوجه نباشد و چشمانش بروی این کاستی ها باز شود در ضمن اگه مثالی از یک شهر زده میشود به معنیه کوچک کردن شیراز نیست بلکه بازگو میکنیم دیگر شهر ها در این زمینه به این پیشرفت رسیدن همین

  13. حامد جان شما تا حالا چند بار گفتی‌ اطلاعاتی‌ دارم که محرمانه س و اجازه نشر ندارم!! اما باید بدونی شهروندان به اون نقاط ضعفی که با چش در سطح شهر می‌بینند توجه میکنند و انتقاد میکنند. اطلاعات محرمانه شما به چه درد ما میخوره؟ من فکر می‌کنم شما باید بیشتر به شهرهای مختلف ایران سفر کنی‌ تا بفهمی شهرداری شیراز واقعا کار عمده‌ای برای زیبا سازی نکرده. آقای پاک فطرت فرمود” شیراز ذاتا زیباست” ! خوب این جمله یعنی‌ چی‌؟ یعنی‌ من شهردار اعتقادی به مبحث زیبا سازی شهر ندارم. به نور پردازی اعتقادی ندارم…وگرنه هر شهری در ذات خود زیبأییهأیی داره. شما که شهردار هستی‌ چه کردی؟ ضمنا چرا شیراز را با شهرهای دیگه مقایسه نکنیم؟ سرمون رو مثل کبک توی برف بکنیم خوبه؟ نتیجه ش این میشه که عقب ماندگیها پا بر جا بمونه. البته در زمینه پًل معالی آباد به نظر من به نسبت برخی‌ طرح‌های دیگر موجّه و قابل دفاع است البته اشکالات اون قابل انکار نیست.

    • درود…
      امیرجان من خودم بیشتر از همه دوست دارم که از طرح ها و پروژه های شیراز پرده برداری کنم. اما خودت بهتر از من میدونی که چراغ خاموش و کم کم پیش برن بهتره.چون یک عده که قبلا در غار زندگی میکردن با این چیزا آشنا نیستن به همین ترتیب در مقابلش مقاومت میکنن.
      دوست عزیز، من به همه ی شهرهای ایران، غیر از شهرهای غرب ایران، سفر کرده ام. نیازی به آشنایی بیشتر نیست. همشون رو دیدم. تو همشون دوست و آشنا دارم.اگر شما نمونه ای نام ببرید از شهرهای عمده ایران ممنونتون میشم.
      اولا اینکه شما حرف شهردار رو اشتباه برداشت کردید. ثانیا خودمم قبول دارم و اگر در کامنت های گذشته ام در همین پُست میخوندید، نوشتم که زیباسازی در این شهر نصفه و نیمه بوده و جدی گرفته نشده که باید اصلاح بشه.
      بحث من اینه که بعضیا میان شیراز رو با یکسری روستاشهر ها مقایسه میکنن و چشمشون رو، روی همه چی میبندن. اگر میخوایم مقایسه کنیم با ده کوره ها مقایسه نکنیم. با شهرهای توریستی و مطرح دنیا مقایسه کنیم و از مسولان بخوایم مثالشون رو اجرا کنن.
      شما به شهرهای استانبول، باکو، دوبی، ابوظبی، پکن، پاریس و … نگاهی بنداز.
      ما نمیتونیم بیایم سنگفرش هامون رو از خیابان استقلال استانبول اقتباس کنیم؟ یک خیابان مخصوص گردشگران با کافه ها و رستوران های مختلف و با قطارهای سبک شهری و تراموا های زیبا اجرایی کنیم؟ نمیتونیم شبکه حمل و نقلی زیبا و مدرنی همچون دوبی راه بندازیم؟ میدان ها و پلازا های مدرن و بزرگ شهری همچون آنچه که در باکو موجود هست رو اجرایی کنیم؟
      اونوقت یک عده میان، کباده ایرانگردی میکشن، میان یک سری عکسهای بچه گانه هم میذارن، آدم میمیره از خنده. های و هوی راه میندازن اون سرش ناپیدا.
      من نمیگم سرمون رو مثل کبک زیر برف کنیم. برعکس اونایی که دایم غر میزنن و بلد نیستن یک نمونه ی مناسب بیارن سرشون رو مثل کبک زیر برف کردن.
      لااقل من خودم این ها رو مستقیما با مسولین شهری در میون میذارم.
      سپاس.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.